سئو چیست؟ (معرفی مرکز تخصصی سئو در مشهد)

سئو در مشهد

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

آیا می خواهید همه چیز را در مورد سئو یاد بگیرید؟ قبل از اینکه به شما نحوه عملکرد و نحوه انجام آن را آموزش دهم، بیایید ابتدا به تعریف سئو بپردازیم و سپس به نحوه عملکرد سئو بپردازیم.

سئو چیست؟

سئو مخفف بهینه سازی موتورهای جستجو است. سئو فرآیند برداشتن گام هایی برای کمک به رتبه بندی وب سایت یا بخشی از محتوا در گوگل می باشد.

تفاوت اصلی بین سئو و تبلیغات پولی این است که سئو شامل رتبه بندی “ارگانیک” است. به این معنی که برای حضور در آن فضا هزینه ای پرداخت نمی کنید. برای ساده تر نشان دادن، بهینه سازی موتورهای جستجو به این معناست که قسمتی از محتوای آنلاین را گرفته و بهینه سازی کنید تا موتورهای جستجو مانند گوگل وقتی کسی چیزی را جستجو می کند آن را به بالای صفحه نشان دهد.

به این مثال توجه کنید. وقتی کسی “لازانیا” را در گوگل تایپ می کند، به احتمال زیاد به دنبال دستور العمل، مواد تشکیل دهنده و دستورالعمل های نحوه تهیه آن است. اگر مقاله ای در مورد تهیه لازانیا نوشتید، می خواهید مردم دستور تهیه شما را پیدا کنند. برای اینکه هر کسی آن را پیدا کند، باید بالاتر از سایر وب سایت ها با دستور العمل های لازانیا رتبه بندی کنید. این کار ساده ای نیست، اما بازاریابی سئو به این معناست.

بیایید آن را حتی بیشتر تجزیه کنیم: اکثر جستجوهای آنلاین با یک موتور جستجو مانند گوگل شروع می شود. در حقیقت، ۷۵ درصد از این جستجوها در گوگل شروع می شود.

برای درک بهتر اینکه چگونه می توانید محتوای خود را در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید، ابتدا باید نحوه عملکرد جستجو را درک کنید.

هدف نهایی این مقاله این است که به شما در درک نکات جستجو کمک کند تا بتوانید محتوای خود را بهینه کنید. با این کار می توانید در گوگل رتبه بالاتری داشته باشید و نظرات بیشتری در پست های خود داشته باشید.

عناصر اصلی سئو: سئوی داخلی و سئوی خارج از صفحه

وقتی صحبت از سئوی وسیع تر می شود، دو راه به همان اندازه مهم وجود دارد: سئوی داخلی و سئوی خارج از صفحه.

سئو داخلی در مورد ایجاد محتوا برای بهبود رتبه شما است. این امر به گنجاندن کلمات کلیدی در صفحات و محتوای شما، نوشتن مرتب محتوای با کیفیت بالا، اطمینان از متا، برچسب ها و عناوین شما غنی از کلمات کلیدی و خوب نوشته شده است، و سایر عوامل.

سئوی خارج از صفحه بهینه سازی است که در وب سایت شما اتفاق می افتد. مانند کسب بک لینک. این بخش از معادله شامل ایجاد روابط و ایجاد محتوایی است که افراد می خواهند به اشتراک بگذارند. اگرچه نیاز به کارهای زیادی دارد، اما در موفقیت سئو ضروری خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بازاریابی فیس بوک

استراتژی های سئو: کلاه سیاه در مقابل کلاه سفید

من همیشه یک بازی کارآفرینانه بلند مدت بازی کرده ام و معتقدم این راهی است که باید پیش برود. با این حال، این در مورد همه صادق نیست. برخی از افراد ترجیح می دهند دستاوردهای سریع را به دست آورند و به کار دیگری بپردازند.

وقتی صحبت از سئو می شود، به دنبال دستیابی سریع به سود، اغلب “سئو کلاه سیاه” نامیده می شود. افرادی که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند، تمایل دارند تا از تاکتیک های زیرکانه ای مانند پر کردن کلمات کلیدی و اضافه کردن لینک برای رتبه بندی سریع استفاده کنند. ممکن است برای کوتاه مدت کار کند و بازدیدکننده ای در سایت شما ایجاد کند. اما پس از مدتی، گوگل سایت شما را مجازات و حتی داخل لیست سیاه می کند. بنابراین هرگز رتبه بندی نخواهید شد.

از سوی دیگر، سئو کلاه سفید راهی برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است. اگر سئو را از این طریق انجام دهید، بر مخاطبان انسانی خود تمرکز خواهید کرد.

شما سعی می کنید بهترین محتواهای ممکن را در اختیار آنها قرار دهید و با ادامه دادن بر اساس قوانین موتور جستجو به راحتی آن را در دسترس قرار دهید.

بازاریابی سئو – کلاه سیاه در مقابل کلاه سفید

توضیحات بیشتر تصویر

این تصویر از Inbound Marketing Inc کار فوق العاده ای در تجزیه آن انجام می دهد، اما اجازه دهید این موارد را بیشتر توضیح دهیم:

  • محتوای تکراری (Duplicate content): هنگامی که شخصی سعی می کند برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی کند، ممکن است محتوای موجود در سایت خود را تکرار کند تا بارها و بارها آن کلمه کلیدی را در متن خود بدست آورد. گوگل سایت هایی را که این کار را انجام می دهند مجازات می کند.
  • متن نامرئی و کلمات کلیدی (Invisible text and keyword stuffing): سالها پیش، یک استراتژی کلاه سیاه شامل این بود که تعداد زیادی کلمه کلیدی را در انتهای مقالات خود قرار دهید. اما آنها را به همان رنگ پس زمینه تبدیل کنید. این استراتژی شما را به سرعت در لیست سیاه قرار می دهد. همین امر در مورد پر کردن کلمات کلیدی که متعلق به آنها نیست نیز صدق می کند.
  • مخفی کاری و تغییر مسیر (Cloaking and redirecting): وقتی نوبت به تغییر مسیرها می رسد، یک راه درست و غلط برای انجام آن وجود دارد. راه اشتباه خرید چندین دامنه غنی از کلمات کلیدی و هدایت کل ترافیک به یک سایت می باشد.
  • روشهای لینک دادن ضعیف (Poor linking practices:): بیرون رفتن و خرید بسته Fiverr که به شما ۵۰۰۰ لینک در ۲۴ ساعت می دهد وعده ایجاد لینک را نمی دهد. شما باید لینک هایی را از محتوا و سایتهای مربوط به سایت خود دریافت کنید که دارای ترافیک خاص خود هستند.

استاندارد های گوگل

ببینید، استانداردهای گوگل آنقدرها که شما فکر می کنید درست و کامل نیستند. در بسیاری از مواقع، آنها حتی ممکن است چیزهای متناقضی بگویند. به عنوان مثال، گوگل گفته است که از وبلاگ نویسی مهمان برای ایجاد لینک طرفداری نمی کند.

حالا، در مورد وبلاگ نویسی مهمان برای رشد نام تجاری خود چطور؟ اگر این کار را برای افزایش آگاهی، ایجاد ترافیک با کیفیت بالا به سایت خود و تبدیل شدن به یک نام خانوادگی در صنعت انجام دهید چطور؟

در دنیای سئو، مهم این نیست که چه کار می کنید بلکه نحوه انجام آن مهم است. اگر از پست های مهمان در سایت هایی خریداری می کنید که هیچ ارتباطی با سایت شما ندارند و مجموعه ای از لینک ها را اسپم می کنند، مجازات خواهید شد. اگر در سایت های مرتبط با شما پست های مهمان منحصر به فردی ایجاد می کنید که برای خوانندگان ارزش قائل می شود، خوب خواهید بود و لینک های خوبی به سایت شما می رسد.

اصول بازاریابی سئو: شکست کامل

اکنون زمان آن فرا رسیده است که نحوه انجام بازاریابی سئو را بیاموزید. درک آن یک چیز است، اما سئو نیاز به عمل و زمان زیادی دارد. این چیزی نیست که بتوانید امروز تغییر دهید و انتظار داشته باشید فردا نتایج آن را ببینید. سئو اقدامات روزانه را با هدف موفقیت طولانی مدت انجام می دهد.

محتوا

احتمالاً قبلاً آن را شنیده اید: “محتوا پادشاه است.” بیل گیتس این پیش بینی را در سال ۱۹۹۶ انجام داد، و این مثل همیشه درست است.

چرا؟

زیرا یک کاربر گوگل وقتی نتیجه ای را پیدا می کند که به بهترین نحو نیازهای او را برآورده می کند.

وقتی جمله ” پنیر خانگی سریع و آسان” را در گوگل جستجو می کنید، گوگل تمام انرژی خود را صرف ارائه بهترین دستور تهیه پنیر خانگی (که زمان کمی می برد و از مواد کمی استفاده می کند) در تمام وب می کند.

این بدان معناست که کار شماره یک شما برای فعالیت عالی در زمینه سئو تولید محتوای عالی است.

شاید برای شما سخت باشد. شما هنوز باید مقدار زیادی کار کنید. سئو هیچ تفاوتی با سایر مهارتها ندارد: نتایج عالی از تلاش زیاد بدست می آید. درست همانطور که بهترین بازاریابی در جهان به شما در فروش محصول بد کمک نمی کند. اگر محتوای با کیفیتی ندارید، سئو فوق پیشرفته بی فایده است.

عناصر محتوا

یک میلیون عنصر برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا وجود دارد. در اینجا به چند مورد از مهمترین آنها اشاره کرده ایم:

کیفیت

چندی پیش، ارسال یک قطعه محتوا با مجموعه ای از کلمات کلیدی استاندارد بود. اگر محتوای باکیفیتی ایجاد می کردید که در واقع مشکل کسی را حل می کرد، شما برجسته بودید و این امر رتبه بندی آن را آسان می کرد.

امروزه محتوا بسیار بهتر است. بسیاری از مشاغل آنلاین دارای وبلاگ هایی هستند که از آنها برای افزودن ارزش به سایت خود و رتبه بالاتر در گوگل استفاده می کنند.

ارائه محتوای عالی آسان نیست. اما خبر خوب این است که همیشه نیازی نیست محتوای خود را از ابتدا ایجاد کنید. شما می توانید از آنچه دیگران ایجاد کرده اند استفاده کنید. اما به سادگی آن را تغییر دهید و محتوای خود را عمیق تر تا بتوانید متن با ارزشی را تولید و منتشر کنید.

نکته اصلی این است که محتوای شما باید مشکلی را حل کند یا راه حلی برای هر چیزی که خواننده را به پست شما می آورد ارائه دهد. اگر اینطور نباشد، آنها به سرعت از صفحه شما خارج می شوند و به گوگل می گویند محتوای شما مشکل کسی را حل نمی کند.

هدف

گوگل تأکید زیادی بر هدف شما دارد. وقتی جستجوگر چیزی را در نوار جستجو تایپ کند، می خواهید چه چیزی بفهمد؟

  • آیا آنها می خواهند چیزی بدانند؟
  • آیا آنها سعی می کنند چیزی بخرند؟
  • آیا آنها پنجره خرید می کنند؟

به عنوان خالق محتوا، باید این را نیز درک کنید. شما نمی توانید محتوایی در مورد “بهترین میله های ماهیگیری در هوای گرم” ایجاد کنید و “ماهیگیری در هوای گرم” را به عنوان کلید واژه اصلی خود هدف قرار دهید. این منطقی نیست زیرا مردم به دنبال بهترین میله های ماهیگیری هستند و به دنبال آموزش ماهیگیری نیستند. بنابراین، شما پاسخ درستی را به پرسش ارائه نمی دهید، و گوگل این را می داند.

به روز بودن

به روزرسانی دائم یک معیار تعیین کننده است که نشان می دهد ارسال مکرر به رتبه بندی گوگل کمک می کند. با این حال، ارسال محتوای جدید تنها یک راه برای نشان دادن طراوت گوگل است. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با محتوایی که قبلاً منتشر کرده اید انجام دهید تا به روزتر شود.

مرور و به روزرسانی محتوای خود با دقت، رفع هرگونه لینک خراب و تازه کردن داده های قدیمی با آمارهای جدید که بیشتر مرتبط هستند، همه راه هایی هستند که نشان می دهد محتوای شما همچنان شایستگی بودن در صفحه اول گوگل را دارند.

۴ نکته برای ایجاد محتوای با کیفیت

در اینجا بهترین راهنمایی های ما برای ایجاد بهترین محتوا که خوانندگان دوست دارند و گوگل به آنها احترام می گذارد، آمده است:

  1. درک مقصود کاربر: شما باید بدانید که خواننده وقتی در صفحه شما قرار می گیرد می خواهد چه کاری انجام دهد.
  2. ایجاد یک نماد مشتری: شما همچنین باید بدانید خواننده شما کیست، چه چیزی را دوست دارد، چه چیزی را دوست ندارد و چرا آنها آنجا هستند.
  3. متن را از هم جدا کنید: توجه افراد کوتاه است و نوشتن متن های طولانی دیگر جواب نمی دهد. شما باید آن را با تعداد زیادی تیتر و تصاویر تجزیه کنید.
  4. آن را عملی کنید: هیچ چیز بدتر از خواندن یک قطعه محتوا و تهیه نکردن همه چیز برای انجام یک کار نیست. محتوای شما باید کامل باشد. اما همچنین باید بتوانید به سوال ” آیا خواننده وقتی مقاله شما را به پایان رساند، همه چیز را دارد؟” نیز جواب دهید.

کلیدواژه تحقیق و انتخاب

ما فقط به طور مختصر به تحقیق در مورد کلمات کلیدی، که تعیین می کند شما سایت خود را چگونه می نامید یا چگونه نام تجاری خود را بصورت آنلاین توصیف می کنید، پرداختیم.

کلمات کلیدی حتی نحوه ایجاد لینک ها را تعیین می کنند، از جمله همه چیز از تاکتیک هایی که انتخاب می کنید تا نحوه پیاده سازی آنها. یکی دیگر از اشتباهات متداول مردم این است که متوقف می شوند.

شاید آنها وب سایت خود را دوباره طراحی کرده یا یک کمپین بازاریابی جدید ارائه دهند. آنها این کار را برای یک یا دو هفته انجام می دهند، صفحات خود را به روز می کنند و سپس متوقف می شوند. آنها فکر می کنند تحقیق در مورد کلمات کلیدی یک کار بی اهمیت است. در حقیقت، آنها کاملاً در اشتباه هستند. بهترین سئو ها دائماً در حال تحقیق در مورد کلمات کلیدی هستند.

تحقیقات کلمات کلیدی به چند دلیل مختلف انجام می شود. اما دو دلیل اصلی رتبه بندی در گوگل و ایجاد محتوای مرتبط است. کلمات کلیدی اغلب می توانند با الهام بخشیدن به شما آنچه را که مردم می خواهند بدانند بر اساس آنچه که در جستجو هستند، بدانند.

بیشتر بخوانید: چه کسب و کارهایی نیاز به طراحی سایت دارند؟

عناصر انتخاب کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی بسیار بیشتر از استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی و انتخاب هر کلمه کلیدی دراولویت است. شما باید هدف پشت کلید واژه و همچنین رقابت پذیری آن را درک کنید. در اینجا مهمترین عناصر انتخاب کلمه کلیدی آمده است:

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

فرض کنید شما خدمات مشاوره ارائه می دهید. هزینه خدمات شما ممکن است در طول یک سال ۱۰۰ میلیون تومان به مشتریان برسد. این مبلغ کمی کمتر از ۱۰ میلیون تومان در ماه است. بنابراین دور از ذهن نیست اما همچنان گران است.

حال، اگر از نظر “راهنمایی های رایگان برای رشد مشاغل” رتبه ۱ را دارید، حدس بزنید چه نوع مخاطبی را جذب خواهید کرد؟

افرادی را به دنبال چیزهای رایگان می آورید! این بدان معناست که آنها احتمالاً در لحظه ورود به سایت شما کارت اعتباری خود را تحویل نمی دهند. این یک کلمه کلیدی می تواند ماهانه هزاران نفر را برای سایت شما ارسال کند. با این حال، احتمالاً این مخاطب اشتباه است، بنابراین رتبه بندی برای آن منطقی نیست. بهتر است کلمه کلیدی متفاوتی را انتخاب کنید حتی اگر به معنای انصراف از ۹۹۰ بازدید در ماه باشد.

در مورد آن فکر کنید: اگر فقط یک یا دو نفر آن را بخوانند، شما از قبل جلوتر هستید. هرچند این تنها اشتباه رایجی نیست که می بینیم. در واقع، این مورد بعدی حتی بیشتر رایج است.

تجزیه و تحلیل رقابت

شما کلمه کلیدی مناسب را از ابتدا انتخاب کرده اید. از لحاظ زمینه ای به کاری که انجام می دهید مربوط است و بهتر است با آنچه می خواهید بفروشید همخوانی داشته باشد. کار بعدی شما چیست؟

شما یک ابزار کلمه کلیدی مانند Ubersuggest را باز می کنید تا ایده های مربوط به کلمات کلیدی را دریافت کنید. به طور طبیعی، شما شروع به جذب کسانی می کنید که بیشترین تعداد جستجو را دارند، اما نکته ای که شما از دست می دهید این است: توانایی شما برای رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی اغلب بیشتر به رقابتی که در برابر آن هستید بستگی دارد.

به عنوان مثال، کلمه کلیدی “بازاریابی محتوا” را بررسی کنید.

example search for content marketing to describe seo marketing in the SERPs
بازاریابی محتوا

وقتی آن را می گذارید، می گویید: “وای! ببینید ، ماهانه ۳۵۰۰۰ جستجو می شود. این عالی است!” چیزی که شما متوجه نیستید این است که صدها و صدها بک لینک و احتمالاً سالها طول می کشد تا حتی در مورد رتبه بندی در صفحه اول به عنوان یک سایت جدید فکر کنید.

چرا؟

رقابت شدید است. سایت ها در حال حاضر در صفحه یک برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند. این سایت ها مدتی آنجا بوده اند، شهرت زیادی دارند و گوگل می داند که اطلاعات با کیفیتی را ارائه می دهد. آنها به این ترتیب این جایزه را به دست آورده اند. شما هنوز اعتماد گوگل را به دست نیاورده اید و پیشی گرفتن از رقبا بسیار طول می کشد.

۴ نکته برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی

در اینجا نکات ما برای انجام بهترین تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی آمده است:

  1. از ابزارهایی برای کمک استفاده کنید: شما نمی توانید بهترین کلمات کلیدی را بدون استفاده از ابزارهایی که به شما کمک می کنند انجام دهید. ابزارهایی مانند Ubersuggest و Ahrefs بینش شما را در مورد رقابت ارائه می دهند و زندگی شما را آسان تر می کنند.
  2. درک معانی: این یک راه عالی برای یادگیری آینده تحقیقات کلمات کلیدی است. اگر کلمه کلیدی دقیق را ۱۵ بار وارد کنید، گوگل چندان اهمیتی نمی دهد. آنچه می خواهد با آن مطابقت داشته باشد هدف است. اگر یک کلمه کلیدی را وارد کنید، به احتمال زیاد گوگل ۱۲ مورد دیگر را که مربوط به یک کلمه کلیدی هستند پیدا می کند. اگر محتوای شما خوب است، گوگل آن را برای شما انتخاب می کند.
  3. هدف را بیاموزید: باید مقصود از کلمه کلیدی را بدانید. درک کنید که تفاوت زیادی بین آنچه خریدار در گوگل تایپ می کند و آنچه که نویسنده در گوگل قرار می دهد وجود دارد. اگر محتوای شما به سوالات پاسخ می دهد، خریدار نمی خواهید. اگر محتوای شما چیزی می فروشد، شما محقق نمی خواهید.
  4. جاسوسی از رقبا: یکی از بهترین روش ها برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی این است که ببینید رقبای شما چه کار می کنند و از آنها الگوبرداری کنید. اگر فردی رتبه اول را برای کلمه کلیدی مورد نظر شما دارد، به ابزار تحقیق کلمات کلیدی خود بروید، آدرس اینترنتی خود را وارد کنید و ببینید از چه کلمات کلیدی با فاصله کلمات کلیدی استفاده می کند.

نتیجه گیری

امیدوارم از این راهنما استفاده زیادی کرده باشید. زیرا اطلاعات زیادی در اینجا وجود دارد. مطمئن شوید که در مسیر بازاریابی سئو خود گام برمی دارید. مهمترین نکته ای که در مورد سئو باید به خاطر بسپارید این است که هیچ میانبر در این استراتژی وجود ندارد. شما باید کارها را به درستی انجام دهید و فراتر از این حرکت کنید. زیرا این گونه شما را متمایز می کند.

اگر می خواهید نتایج را ببینید، حداقل شش ماه باید منتظر بمانید. کسانی که می گویند استراتژی سئو را تنظیم کنید و آن را فراموش کنید اشتباه می گویند. شما باید بر روی محتوای خود باقی بمانید، آن را مرتباً به روز کنید و به ایجاد محتوای جدید عالی ادامه دهید تا سایت خود را تازه کنید و به گوگل نشان دهید که هنوز فعال هستید.

به نظر شما مهمترین عامل در بازاریابی سئو چیست؟

شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ؛ مشاوره تخصصی سئو در مشهد می باشد.

طراحی سایت و بهینه سازی حرفه ای انواع سایت را در شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ تجربه کنید. آسابرندینگ یک شرکت تبلیغاتی در مشهد و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تخصصی تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

این مطلب ترجمه شده از سایت neilpatel می باشد.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: