۶ دلیل اهمیت بازاریابی محتوای ویدئویی

بازاریابی ویدئویی

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

به خوبی می دانید که بازاریابی محتوا یا ویدئویی روشی موثر برای ایجاد نام تجاری شما و رسیدن به مخاطبان هدف می باشد.

یکی از انواع بازاریابی محتوا که اهمیت خود را از دست می دهد، بازاریابی ویدیویی و استفاده از تیزر تبلیغاتی می باشد. در واقع، طبق تحقیقات انجام شده، ۸۳ درصد از بازاریابان می گویند که ویدیو از همیشه مهمتر است.

این آمار نشان می دهد ۸۷ درصد از مشاغل از ویدئو به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می کنند. در این مقاله، ما نگاهی به بازاریابی محتوای ویدئویی می اندازیم. همچنین چند ایده عالی برای بازاریابی محتوای ویدیویی به شما ارائه می دهیم.

بازاریابی محتوای تصویری چیست؟

بازاریابی محتوای ویدئویی زمانی است که برندها محتوای ویدیویی یا تیزر تبلیغاتی تولید می کنند تا مشخصات خود را به صورت آنلاین افزایش دهند. ویدئو معمولاً در یوتیوب یا یک شبکه اجتماعی منتشر می شود. گرچه می تواند به صورت وبینار، دوره، ویدئوی زنده یا ویدیوی خود شخص نیز ارائه شود.

وقتی ویدیو به خوبی انجام شود، می تواند راهی قدرتمند برای یک برند باشد تا بتواند پیام خود را به گونه ای که به راحتی در دسترس مخاطبان زیادی قرار گیرد، پخش کند. این برنامه با هر دو استراتژی محتوای B2C و  B2B کار می کند.

نکته جالب در مورد بازاریابی محتوای ویدئویی این است که انجام آن به طور موثر آسان تر و آسان تر می شود. تعداد گزینه های بازاریابان به این معناست که برای هر شغلی چیزی وجود دارد. حتی برای کسانی که مهارت ضبط و ویرایش ویدئویی سنتی ندارند.

در اینجا پنج دلیل وجود دارد که نشان می دهد بازاریابی محتوای ویدئویی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

محتوای ویدئویی

ویدئوها راهی عالی برای توضیح محصول شما می باشند

محتوای ویدئویی یک ابزار مفید برای کمک به خریداران احتمالی در مورد یک محصول است. در واقع، ۹۴ درصد از بازاریابان می گویند استفاده از محتوای ویدئویی به افزایش درک کاربران از یک محصول یا خدمات کمک کرده است.

مشتریان تنها زمانی محصول شما را خریداری می کنند که بفهمند چه کار می کند و چگونه به آنها کمک می کند. جای تعجب نیست که محتوای ویدئویی ابزار خوبی برای این کار است. زیرا عنصر بصری به مشاغل کمک می کند تا نحوه کار را به روشنی توضیح دهند.

بیشتر بخوانید: مرکز ساخت تیزر تبلیغاتی در مشهد

ویدئوها سرمایه گذاری خوبی هستند

بازگشت سرمایه ای که از ویدئوی خود دریافت می کنید به چندین مورد بستگی دارد. از جمله اینکه چگونه استراتژی محتوای خود را به خوبی سازماندهی کرده اید و کیفیت فیلم های شما چگونه است. با این وجود، ۸۳ درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی WYZOwl می گویند ویدئو بازگشت سرمایه خوبی را به آنها می دهد.

ممکن است تصور کنید که تولید ویدیو گران و زمان بر است. اما فناوری زیادی وجود دارد که باعث می شود فیلم سریع و بدون بودجه زیاد تهیه شود.

بسیاری از ما دارای دستگاه های ضبط ویدئویی با کیفیت بالا به صورت گوشی های هوشمند در جیب خود هستیم. همچنین راه حل های نرم افزاری مانند VideoScribe و Doodly برای ایجاد فیلم های توضیح دهنده جذاب با هزینه کم نیز موجود می باشد. هزینه کمتر هنگام تولید ویدئوهای خود به این معنی است که نرخ بازگشت سرمایه شما آسان تر بدست می آید.

شما می توانید از ویدئو به روشهای مختلف استفاده کنید

بازاریابان هنگام استفاده از بازاریابی وئدیویی گزینه های زیادی در اختیار دارند. این بدان معناست که یافتن روشی متناسب با اهداف بازاریابی شرکت شما آسان است. در حالی که یوتیوب مکان واضح برای شروع هنگام ایجاد فیلم است. در اینجا برخی از گزینه های دیگر که می توانید استفاده کنید موجود می باشد:

  • اکثر شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، فیسبوک، اسنپ چت و یوتیوب به شما امکان می دهند استوری هایی را که پس از مدت زمان مشخص ناپدید می شوند ارسال کنید. اینها عالی هستند. زیرا ایجاد آنها می تواند بسیار سریع و ارزان باشد و مستقیماً با مخاطبان شما صحبت می کنند. برای اینکه استوری ها موثر واقع شوند، باید در شبکه های اجتماعی مخاطبی داشته باشید یا در حال ایجاد آن باشید.
  • ویدئوی زنده (live) در سال های اخیر رشد کرده است و غول های صنعتی مانند فیس بوک، یوتیوب و توییچ همه راه هایی را برای پخش محتوای زنده برای مشاغل ارائه می دهند. ویدئوی زنده می تواند بسیار مؤثر باشد.  فیسبوک  اعلام کرد که پخش زنده شش برابر بیشتر از ویدیوهای معمولی است.
  • وبینارها راهی عالی برای استفاده از ویدئو برای تعامل مستقیم با مشتریان بالقوه شما هستند. از آنها می توان برای پاسخگویی به سوالات خاصی که مشتریان در مورد محصول شما دارند استفاده کرد. یا اینکه در مورد صنعت شما به مخاطبان چیزی بیاموزید. در نتیجه خود را به عنوان یک مقام معتبر معرفی کنید. نرم افزارهایی مانند  GoToWebinar  یا  Livestorm  قرار دادن وبینارهای اینترنتی (یا حتی خودکارسازی) را برای مشاغل آسان می کند.
  • یکی دیگر از روشهای ابتکاری استفاده از ویدئو در سطح یک به یک است. بازاریابان می توانند پیامهای سریع را برای پیگیری خریدها یا درخواست ها ضبط و ارسال کنند. این می تواند تجربه مشتری را بهبود بخشد.
بازاریابی ویدئویی

مردم عاشق ویدیو هستند

همانطور که تکنولوژی، ضبط ویدئو را برای مشاغل آسان کرده است، تماشای محتوای ویدئویی را نیز برای افراد فوق العاده راحت کرده است. تعداد زیادی آمار وجود دارد که این موضوع را نشان می دهد. در اینجا برخی از قانع کننده ترین ها آمار ها را برای شما بازگو کرده ایم:

  • در سال ۲۰۱۷،  وبلاگ رسمی  یوتیوب گفت که مردم روزانه بیش از یک میلیارد ساعت محتوای یوتیوب را مشاهده می کنند.
  • در اوایل سال جاری،  توییتر  فاش کرد که روزانه ۲ میلیارد بازدید ویدیو در پلتفرم آن مشاهده می شود. علاوه بر این، توییت های حاوی ویدئو ۱۰ برابر بیشتر از آنهایی که فاقد ویدیو هستند بازخورد می گیرند.
  • دیجیدی  می گوید فیس بوک بیش از ۸ میلیارد بازدید ویدیو در روز دارد. جالب اینجاست که ۸۵ درصد از این موارد بدون صدا مشاهده می شوند.

اگر از استراتژی بازاریابی ویدئویی استفاده نمی کنید، احتمال دارد یکی از رایج ترین روش های بازاریابی را از دست بدهید.

بیشتر بخوانید: ۸ تکنیک سئو مؤثر برای افزایش ترافیک ارگانیک در سال ۲۰۲۱

ویدئوها برای سئو نیز عالی هستند

بارگذاری ویدئوها در یوتیوب که عبارات جستجوی رایج را مورد هدف قرار می دهند، می تواند راه خوبی برای جلب کسب و کار شما در صفحه اول گوگل باشد. این به این دلیل است که گوگل ویدیوهای یوتیوب را در بالای صفحه برای بسیاری از اصطلاحات جستجو قرار می دهد.

علاوه بر قرار گرفتن در معرض دید گوگل، وقتی افراد چیزهایی را در یوتیوب جستجو می کنند، ویدیوها نیز ظاهر می شوند. این بسیار مهم است. زیرا در سال ۲۰۱۷،  Moz و Jumpshot  دریافتند که یوتیوب پس از Google.com و Google Images سومین سهم بازار جستجوی ایالات متحده را دارد.

کلام پایانی

ویدئو یک راه عالی برای بازاریابان برای دسترسی به مردم است. ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ویدئویی با کیفیت بالا برای کسب و کارها بیش از گذشته آسان است. اگر شما هنوز ویدیویی را به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود ندارید، پس باید به فکر آزمایش چند پروژه باشید.

شما می توانید جهت داشتن یک تیزر تبلیغاتی موفق با مشاوران آسابرندینگ تماس بگیرید. آسابرندینگ یک مرکز حرفه ای تبلیغات و ساخت تیزر تبلیغاتی در مشهد است که صفر تا صد تبلیغات خود را می توانید به این مرکز واگذار کنید!

برخی از خدمات شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ در حوزه رسانه و گرافیک عبارتند از :

همچنین می توانید برای بازاریابی ویدئویی برند خود با ما تماس بگیرید تا بهترین ها را به شما پیشنهاد کنیم.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: