چگونگی راه اندازی یک کسب و کار مشاوره

مشاوره کسب و کار

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

در فرهنگ لغت ، مشاور به عنوان “متخصص در یک زمینه خاص که به عنوان مشاور یا در یک شرکت یا در یک کسب و کار متعلق به خود کار می کند” تعریف شده است. به نظر می رسد بسیار مبهم است. اینطور نیست؟ مگر اینکه در یک دهه گذشته در کما بوده باشید، احتمالاً ایده خوبی دارید که مشاور چیست.

مشاغل مطمئناً درک می کنند که مشاور چیست. در سال ۱۹۹۷، مشاغل ایالات متحده بیش از ۱۲ میلیارد دلار برای مشاوره هزینه کردند. به گفته آنا فلاورز، سخنگوی انجمن مشاوران حرفه ای در ایروین، کالیفرنیا، این انجمن اخیراً متوجه افزایش تماس های افرادی شده است که می خواهند وارد این تجارت شوند. فلورز می گوید: “بازار برای عرصه [مشاوره برای مشاغل] باز می شود.”

ملیندا پی، مشاور مستقل در آرلینگتون، ویرجینیا، فکر می کند افراد بیشتری وارد حوزه مشاوره می شوند. زیرا فناوری این امر را آسان تر کرده است. او می گوید: “همان فناوری که به من در موفقیت به عنوان مشاور کمک کرده است، انجام این کار را برای دیگران آسان کرده است.”

وظیفه مشاور چیست؟

وظیفه مشاور مشورت است. نه کمتر نه بیشتر. ساده است. هیچ فرمول یا رازی جادویی وجود ندارد که یک مشاور را موفق تر از مشاور دیگر کند.

اما چیزی که یک مشاور خوب را از یک مشاور بد جدا می کند اشتیاق و انگیزه برای رشد است. یک مشاور خوب باید در مورد موضوعی که در آن مشورت می کند آگاه باشد. این امر تفاوت ایجاد می کند.

می بینید که در عصر حاضر، هرکسی می تواند مشاور باشد. تنها چیزی که باید کشف کنید این است که هدیه خاص شما چیست. به عنوان مثال، آیا در کار با رایانه بسیار راحت هستید؟ آیا از آخرین اطلاعات نرم افزاری و سخت افزاری که به نظر می رسد تقریباً روزانه در حال تغییر است، پیگیری می کنید؟ و آیا می توانید دانشی را که به دست آورده اید، فرا بگیرید و آن را به منبعی تبدیل کنید که کسی حاضر باشد برای آن پول بپردازد؟ در این صورت مشکلی برای کار به عنوان مشاور کامپیوتر ندارید.

شما متخصص در زمینه جمع آوری کمک های مالی هستید؟ شاید شما برای آژانس های غیردولتی در زمینه جمع آوری سرمایه، بازاریابی، روابط عمومی یا فروش کار کرده اید و در طول این سال ها نحوه جمع آوری پول را کشف کرده اید. به عنوان فردی که یک دهه موفقیت در جذب سرمایه را به مشاغل مشاوره پردرآمد تبدیل کرده است، می توانم به شما بگویم که مشاوره جمع آوری سرمایه در واقع یک صنعت رو به رشد است.

نکاتی که باید قبل از مشاور شدن در نظر بگیرید

  • به چه گواهینامه ها و مجوزهای خاصی نیاز دارم؟ بسته به حرفه شما، ممکن است قبل از شروع فعالیت به عنوان مشاور، به گواهینامه ویژه یا مجوز ویژه نیاز داشته باشید. به عنوان مثال، مشاوران جذب سرمایه نیازی به گواهینامه خاصی ندارند، اگرچه شما می توانید از طریق انجمن ملی مدیران افزایش سرمایه کمک دریافت کنید. در برخی ایالت ها، ممکن است لازم باشد قبل از شروع تجارت خود به عنوان یک مشاور حرفه ای برای جمع آوری سرمایه ثبت نام کنید.
  • آیا من واجد شرایط مشاور شدن هستم؟ قبل از اینکه امیدوار باشید مشتریان برای استخدام شما شروع به ضرب و شتم کنند، مطمئن شوید که شرایط لازم برای انجام کار را دارید. به عنوان مثال، اگر می خواهید مشاور کامپیوتر باشید، مطمئن شوید که در بخش دانش با تمام گرایشها و تغییرات در صنعت کامپیوتر به روز هستید.
  • آیا آنقدر سازماندهی شده ام که مشاور شوم؟ آیا دوست دارم برای روزم برنامه ریزی کنم؟ آیا در زمینه مدیریت زمان متخصص هستم؟ جواب شما در هر سه سوال باید “بله” باشد!
  • آیا دوست دارم شبکه سازی کنم؟ شبکه سازی برای موفقیت هر نوع مشاور امروزه بسیار مهم است. بلافاصله شروع به ایجاد شبکه مخاطبین خود کنید.
  • آیا اهداف بلند مدت و کوتاه مدت تعیین کرده ام؟ آیا آنها اجازه می دهند که من مشاور شوم؟ اگر اهداف شما با زمان و انرژی لازم برای راه اندازی و ایجاد موفقیت آمیز مشاغل مشاوره مطابقت ندارد، قبل از هرگونه حرکت در این زمینه تجدید نظر کنید!

بیشتر بخوانید: راهکار های کسب درآمد در اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

۲۰ مشاغل مشاوره ای که امروزه در حال پیشرفت هستند

اگرچه این روزها می توانید در هر زمینه ای مشاور باشید، اما ۲۰ مشاغل برتر کنونی شامل موارد زیر می باشد:

۱٫ حسابداری

حسابداری چیزی است که هر کسب و کاری به آن نیاز دارد، چه بزرگ و چه کوچک. مشاوران حسابداری می توانند به یک تجارت با تمام نیازهای مالی خود کمک کنند.

۲٫ تبلیغات 

این نوع مشاور معمولاً توسط یک شرکت تجاری برای توسعه یک کمپین تبلیغاتی استراتژیک خوب استخدام می شود.

۳٫ حسابرسی

 از مشاورانی که صورت حساب های خدمات برای مشاغل کوچک را حسابرسی می کنند تا مشاورانی که کارهای عمده ای را برای شرکت های مخابراتی انجام می دهند. مشاوران حسابرسی از ثمرات کار خود لذت می برند.

۴٫ تجارت

 آیا می دانید چگونه به کسب و کار کمک کنید تا سود کسب کند؟ اگر حس تجاری خوبی دارید، به عنوان یک مشاور تجاری خوب عمل خواهید کرد. پس از مشاوره رایانه ای، افراد در این زمینه افراد بعدی هستند که بیشتر به دنبال آنها هستند.

۵٫ نوشتن مشاغل

همه می دانند که اکثر تجّار هنگام نوشتن گزارش یا حتی یک یادداشت ساده دچار مشکل می شوند. زمانی که شما به عنوان مشاور نوشتن کسب و کار وارد شوید، همه خوشحال خواهند شد!

۶٫ مشاوره شغلی

به دلیل کوچک شدن شرکت ها و کم تر شدن مشاغل، مشاوران شغلی همیشه مورد تقاضا خواهند بود. مشاوران شغلی مشتریان خود را به سمت حرفه یا شغلی هدایت می کنند که به آنها کمک می کند هم به عنوان یک کارمند خوشحال و هم سازنده باشند.

۷٫ ارتباطات

مشاوران ارتباطات در کمک به کارکنان در مشاغل بزرگ و کوچک در ارتباط بهتر با یکدیگر تخصص دارند. در نهایت باعث کارآیی بیشتر و عملکرد روان شرکت می شود.

۸٫ برنامه نویس کامپیوتر 

از نرم افزار گرفته تا سخت افزار، و همه چیز درباره آن. اگر کامپیوتر می شناسید، بزرگترین مشکل شما نداشتن ساعات کافی در روز برای برآوردن خواسته های مشتریان خواهد بود!

۹٫ خدمات تحریریه

از تولید روزنامه گرفته تا گزارش سالانه شرکتها، مشاورانی که در زمینه سرمقاله متخصص هستند، همیشه مورد قدردانی قرار خواهند گرفت.

۱۰٫ شرکت های جستجوی اجرایی

 اگرچه این برای همه مناسب نیست افرادی هستند که از استعداد یابی برای کارفرمایان لذت می برند.

۱۱٫ باغبانی

 در دهه گذشته تقاضا برای مشاوران باغ به یک تجارت ۱ میلیون دلاری در سال تبدیل شده است. مشاغل نه تنها مشاوران باغبانی را استخدام می کنند، بلکه افرادی هم هستند که بیش از حد مشغول به مراقبت از باغ خود در خانه هستند.

۱۲٫ اعطای کمک مالی

هنگامی که یاد گرفتید چگونه یک پیشنهاد کمک هزینه بنویسید، می توانید قیمت خود را بیان کنید.

۱۳٫ منابع انسانی

 تا زمانی که مشاغل دارای مشکلات مردمی هستند (و همیشه خواهند داشت)، مشاوران در این زمینه از عرضه بی پایان مشتریان شرکتی، چه بزرگ و چه کوچک برخوردار خواهند شد. (برنامه های پیشگیری از مشکلات مردم می تواند شامل آموزش کارکنان برای کنار آمدن با دیگران، احترام و حتی پیشگیری از خشونت در محل کار باشد.)

۱۴٫ بیمه

همه به بیمه احتیاج دارند و همه به یک مشاور بیمه نیاز دارند تا به او در یافتن بهترین برنامه و قیمت گذاری برای آنها کمک کند.

۱۵٫ بازاریابی

آیا می توانید به یک شرکت تجاری در نوشتن یک برنامه بازاریابی کمک کنید؟ یا ایده هایی دارید که فکر می کنید به ارتقاء یک تجارت کمک می کند؟ اگر چنین است، چرا شانس خود را به عنوان مشاور بازاریابی امتحان نکنید؟

۱۶٫ مدیریت حقوق و دستمزد

همه باید حقوق بگیرند. با استفاده از دانش و تخصص خود در مدیریت حقوق و دستمزد، می توانید این خدمات را به بسیاری از مشاغل کوچک و بزرگ ارائه دهید.

۱۷٫ روابط عمومی

پوشش مطبوعاتی خوب برای هر سازمان یک هنر واقعی است. وقتی یک سازمان یک مشاور روابط عمومی خوب پیدا می کند، آنها را مادام العمر نگه می دارند!

۱۸٫ نشر

اگر به حوزه نشر علاقه دارید، پس هرچه می توانید یاد بگیرید و شما نیز می توانید مشاور انتشارات باشید. یک مشاور انتشارات معمولاً هنگامی که آماده راه اندازی روزنامه، مجله، خبرنامه و حتی وب سایت ها و خبرنامه های الکترونیکی است، به مشاغل جدید کمک می کند.

۱۹٫ مالیات

با برنامه بازاریابی و کسب و کار مناسب (و علاقه صادقانه به مالیات) ، حرفه شما به عنوان مشاور مالیاتی می تواند بسیار پردرآمد باشد. یک مشاور مالیاتی به مشاغل در مورد روش های قانونی برای پرداخت حداقل مالیات ممکن راهنمایی می کند.

۲۰٫ خدمات نوشتاری

هر چیزی که مربوط به متن نوشته شده باشد همیشه مورد تقاضا خواهد بود. تخصص خود را در زمینه نوشتن پیدا کنید.

بازار هدف

ایده شما ممکن است بهترین ایده ای باشد که تا به حال به آن فکر کرده اید. اما باید بازار ایده های شما وجود داشته باشد. کسی باید مایل باشد و بتواند هزینه مشاوره تخصصی شما را بپردازد.

به عبارت دیگر، مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند؟ آیا خدمات مشاوره خود را برای شرکت های بزرگ بازاریابی می کنید؟ یا تخصصی را ارائه می دهید که فقط برای مشاغل کوچکتر مورد توجه باشد؟ شاید خدمات شما توسط سازمان های غیردولتی مورد توجه قرار گیرد. در هر صورت، قبل از اینکه به جلو بروید، مطمئن شوید که زمان خود را صرف تهیه یک طرح تجاری و یک برنامه بازاریابی می کنید. شما از نتایج ناامید نخواهید شد. به ویژه هنگامی که مشتریان شروع به پرداخت پول شما می کنند!

چرا یک سازمان می خواهد شما را استخدام کند؟

بر اساس یک نظرسنجی، ۱۰ دلیل اصلی استخدام مشاوران توسط سازمان ها به شرح زیر است:

۱٫ ممکن است یک مشاور به دلیل تخصص خود استخدام شود.

 اینجاست که نه تنها در زمینه ای که برای مشاوره انتخاب کرده اید واقعاً خوب است، بلکه داشتن سابقه خود گویای آن است. به عنوان مثال، وقتی قبلاً اشاره کردم که من به عنوان مشاور جمع آوری سرمایه متخصص شده ام، می دانستم که هر مشتری که مرا استخدام می کند تا حدی این کار را تنها بر اساس سابقه من انجام می دهد. به هر حال، اگر شما یک سازمان غیردولتی هستید که نیاز به جمع آوری ۱ میلیون دلار دارد، منطقی است که فردی را استخدام کنید که میلیون ها نفر دیگر برای سازمان های دیگر جمع آوری کرده است.

۲٫ ممکن است برای شناسایی مشکلات، یک مشاور استخدام شود.

 گاهی اوقات کارکنان بیش از حد به مشکلی در داخل سازمان نزدیک می شوند تا آن را تشخیص دهند. آن وقت است که یک مشاور سوار بر اسب سفید خود می شود تا روز را نجات دهد.

۳٫ ممکن است برای تکمیل کارکنان ، یک مشاور استخدام شود.

 گاهی اوقات یک کسب و کار متوجه می شود که می تواند با استخدام مشاوران در مواقع مورد نیاز، هزاران دلار در هفته صرفه جویی کند و نه استخدام کارکنان تمام وقت. مشاغل متوجه می شوند که پول اضافی را پس انداز می کنند و نیازی به پرداخت مزایای مشاورانی که استخدام می کنند، ندارند. حتی اگر هزینه های مشاور به طور کلی بیشتر از حقوق یک کارمند باشد، در طولانی مدت، استخدام یک مشاور از نظر اقتصادی منطقی است.

۴- ممکن است یک مشاور استخدام شود تا به عنوان کاتالیزور عمل کند.

 هیچ کس تغییر را دوست ندارد. اما گاهی اوقات نیاز به تغییر است و ممکن است یک مشاور برای “چرخاندن توپ” به آنجا آورده شود. به عبارت دیگر، مشاور می تواند بدون نگرانی در مورد فرهنگ شرکت، روحیه کارکنان یا سایر مسائلی که در تلاش سازمان برای ایجاد تغییر ایجاد می شود، کارهایی را انجام دهد.

۵- ممکن است یک مشاور برای ارائه واقعیت مورد نیاز استخدام شود.

 چه کسی صلاحیت بیشتری برای تشخیص مشکل از مشاور دارد؟ یک مشاور خوب یک دیدگاه عینی و تازه ارائه می دهد. بدون نگرانی در مورد اینکه افراد سازمان در مورد نتایج و نحوه دستیابی به آنها چه تصوری دارند.

۶٫ ممکن است برای تدریس یک مشاور استخدام شود. 

این روزها اگر شما یک رایانه هستید و می توانید نحوه کار با یک برنامه جدید را به کارکنان نشان دهید، احتمالاً تلفن شما مدتی است که زنگ نمی زند. ممکن است از یک مشاور خواسته شود که مهارت های مختلف را به کارکنان آموزش دهد. با این حال، یک مشاور باید مایل باشد با کشفیات جدید در زمینه تخصص خود همراه باشد و آماده باشد تا به مشتریان جدید آنچه را که برای رقابت در رقابت نیاز دارند ، بیاموزد.

۷- ممکن است برای انجام “کارهای کثیف” مشاور استخدام شود.

 احتمالاً از دیدن این جمله تعجب کرده اید. اما بیایید با این واقعیت روبرو شویم: هیچ کس نمی خواهد فردی باشد که مجبور است کارکنان خود را کاهش دهد یا کل بخش را حذف کند.

۸- ممکن است یک مشاور استخدام شود تا به سازمان زندگی تازه ای ببخشد.

 اگر ایده خوبی برای ارائه راهکارهای جدید دارید، در پیدا کردن مشتری مشکلی نخواهید داشت. در برخی مواقع، اکثر مشاغل به کسی نیاز دارند که “کمک های اولیه” را برای چرخاندن دوباره امور انجام دهد.

۹٫ ممکن است یک مشاور برای ایجاد یک تجارت جدید استخدام شود.

 مشاورانی هستند که در این زمینه متخصص شده اند. هرچند، همه توانایی تصور یک ایده و توسعه یک برنامه بازی را ندارند.

۱۰٫ ممکن است یک مشاور برای تأثیرگذاری بر افراد دیگر استخدام شود.

 آیا دوست دارید با افراد ثروتمند و مشهور شهر خود معاشرت کنید؟ در این صورت، شما ممکن است برای انجام یک کار مشاوره صرفاً بر اساس افرادی که می شناسید استخدام شوید. اگرچه اکثر مشاوران در این زمینه به عنوان لابی کار می کنند، اما تعداد افرادی که وارد مشاغل مشاوره سرگرمی می شوند افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: ۲۰ روش برای ارتقاء تجارت خود در سال۲۰۲۱ – با یا بدون پول

مکان و کارکنان

مشاغل مشاوره ای شما احتمالاً در ابتدا نیازی به سرمایه گذاری بزرگ ندارد. در واقع، اگر می توانید، باید عملیات خارج از خانه خود را در نظر بگیرید. (برخی از محدودیت های اعمال و قوانین محلی ممکن است شما را از انجام این کار منع کند؛ قبل از اقدام با وکیل مشورت کنید.)

داشتن دفتر کار در خانه مزایای زیادی دارد. برخی از آنها عبارتند از:

  • هزینه های پایین. نیازی نیست نگران پرداخت اجاره بها و خدمات شهری برای یک دفتر باشید. تا زمانی که یک پایگاه مشتری منظم ایجاد نکنید، از این ویژگی قدردانی خواهید کرد.
  • انعطاف پذیری: شکی وجود ندارد که فعالیت به عنوان مشاور در خانه به شما انعطاف پذیری زیادی می دهد. شما می توانید ساعات کاری خود را تنظیم کرده و در صورت نیاز به مرخصی بروید.
  • بدون کابوس ساعت شلوغی. برای هرکسی که مجبور بوده است در ساعات شلوغی به محل کار رفت و آمد داشته باشد، این تغییر سرعت استقبال خوبی خواهد بود.

کارکنان

وقتی برای اولین بار در های مشورت خود را باز می کنید، ممکن است بتوانید تمام عملیات را به تنهایی انجام دهید. اما با شروع تجارت مشاوره ای شما، ممکن است در رسیدگی به جزئیات اداری یا کمک در تکمیل وظایف مشاوره واقعی به کمک نیاز داشته باشید.

شما باید چند تصمیم مهم بگیرید. برای مثال، آیا زمان لازم برای ساختن برچسب و قرار دادن بروشور خود در ۱۰۰۰ پاکت را دارید؟ آیا می توانید زمانی را صرف انجام کارهای اداری کنید که می توانید از آن زمان به طور مؤثر برای بازاریابی خدمات خود استفاده کنید و مشتریان جدید ثبت نام کنید؟

گزینه های زیادی وجود دارد که زمان تصمیم گیری فرا می رسد که آیا در کارهای اداری خود به کمک نیاز دارید یا خیر. به عنوان مثال، با نگاهی سریع به صفحات زرد تعدادی از شرکت های کوچک منشی گری نمایان می شوند. نرخ ها به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه چقدر یک سازمان بزرگ یا کوچک است و چه نوع خدماتی ارائه می دهد.

در حالی که خرید این نوع خدمات به شما پرداخت می شود، خدمات منشیگری را فقط به دلیل اینکه پایین ترین قیمت را در شهر دارد، انتخاب نکنید. در عوض، مراجع را ترجیحاً از سایر مشاورانی که از خدمات آنها استفاده کرده اند یا از صاحبان مشاغل کوچک درخواست کنید. یک سرویس پشتیبانی خوب و قابل اعتماد در دراز مدت ارزش آن را دارد.

با این حال، زمانی فرا خواهد رسید که ممکن است به نظر برسید که استخدام شخصی برای کار در دفتر با شما مقرون به صرفه تر است. استخدام یک فرد پشتیبانی اداری خوب گاهی اوقات می تواند به معنای تفاوت بین موفقیت و شکست باشد. داشتن شخصی در دفتر با شما مزایایی دارد.

برخی از مزایای داشتن شخصی در دفتر

  • در وقت و هزینه خود صرفه جویی می کنید. با تمرکز فرد بر کارهای معمول تر (باز کردن نامه، ارسال پیام، پاسخگویی به تلفن ها و غیره) می توانید تمام تلاش خود را بر جذب مشتریان جدید متمرکز کنید. به این موضوع فکر کنید: آیا می خواهید مشتری ۵۰۰ دلاری در روز را از دست بدهید؟ زیرا اینقدر خسیس بودید که فردی را استخدام کنید تا بروشورهای شما را داخل پاکت کند؟
  • نگران بیرون رفتن از دفتر نباشید. اگر شما یک نفر هستید، اگر نگران تماس مشتریان هستید و فقط دستگاه تلفن خود را دریافت نمی کنید، نمی توانید در راه باشید تا خدمات خود را بازاریابی کنید.
  • شما کسی را دارید که دیدگاه دیگری ارائه دهد. گاهی اوقات ممکن است بسیار تنها باشد که بخواهید همه کارها را خودتان انجام دهید. داشتن فردی در اطراف دفتر در طول روز که بتواند دیدگاه دیگری را ارائه دهد، می تواند ارزشمند باشد.

درآمد و صورتحساب

اکنون که تصمیم به افتتاح مشاغل مشاوره خود گرفته اید، باید جدی بگیرید که چقدر از مشتریان خود هزینه دریافت خواهید کرد. اگر هزینه اندکی دریافت کنید، در تجارت موفق نخواهید شد. اگر بیش از حد هزینه کنید، مشتری دریافت نمی کنید. بنابراین چگونه می توانید حد وسطی را پیدا کنید که برای همه افراد درگیر منصفانه به نظر برسد؟ یکی از راه هایی که می تواند به شما در تصمیم گیری درباره میزان شارژ کمک کند، این است که بدانید نرخ رقابت چقدر است. یک تماس تلفنی ساده، درخواست بروشور و نرخ آنها، باید این کار را انجام دهد. سپس نرخهای خود را طوری تنظیم کنید که با سایر افراد جامعه رقابت کنید.

اکثر مشتریان متوجه خواهند شد که در هر پروژه، بدون شک هزینه های اضافی وجود خواهد داشت. فقط مطمئن شوید که همه از قبل هزینه تقریبی را می دانند.

قبل از تعیین نرخ های خود، دریابید که سایر مشاوران در انجمن شما برای خدمات خود چه هزینه ای دریافت می کنند. گاهی اوقات یک تماس تلفنی ساده با دفتر مشاور دیگر و پرسیدن هزینه های آنها به شما پاسخ های لازم را می دهد. یا ممکن است مجبور شوید با یک دوست تماس بگیرید و بروشور او را بخواهید یا هرگونه اطلاعات اضافی که می تواند در مورد هزینه ها و قیمت ها جمع آوری کند. اگر در یک شهر کوچک زندگی می کنید و هیچ مشاور دیگری در زمینه شما وجود ندارد، پس شاد باشید و خوشحال باشید، اما هزینه های خود را در سطح معقول تعیین کنید!

هنگام تعیین نرخ های خود، چندین گزینه دارید. از جمله نرخ ساعتی، هزینه پروژه و کار به صورت نگهدارنده. بیایید هر یک را از نزدیک بررسی کنیم.

هزینه های ساعتی

هنگام تعیین هزینه های ساعتی، باید قدم به قدم پیش بروید. زیرا دو چیز ممکن است اتفاق بیفتد: الف) نرخ ساعتی شما به حدی بالا است که هیچکس نمی تواند هزینه شما را بپردازد (بنابراین هیچ مشتری هرگز در خانه شما را نخواهد زد). ب) نرخ ساعتی شما آنقدر پایین است که هیچ کس شما را جدی نمی گیرد.

هنگام تعیین دستمزد خود، یک قانون مهم را در نظر داشته باشید، صرف نظر از ساختار موردنظر شما: هرچه مردم برای محصول یا خدمات بیشتری پول بپردازند، انتظار بیشتری برای دریافت پول خود دارند. به عبارت دیگر، اگر مشتری با نرخ ساعتی ۴۰۰ دلار شما موافقت می کند، بهتر است هر ساعت که برای وی کار می کنید ۴۰۰ دلار خدمات به آن مشتری ارائه دهید.

برخی از مشتریان ترجیح می دهند به صورت ساعتی صورتحساب دریافت کنند، در حالی که برخی دیگر از ایده پرداخت مبلغی که به نظر می رسد در ساعت بیش از حد به کسی پرداخت می کنند متنفر هستند. این مشتریان معمولاً ترجیح می دهند هزینه هر پروژه را پرداخت کنند.

نرخ پروژه

هنگام کار بر اساس نرخ پروژه، یک مشاور به طور معمول مبلغ ثابتی برای مدت زمان از پیش تعیین شده دریافت می کند. تعدادی از مشتریان جمع آوری کمک های مالی من در واقع ترجیح می دادند از این طریق هزینه دریافت کنند، بنابراین برای من غیر معمول نبود که مبلغ ۳۶۰۰۰ دلار برای یک پروژه یک ساله که در مورد نحوه جمع آوری پول با آنها مشورت می کردم، دریافت کنم. به دلیل میزان پول درگیر، اکثر آژانس ها ترجیح می دهند ماهانه صورت حساب داشته باشند. این کار خوب پیش رفت تا اینکه متوجه شدم بسیاری از آژانس ها قبوض ماهانه خود را دیر پرداخت می کنند.

به همین دلیل، من تصمیم گرفتم که همه مشتریان آینده که مایل به دریافت صورتحساب ماهانه هستند، هنگام امضای قرارداد، هزینه ماه اول و هزینه ماه آخر را بپردازند. این بدان معناست که اگر مبلغ مورد توافق پروژه ۳۶۰۰۰ دلار بود، به صورت ماهانه پرداخت می شد، من قبل از شروع هر کاری یک چک به مبلغ ۶۰۰۰ دلار دریافت کردم (۳۰۰۰ دلار برای هزینه ماه اول و ۳۰۰۰ دلار برای هزینه ماه گذشته).

پایه نگهدارنده

کار به صورت نگهدارنده به شما هزینه ماهانه ای می دهد که در آن شما موافقت می کنید که برای تعداد ساعات مورد توافق برای مشتری در دسترس کار باشید. در حالی که در دنیای ایده آل شما ده ها مشتری دارید که شما را استخدام می کنند و ماهانه مبلغ هنگفتی به شما می پردازند (و هرگز در واقع به جز چند ساعت اینجا و آنجا با شما تماس نمی گیرند)، امید خود را از دست ندهید. اکثر شرکت هایی که مشاور را به صورت مستمر استخدام می کنند، یک بند در قرارداد خود دارند که شما را از کار برای رقبای خود منع می کند.

کار و دستمزد گرفتن در این روش مطمئناً مزایای خود را دارد. هر ماه درآمد تضمینی برای شما وجود دارد و هنگامی که در مشاغل خود شروع به کار می کنید، جریان نقدینگی می تواند مشکل ساز باشد. در صورت موافقت مشتری با پرداخت ماهانه هزینه نگهدارنده، برخی از مشاوران درصدی از هزینه خود را ارائه می دهند. متوسط ​​درآمد زمانی که یک مشاور به عنوان نگهدارنده حقوق می گیرد، ماهانه ۳۵۰۰ دلار است.

بیشتر بخوانید: ۹ نکته برای توسعه یک کسب و کار موفق

بازار یابی

اگر مشاغل مشاوره شما مشتری ندارد، پس مشاغل مشاوره ای ندارید. اما باید به خاطر داشته باشید که فروش خدمات مشاوره ای شما مانند فروش ماشین یا خانه نیست. در مورد ماشین یا خانه، احتمالاً مشتری در حال حاضر برای یکی یا هر دو محصول در بازار است. بنابراین، کار شما سخت تر می شود. زیرا شما خدمات خود را برای افرادی بازاریابی می کنید که حتی نمی دانند به آن خدمات نیاز دارند.

برای شروع و جذب مشتریان، روشهای مختلفی وجود دارد که باید با آنها آشنا شوید و راحت باشید. بیایید برخی از موارد مرسوم تری را که امروزه توسط بسیاری از مشاوران استفاده می شود، بررسی کنیم.

بروشور

بروشور شما ۵ “باید” می باشد:

  1. باید به وضوح خدمات شما را بیان کند.
  2. باید به مشتریان بگوید چرا شما بهترین هستید.
  3. چند دلیل برای استخدام شدن شما ارائه دهد.
  4. باید شامل برخی از اطلاعات بیوگرافی مختصر باشد.
  5. باید شامل برخی اطلاعات در مورد مشتریان دیگر شما باشد.

خودشه. ساده باشید، اما این کار را درست انجام دهید. به یاد داشته باشید، بروشور، شما را در بازار نشان می دهد، بنابراین قبل از اینکه آن را وارد عمل کنید، مطمئن شوید که آن را جلا می دهید. کل حرفه مشاوره شما بستگی به آن دارد!

تماس گرفتن

شما باید هر کاری لازم است انجام دهید تا تماس کار کند و کار را برای خود راحت کنید. چند ترفند وجود دارد که می توانید تماس را برای شما آسان تر کنید:

  • یک اسکریپت زودتر از موعد آماده کنید. کلمه به کلمه آن چیزی را که انتظار دارید وقتی با کسی تماس می گیرید بگویید، بیان کنید. با این حال ، به یاد داشته باشید که هدف شما این است که مصاحبه حضوری داشته باشید و در نهایت، یک مشتری جدید داشته باشید. بنابراین قبل از این که به دلیل فروش خود (به صورت حضوری یا تلفنی) دچار مشکل شوید، اسکریپت خود را بنویسید و آن را بارها و بارها تمرین کنید.
  • در تلاش برای رسیدن به تصمیم گیرنده خلاق باشید. در بیشتر مواقع با منشی یا دستیار اداری روبرو می شوید که سالها تجربه رد تماس گیرندگان مانند شما را دارد. اما تسلیم نشو! اجازه ندهید هیچ مانعی بر سر راه شما قرار گیرد! برای جلوگیری از غربالگری توسط منشی، سعی کنید قبل از اینکه او در محل کار باشد تماس بگیرید. بله، ممکن است مجبور باشید قبل از ساعت ۸ صبح یا بعد از ۵ بعد از ظهر تماس بگیرید، اما در این مواقع، به احتمال زیاد تصمیم گیرنده ای که سعی می کنید با او تماس بگیرید به تلفن خود پاسخ می دهد.
  • تماس های خود را فقط به چند روز در ماه محدود کنید. و منتظر آن روزها باشید و مطمئن شوید که بهترین تلاش خود را در این راه به کار گرفته اید. به این ترتیب، نه تنها برقراری تماس های شما آسان تر می شود، بلکه خود را در واقع منتظر برقراری آنها خواهید دید!

تبلیغات

محدودیت هایی که برای تبلیغات خدمات مشاوره ای خود تعیین می کنید مستقیماً با بودجه تبلیغاتی شما در ارتباط است. اگر آنقدر خوش شانس هستید که بودجه تبلیغاتی بسیار خوبی دارید، به یاد داشته باشید که نیازی نیست این پول را صرف تبلیغات کنید زیرا فقط آن را دارید. تبلیغات می تواند بسیار گران باشد. جفری بی، مشاور هریسبورگ، پنسیلوانیا، در نشریه انجمن خود تبلیغ می کند. او می گوید: “آنها کتاب سبز را منتشر می کنند که فهرست راهنمای مشاغل مشاوره تحقیق و بازاریابی در سراسر کشور است. این به من در ایجاد مشاغل جدید کمک کرده است.”

مشاوران دیگر دیگر نیز به بازاریابی دهان به دهان وابسته هستند. او می گوید: “بهترین شکل تبلیغات [برای کسب و کار من] دهان به دهان و توصیه های دیگران بوده است.”

قبل از صرف هرگونه پولی، شروع به جستجوی مجلات و روزنامه های حرفه ای نسبت به زمینه های تخصصی خود کنید. کمی وقت بگذارید و تبلیغاتی را که توسط سایر مشاوران درج شده است، بررسی کنید و سپس به دقت تعیین کنید که به نظر شما تبلیغات آنها چقدر می تواند مثر باشد. سپس یکی را طراحی کنید که مناسب شما باشد.

خبرنامه ها

در هر زمینه مشاوره ای که هستید، باید بیش از اطلاعات کافی برای تهیه خبرنامه به عنوان وسیله ای برای جذب مشتریان احتمالی داشته باشید. اگر وقت ندارید، یا احساس راحتی نمی کنید که خبرنامه خود را منتشر کنید، یک نویسنده و طراح گرافیک مستقل محلی استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. باز هم، لازم نیست آن را یک نشریه گران قیمت، چهار رنگ و براق کنید. هرچه ساده تر آن را نگه دارید، بهتر است. یک خبرنامه خوب بر اساس محتوا بجای طراحی چلپ چلوپ به فروش می رسد.

سخنرانی عمومی

سخنرانی عمومی یکی دیگر از راههای عالی برای جذب مشتریان جدید و کسب شهرت برای برتری در جامعه شما است. مگر اینکه در شهری به این کوچکی زندگی کنید که اتاق بازرگانی یا باشگاه شیر، یا سایر سازمانهای خدماتی مشابه نداشته باشد، می توانید خدمات خود را به عنوان سخنران ناهار، شام یا هر مناسبت خاص دیگر ارائه دهید.

علاوه بر استفاده از فهرست تلفن، ببینید آیا کسی فهرست راهنمای سازمان های خدماتی را در انجمن شما منتشر کرده است. می توانید از کتابخانه دیدن کرده و در میز مرجع سوال کنید. بروید و لیستی از سازمانهایی تهیه کنید که جلسات ماهانه برگزار می کنند و بنابراین ممکن است از سخنرانان مهمان استفاده کنند. با هر گروه تماس بگیرید و خدمات سخنرانی عمومی خود را ارائه دهید.

برای ارجاع درخواست دهید

این روش برای یافتن مشتریان جدید که اغلب نادیده گرفته می شود، یک ابزار بازاریابی آسان است (به همین دلیل است که معمولاً به آن فکر نمی شود)، زیرا خودتان فکر نمی کنید. هنگامی که وظیفه مشاوره خود را به پایان رساندید و مشتری شما در بهشت ​​هفتم است (و بدون شک ستایش شما را می خواند)، این زمان بسیار خوبی برای درخواست ارجاع است! به سادگی یک یادداشت یا یک نامه کوتاه ارسال کنید تا نام هر یک از همکاران، دوستان یا همکاران تجاری خود را که از نظر آنها ممکن است چشم انداز خوبی برای خدمات مشاوره شما باشد، ارسال کنید. هنگام نوشتن نامه برای افرادی که نام آنها به شما منتقل می شود، از آنها اجازه بگیرید تا نام آنها را ذکر کنند. گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز است داشتن یک دوست مشترک یا شریک تجاری محترم برای جلب توجه مشتری بالقوه است.

ارائه بهترین آموزش های کسب و کار از جمله چگونگی راه اندازی یک کسب و کار مشاوره را در شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ تجربه کنید. آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت متخصص مشاوره اقتصادی در مشهد است که تلاش می کند همواره در این زمینه بهترین باشد.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: