آشنایی با مرکز تخصصی عکاسی تبلیغاتی در مشهد

بازاریابی ویدئویی

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی، در واقع تنها و مهم ‌ترین عنصر کمپین‌ های تبلیغاتی به شمار می ‌رود و در نمود بیلبوردها، مجلات، پوسترها و تیزرها، نقشی حیاتی و بسیار مهمی را ایفا می کند. در این مطلب با نویسندگان شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ همراه باشید تا شما را با عکاسی تبلیغاتی و راز و رمز های آن بیشتر آشنا کنند.
ممکن است کپی‌ رایترها ساعت‌ ها صرفِ یک عنوان یا کپی چشمگیر برای شرحِ مزایا و ویژگی های یک محصول نمایند؛
اما در نهایت، این عکس است که باید مخاطب را به سوی خود به صورت کامل جذب کند.
قدرتِ تصویر باعث می ‌شود که مخاطب، ورق زدن مجله را برای لحظه‌ ای متوقف نموده و به عکس خیره شود؛
به عبارتی، آخرین چیزی که مخاطب پس از ورق زدن مجله به خاطر می ‌سپارد، همان عکس های آن است.
همین قدرت شگفت انگیز است که باعث می ‌شود به بیلبورد نگاهی بیندازید یا بروشور را بردارید و آن را ورق بزنید.
هدفِ غایی عکاسی تبلیغاتی ، آفریدن تصویری چشمگیر و ترغیبِ مخاطب به خریدِ محصول یا استفاده از خدمات مختلف کسب و کار است.

عکاسِ تبلیغاتی ، تحت کنترلِ فرآیند تصویرسازی است و در بهترین حالت، فانتزیِ ایده‌ آل گرایانه را به یک تصویر مناسب و اثربخش تبدیل می ‌کند:
تصویری واقعی! توانایی خلقِ دنیایی خیالی، از ویژگی‌ های یک عکاسِ خلاق و زبردست و با تجربه به شمار می ‌رود.

بیشتر بخوانید: بازاریابی ویدیویی چیست و چرا برای مشاغل کوچک اهمیت دارد؟

هدف از عکاسی به سبک تبلیغاتی چیست؟

عکاس ، کارش را با سپردنِ پاسخِ این سوالات در ذهن خلاق خود، آغاز می ‌نماید. عکاسان تبلیغاتی، محصول یا مدلی را به طور مستقیم به همگان نمایش می ‌دهند یا اینکه از جدیدترین تکنیک‌ های پس از تولید (Post- production)،  برای به تصویر کشیدنِ جایگاه خاصِ کمپانی بهره مند می شوند و آن ها را ایجاد می کنند.

هدف از عکس تبلیغاتی، نمایشِ کالای مورد نظر، به بهترین و جذاب ‌ترین شکل ممکن و ترغیبِ مشتری به خریدِ آن است. عکس‌ های تبلیغاتی در زندگی روزمره نیز همواره همراه ما هستند؛ در کاتالوگ‌ ها، بروشورها، لیستِ قیمت‌ ها و بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر! عکاسی تبلیغاتی، الزاماتِ بسیاری را پیش روی عکاسان مختلف قرار داده است. عکس‌ های تبلیغاتی باید پر از شور و انرژی باشند و پیامشان را به صورت شفاف و خلاصه و هنرمندانه در خود بگنجانند. برای رسیدن به نتیجۀ مطلوب، عکاس تبلیغاتی باید از نسخه‌ های مختلف محصولات به صورت حرفه ای عکس بگیرد و بهترین آن‌ ها را برای مشتری خود انتخاب کند.

عکس‌ های تبلیغاتی معمولاً بدون سایه و پیش زمینه هستند (یا اینکه پیش زمینه‌ هایی شفاف و تک رنگ دارند)؛ البته استثنا هم طبیعتا در این کار وجود دارد! هدفِ همۀ فوت و فن‌ های عکاسی تبلیغاتی، نمایش هدف موردنظر به جذاب ‌ترین شکل ممکن و ایجاد ذهنیتی خوشایند و دلپذیر در ذهنِ مخاطب و درنهایت، ترغیب به خرید او است. ایده، ترکیب ‌بندی (composition) و فضای رنگ  (color space)، نقش بسیار پررنگ و ارزنده و حساسی در عکاسی تبلیغاتی دارند.

کیفیتِ عکس نیز به اندازۀ همین موارد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. عکس‌ های تبلیغاتی باید شارپ، و همچنین، از رزولوشن یا وضوح تصویر (resolution) بسیار بالا و گسترۀ تونال وسیعی برخوردار باشند. تا چند سال اخیر، عکاسان تبلیغاتی از دوربین‌ های عکاسی فیلم خور استفاده می ‌نمودند؛ اما با روی کار آمدن عکاسی دیجیتال و افزایش محبوبیت‌ آن‌ ها بین عکاسان، به این نوع از دوربین‌ ها روی آوردند. در حال حاضر، فرمتِ ذخیره سازی عکس‌ های دیجیتال، RAW است.

سیر تکامل عکاسی با هدف تبلیغات

دنیای امروز تبلیغات که همواره با سرعتی غیرقابل تصور در حال پیشرفت است، میلیون‌ ها فرسخ با ماهیتِ قاعده‌ مند عکاسی حرفه ای استودیویی فاصله دارد. دیوید مکنزی اگیلوی، از پیشگامان تبلیغات مدرن در دنیای امروز، معتقد است که ” هرگز از آزمون و خطا دست نکشید؛ از این طریق، تبلیغاتِ شما همیشه در حال پیشرفت خواهد بود!” این نقل قولِ کوتاه، نقش پر رنگی در دگرگون کردنِ دنیای عکاسی تبلیغاتی در جامعه جهانی داشته است.

در نخستین سال‌ های پیدایشِ عکاسی استودیویی، بیشتر عکاسان با مشکلی مشابه روبه‌ رو شدند: چگونه نور کافی و مطلوب را برای نوردهی (exposure) به استودیوی عکاسی خود بیاوریم؟
عوامل بسیاری سبب بروز این مشکلات می ‌شدند؛
از جمله، لایه‌ های حساسی (emulsion) که به اندازۀ کافی به نور حساس نبودند  تا بتوانند نوردهی کوتاهی را داشته باشند؛ دوربین‌ ها نیز بسیار ابتدایی بودند و روزنۀ دیافراگمی (aperture) به آن صورت مناسب وجود نداشت و عکاسان نمی ‌توانستند برای عکاسی از لنزهای مختلف و گوناگون استفاده کنند.
بسیاری از استودیوها در طبقۀ بالای ساختمان قرار داشتند و دریچه‌ های بسیاری برای تابشِ نور روز وجود داشت.
آب وهوای نامساعد نیز بر عکاسی اثر زیادی می ‌گذاشت؛ به عنوان مثال، هوای بارانی یا وجودِ ابرهای سیاه در گسترۀ آسمان، و در نتیجه، مانع شدن از تابش نور خورشید و نوردهی، بر عکاسی بسیار تاثیر می ‌گذاشت.
دسترسی به نور فلاش (flash light) بسیار محدود بود و در بیشتر مناطق، امکان هیچ گونه دسترسی به آن وجود نداشت.
فلاش‌ های (flash) اولیه هیچ شباهتی به تکنولوژی های جدید و مدرن امروز نداشتند. فلش‌ ها یک بار مصرف بودند؛ اما امروز از هر فلش می ‌توان هزاران بار استفاده کرد.

بازاریابی ویدئویی
بازاریابی ویدئویی

رواج عکاسی تبلیغاتی

در عصر حاضر، پیشرفت تکنولوژی بسیاری از موانع و مشکلات موجود بر سر راه عکاسان را از میان برداشته است.
در پی این پیشرفت‌ ها، استفاده از عکاسی در تبلیغات رواج یافت و استودیوهای عکاسی به تبلیغات برای شرکت‌ های صنعتی و خانه‌ های مُد پرداختند و  بیشتر استودیوهای جدید و بزرگ، به عکاسی تجاری و تبلیغاتی برای کسب و کار خود روی آوردند.
برخی از عکاسان بر مُد یا غذا متمرکز شدند و برخی دیگر به خلقِ عکس‌ هایی تخیلی جهت گسترشِ محصولات و صنایع مختلف و گوناگون پرداختند.
در این بین، پیدایشِ دوربین دیجیتال، کمکِ بسیار بسیار بزرگی به پیشرفتِ عکاسی تبلیغاتی کرد؛ اما یادمان باشد که نقشِ سنتی عکاس را که هیچ جایگزینی هم ندارد، هرگز نمی ‌توان نادیده گرفت!
حضور عکاسِ حرفه‌ ای در استودیوهای عکاسی، همواره ضروری و لازم بوده و هست. عکاس تبلیغاتی باید استودیویی مجهز و فضایی کافی و مناسب برای عکاسی خود در اختیار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: شش دلیل اهمیت بازاریابی محتوای ویدئویی

عکاسی تبلیغاتی با تیم حرفه ای

عکاسی تبلیغاتی مانند یک کار تیمی است  که در آن، عوامل دیگری نیز باید با عکاس همیشه به صورت مستمر همکاری کنند؛ برای مثال، مدل‌ ها، گریمورها، طراحان و حتی مشتریان، از اعضای تیم عکاسی تبلیغاتی به شمار می ‌روند. ارتباطات و برنامه ‌ریزی، به یک اندازه در عکاسی تبلیغاتی اهمیت و جایگاه دارند. یک عکس تبلیغاتی موفق، حاصلِ برنامه ‌ریزی دقیق و هماهنگی بسیار بالاست.

حرف آخر

عکس تبلیغاتی باید بیننده را متقاعد به خریدنِ محصول کند. عکس تبلیغاتی و ظاهرِ محصول،به صورت کامل مکمل یکدیگرند و دست در دست هم، در راستای فروشِ محصول گام برمی ‌دارند.

هدفِ عکاس تبلیغاتی، خلقِ عکس‌ های جذاب و خلاقانه است تا محصول را از آنچه هست، بسیار جذاب ‌تر نشان دهد. عکس‌ های تبلیغاتی باید در چارچوبِ خواستۀ مشتریان باشند؛ از این رو، عکاس باید بتواند ایده‌ های دیگران را نیز در کارش بگنجاند و خواسته‌ های آن‌ ها را به خوبی برآورده کند. عکس تبلیغاتی باید بسیار باکیفیت باشد. هرچه کیفیت عکس بالاتر باشد، ظاهرِ بهتری خواهد داشت و در نتیجه، فروش بسیار بهتری را رقم خواهد زد. تجهیزات مورد استفاده در خلق عکس تبلیغاتی به اندازۀ تکنیک‌ های عکاسی و نتیجۀ نهایی عکس بسیار اهمیت دارند.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ آمادگی داریم تا با ارائه خدمات مختلف تبلیغاتی، شما را خیلی سریع به برند شدن نزدیک کنیم. از مشاوره کسب و کار گرفته تا برندینگ و رسانه با آسابرندینگ همراه باشید!

برخی از خدمات شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ در حوزه رسانه و گرافیک عبارتند از :

همچنین می توانید برای بازاریابی ویدئویی برند خود با ما تماس بگیرید تا بهترین ها را به شما پیشنهاد کنیم.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: