اهمیت بازاریابی اینستاگرام در چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

این روزها بازاریابی اینستاگرام بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکه های اجتمایی به حساب می آید و می توان گفت توانسته است نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی همانند تلگرام و واتساپ مخاطبان بیشتری را برای خود جذب کند. مواردی که باعث این محبوبیت شده عبارت اند از:

  • اینستاگرام در ایران فیلتر نیست.
  • کار کردن با آن بسیار راحت می باشد.
  • اشتراک گذاری عکس و کپشن بدون محدودیت می باشد.
  • معرفی برند تجاری به همراه عکس است.
  • بازاریابی محصولات
  • اشتراک گذاری همزمان پست در فیسبوک و توییتر.

برندسازی در دنیای دیجیتال، کاملاً وابسته به ویدئو و تصاویر می باشد. اثرگذاری ویدئو و تصویر به مراتب بیشتر از متن بر روزنامه است.با توجه به تحقیقات انجام شده، اگر از اینستاگرام برای بازاریابی سرویس خود استفاده کنید، احتمال مشغول شدن مخاطب، در مقایسه با پست های معمولی که به صورت متن هستند، ۴۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد و به نسبت افزایش فالوور واقعی خواهید داشت.

توسعه کسب و کار با اینستاگرام

از ابتدای فعالیت، اینستاگرام نشان داده است که یک ابزار قدرتمند برای کسب و کارها محسوب می شود. ایسنتاگرام می تواند سبب دیده شدن محصولات و خدمات گردد. اگر هنوز شما با وجود داشتن کسب و کاری جدی، از اینستاگرام استفاده نمی کنید، باید گفت تجارت خود را با یک صدمه بزرگ مواجه ساخته اید. زیرا امروزه استفاده از اینستاگرام به یکی از اصول اساسی بازاریابی و توسعه کسب و کار تبدیل شده است. در ادامه شما را با ده دلیل بسیار مهم در خصوص اهمیت اینستاگرام آشنا می کنیم. خواهیم گفت که چگونه می توانید از اینستاگرام جهت توسعه کسب و کارتان استفاده نمایید.

بازاریابی اینستاگرام

اینستاگرامِ موفق

یکی از دلایل موفق بودن اینستاگرام، بی حوصلگی در خواندن مطالب از سوی کاربران و بی توجهی آنها به مطالب نوشته شده در آن می باشد. در اینستاگرام افراد می توانند با دیدن عکس ها به مطالب مورد نظر خود دست پیدا کنند. می توان گفت کاربران به دیدن تصاویر علاقه بیشتری دارند. از این رو اینستاگرام نسبت به سایر رقبای خود از مجبوبیت بالاتری برخوردار است.

عکس محبوب تر از متن

در این قسمت به برخی از دلایلی که نشان می دهد عکس محبوب تر از متن است اشاره می کنیم:

  • جلب احساسات: عکس ها بدون تردید بیشتر از نوشته احساسات مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهند.
  • صمیمیت: به واسطه اشتراک گذاری جنبه خصوصی شرکت ها، صمیمیت بیشتری ایجاد خواهد کرد.
  • سرگرمی: جلب مشتریان بیشتر با استفاده از عکس هایی که برای مشتریان جذاب هست.

بیشتر بخوانید: چگونه در اینستاگرام فالوور واقعی بگیریم؟

افراد زیادی از اینستاگرام استفاده می کنند.

با توجه به تعداد و گستره افرادی که در اینستاگرام حضور دارند، می توان گفت این شبکه اجتماعی در حال حاضر با بیش تر از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال، همراه می باشد. از این تعداد، بیش از ۵۰۰ میلیون نفر هر روز از این پلتفرم استفاده می نمایند. جالب است بدانید حدود ۲۴ میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام فعالیت دارند، یعنی تقریبا ۳۰٪ از جمعیت ایران. همچنین ۳۸ درصد از کاربران چندین بار اینستاگرم خود را در شبانه روز چک می کنند.

کسب و کارتون رو هر اندازه که دوست دارید رشد بدید

باید بدانید کسب و کار در دنیای واقعی دارای محدودیت های زیادی می باشد. در واقع موقعیت جغرافیایی و محدودیت ارتباط با مشتریان، تعطیلی مشاغل در شب ها و … می تواند از جمله دلایل باشد که در رشد کسب و کارتان در وقفه ایجاد کند. ولی اینستاگرام برای شما شرایطی متفاوت ایجاد خواهد کرد. اینستاگرام تبدیل به یک ابزار قدرتمند برای کسب و کارها شده است که می تواند باعث دیده شدن محصولات و خدمات بسیاری گردد. از فرصت رایگان حضور در این شبکه برای کسب‌وکارهای نوپا یا برندهای معتبر، نباید چشم پوشی کرد.

برخی کسب‌وکارها با این هدف وارد اینستاگرام می‌شوند تا فرهنگ کاری و پشت صحنه کسب‌وکار خود را به مشتریان نمایش دهند. به نوعی ارتباط بهتری با مشتری برقرار نمایند و تا حدی افزایش آگاهی از برند نیز پیدا کنند. برخی اینستاگرام را فرصتی برای تثبیت جایگاه برند خود می دانند. مثلا شرکتی مثل سامسونگ برای افزایش فروش نیازی به اینستاگرام مارکتینگ نخواه داشت. ولی تمایل دارد از طریق اینستاگرام افراد را از فعالیت‌های بشر دوستانه خود با خبر نماید تا شرکت خود را در ذهن مردم به عنوان یک برند متعصب نسبت به انسان ها و کره زمین در ذهن مخاطبان معرفی کند. در واقع از اینستاگرام برای تثبیت جایگاه برند خود استفاده می‌کند.

برخی از کسب‌وکارها با هدف افزایش فروش از اینستاگرام وارد آن می شوند و در واقع بازاریابی اینستاگرامی را راهی برای افزایش فروش می‌دانند. به عنوان مثال یک فروشگاه اینترنتی با قرار دادن آخرین محصولات، محصولات تخفیف خورده و…. مشتریان را تشویق به خرید از خود می‌کند.

استفاده از محتوای ویدئویی

تقریباً همه افراد از محتوای ویدئویی و یا چند رسانه ای استقبال می کنند و از دیدن آن لذت می برند.  تلاش کنید محتوای ویدئویی استاندارد اینستاگرام تولید نمایید. کسب و کار و تجارت شما نیاز به سرمایه گذاری برای تولید ویدئو جذاب، با کیفیت مناسب از نظر صدایی و تصویری دارد. اگر این نکات را رعایت کنید، کمتر فالوور اینستاگرام هست که از ویدئو شما به سادگی بگذرد و قطعا به آن توجه خواهد نمود.

از ربات اینستاگرام استفاده کنید

استفاده از پست متقابل در اینستاگرام، برنامه ریزی برای یک رقابت تعاملی در اینستاگرام، زمان بندی انتشار پست اینستاگرام، پاسخ به کامنت ها و یا انتشار پست مخاطبین و در آخر تولید ویدئو با کیفیت تمام، شما را نیازمند گذاشتن زمان زیادی خواهد کرد. بسیاری از این فعالیت ها ممکن است که به فعالیت اصلی شما آسیب بزند. اما برای این کار نیازی به نگرانی نخواهد بود.

بسیاری از این نوع فعالیت ها را می توانید برون سپاری نمایید. تولید محتوا متنی و یا گرافیکی و یا تولید کلیپ و یا حتی مدیریت پیج اینستاگرام را می توان برون سپاری نمود. اما برای مدیریت بهتر و افزایش فالوور بیشتر اینستاگرام و افزایش تعداد فالوور اینستاگرام بهترین راه استفاده از یک ربات اینستاگرام حرفه ای است. رباتی که به جای شما و با تنظیماتی که شما در اختیار آن قرار می دهید با مخاطبین تعامل کند، لایک کند، پست و کامنت نویسی انجام دهد، و هر فعالیت دیگری که باعث جذب فالوور بیشتر اینستاگرام می شود را برای شما انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: نقش اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ

از دیگر دلایل اهمیت اینستاگرام میتوان به این موارد نیز، اشاره کرد:

  • داشتن یک تریبون آزاد برای همه 
  •  تجاری بودن 
  • کاهش فاصله اجتماعی و داشتن تحرک اجتماعی
  • تغییر سبک زندگی و کلاسیک و مدرن بودن آن از توجه زیادی از طرف کاربران همراه می باشد
  • از اطلاع رسانی فوری بالایی برخوردار می باشد
  • بیانگر شخصیت و هویت 
  • فیلترینگ

روش هایی برای افزایش میزان مشارکت کاربران در اینستاگرام

  • ۶۰% از برندهای معتبر از پست‌هایی با قالب یکسان در اینستاگرام بهره می برند.
  • برندهای معتبر در هفته به طور میانگین تا ۴٫۹برابر بیشتر پست بر روی اینستاگرام خود قرار می‌دهند.
  • بهترین زمان برای قرار دهی پست بر روی اینستاگرام، تمام ساعات روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه به جز ساعت ۳ تا ۴ عصر می باشد.
  • تصاویری که دارای چهره هستند تا ۳۹% لایک بیشتری دریافتی می کنند.
  • پست‌هایی که دارای هشتگ‌های مختلف هستند، عملکرد بهتری را نشان خواهد داد.
  • پست‌هایی که دارای برچسب موقعیت مکانی هستند، تا ۷۹%، از آن‌هایی که بدون برچسب مکان هستند، عملکرد بهتری را نشان می دهد.
  • میزان مشارکت کاربران در پست‌هایی که هم دارای هشتگ و هم دارای برچسب موقعیت مکانی هستند، بسیار زیاد است.

کلام پایانی

اینستاگرام به عنوان یک شبکه ی اجتماعی محبوب و پرطرفدار، ابزاری قدرتمند برای بازاریابی و کسب و کار شما خواهد بود. این فرصت به صرفه و تاثیر گذار را هرگز از دست ندهید. چراکه با غافل بودن از فرصت ها نه تنها باعث کاهش سود یک کسب و کار میشود، بلکه در برخی از مواقع می تواند باعث نابودی یک کسب و کار نیز خواهد شد.

یکی از خدماتی که توسط شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ ارائه می گردد، مدیریت تبلیغات و تولید محتوای تخصصی برای شبکه های مجازی مانند اینستاگرام است. آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است که صفر تا صد خدمات دیجیتال مارکتینگ را برای کسب و کارهای مختلف انجام می دهد. مشاوره های کسب و کار و مشاوره شغلی و مشاوره سرمایه گذاری همگی در آسابرندینگ توسط کارشناسان و خبرگان اقتصادی و فناوری صورت می پذیرد.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال درباره بازاریابی اینستاگرام داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: