بازاریابی فیس بوک

بازاریابی فیس بوک

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

چگونه می توان تقاضا را افزایش داد، طرفداران وفادار ایجاد کرد و تجارت خود را در فیس بوک توسعه داد؟

فیس بوک چیز جدیدی نیست و این ایده نیز وجود ندارد که هر کسب و کاری نیاز به حضور در فیس بوک دارد. با این حال، از زمانی که فیس بوک برای اولین بار وارد صحنه بازاریابی شد، تغییرات زیادی انجام شده است. امروزه بزرگترین شبکه اجتماعی جهان می تواند کارهایی را انجام دهد که بسیاری از ما ۱۰ سال پیش آرزو نداشتیم: پشتیبانی فیلم های ۳۶۰ درجه، فروش محصولات از طریق چت بات یا حتی ارائه منبع خبری دو سوم جمعیت بزرگسال در جهان.

فیس بوک روزانه ۱٫۵۶ میلیارد کاربر فعال دارد . بیایید آن را در چشم انداز قرار دهیم. این تقریباً ۵ برابر جمعیت ایالات متحده، ۲۰ درصد از جمعیت جهان است … و همچنان در حال رشد می باشد.

با وجود این، فقط ۴۸ درصد بازاریابان فکر می کنند تلاش های آنان در فیس بوک موثر است. کاربران معمولی فیسبوک در طول روز تنها ۶۰ دقیقه وقت خود را صرف این شبکه اجتماعی می کنند. فیس بوک ۱٫۵۶ میلیار کاربر فعال روزانه دارد.

برای بسیاری، فیسبوک اینترنت است. با این حال، آیا کسب و کار شما از مزیت کامل آن استفاده می کند؟

برایان هالیگان، بنیانگذار و مدیرعامل HubSpot، در مصاحبه ای این سوال را مطرح کرد: “فرض کنید شما امروز در زمینه بازاریابی شروع به کار کرده اید و در حال ایجاد یک نام تجاری در شبکه های اجتماعی هستید. اگر شما یک بازاریاب هستید، انرژی خود را کجا خرج می کنید؟”

واینرچوک گفت: “… بدون فیس بوک و اینستاگرام نمی توانید در بازی زنده باشید. من واقعاً این را باور دارم. فکر می کنم نبود بازاریاب در این شبکه ها بسیار مضر خواهد بود.”

بازاریابی فیس بوک
بازاریابی فیس بوک

بنابراین، چگونه از فیس بوک برای سود کسب و کار خود استفاده می کنید؟

صفحات فیس بوک دروازه ورود مشاغل دنیای کسب و کار است. یک صفحه فیس بوک یک حضور عمومی شبیه یک پروفایل شخصی است. اما به طرفداران اجازه می دهد تجارت، نام تجاری، افراد مشهور، علت یا سازمان را “دوست” داشته باشند. طرفداران به روزرسانی محتوا را از صفحه اخبار خود دریافت می کنند. در حالی که کسب و کار قادر است آگاهی از نام تجاری را افزایش دهد، تبلیغات را پیاده سازی و پیگیری کند، بینش دقیق مخاطب را جمع آوری کرده و با کاربرانی که به دنبال خدمات مشتری هستند گفتگو کند.

در ادامه همه چیز را که برای تبدیل شدن به یک بازاریاب حرفه ای فیسبوک باید بدانید پیدا خواهید کرد. فرقی نمی کند که کسب و کار شما سالها صفحه داشته باشد یا تازه در حال راه اندازی هستید. این راهنمای جامع برای شما مناسب خواهد بود.

بازاریابی فیس بوک، راه ورودی

قبل از اینکه شرو کنیم، بیایید یک چیز را از سر راه برداریم. روشهای زیادی برای بازاریابی در فیس بوک وجود دارد. اما ما به روشی که بیشتر دوست داریم می پردازیم: ورودی.

یک استراتژی ورودی به معنای مفید بودن و ارتباط با مخاطبان است. این شامل درک اهداف مشتری شما و همکاری با آنها برای غلبه بر چالش ها است. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار این است که در جایی که وقت خود را صرف کرده اید مشغول باشید. این بدان معناست که شما باید در فیسبوک حضور داشته باشید.

ابزارهای فیس بوک برای مشاغلی که می خواهند با مخاطبان خود رابطه ای واقعی ایجاد کنند، مناسب است. این به بازاریابان اجازه می دهد محتوای با کیفیتی ایجاد کنند که برای کاربران مفید باشد. به نمایندگان فروش و خدمات مشتری اجازه می دهد تا با مصرف کنندگان علاقه مند به یک نام تجاری ارتباط برقرار کنند.

اگر در حال ایجاد یک صفحه فیس بوک هستید فقط برای بررسی یک مورد دیگر از لیست کارهای تجاری، دوباره فکر کنید. بازاریابی واقعی فیس بوک نیاز به یک تعهد مداوم و بلند مدت دارد. اما ما قول می دهیم، آگاهی و تقاضا ارزشش را دارد.

نحوه راه اندازی صفحه فیس بوک

  1. ایجاد صفحه فیس بوک
  2. اضافه کردن عکس
  3. یک توضیح کوتاه اضافه کنید
  4. برای صفحه خود یک نام کاربری ایجاد کنید
  5. صفحه خود را به میانبرها اضافه کنید
  6. تنظیم نقش های صفحه
  7. اعلان های خود را سفارشی کنید
  8. افزودن CTA صفحه
  9. برگه های صفحه خود را سازماندهی کنید
  10. صفحه خود را تأیید کنید

اگر تصمیم گرفته اید که یک صفحه فیس بوک برای کسب و کار خود بسازید، انتخاب درستی را انجام داده اید. در حقیقت، شما به 70 میلیون مشاغل در سراسر جهان می پیوندید که از قبل از طریق صفحه فیس بوک به بازار می پردازند. این رقم در چند سال گذشته ۱ میلیون افزایش یافته است.

چگونه می توان طرفداران فیس بوک را بدست آورد؟

البته، شما می خواهید صفحه تجاری فیس بوک شما موفق باشد. با این حال، ظاهر موفقیت در شبکه های اجتماعی بر اساس اهداف تجاری شما متفاوت است. تمرکز اصلی شما می تواند راه اندازی محصولات جدید، افزایش آگاهی، افزایش فروش یا جمع آوری مشتریان مناسب باشد.

اما مهم نیست که چه چیزی باشد، مهم این است شما به لایک نیاز دارید.

انواع پست های فیس بوک

وقتی صحبت از بازاریابی فیس بوک می شود، ارسال محتوا مهم ترین قسمت کار است. بدون جریان مداوم محتوا، صفحه شما صرفاً به عنوان منبع اطلاعاتی برای افرادی که از برند شما مطلع هستند وجود دارد.

به عبارت دیگر، هیچ تفاوتی با اساسی ترین وب سایت ها ندارد.

با این حال، وقتی از فیس بوک برای انتشار و به اشتراک گذاری محتوای با کیفیت استفاده می کنید، دسترسی خود را به اقیانوس آبی بزرگ کاربران فیس بوک گسترش می دهید. کاربران محتوای شما را کشف می کنند و ممکن است صفحه شما را برای ادامه رابطه انتخاب کنند. با گذشت زمان، اعتماد آنها به نام تجاری شما افزایش می یابد. امیدوارم برای خرید کافی باشد.

بالاخره این دستور العمل بازاریابی ورودی است.

بیشتر بخوانید: چگونه می توان فالوورهای بیشتری در اینستاگرام بدست آورد؟ ۱۲ تاکتیک برای رشد اینستاگرام

تصاویر فیس بوک

ارسال تصویر همیشه یک انتخاب عالی است. به ویژه اینکه پست های فیس بوک با تصاویر 2.3 برابر بیشتر از موارد بدون تصویر دیده می شوند و 87 درصد از کل تعاملات را تشکیل می دهند.

برای ارسال تصویر، روی عبارت “عکس/ویدئو” همانند تصویر زیر کلیک کنید.

facebook-marketing-add-photo-video

اندازه تصویر فیس بوک

اگر قبلاً هر نوع بازاریابی شبکه های اجتماعی را انجام داده اید، مطمئناً ضرورت حفظ اندازه تصاویر را درک می کنید.

چند نوع تصویر وجود دارد که می توانید در فیس بوک ارسال کنید، هر کدام دارای مشخصات اندازه خود هستند:

  • تصویر پروفایل: ۱۸۰ ۱۸۰ ۱۸۰
  • عکس روی جلد: ۸۲۰ ۳۱ ۳۱۲
  • تصویر زمانی: ۱۲۰۰ ۶ ۶۳۰ (نسبت مهمتر از اندازه است. نسبت ۱٫۹: ۱ را حفظ کنید.)

بر هیچ کس پوشیده نیست که بهترین تصاویر فیس بوک بسیار بصری هستند. سعی کنید در بین تمام تصاویری که ارسال می کنید یک سبک ثابت داشته باشید.

لینک های فیس بوک

یکی از ساده ترین راه ها برای پر کردن محتوای صفحه فیس بوک خود، به اشتراک گذاشتن پست های وبلاگی است که منتشر می کنید. شما نباید هر پست وبلاگی را که ایجاد می کنید به اشتراک بگذارید. اما در عوض، مواردی را انتخاب کنید که می دانید با مخاطبان فیس بوک شما مطابقت دارد و امیدوارم که توسط دنبال کنندگان شما به اشتراک گذاشته شود.

برای ارسال لینک، به همان روشی که یک پست متنی ایجاد می کنید شروع کنید. یک یا دو جمله بنویسید و در پیوند خود جایگذاری کنید. برخلاف خلاصه نویسی پست وبلاگ در نسخه خود، یک عبارت مرتبط یا طنز ارائه دهید (تا زمانی که با صدای برند تجاری شما مطابقت داشته باشد) که باعث می شود کسی برای کسب اطلاعات بیشتر جذاب شود.

قبل از انتشار، لینک را حذف کرده و پست خود را حرفه ای تر نشان دهید. در این مرحله، پست وبلاگ باید به صورت خودکار در زیر کادر سفید با عنوان، توضیحات متا و تصویر پر شود. روی “انتشار” ضربه بزنید.

به یاد داشته باشید که با هر پست وبلاگی که می نویسید یک توضیح متا قانع کننده درج کنید. فیس بوک به طور خودکار این را برای توضیح لینک شما وارد می کند.

ویدئو فیس بوک

اگر به دنبال بیان داستانی در فیسبوک هستید، احتمالاً ویدیو بهترین گزینه شما است. به تازگی، ویدئو سروصدای زیادی پیدا کرده است، به ویژه با توجه به الگوریتم فیس بوک، هم ویدیوهای زنده(live) و هم فیلم های طولانی تر با نرخ تعامل بالا در اخبار خبری کاربران در اولویت قرار دارد. در واقع، یک ویدئو فیس بوک پیش بینی شبکه های اجتماعی خواهد بود.

  • ۱۰۰ها میلیون ساعت ویدئو هر روز در فیسبوک مشاهده می شود.
  • فیلم های زنده فیس بوک ۳ برابر بیشتر از دیگر ویدئو ها دیده می شوند.
  • ۵۴٪مردم می خواهند محتوای ویدئویی بیشتری از بازاریابان ببینند.

برای بارگذاری یک ویدئوی از پیش تولید شده در فیسبوک، روی “عکس/فیلم” کلیک کنید، و “بارگذاری عکس/فیلم” را انتخاب کنید. فایل را انتخاب کنید. به شما توصیه می کنیم ویدیوها را به صورت فایل MP4 یا MOV بارگذاری کنید.

در مرحله بعد، از شما خواسته می شود عنوان ، برچسب ها و مقداری متن را به پست خود اضافه کنید. همچنین می توانید آن را به لیست پخش اضافه کنید. مانند لینک های فیسبوک، از این متن برای جلب مخاطب خود برای تماشای ویدیو استفاده کنید.

فیس بوک همچنین به شما امکان می دهد نظرسنجی را با ویدئوی خود انجام دهید (اگر ۱۰ ثانیه یا بیشتر باشد). برچسب هایی را برای شناسایی تنظیم کنید و حالت ۳۶۰º را روشن کنید که به کاربران شما اجازه می دهد ویدیو را به صورت پانوراما مشاهده کنند.

فیس بوک زنده

علاوه بر ویدئوهای از پیش تولید شده، Facebook Live گزینه دیگری برای کشف محتوای چند رسانه ای است. فیس بوک لایو ویژگی ای است که قابلیت پخش زنده را به کاربران روی دسکتاپ یا تلفن هوشمند خود می دهد. این برای همه کاربران فیسبوک در دسترس است، به ویژه برای برند هایی که می خواهند فرهنگ شرکت خود را به تصویر بکشند و با طرفداران خود روابط واقعی ایجاد کنند، جذاب است.

برای امتحان کردن روی دسکتاپ خود، به صفحه خود بروید و روی “live” در زیر جایی که روی آن نوشته شده است کلیک کنید.

facebook-marketing-facebook-live

اگر قبلاً از Facebook Live استفاده نکرده اید، از شما خواسته می شود تا به دوربین و میکروفون خود دسترسی دهید. دکمه آبی را فشار دهید. نگران نباشید. هنوز ضبط را شروع نمی کند.

قبل از پخش زنده، یک عنوان جذاب بنویسید که در کنار ویدیوی زنده شما نشان داده شود. سپس از دو پیکان در گوشه بالا سمت راست استفاده کنید تا مشخص شود آیا می خواهید نمای دوربین را به نمای سلفی تغییر دهید یا برعکس. در نهایت، تصمیم بگیرید که آیا تلفن خود را به صورت عمودی نگه می دارید یا آن را به صورت افقی به طرف دیگر می چرخانید. همانطور که در دسکتاپ خود انجام می دهید، دکمه “Go Live” آبی را برای شروع پخش فشار دهید.

نحوه پین ​​کردن پست فیس بوک

اکنون که انواع مختلف پست های فیس بوک را می شناسید، بیایید نمایش آنها را در صفحه شما سفارشی کنیم. با “پین کردن” یک پست، می توانید تعیین کنید که کدام قسمت از محتوا به بالای صفحه شما بچسبد. هر پست دیگری در زیر ظاهر می شود، حتی اگر اخیراً از پست پین شده منتشر شده باشد.

برای پین کردن یک پست در صفحه خود، روی پیکان کوچک پایین در گوشه سمت راست بالای یک پست منتشر شده کلیک کنید. سپس “Pin to Top of Page” را انتخاب کنید. این پست تا زمانی که انتخاب نکنید که پست دیگری را پین کرده و جایگزین آن شوید، پین می شود.

facebook-marketing-pin-post-to-page

جالب است بدانید فیس بوک رتبه سوم پربازدیدترین صفحه وب سایت در جهان را دارد.

بهترین زمان برای ارسال در فیس بوک

ما این سوال را زیاد دریافت می کنیم: هر چند وقت یکبار باید در فیس بوک پست بگذارید؟ و هنگامی که تعیین می کنید چند بار، در چه زمان هایی باید پست بگذارید؟

هرچقدر هم که خسته کننده به نظر برسد، پاسخ هر دو سوال این است: “بستگی دارد.” هنگام تعیین بهترین زمان ارسال، منطقه، اهداف، صنعت و نحوه تعامل مخاطبان هدف شما با بستر شبکه های اجتماعی باید در نظر گرفته شود.

یک قانون کلی خوب بعدازظهرهای روزهای هفته است، معمولاً بین ساعت ۱۳ تا ۱۶ بعد از ظهر.

در نهایت، این بدان معناست که بهتر است در مورد آنچه منتشر می کنید گزینشی عمل کنید تا اینکه مخاطبان خود را با محتوا غرق کنید. زمان کمتری را صرف ایجاد پست های زیاد و زمان بیشتری برای ایجاد پست های جذاب تر در فیسبوک کنید.

ربات های فیس بوک

در دنیای هوش مصنوعی، ربات اصطلاحی است که برای توصیف یک برنامه مبتنی بر متن استفاده می شود که می تواند با انسانها ارتباط برقرار کند تا وظایف خاصی را انجام دهد یا به دنبال اطلاعات باشد. به لطف فیس بوک، این فناوری برای مشاغل با هر اندازه امکان پذیر می باشد.

در آوریل ۲۰۱۶، فیس بوک راه اندازی پلت فرم مسنجر خود را اعلام کرد – سرویسی که به هر شرکتی امکان می دهد از طریق مسنجر فیسبوک ربات بسازد. اگر نمایه شخصی فیس بوک دارید ، احتمالاً از مسنجر برای گپ زدن با دوستان خود در دسکتاپ یا تلفن همراه خود استفاده کرده اید. به همین ترتیب، می توانید برای تغییر آدرس حمل و نقل یا دریافت اخبار فوری با یک ربات صحبت کنید. به عنوان مثال، ۱-۸۰۰ Flowers به ​​شما امکان می دهد از دستیار ربات آنها برای خرید، پیگیری سفارش یا کار با مشتری مراقبت کنید.

واکنش های فیس بوک

در فوریه ۲۰۱۶، فیسبوک ویژگی جدیدی به نام “Reactions” را در اختیار کاربران سراسر جهان قرار داد. سالهاست که کاربران می توانند محتوای ارسال شده توسط نمایه های شخصی و صفحات را “دوست” داشته باشند. در حال حاضر، کاربران می توانند عشق، عصبانیت، خنده و موارد دیگر خود را نشان دهند.

فیس بوک-بازاریابی-واکنش ها

حداقل در حال حاضر، واکنش های فیسبوک مانند لایک شمارش می شود. با این حال، با مشاهده جزئیات پست، می توانید تجزیه و تحلیل واکنش ها را در یک پست جداگانه مشاهده کنید.

نحوه تبلیغات در فیس بوک

وقتی تبلیغات خود را در فیسبوک شروع می کنید، ممکن است احساس کنید که جعبه های زیادی برای بررسی وجود دارد. آیا نسخه شما به اندازه کافی جذاب است؟ آیا افراد مناسب را هدف قرار می دهید؟ چقدر باید هزینه کنم؟

متأسفانه ماهیت قریب به اتفاق تبلیغات فیسبوک مانع از آن می شود که بسیاری حتی آن را امتحان کنند.

اما با چنین مجموعه عظیم و متنوعی از کاربران، فیس بوک فرصتی منحصر به فرد را برای بازاریابان فراهم می کند تا آگاهی برندهای خود را افزایش دهند – فرصتی که می تواند بیش از هر کانال پولی دیگری منجر به کسب و کار شما شود.

نحوه ایجاد کمپین تبلیغاتی فیسبوک

اولین قدم در چک لیست تبلیغات فیسبوک درک اصطلاحات است. در فیسبوک، همه تبلیغات پولی را می توان به سه عنصر تقسیم کرد:

  • کمپین ها:  یک کمپین همه دارایی های شما را در خود جای داده است.
  • مجموعه های تبلیغاتی: مجموعه های تبلیغاتی گروهی از تبلیغات هستند که مخاطبان خاصی را هدف قرار می دهند. اگر چند مخاطب را هدف قرار می دهید، برای هر کدام به مجموعه های جداگانه نیاز دارید.
  • تبلیغات: تبلیغات فردی که در فیس بوک ارسال می کنید، هر کدام دارای رنگ، کپی، تصاویر و … هستند.

قبل از ایجاد تبلیغات، باید یک هدف را انتخاب کنید.

نحوه هدف گذاری و بهینه سازی مجموعه های تبلیغاتی

هنگامی که هدفی را برای کمپین خود انتخاب می کنید، فیسبوک چند مرحله را برای تعیین مخاطب، بودجه و برنامه مجموعه تبلیغات شما دنبال می کند. اگر قبلاً از ابزارهای تبلیغاتی فیس بوک استفاده کرده اید، می توانید مخاطب ذخیره شده را در اینجا انتخاب کنید. در غیر این صورت، اطلاعات جمعیتی مانند محل، سن، جنسیت و زبان را مشخص کنید.

سپس می توانید هدف خود را در کادر هدف گذاری دقیق تر مشخص کنید. یکی از دسته های از پیش ساخته شده فیس بوک را انتخاب کنید یا نام صفحه تجاری خاصی را که ممکن است مخاطبان شما پسندیده باشند، تایپ کنید. به عنوان مثال، می توانید افرادی را که به پوشاک زنانه و فروشگاه Anthropologie علاقه دارند، هدف قرار دهید.

بیشتر بخوانید: معرفی برخی از بهترین نرم افزار های طراحی لوگو در جهان

قالب های تبلیغاتی فیسبوک

اکنون که کمپین و مجموعه تبلیغات خود را تعیین کرده اید، وقت آن است که تبلیغات خود را ایجاد کنید. در این بخش، قالب، رسانه، متن و لینک ها را برای ایجاد یک یا چند تبلیغ انتخاب می کنید.

ابتدا، فیسبوک به شما دو گزینه قالب تبلیغ می دهد:

قالب بازاریابی فیس بوک

وقتی تصمیم گرفتید که می خواهید تبلیغ شما چگونه به نظر برسد، دارایی های خلاقانه خود را بارگذاری کرده و یک عنوان تبلیغ قابل کلیک بنویسید. برای هر قالب، فیس بوک توصیه های طراحی از جمله اندازه تصویر، طول عنوان و موارد دیگر را ارائه می دهد.

در گذشته، اگر ۲۰ درصد یا بیشتر از تصویر یک تبلیغ متنی بود، فیسبوک این تبلیغ را رد می کرد. از آن زمان فیسبوک سیستم جدیدی را به کار گرفته است، اما همچنان از تصاویر با حداقل متن استفاده می کند. در حال حاضر، تبلیغات با مقادیر بیشتر متن کمتر یا اصلاً تحویل دریافت نمی کنند.

در نهایت، متن خود را تغییر دهید و آگهی خود را برای مشاهده دسکتاپ یا تلفن همراه پیش نمایش کنید. سپس، سفارش خود را ثبت کنید.

زمان آن رسیده است که بازاریابی فیس بوک خود را فعال کنید

 اگر می خواهید با موفقیت در فیس بوک بازاریابی کنید، در دریای عظیمی از ۱٫۵۶ میلیارد کاربر فعال روزانه و ۷۰ میلیون مشاغل،  باید برجسته باشید.

شما باید کمک کننده باشید. شما باید عمدی باشید. واقعاً، برای تسلط بر بازاریابی فیسبوک، باید ورودی باشید .

خوشبختانه، ابزارهای فیسبوک به بازاریابی که می خواهد با مخاطبان خود رابطه ای واقعی ایجاد کند، توجه می کند. با مجموعه چشمگیر ابزارهای تجزیه و تحلیل فیس بوک، می توانید قبل از ارسال، مخاطبان هدف خود را درک کنید. با افزایش تعداد گزینه های محتوای چند رسانه ای فیس بوک، می توانید محدودیت های خلاقیت خود را افزایش دهید. سپس، با استفاده از Page Insights، می توانید ببینید افراد با کدام محتوا درگیر هستند و تبلیغات را تقسیم بندی می کنند تا مطمئن شوید که بیش از آنکه آزاردهنده باشید به آنها کمک می کنید.

طرفداران شما به شما اجازه می دهند از طریق فیس بوک با آنها تماس بگیرید. با رعایت نکات ساده، از این فرصت استفاده بهینه کنید.

ارائه بهترین آموزش های بازاریابی و تبلیغات از جمله بازاریابی فیس بوک را در شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ تجربه کنید. آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

1 Comment

  1. رضا گفت:

    عالی بود خیلی ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: