نقش اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ

اینفلوئنسر

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

اینستاگرام مارکتینگ نوعی فعالیت بازاریابی اینترنتی می باشد که در فضای اینستاگرام اجرا می‌شود. این نوع بازاریابی در اینستاگرام به روش‌های مختلفی اجرا می شوند. همانطور که می‌دانید شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای تبلیغات آنلاین می باشند.  اخیراً تغییرات فراوانی در بستر شبکه‌های اجتماعی ایجاد شده است که این تغییرات باعث شده است که بستر اینستاگرام تبدیل به بستری محبوب جهت تبلیغات و بازاریابی شود. اگر میخواهید بدانید نقش اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ چیست با ما تا آخر این مقاله همراه باشید..

معنای بازاریابی در اینستاگرام چیست؟

بازاریابی در اینستاگرام این فرصت را در اختیار صاحبان تجارت ها می گذارد که با مشتریان و مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و پیشنهاد های تجاری خود را به گوش آنها برسانند. این پلتفرم در چند سال اخیر با استقبال زیاد صاحبان تجارت مواجه شده است. تجارت ها برای به نمایش گذاشتن رویکرد های تجاری و همینطور برای استخدام نیروی کار از این فضا بهره می برند.

گذشته از این موضوع که صاحبان مشاغل از طریق این پلتفرم با مخاطبان خود ارتباط نزدیکی برقرار می کنند، با استفاده از قابلیت اشتراک گذاری تصاویر تجارت ها این فرصت را دارند تا تصاویر محصولات خود را در کیفیت های مختلف به نمایش بگذارند.

در کنار قابلیت هایی همانند لایک کردن، دنبال کردن و افزایش فالوور واقعی که در شبکه های اجتماعی دیگر نیز دیده می شود، این پلتفرم قابلیت تازه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد.

کاربران می توانند با استفاده از قابلیت ویرایش عکس که برای اولین بار درون یک نرم افزار این چنینی نهادینه شده است، تصاویر خود را ویرایش کنند و یا فیلتر های مورد پسند خود را روی عکس های خود اعمال کنند. این ابزار ها در کنار حضور ۲۲ درصد از جمعیت نسل هزاره این نرم افزار را تبدیل به فضای فوق العاده ای برای بازاریابی کرده است. 

برخی از نکات مهم برای دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات، گزینه بسیار عالی و گاهی پیچیده برای شناخته شدن، فروش و کسب درآمد از اینستاگرام می‌باشد. تبلیغات همواره ضروری و لازم است. تاثیر تبلیغات در هر کسب و کاری متفاوت است. اما تقریبا حذف آن محال خواهد بود. یکی از مشکلاتی که در اینستاگرام برای کسب‌وکارهای ایرانی وجود دارد عدم دسترسی به تبلیغات و یا قیمت بالا آن می باشد.

این پلتفرم می‌تواند در نقش یک واسطه برای هدایت ترافیک به وبسایت فروش باشد. حتی خودش می تواند محلی برای فروش مستقیم باشد(از طریق دایرکت). اما این تمام قابلیت استفاده از این پلتفرم فراگیر نیست.

به عنوان نمونه یک کسب و کار تازه تاسیس در حال توسعه است و در مراحل اولیه خود قرار دارد. اما هنوز به مرحله فروش نرسیده است. یکی از لزومات آغاز فروش یک برند، جلب اعتماد و شناخته شدن می باشد. در اینجا اینستاگرام به عنوان شبکه‌ اجتماعی موثر می‌تواند وارد شود.

با انتشار پست های جذاب، تبلیغ در پیج ها و اپلیکیشن های دیگر، تولید محتوای مناسب، افزایش فالوور و دیگر ترفندهای موجود، مراحل شناخته شدن و جلب اعتماد را آغاز کرد.

 در این مرحله باید مشتری خود را شناسایی کنید، آن ها را پیدا و به سمت خود جذب کنید . اینستاگرام گزینه مناسبی برای این عمل می باشد. بنابراین نقش اینستاگرام، جذب مخاطب برای تبدیل آن به مشتری آینده است.

بیشتر بخوانید: تاثیرات اینفلوئنسر مارکتینگ بر رشد کسب و کارها

ساخت کلیپ اینستاگرامی و محتوا سازی مناسب

یکی از مهمترین مسائل دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام تولید محتوای قوی می باشد. تولید متحوا برای گوگل، لینکدین، فیس بوک و اینستاگرام ویژگی های خاص این شبکه های اجتماعی را می طلبد. اینستاگرام با فضای دوستانه نیازمند محتوا سازی ویژه است. کلیپ اینستاگرامی مطمئناً با کلیپ لینکدین تفاوت هایی خواهد داشت.  ساخت کلیپ اینستاگرامی نیازمند خلاقیت و مقداری شوخ طبعی است تا محصول را برای شما جذاب کند.

نقش استوری در دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام

استوری، این امکان را برای شما فراهم می کند که به صورت مستقیم با مخاطبان و کاربران خود ارتباط داشته باشید. نکته ای که در مورد این استوری ها می توان به آن توجه کرد این است که این استوری ها تا مدت زمان زیادی فعال خواهند بود و حذف نمی شوند.

استوری ها به شما کمک می کنند که مخاطب ها و فالوور های شما افزایش پیدا کنند. حتی باعث می شوند بحث برندینگ شما همیشه پر تکاپو باشد. چرا که به واسطه استوری می توانید به میزان زیادی در فید های فالوورهایتان دیده شوید.

ویدئوی زنده(لایو) برای دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام

هرچه کاربران بیشتر سرگرم شود پلتفرم تبلیغاتی اینستاگرام سود بیشتری خواهد برد. جایگیری این قابلیت هیجان‌انگیز در کنار استوری پیام آور توجه ویژه اینستا به برندها است. فلسفه اینستاگرام شکل گیری محلی برای اشتراک‌گذاری تمامی لحظات کاربران می باشد. حتی لحظات خصوصی که می‌توان با جمعی نزدیک به اشتراک گذاشت و چه چیزی مناسب تر از ویدئوی زنده.

 البته توییتر نزدیک به ۲ سال پیش خیلی محتاط با سرمایه‌گزاری بر روی اپلیکیشن Periscope پا به دنیای Live Content گذاشت. آمارها نشان می دادند از هر ۲ کاربر توییتر یک کاربر در حال تماشای تلوزیون از توییتر است. اینجا نقطه استراتژیکی برای مخاطب توییتر است. رویکرد توییتر به ویدئو رویکردی محتوایی و اطلاعاتی است. باید دید این کاربران عموماً مشترک به کدام پلتفرم علاقه بیشتری نشان خواند داد.

اینستاگرام مارکتینگ

اولین ابزار اینستاگرام مارکتینگ استفاده کردن ازهشتگ

هشتگ (نوشتن متن بعد از علامت هشتگ #) را می­توان با هدف بازاریابی استفاده کرد. بدین صورت، با در نظر گرفتن سلایق جستجوی مخاطبان و راه اندازی کمپین­های تبلیغاتی، هشتگ درستی را انتخاب و آن را به عنوان برندی در اینستاگرام ثبت کرد. به عنوان مثال، اگر شما به دنبال موضوعاتی در زمینه مُد و لباس هستید، برخی از هشتگ ­های معروف در این حوزه شامل #فشن، #استایل، #زیبایی، #مد، #طراحی_لباس و …  می باشند.

حال تصور کنید که در زمینه اینستاگرام مارکتینگ (چه به عنوان یک اینفلوئنسر یا یک شرکت جهت فروش محصولات خود) می­ خواهید فعالیت کنید. برای آن که محصول مورد نظر خود را به خوبی برای مخاطبان خود جذاب کنید، حتی افرادی که شما را فالو نمی ­کنند، به دیدن پست شما ترغیب شوند؛ باید در متن پست خود از هشتگ­های مناسب و درستی استفاده کنید. بدین منظور دو نوع هشتگ را می­ توان استفاده کرد که شامل هشتگ اجتماعی و برندینگ می ­شوند.

  1. برند دار
  2. اجتماعی

هشتگ های برند شده باعث می شود پست های اینستاگرام شما اکثراً توسط افرادی که شما را می شناسند شناسایی شود و شما را راحت تر پیدا کنند. هشتگ های اجتماعی نیز توسط کاربران اینستاگرام تولید می شوند تا بتوانند روی یک موضوع تمرکز کرده و به سادگی آن را دنبال نمایند.

در اینستاگرام می توان از ۳۰ هشتگ استفاده کرد. اما توصیه ای که برای بازاریابی به شما می شود این است که هشتگ های برند دار و هشتگ های اجتماعی را در کنار یکدیگر استفاده کنید تا محبوبیت بیشتری در میان کاربران بیابید و مشتریان هم راحت تر شما را پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه در اینستاگرام فالوور واقعی بگیریم؟

به زمان انتشار پست‌ها دقت کنید

انتشار مطالب به خودی خود نمی‌تواند باعث جذب فالوور واقعی و محبوب شدن پیج شما شود. بلکه توجه به زمان مناسب برای انتشار آنها نیز بسیار مهم می باشد. بهتر است زمانی را انتخاب کنید که اکثر کاربران آنلاین می باشند. برخی از زمان‌ها هستند که به آنها اصطلاحاً زمان‌های مرده می گویند و نباید در این اوقات اقدام به انتشار محتوا و پست کرد.

معمولا زمان هایی که افراد در حال استراحت هستند یا نیمه‌های شب زمان مناسبی برای انتشار پست‌ها نمی باشد. برای اطلاع از اینکه کاربران چه زمانی بیشتر آنلاین هستند می‌توان از برخی ابزارهای اینستاگرامی کمک گرفت. اما معمولاً گفته می‌شود که بعدازظهرها یا اویل شب مناسب ترین زمان برای انتشار پست‌ها است. از طرفی دیگر نباید با انتشار مداوم پست‌ها افراد را خسته کنید.

هر چند که موضوع مطالب نیز بسیار با اهمیت باشد، اما انتشار مدام پست‌ها حس نامطلوبی به فالوورهای شما می‌دهد. حتی ممکن است شما را آنفالو نیز کنند. بهتر است یک زمان‌بندی مشخص برای انتشار مطالب در نظر گرفته شود که طبق آن مشخص شود در هفته چند پست و در چه زمان‌هایی منتشر شود.

اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ

سخن پایانی

سعی کنید که از فیلم‌ها و تصاویر کپی استفاده نکنید. کاربران همواره به دنبال دیدن تصاویر و فیلم‌های جذاب و تازه هستند. زمانی که با خلاقیت و با استفاده از ایده‌های نو و بکر به تولید تصاویر و فیلم‌ها بپردازید قطع به یقین می‌توانید کاربران را مجذوب خود کنید. استفاده از محتوا کپی می‌تواند باعث شود تا کاربر به سختی با شما ارتباط برقرار کند.

یکی از خدماتی که توسط شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ ارائه می گردد مدیریت،تبلیغات و تولید محتوای تخصصی برای شبکه های مجازی مانند اینستاگرام است. آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است که صفر تا صد خدمات دیجیتال مارکتینگ را برای کسب و کارهای مختلف انجام می دهد. مشاوره های کسب و کار و مشاوره شغلی و مشاوره سرمایه گذاری همگی در آسابرندینگ توسط کارشناسان و خبرگان اقتصادی و فناوری صورت می پذیرد.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: