۱۲ گام برای شروع یک کسب و کار پردرآمد

12 گام برای شروع کسب و کار

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

می‌خواهید بدانید شروع یک کسب و کار پردرآمد ، پس از استعفا از شغل فعلی‌تان چگونه می باشد؟ اگر از کارقبلی تان خسته شده‌اید، به نظر می آید تنها چند گام تا کارآفرین شدن فاصله دارید. اولین کاری که باید پیش از استعفا دادن انجام دهید ، این است که پول خود را پس‌انداز کنید و بعد این ۱۲ گام بسیار مهم را بخوانید تا بتوانید از یک کارمند به یک کارآفرین تبدیل شوید. البته شروع یک کسب و کار پردرآمد آن قدرها هم که فکر می‌کنید کار راحتی نیست. زمانی‌که تصمیم‌تان را برای راه اندازی یک کسب و کار بگیرید، فرصت‌های زیادی پیش روی‌ خود مشاهده می کنید.

۱. مشخص کنید چه کاری قرار است انجام دهید.

برای شروع یک کسب و کار، مشخص کردن این‌که قرار است چه کاری انجام دهید برای برخی افراد به معنای یافتن علاقه‌شان، مهم است. به توانایی ها، مهارت ها و تجربیات‌تان فکر کنید، واقع‌گرا باشید و تصمیمات‌تان را تجزیه و تحلیل کنید. متصور شوید هر روز به مدت چند ساعت هدایت کسب و کارتان را برعهده دارید. اگر با این چنین روال کاری کنار می‌آیید، می‌توانید طرح‌تان را اجرایی کنید و به کار خود ادامه دهید.

۲. تحقیق کنید آیا مردم حاضر به پرداخت هزینه بابت کار شما هستند.

کسب و کار پایا کسب و کاری است که نقطه‌ی تلاقی چیزی که شما می‌خواهید و آن‌چه دیگران برایش هزینه پرداخت می‌کند، می باشد. من به دنبال کسب و کارهایی هستم که مورد تقاضای خریداران و بازار باشند. همیشه سعی کنید به دنبال ایده‌های کسب و کار پردرآمد باشید و از کارآفرینان موفق الگوبرداری کنید. برای مراجعه کنندگانتان چیزی پیشنهاد کنید که اگر خودتان نیز جای آن‌ها بودید مشتاق داشتن آن سرویس یا محصول بودید.

۳. با مشتریان بالقوه حرف بزنید.

با افرادی صحبت کنید که شاید جزء مشتریان بالقوه‌تان باشند. درباره‌ی ترس و نیاز هایشان بپرسید و الهاماتی را که به ایده‌ی کسب و کاری‌تان مرتبط هستند، پیدا کنید. آیا فواید محصول یا سرویسی که ارائه می‌کنید در ارتباط مستقیم با نیازهای مشتریان‌تان است؟ از صحبت‌های آن‌ها یادداشت‌برداری کنید، زیرا می‌تواند طرح بازاریابی‌تان را موثق‌تر کند.

۴. یک طرح کسب و کار و بازاریابی طراحی کنید.

هدایت یک کسب و کار دستخوش تغییر شده است. بازاریابی امروز با تولید محتوا، ارسال ایمیل و مدیریت شبکه‌های اجتماعی مرتبط است. باید مشخص کنید نظر شما درباره‌ی مسائل برای ارائه‌ی ایده‌های‌تان به مشتری، چگونه خواهد است. طرح کسب و کاری بریزید که در آن نکات ریز به خوبی بیان شده باشد. مواردی مانند ساختارهای عملیاتی، محصول، طرح توسعه و سامانه‌های توزیع را در طرح کسب و کار و بازاریابی‌تان پوشش دهید.

۵. کسب و کارتان را در مقیاس کوچک ایجاد کنید.

اگر برای‌تان ممکن است، ایده‌ی کسب و کارتان را در مقیاس کوچک راه اندازی کنید و در کنار آن به شغل خود نیز بپردازید. شما می‌توانید نخستین مشتریان‌تان را به دست بیاورید، و چنان‌چه از موفقیت کسب و کارتان اطمینان پیدا کردید، شغل فعلی‌تان را رها کنید.

۶. بازخورد دیگران را دریافت و اصلاحات لازم را انجام دهید.

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای نوپا تلاش می‌کنند به سرعت پیشرفت کنند، و در بازار شناخته شوند. کسب و کارتان را در مقیاس کوچک آغاز کنید و مشخص کنید کدام بخش از ایده‌تان بهتر است و کدام بخش به اصلاحات بیش تر نیاز دارد. نظرات مشتریان‌تان را بپذیرید، و تغییرات لازم را انجام دهید تا رشد کنید.

بیتر بخوانید: آشنایی با تبلیغات و انواع آن

۷. برای خود یک تیم جمع کنید.

اگر ایده‌تان عملی به نظر می‌رسد، باید یک تیم قوی و خوب بسازید. وقتی تمام زمان‌تان را برای رشد کسب و کارتان بگذارید مطمئناً موفق خواهید شد. اگر تجربه‌ی کافی را ندارید، می‌توانید کارهای بازاریابی و خدمات مشتریان را برون‌سپاری کنید.

۸. تأمین مالی ایجاد کنید.

برای شروع کسب و کار های نوپا و کوچک، به این معنی است که پولی جمع کنید تا چند ماه نخست فعالیت‌تان را سپری کنید. اگر رؤیاهای بزرگی در سر دارید، ممکن است به سرمایه‌گذاری مشاع یا سرمایه‌گذاری خارجی نیاز پیدا کنید.

۹. یک بودجه‌ی عملیاتی تدارک ببینید.

تمام وقت‌خود را صرف کسب و کارتان کنید، یک بودجه‌ی عملیاتی برای شرکت در نظر بگیرید. این بودجه می‌تواند تمام هزینه‌های بازاریابی، حقوق‌ها، و دیگر موارد کلیدی را شامل شود. مراقب این باشید همه پول‌تان را صرف هزینه‌های بیهوده نکنید.

بیشتر بخوانید: ۵ ایده فوق العاده برای ساخت کمپین های تبلیغاتی خلاقانه

۱۰. کسب و کارتان را بر اساس طرح کسب و کارتان بنا کنید.

کارتان را بر اساس طرحی که ساخته‌اید به جلو ببرید. هرچند، شما می‌توانید، بسته به شرایط، مشکلات و فرصت ها، طرح‌ها را تغییر دهید.

۱۱. اجازه دهید تا دیگران بر شما اثر بگذارند.

آیا تابه‌حال شنیده‌اید که می‌گویند: “آدم‌ها را از دوستان‌شان باید شناخت”؟ این مسئله در دنیای کسب و کار نیز صدق می کند. داشتن دوستان کارآفرین می‌تواند شما را در مسیر دنبال کردن رؤیاهای‌تان هدایت و راهنمایی کند.

۱۲. به دنبال رؤیاهای‌تان باشید.

پس از آن‌که از کارتان خارج شدید، با تمام توان تلاش کنید تا زمان برای شروع کسب و کار تازه هدر نرود. چیزی که درباره‌ی آخرین گام استعفا دادن از شغل و راه‌اندازی یک کسب و کار باید دانست این است که عقب‌گرد ممنوع! همیشه اطمینان حاصل کنید تصمیمی که می‌گیرید به بقا و رشدتان کمک می‌کند.

ارائه بهترین آموزش های کسب و کار از جمله ۱۲ گام برای شروع کسب و کار را در شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ تجربه کنید.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شماست!

در پایان هم اگر هرگونه سوال کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

1 Comment

  1. ممنونم از مطالب خوبی که همیشه توی سایتتون قرار میدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: