چگونه می توان فالوورهای بیشتری در اینستاگرام بدست آورد؟ ۱۲ تاکتیک برای رشد اینستاگرام

افزایش فاوور در اینستاگرام

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

برای مشاهده تعدادی از بهترین تاکتیک های اینستاگرام (با ابزار و مثال) که می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان بیشتری را برای کسب و کار خود در اینستاگرام داشته باشید، با ما تا انتها همراه باشید.

شما ساعت ها وقت صرف برنامه ریزی و ایجاد محتوا برای اینستاگرام می کنید. برای یک لحظه کوتاه ضربه زدن روی “اشتراک گذاری”. همه چیز در جهان خوب است. مطمئن هستید که مطلب فوق العاده ای منتشر کرده اید.

سپس، سکوت عجیبی رخ می دهد. احتمالاً تعدادی از دنبال کنندگان شما با لایک و نظر شما را همراه می کنند. اما با انتشار محتوای عالی، چگونه می توان فالوورهای بیشتری در اینستاگرام بدست آورد؟

هیچ راهنمای گام به گام برای رشد اینستاگرام وجود ندارد. اما بهترین شیوه ها وجود دارد که به شما کمک می کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کرده و دنبال کنندگان جدیدی را به دست آورید.  

در اینجا ۱۲ روش برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام آورده شده است.

افزایش فالوور در اینستاگرام

۱٫ بیوگرافی خود را بهینه کنید

از ظرفیت ۱۵۰ کاراکتر در بیوگرافی حداکثر استفاده را ببرید. بیوگرافی اینستاگرام شما به دنبال کنندگان بالقوه می گوید که شما کی هستید، در چه زمینه ای هستید و امیدوارید مردم پس از بازدید از پروفایل شما چه اقدامی انجام دهند.

بیوگرافی اینستاگرام شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • توضیح واضح آنچه انجام می دهید.
  • درک شخصیت شما.
  • فراخوان برای همکاری (خرید، اطلاعات بیشتر ، تماس با ما و غیره)
  • یک لینک

لینک داخلی شما تنها لینک قابل کلیک شما در اینستاگرام می باشد. بنابراین از آن عاقلانه استفاده کنید. برخی از مشاغل دارای لینک استاندارد به وب سایت خود هستند. در حالی که برخی دیگر به طور مرتب آن را تغییر می دهند تا پست های اخیر را منعکس کنند. اما اگر می خواهید کار را برای خود راحت کنید، از ابزارهای لینک در بیو مانند Shop Grid استفاده کنید که به شما امکان می دهد یک لینک را به کاتالوگ متصل کنید.

یک هشتگ برند دار را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، ما طرفداران خود را تشویق می کنیم هنگام استفاده از خدمات ما، از آموزش های آنلاین ما نیز استفاده کنند. افزودن هشتگ برند دار در بیو ما به مردم می گوید که کدام هشتگ را شامل شوند تا توجه ما را جلب کنند. بعلاوه، وقتی کسی روی هشتگ ضربه می زند، پستهایی را از طرفداران مشاهده می کند که از آن استفاده کرده اند.

۲٫ بهترین زمان خود را برای ارسال در اینستاگرام پیدا کنید

حقیقت این است که هیچ پاسخ عمومی برای زمان ارسال پست در اینستاگرام برای رسیدن به بیشترین تعداد فالوور وجود ندارد. اما راه هایی برای تعیین زمان ایده آل برای دنبال کنندگان شما وجود دارد.

ابتدا از Instagram Insights برای تعیین زمان آنلاین بودن مخاطبان خود استفاده کنید. از پروفایل کسب و کار اینستاگرام خود روی دکمه “بینش” ضربه بزنید. به “مخاطبان خود” بروید ، سپس روی “مشاهده همه” ضربه بزنید. از آنجا، به پایین بروید تا فعال ترین زمان های مخاطبان خود را بیابید.

همچنین باید در نظر بگیرید که چه زمانی محتوای شما بیشتر مرتبط خواهد بود. به عنوان مثال، یک ویدئوی دستورالعمل گام به گام ممکن است در خارج از ساعت کاری بهتر عمل کند. زیرا افراد بیشتر در حال آشپزی هستند. از طرف دیگر، یک پست کافی شاپ ممکن است در حدود ساعت ۲ بعد از ظهر هنگامی که مردم دچار خستگی بعد از ظهر می شوند، خوب عمل کند. زمانهای مختلف ارسال را آزمایش کرده و تعامل را دنبال کنید.

اگر به دنبال راهنمایی های بیشتری در مورد زمان ارسال هستید، مقاله راهکار های کسب درآمد از اینستاگرام ما را مطالعه فرمایید. 

۳٫ دائماً پست ارسال کنید

مطالعات سال ۲۰۲۱ روی ۱۴ صنعت نشان می دهد که مشاغل به طور متوسط چهار پست اینستاگرام در هفته به اشتراک می گذارند. ولی ما توصیه می کنیم حداقل یک بار در روز پست ارسال کنید. برند هایی که با پست های اینستاگرام به طور منظم وارد جریان می شوند، بهترین نتایج را مشاهده می کنند. طبق مطالعه Tailwind، پروفایل هایی که روزانه پست ارسال می کنند سریعتر از کسانی که کمتر پست ارسال می کنند فالوور اینستاگرام جذب می کنند.

با خط زمانی الگوریتمی اینستاگرام، ثبات یک عنصر کلیدی برای دیده شدن پست های شما است. اگر پست های شما به طور منظم به اشتراک گذاشته می شوند و مشارکت خوبی را به دنبال دارد، الگوریتم اینستاگرام احتمالاً پست های شما را در بالای صفحه فیدهای دنبال کنندگان شما نشان می دهد.

البته کیفیت همیشه مهمتر از کمیت است. ارسال بیشتر اوقات لزوماً به نرخ بالای مشارکت نمی انجامد. تمرکز خود را بر ایجاد محتوایی بگذارید که با مخاطبان مورد نظر شما مطابقت داشته باشد.

ابزارهای زمان بندی اینستاگرام به شما امکان می دهد بدون نگرانی در مورد ارسال مستقیم هر روز از برنامه، به طور مداوم پست ارسال کنید. نگاهی به نحوه برنامه ریزی پست های اینستاگرام برای صرفه جویی در وقت و افزایش تعامل بیندازید تا ابزارهای زمان بندی مورد علاقه اینستاگرام (رایگان و پولی) را به همراه نکات زمان بندی پیدا کنید.

۴٫ نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام را بیاموزید

بسیاری از کاربران اینستاگرام در ابتدا در مورد تغییر از فید زمانی به جدول زمانی رتبه بندی شده وحشت دارند. با این حال، از زمان تغییر، میانگین پست ۵۰ درصد بیشتر از قبل دنبال کننده دیده می شود . بنابراین، یادگیری نحوه غلبه بر الگوریتم اینستاگرام را فراموش کنید. در عوض، بر یادگیری نحوه استفاده از سیستم به نفع خود تمرکز کنید.

شش عامل تعیین کننده که در جدول زمانی هر فرد نشان داده می شود عبارتند از: علاقه، به موقع بودن، رابطه، فراوانی، دنبال کردن و استفاده.

در اینجا خلاصه ای از آنچه که هر یک از این عوامل به آن اشاره می کند آورده شده است:

  1. علاقه: اینستاگرام فکر می کند که شخصی بر اساس فعالیت قبلی از پست خوشش می آید.
  2. به موقع بودن: پست چقدر جدید است.
  3. رابطه: حساب هایی که شخص به طور منظم با آنها روبه رو می شود.
  4. فرکانس: هر چند وقت یک بار شخص از برنامه اینستاگرام استفاده می کند.
  5. موارد زیر: پست هایی از حساب هایی که شخص دنبال می کند.
  6. نحوه استفاده: مدت زمانی که شخص در اینستاگرام صرف می کند.

الگوریتم اینستاگرام قصد دارد بهترین محتوا را برای هر کاربر به نمایش بگذارد. بنابراین، در حالی که شش عامل جداگانه ممکن است نگران کننده به نظر برسند، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که محتوای با کیفیت بالا را به طور مداوم ایجاد کنید.

۵٫ انواع مختلف محتوا را آزمایش کنید


بیشتر پست های اینستاگرام را عکس ها تشکیل می دهند. در طول این سالها، این برنامه راه های زیادی برای به اشتراک گذاشتن محتوا در پلتفرم ارائه کرده است. ترکیب آن با انواع مختلف محتوا یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن فالوورهای بیشتر در اینستاگرام می باشد. زیرا به شما این فرصت را می دهد تا با طیف وسیعی از افراد ارتباط برقرار کنید و بتوانید با آنها همکاری کنید.

به یاد داشته باشید: الگوریتم به علاقه توجه می کند و سعی می کند انواع محتوایی را که اغلب با آنها ارتباط برقرار می کند به مردم نشان دهد. بنابراین، اگر یک نفر بیشتر از سایر پست ها در صفحات اینستاگرام لایک و نظر بدهد، احتمالاً تعداد بیشتری فعالیت را در فید اینستاگرام خود مشاهده می کند. با این حال، اگر شخص دیگری بیشتر با پست های شما ارتباط برقرار کند، بیشتر آن نوع محتوا را در جدول زمانی خود مشاهده می کند.

هر نوع محتوا مزایایی دارد. به عنوان مثال، Instagram Reels دارای مزیت هایی است زیرا جدیدترین نوع محتوا هستند و اینستاگرام همیشه ویژگی های جدید را پیش می برد. از زمان راه اندازی Instagram Reels در سال ۲۰۲۰، برنامه دکمه Reels را به موقعیت مرکزی در نوار منو منتقل کرده و باعث شده است که Reels بزرگتر از پست های عکس در صفحه Explore ظاهر شود. با در نظر گرفتن ۲۰۰ میلیون نفر که روزانه صفحه کاوش را بررسی می کنند، این املاک بصری اضافی می تواند تفاوت زیادی در تعداد افرادی که با آنها تماس می گیرید ایجاد کند.

ویدیوهای (IGTV) اینستاگرام نیز ۴ برابر بزرگتر از عکس های صفحه کاوش به نظر می رسند. از آنجا که ویدئوهای IGTV می توانند تا ۶۰ دقیقه طول بکشد، این نوع محتوا برای فیلم های طولانی مدت ایده آل است.


استوری

بیشتر بخوانید: ادمین اینستاگرام کیست و وظایف آن چیست؟

استوری های اینستاگرام پس از ۲۴ ساعت ناپدید می شوند. اما مزایای خود را نیز دارند. پنجاه و هفت درصد از برند ها معتقدند که استوری به عنوان بخشی از استراتژی شبکه های اجتماعی آنها تا حدودی موثر تر بوده است. به علاوه، اگر یک حساب تأیید شده یا حداقل ۱۰ هزار دنبال کننده دارید، می توانید لینک های اینستاگرام را به استوری اضافه کنید تا ترافیک به صفحات خاص افزایش یابد.

در همین حال، پست های چرخشی – مجموعه ای از حداکثر ۱۰ تصویر/فیلم در یک پست – دارای بالاترین نرخ تعامل در همه انواع پست است . چرخشی ها را به عنوان یک استوری کوتاه یا تیزر برای محتوای طولانی تر، مانند یک وبلاگ، در نظر بگیرید. می توانید از تصاویر متنی، عکس ها، ویدئوها یا ترکیبی از همه چیز در یک پست موضوعی استفاده کنید.

با همه استدلال ها برای انواع مختلف پست گیج شده اید؟ مردم آنچه را دنبال می کنند که دوست دارند. بنابراین، در حالی که مطالعات می توانند به شما بگویند میانگین نرخ مشارکت برای هر نوع محتوا چقدر است یا برای یکی بر دیگری بحث کنید، بهترین استراتژی استفاده از انواع مختلف است. ترکیب محتوای اینستاگرام شما به شما امکان می دهد با افرادی با علایق مختلف تماس بگیرید و این دسترسی گسترده به شما کمک می کند تا فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید.

۶٫ صدای برند خود را درک کنید و محتوای منحصر به فرد ایجاد کنید

مردم تجارت شما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمی کنند تا بتوانند زمینه فروش را ببینند. آنها از برند شما پیروی می کنند زیرا از شخصیت شما و محتوایی که ایجاد می کنید لذت می برند.

آنچه برای یک تجارت مناسب است ممکن است با نام تجاری شما مطابقت نداشته باشد. حتی اگر در صنایع مشابه هستید. به عنوان مثال، Juggling Daisies Hobby Farm و Some and Farm هر دو خود را مزارع منحصر به فردی می دانند. Juggling Daises همه چیز درباره داستانهای سرگرم کننده، عکسهای زیبا و محتوای مفید است. در همین حال، فلان مزرعه دارای سبک خشن تری است که شامل کلمات نفرین و طنز می شود.

از خود بپرسید می خواهید لحن شما چگونه باشد. خنده دار؟ آموزنده؟ بازیگوش؟ بدبینانه؟ شخصیت شما همچنین باید نشان دهنده علاقه شما به آن باشد. فلان مزرعه به تولیدات پایدار اعتقاد دارد، بنابراین بسیاری از پست های اینستاگرام آنها در مورد شیوه های کشاورزی خود صحبت می کنند. با محتوای اینستاگرام خود به چه موضوعاتی می پردازید؟ هر چیزی که در حساب تجاری خود به اشتراک می گذارید باید شخصیت و اعتقادات برند شما را نشان دهد.

حساب تجاری خود را به عنوان یک شخص در نظر بگیرید. یک شخصیت برای حساب طراحی کنید و دستورالعمل های نام تجاری را ایجاد کنید تا بتوانید ثابت قدم بمانید. دستورالعمل های برند تجاری باید شامل یادداشت هایی در مورد سبک و ارزش ها به همراه رنگ و فونت برند شما باشد.

۷٫ زیرنویس های عالی بنویسید


عکس های زیبا توجه مردم را به خود جلب می کند. زیرنویس های عالی اینستاگرام آن را حفظ می کنند. زیرنویس به شما این فرصت را می دهد تا زمینه یا جزئیات بیشتری درباره عکس یا ویدیویی که به اشتراک می گذارید ارائه دهید. به علاوه، استفاده از کلمات کلیدی در زیرنویس ها می تواند به شما کمک کند در نتایج جستجو در برنامه ظاهر شوید.

زیرنویس های اینستاگرام می تواند تا ۲۲۰۰ نویسه باشد. البته، لازم نیست هر زیرنویس مانند یک پست وبلاگ خوانده شود. با اندازه های مختلف امتحان کنید. برخی از عکس ها با یک عنوان کوتاه و شگفت انگیز با چند ایموجی به خوبی جفت می شوند. در حالی که برخی دیگر ممکن است از چیزی طولانی تر و بازتاب بیشتری بهره مند شوند.

طول متوسط ​​زیرنویس های اینستاگرام رو به افزایش است. اما اکثر برند ها هنوز به این محدوده ۲۲۰۰ کاراکتری نمی رسند. در سال ۲۰۲۰، میانگین ۴۰۵ کاراکتر پیش بینی شده بود. در حالی که در سال ۲۰۱۶، ۱۴۲ بود.

بنابراین، چه زمانی طولانی کار می کنید و کی آن را ساده نگه می دارید؟ هیچ قانون سخت و سریع وجود ندارد. درست مانند انواع محتوا، بهتر است آن را مخلوط کنید.

۸٫ تحقیق و استفاده از هشتگ


به نظر می رسد استفاده از هشتگ در هیچ قسمتی از شبکه های اجتماعی به اندازه اینستاگرام اهمیت ندارند. هشتگ های مناسب می توانند تصویر شما را در معرض دید مخاطبان بزرگ و هدف قرار دهند. به نظر نمی رسد که کاربران اینستاگرام مانند سایر شبکه ها از زیادی هشتگ ها خسته شوند.

با یافتن هشتگ هایی که برای مخاطبان مورد نظر شما جذاب است شروع کنید. ابزارهای رایگان اینستاگرام مانند Display Purpose و AutoHash به شما کمک می کنند تا هشتگ های مربوط به پست های اینستاگرام خود را پیدا کنید. به عنوان مثال، با اهداف نمایش، شما فقط چند کلمه در مورد تصویر خود تایپ می کنید و هشتگ های برتر را برای استفاده توصیه می کند.

اینستاگرام در هر پست حداکثر ۳۰ هشتگ را مجاز می کند. اما فقط برای ضربه زدن به ۳۰ مورد اضافی توجه نکنید. فقط مطمئن شوید که از هشتگ یکسان بارها و بارها استفاده نمی کنید. در عوض، هشتگ های موردنظر خود را بر اساس دسته بندی کنید تا بتوانید به سرعت هر هشتگ مربوطه را به هر پست اضافه کنید.

۹٫ با مخاطبان خود مشارکت داشته باشید

تعامل برای رشد در اینستاگرام بسیار مهم است. بسیاری از برند ها این اشتباه را دارند که بر روی لایک ها و نظرات بدون در نظر گرفتن افراد پشت آن معیارها تمرکز می کنند. اگر واقعاً می خواهید فالوورهای بیشتری در اینستاگرام داشته باشید، باید طرفداران خود را در یک مکالمه شرکت دهید.

افزایش فالوور در اینستاگرام

اما فقط منتظر نمانید تا دنبال کنندگان خود مکالمه را آغاز کنند. فرصت های تعامل ایجاد کنید. در استوری های اینستاگرام از برچسب های اینستاگرام مانند سوالات باز و نظرسنجی استفاده کنید. در زیرنویس عکس خود، سوال بپرسید. مردم را تشویق کنید تا دوستان خود را در نظرات با علامت هایی به صفحه شما جذب کنند.

۱۰- با دیگران همکاری کنید

یکی دیگر از راه های عالی برای به دست آوردن فالوور اینستاگرام، همکاری با دیگران از طریق مشارکت یا کمپین های تأثیرگذار است.

بلوم یک مثال عالی برای این مورد است. بلوم از طریق استوری اصلی اینستاگرام و نکات برجسته همراه به دیگر دنبال کنندگان دسترسی پیدا می کند.

بازاریابی تأثیرگذار راه دیگری برای افزایش تعداد کاربران اینستاگرام است. اگر بودجه دارید، می توانید برای تبلیغ نام تجاری خود به تولیدکنندگان محتوا پول پرداخت کنید. اما اگر امیدوار هستید که آن را ساده (و کم بودجه) نگه دارید، تأثیرگذارهای خرد (۱۰۰۰ تا ۱۰٫۰۰۰ دنبال کننده) می توانند بسیار تأثیرگذار باشند. در حقیقت، محتوای محتوای تأثیرگذارهای خرد نسبت به محتوای حساب های بزرگتر نرخ تعامل بالاتری دارد. برای ایجاد همکاری یا به اشتراک گذاری مجدد محتوای ایجاد شده توسط کاربر (UGC) می توانید از تأثیرگذارهای خرد استفاده کنید.

آن هشتگ های برند دار را که در بخش ۱ درباره آنها صحبت کردیم به خاطر دارید: بیوگرافی خود را بهینه کنید؟ با یک ضربه روی هشتگ برند دار خود، یک فهرست کامل از محتوا را انتخاب کنید.

همکاری ها همچنین فرصتی برای نشان دادن ارزش ها و شخصیت شما از طریق ارتباط است. مشاغل و افرادی که با آنها همسو هستید و از آنها حمایت می کنید، چیزهای زیادی در مورد نام تجاری شما می گویند. مشارکت ها می توانند برای مشاغل محلی نیز بسیار قدرتمند باشند. مشارکت با همسایگان خود را در نظر بگیرید تا بتوانید به یک مخاطب بسیار هدفمند دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه ادمین دوم را به صفحه اینستاگرام اضافه کنیم؟

۱۱٫ از جایی دیگر به اینستاگرام خود لینک دهید

پیدا کردن اینستاگرام خود را برای مردم آسان کنید. برای پیدا کردن پروفایل اینستاگرام شما، هیچ کس مجبور نیست صفحات وب سایت شما را جستجو کند.


لینک حساب اینستاگرام خود را به موارد زیر اضافه کنید:

  • پاورقی های ایمیل
  • پاورقی و یا نوار کناری وب سایت شما
  • زیرنویس در سایر سیستم عامل های شبکه های اجتماعی
  • پست های اعضای تیم در شبکه های اجتماعی

۱۲٫ نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید

یکی از راه های فهمیدن چگونگی جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام این است که بررسی کنید طرفداران فعلی شما به چه چیزی پاسخ می دهند. می توانید چندین معیار اینستاگرام را مستقیماً در برنامه با Instagram Insights یا از طریق ابزارهای تجزیه و تحلیل شخص ثالث مانند Buffer نظارت کنید.

روی معیارهای بیهوده مانند لایک و کامنت وسواس نداشته باشید. در عوض، به آنچه معیارها به شما می گویند فکر کنید. به عنوان مثال، اگر یک هشتگ جدید را آزمایش می کنید، معیارهایی مانند دنبال کنندگان جدید و دسترسی بیشتر به شما در مورد ارزش آن هشتگ بیشتر از لایک های دنبال کنندگان فعلی شما می گوید. با این حال، اگر زمان های مختلف ارسال را آزمایش می کنید، برداشت ها می توانند به شما این ایده را بدهند که محتواهای شما چه زمانی به احتمال زیاد دیده می شوند. هدف نهایی شما تعیین می کند که کدام معیارها بیشترین اهمیت را دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معیارهای اینستاگرام و نحوه استفاده از آنها برای تقویت استراتژی بازاریابی خود، با ما در ارتباط باشید.

چگونه بازاریابی اینستاگرام خود را مدیریت می کنید؟

اگر می خواهید اینستاگرام شما به طور مداوم رشد کند، باید محتوای با کیفیت را به طور منظم به مخاطبان هدف خود ارائه دهید. در حالی که شبکه های اجتماعی تکه تکه برای حساب های شخصی مناسب هستند، اما مشاغل باید استراتژیک تر عمل کنند. همه تاکتیک هایی که به آنها اشاره کردیم به شما کمک می کند تا فالوورهای بیشتری در اینستاگرام بدست آورید. حفظ استراتژی محتوای شبکه های اجتماعی بسیار مهم است.

برنامه ریزی پست ها زمان می برد. و مدیریت تعامل نیز می تواند یک چالش باشد.

یکی از خدماتی که توسط آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ ارائه می گردد مدیریت،تبلیغات و تولید محتوای تخصصی برای شبکه های مجازی مانند اینستاگرام است. آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است که صفر تا صد تبلیغات را برای کسب و کارهای مختلف انجام می دهد. مشاوره های کسب و کار و مشاوره شغلی و مشاوره سرمایه گذاری همگی در آسابرندینگ توسط کارشناسان و خبرگان اقتصادی و فناوری صورت می پذیرد.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: