ادمین اینستاگرام کیست و وظایف آن چیست؟

ادمین اینستاگرام

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

ادمین اینستاگرام کیست و وظیفه او در این شبکه اجتماعی چیست؟ این سوالی است که ما قصد داریم در بحث آینده به آن پاسخ دهیم. ادمین یکی از پرکاربردترین اصطلاحات در اینستاگرام می باشد که در اینستاگرام نیز شغل پردرآمدی محسوب می شود. احتمالاً اطرافیان خود را می شناسید که بدون خروج از خانه درآمد ماهانه نسبتاً خوبی دارند و اگر از نوع فعالیت و کار آنها سوال کنید، آنها می گویند که آنها صفحه مدیریت اینستاگرام هستند.

در این مقاله قصد داریم با ادمین و نحوه کار او در شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا شویم. او کیست و چه کار می کند و یک مدیر باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

تعریف ادمین

کلمه Admin در اصل مخفف کلمه (Administrator) است. به دلیل استفاده گسترده از کلمه ادمین در دنیای فناوری اطلاعات، به تدریج و به مرور زمان، عبارت ادمین به شکل و تلفظ مدرن ادمین تغییر کرده و بدین ترتیب گفتار تثبیت شده است.
به احتمال زیاد، اگر رایانه یا لپ تاپی با ویندوز یا مک در خانه دارید، بارها با کلمه ادمین برخورد کرده اید. مطمئناً بارها آن را در قسمت های مختلف ویندوز مشاهده کرده اید. می توان گفت در واقع هرکسی که دارای رایانه شخصی، لپ تاپ، تلفن هوشمند یا رایانه لوحی است، ادمین محسوب می شود.

ادمین اینستاگرام
ادمین اینستاگرام

ادمین اینستاگرام کیست؟

علاوه بر کلمه ادمین، احتمالاً شما بارها عبارت Webmaster را شنیده یا دیده اید. کلمه مدیر وب به معنی مدیر وب سایت است. یعنی شخصی که سایت را به طور کامل مدیریت می کند. محتوای جدید منتشر می کند، ظاهر سایت را تغییر می دهد، اشکالات را برطرف می کند و به نظرات کاربران سایت پاسخ می دهد.
سایت به اندازه اینستاگرام چندین وب مستر دارد، بنابراین نمی توانید بپرسید ادمین اینستاگرام کیست؟ مطمئناً پاسخ مفید و مناسبی نخواهید یافت. بنابراین ما باید سوال خود را به گونه ای دیگر مطرح کنیم.
همانطور که می دانید، اینستاگرام بیش از یک میلیارد حساب کاربری دارد و هر حساب کاربری را پروفایل یا حساب می نامند و هر نمایه، حساب یا حساب را صفحه یا صفحه اینستاگرام می دانند. بنابراین به جای پرسیدن این سوال که ادمین اینستاگرام کیست یا چیست؟ باید بپرسیم: صفحه مدیریت اینستاگرام کیست یا چیست؟

بیشتر بخوانید: شش دلیل اهمیت بازاریابی محتوای ویدئویی

ادمین صفحه اینستاگرام

همانطور که در بالا ذکر شد، هر نمایه در اینستاگرام یک صفحه اختصاصی است. عمومی یا خصوصی بودن صفحه مهم نیست. در هر صورت، هر پروفایل اینستاگرام یک صفحه منحصر به فرد است.
بدون هیچ محدودیت سنی، هر صاحب تلفن هوشمندی که نسخه Android یا iOS اینستاگرام را بر روی تلفن خود نصب کرده باشد می تواند یک صفحه اینستاگرام ایجاد کند.

ادمین صفحه اینستاگرام چه می کند؟

برای اینستاگرام تفاوتی بین آشنا و ناشناس وجود ندارد. به استثنای چند تفاوت جزئی در پروفایل افراد مشهور و به اصطلاح سلبریتی ها در مقایسه با مشخصات افراد عادی، همه می توانند به طور مساوی از قابلیت ها و امکانات این شبکه اجتماعی استفاده کنند.

مطمئناً فیلم هایی را دیده اید که شیوه زندگی متفاوت افراد خاص را در مقایسه با افراد عادی جامعه به تصویر می کشد. جایی که اغلب افرادی با سبک زندگی خاص و متفاوت از عموم مردم کارهای خود را با افراد مورد اعتماد انجام می دهند. در واقع، آنها این افراد را مدیر و مجری بخشی از مشاغل یا حرفه خود می دانند تا بتوانند به دلیل مشغله زیاد، همه جنبه های کار خود را کنترل کنند.

در دنیای اینستاگرام، ادمین تقریباً به همان عملکرد اشاره می کند. این بدان معناست که افراد مشهور مانند بازیگران، صاحبان مشاغل و به طور کلی صاحبان صفحه که طیف گسترده ای از فعالیت ها را دارند و بنابراین نمی توانند صفحه شلوغ خود را مدیریت کنند، از افراد مورد اعتماد گرفته تا آنها از عنوان مدیر یا به اصطلاح ادمین برای مدیریت صفحه آنها استفاده می کنند.
IGA مخفف عبارت Instagram Page Admin است و به عنوان دسته ای مانند دسته ادمین در نظر گرفته می شود. مدیر یک صفحه یا صفحهات اینستاگرام یک سری وظایف دارد که برای آنها از صاحب صفحه مربوطه حقوق دریافت می کند. با شرح وظایف صفحه مدیریت اینستاگرام بیشتر آشنا شوید.

وظایف سرپرست صفحه اینستاگرام

به طور قطع، معنای این اصطلاح را می توان با شرح وظایف مدیر در اینستاگرام درک کرد. با توجه به موارد فوق، متوجه شدیم که عبارت ادمین به معنای مدیر است و ادمین در اینستاگرام به شخصی اطلاق داده می شود که صفحه ای را در این شبکه اجتماعی مدیریت می کند.

اکنون وظایفی را که به مدیر صفحه اختصاص داده شده است، که توسط کارفرمای خود یا صاحب اصلی صفحه پرداخت می شود، بررسی می کنیم.
اگر از کاربران فعال اینستاگرام و دنبال کنندگان صفحات افراد و مشاغل شناخته شده در ایران هستید، احتمالاً متوجه شده اید که عبارت “این صفحه توسط یک مدیر مدیریت می شود” در بیوگرافی معرفی صفحه ذکر شده است. شما همچنین به خوبی با قابلیت های یک پروفایل آشنا هستید.
شما می توانید:

  1. استوری بگذارید.
  2. عکس ها و فیلم ها را به اشتراک بگذارید.
  3. ویدیوهای بیش از یک دقیقه را در IGTV بارگذاری کنید.
  4. اگر نظرات شما فعال است به نظرات پاسخ دهید.
  5. با استفاده از روش های مختلف تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید.

وظایف کلی ادمین اینستاگرام

  1. بارگذاری و انتشار محتوا شامل عکس ها و فیلم ها به طور منظم.
  2. زیرنویس یا متنی متناسب با محتوای بارگذاری شده بنویسید.
  3. به کامنت های ارسال شده توسط دنبال کنندگان صفحه یا افرادی که دنبال کننده مستقیم نیستند پاسخ دهید.
  4. به نظرات پست ها پاسخ دهید.
  5. حذف نظرات با محتوای بی ادبانه و توهین آمیز.
  6. ارسال یک استوری.
  7. جواب دادن نسبت به واکنشهای استوری.
  8. تعداد لایک پست ها را افزایش دهید.
  9. تعداد مشاهده ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده را افزایش داده و موارد مختلف را بررسی کنید.
  10. راهکارهایی برای افزایش بازدید پیدا کنید.
  11. تعداد دنبال کنندگان واقعی را افزایش دهید.
  12. صفحه را ایمن نگه دارید و از هک شدن جلوگیری کنید.
  13. اقدامات لازم را برای پویاتر شدن پروفایل انجام دهید. (تغییرات دوره ای در متن بیو و عکس نمایه)
  14. تسلط نسبی به نرم افزارهای گرافیکی مانند ایلستیتور و فوتوشاپ داشته باشید.
  15. بالا بردن سطح مشارکت صفحه اینستاگرام. (بهینه سازی نرخ تعامل)
  16. آشنایی با روش های مختلف تبلیغات در اینستاگرام.
  17. تسلط نسبی به زبان انگلیسی داشته باشید.
  18. خلاقیت در تولید محتوا.

مطالب ذکر شده از وظایف اصلی سرپرست صفحه اینستاگرام است. میزان حقوق و مزایای مدیر بستگی به مهارت ها و توانایی های وی در مدیریت و مدیریت صفحه اینستاگرام دارد. برای صاحب صفحه، ممکن است لازم نباشد همه موارد فوق را در یک ادمین پیدا کند. از طرف دیگر، ممکن است یک صفحه به یک ادمین به عنوان یک مدیر با تمام قابلیت های ذکر شده نیاز دارد.

تا اینجا، ما با مفاهیمی مانند ادمین، ماهیت سرپرست صفحه اینستاگرام و وظایف ادمین آشنایی نسبی پیدا کردیم. اکنون می خواهیم به موضوع حقوق سرپرست صفحه اینستاگرام بپردازیم تا در صورت نیاز به ادمین برای صفحه اینستاگرام خود، با اطلاعات جامع تری به سمت هدف خود بروید.

میزان حقوق مدیر صفحه اینستاگرام

یکی از مهمترین عوامل در میزان حقوق مدیر در اینستاگرام موقعیت جغرافیایی است. مشابه همه مشاغلی که حقوق آنها در شهری مانند تهران با سایر شهرها متفاوت است، حقوق مدیر اینستاگرام نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست و تفاوت بزرگی در حقوق مدیران در تهران با سایر شهرها وجود دارد. حتی می توان این رقم را دو برابر کرد. بدین معنی که مدیر صفحه اینستاگرام در تهران دستمزد معادل دو برابر دستمزد مدیر صفحه اینستاگرام در شهر دیگری دریافت کند.
میزان دریافتی توسط صفحه سرپرست اینستاگرام نیز می تواند تحت تأثیر قابلیت ها و مهارت های مدیر و همچنین نیازهای کارفرما یا صاحب اصلی صفحه باشد. رقم مذکور در تهران با پایه ۱٫۴۰۰٫۰۰۰ تومان و در شهرهای دیگر با پایه ۷۰۰٫۰۰۰ هزار تومان شروع شده و می تواند حتی بالاتر نیز برود.

با توجه به توضیحات ارائه شده در این زمینه، می توان نتیجه گرفت که حداقل دستمزد بر اساس مبنای ذکر شده برای وظایف محوله به پایگاه به شرح زیر در نظر گرفته می شود:

  • بارگذاری محتوا و سازماندهی شده در طول زمان.
  • به پیامهای دریافتی مستقیم پاسخ دهید.
  • حداقل یک کپشن مبتدی بنویسید.
  • حذف نظرات با محتوای توهین آمیز.

بیشتر بخوانید: ۸ تکنیک سئو مؤثر برای افزایش ترافیک ارگانیک در سال ۲۰۲۱

در صورت گسترده شدن این وظایف، حقوق مدیر صفحه اینستاگرام نیز افزایش می یابد. لازم به ذکر است که تعیین سقف مشخص برای میزان حقوق مدیران امکان پذیر نیست و این رقم متغیر است و می تواند تا سقف پنج میلیون تومان یا بیشتر در نظر گرفته شود.

ممکن است برایتان جالب باشد که بدانید چگونه می توانید در اینستاگرام مدیر شوید و چه مهارت هایی برای مدیر شدن در اینستاگرام لازم است. برای این منظور، ادامه مطلب را بخوانید.

نحوه تبدیل شدن به مدیر در اینستاگرام

یافتن تخصص در هر زمینه ای قطعاً نیاز به تمرکز دارد. برعکس، تمرکز در هر حرفه ای تخصص ایجاد می کند. برای تبدیل شدن به مدیر در اینستاگرام، باید بر کسب تخصص تمرکز کنید.

ادمین اینستاگرام
ادمین اینستاگرام

نکاتی که هنگام ادمین شدن باید در نظر بگیرید:

  1. در اولین قدم، باید بر خود برنامه اینستاگرام و تمام ویژگی ها و عملکردهای آن تسلط داشته باشید.
  2. از طریق وب سایت اینستاگرام نحوه کار با اینستاگرام را به خوبی بیاموزید.
  3. با نحوه استفاده و عملکرد ربات Fallout آشنایی کامل داشته باشید.
  4. با روش های مختلف افزایش فالوور و استفاده از همه آنها آشنا شوید.
  5. با تکنیک های امروزی که از هشتگ آمده است، نحوه استفاده از آن و هشتگ ها آشنا شوید.
  6. زیرنویس صفحات وبلاگ که متعلق به وبلاگ نویسان است را بررسی کنید تا بتوانید ایده های اصلی را از آنها دریافت کنید.
  7. درک خوبی از استوری در اینستاگرام داشته باشید.
  8. با نرم افزارهای گرافیکی مانند ایلستیتور یا فوتوشاپ کار کنید و حداقل تسلط نسبی را کسب کنید.
  9. از مقالات انگلیسی و فارسی موجود در اینترنت در زمینه اینستاگرام استفاده کنید.
  10. سعی کنید صفحات خلاقانه را دنبال کنید.
  11. با انواع پروفایل ها آشنا شوید.
  12. می توانید با کپی ایده های خلاقانه شروع کنید. و در نهایت، سعی کنید از ابزار آمار اینستاگرام حداکثر استفاده را ببرید.

یکی از خدماتی که آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ در اختیار مشتریان خود قرار می دهد، برطرف نمودن مشکل ادمین کسب و کارهای مختلف در اینستاگرام است. آسابرندینگ با مدیریت پیج شما در اینستاگرام و تبلیغات تخصصی در اینستاگرام می تواند رونق کسب و کار شما را در فضای مجازی با کمترین هزینه و بیشترین خدمات تسریع بخشد. آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

مشاوره با مشاوران آسابرندینگ تماس با ۰۵۱۳۸۵۱۰۲۰۹

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: