مزایا و نکات همکاری با کانون تبلیغاتی

مزایا و نکات همکاری با کانون تبلیغاتی

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

اکثر مردم باور دارند که کانون تبلیغاتی تنها کمپین‌های تبلیغاتی بزرگ، گران قیمت را برای برندهای بزرگ مدیریت می کنند. اما واقعیت آن است که بیشتر آژانس های تبلیغاتی درآمد خود را با اجرای کمپین های تبلیغاتی کوچک و قرار دادن تبلیغات در رسانه ها به دست می آورند. کانون های تبلیغاتی می توانند از هر نوع کسب و کاری و با هر اندازه ای سود ببرند. به یاد داشته باشید که میشود به بهترین شکل ممکن از این آژانس ها برای کسب و کارتان استفاده کنید.

مزایا و نکات همکاری با کانون تبلیغاتی
مزایا و نکات همکاری با کانون تبلیغاتی

دانش و تخصص در کانون‌های تبلیغاتی

بیشتر کسب و کارهایی که به سراغ آژانس های تبلیغاتی، شرکت ها و کانون های تبلیغاتی می روند آن ها را به خاطر تخصص و دانشی که در زمینه خاصی دارند انتخاب می کنند. کسب و کارهای کوچک ممکن است دپارتمان بازاریابی خود را نداشته باشند. به همین خاطر به تخصص و دانشی که این آژانس ها فراهم می کنند احتیاج پیدا خواهند کرد.

مجموعه های تبلیغاتی معمولاً به محققان، خریداران رسانه ها، کارگردانان، هنرمندان و سایر متخصصانی که می توانند تبلیغات کسب و کارهای کوچک را به خوبی اجرا کنند، دسترسی دارند. شاید کسب و کارهای کوچک بودجه کافی برای استخدام هر کدام از این افراد متخصص را نداشته باشند و به همین دلیل استفاده از خدمات یک کانون تبلیغاتی برایشان بسیار مفید خواهد بود. شرکت های تبلیغاتی کوچک ممکن است در یک حوزه تخصصی خاص همچون تبلیغات آنلاین حرفه ای باشند. پس قبل از اینکه با شرکت ها قرارداد ببندید بهتر است این موضوع را هم مورد ارزیابی قرار دهید.

بیشتر بخوانید: برند سازی یا برندینگ

صرفه‌جویی در زمان

استفاده از یک کانون تبلیغاتی می تواند زمان با ارزش کسب و کارها را حفظ کند. استخدام و به کارگیری آژانس های تبلیغاتی بدین معنی می باشد که شما و تیمتان نیازی به صرف زمان زیاد برای توسعه کمپین های تبلیغاتی را ندارید و اصطلاحاً آن را برون سپاری می‌کنید.

اگر تیم بزرگی برای کارهای تبلیغاتی ندارید این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. همکاری با کانون تبلیغاتی میگذارد تا کارمندان شما کارهای خاص خود را انجام دهند. همچنین باعث می شود تا زمان خود را برای مواردی که در آن آموزش دیده اند صرف نمایند. بیشتر صاحبان کسب و کارهای کوچک زمان کافی برای اجرای این کمپین ها را ندارند. به همین خاطر استفاده کردن از یک آژانس متعهد و متخصص تبلیغاتی می تواند به آن ها کمک شایانی کند.

صرفه جویی در هزینه ها

متأسفانه بیشتر افراد تصور می کنند عقد قرارداد کانون تبلیغاتی هزینه بر بوده و مقرون به صرفه نیست. اما باید بدانید که این شرکت ها می توانند در هزینه هایتان صرفه جویی کنند. بیشتر این آژانس ها تخفیف های ارائه شده توسط ناشران، ایستگاه های تلویزیونی را در اختیار شما قرار می دهند. این کار باعث می شوند هزینه های شما کاهش پیدا کند. این شرکت ها گاهی متوجه می شوند که فضای اندکی برای تبلیغات شما وجود دارد. اما آنها می توانند به سادگی آن را دوباره طراحی کنند و در هزینه هایتان صرفه جویی نمایند.

مزیت همکاری با کانون تبلیغاتی و توسعه برند

حتی برای کسب و کارهای متخصص هم توسعه برند می تواند یک فرآیند پیچیده و البته سخت باشد. در این میان شرکت های تبلیغاتی می توانند با طراحی خلاقانه لوگو، طراحی برند بوک و تبلیغاتی که به آگاهی از برند می انجامد، به اجرای این فرآیند کمک کنند. این آژانس ها با کمک پژوهش و تحقیق به شما کمک می کنند بازار خود را به طور مؤثرتری هدف قرار دهید. آژانس ها می توانند به طراحی تبلیغات برای رسانه های شخصی هم کمک کنند. همین کار به شما اجازه می دهد تا تبلیغات مؤثری برای هر بازار داشته باشید.

اگر قصد دارید سر و سامانی به وضعیت آگاهی از برندتان بدهید، قطعاً نیاز به همکاری با یک کانون تبلیغاتی دارید. برای ایجاد ارتباطی مؤثر و کارآمد در مسیر اهدافتان، در زمان انتخاب و همکاری با آژانس تبلیغاتی نکاتی را باید در نظر بگیرید.

تبلیغات بازاری چند هزار میلیاردی و پر سودی است که با این وجود خیلی از کسب و کارها تصور می‌کنند میتوانند نیازهای تبلیغاتی و بازاریابی خود را بصورت درون سازمانی مرتفع کنند. اما اگر واقعا قصد دارید بوسیله ابزارهای تبلیغاتی توجه تعداد مخاطب مؤثر بیشتری را به خود جلب کنید و جایگاه مناسب خود را در ذهن آنها بیابید نباید این چنین فکر کنید. چراکه بایستی از همکاری یک آژانس تبلیغاتی مناسب استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: استفاده از گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ چه خاصیتی دارد؟

آنچه که آژانس تبلیغاتی برای شما انجام میدهد یا نمیدهد را باید بشناسید.

برخی از کارفرمایان فکر می‌کنند که آژانسهای تبلیغاتی کالا یا محصولشان را میفروشند. اگر فروش به سرعت رشد نکند، آنها عملکرد کانون تبلیغاتی را زیر سوال خواهند برد. حال آنکه از اولین کارهایی که یک آژانس برای شما انجام میدهد، مطابقت دادن محصول شما با نیازها و رفتار گروه مخاطب شما می باشد. اینکه چگونه محصول شما را بسته بندی یا با چه ابزاری و به چه شیوه ای اطلاع رسانی کند. تا در نهایت مورد توجه مخاطب قرار بگیرد. این فرآیند بسیار زمانبر خواهد بود. مخصوصاً در کالاهایی با دوره مصرف طولانی.

مزایا و نکات همکاری با کانون تبلیغاتی
مزایا و نکات همکاری با کانون تبلیغاتی

درخواست دادن پروپوزال

گاهی اوقات شما از یک کانون تبلیغاتی میخواهید که برای شما یک پروپوزال تهیه کند. شما قادر هستید آنها را از زوایای مختلفی برسی کنید. در درجه اول میتوانید سرعت عمل، دقت آنها و میزان انطباق رفتار آنها با فرهنگ سازمانی شما و البته همراستایی با اهدافتان را ارزیابی کنید. از میان صفحات یک پروپوزال، نه تنها میزان خلاقیت یک آژانس که میزان شناخت آنها از محصولات شما، درک آنها از موضوعاتی مثل اثر بخشی ابزار و رسانه ها و نهایتا شناخت نسبی که آژانس با معیارهای شما همخوانی دارد یا خیر، نتیجه گیری خواهد شد.

انتقال کامل و درست اطلاعات

آژانس ها هر چه بیشتر راجع به اهداف شما، برنامه های استراتژیکتان، گروه مخاطبینتان، محصول و خدمات، سوابق سازمان شما، رقبایتان بدانند، برنامه های مؤثرتری را میتوانند تدوین کنند. در این مسیر هیچ کس به اندازه ی شما سازمانتان و بازاری که سالها در آن کار کرده اید را نمی شناسد، تهیه و تکمیل بریف مناسب باعث میشود تیم آژانس متمرکز و مؤثرتر اطلاعات لازم را گردآوری و آنالیز و تحلیل کند.

معین کردن بودجه

یک درگیری دائمی بین کارفرما و آژانس بر سر اعلام بودجه وجود دارد. کارفرما از کانون تبلیغاتی میخواهد که برنامه و بودجه اش را اعلام کند. آژانس هم از کارفرما خواهد پرسید چه میزان بودجه برای بحث تبلیغات در نظر گرفته است. در صورتیکه یک همکاری و همفکری دو طرفه با در نظر گرفتن اهداف، اثر گذاری رسانه و مخاطب هدف، ویژگی های صنعت و جریان تزریق بودجه به گونه ای که برای آن صنعت و کسب و کار توجیه اقتصادی داشته باشد، میتواند به تعیین بودجه منجر شود. باید به این نکته نیز توجه کنید که بدون انجام توافق بر زمان و بودجه لازم برای دستیابی به اهداف کمپین، دستیابی و تاثیر گذاری بر مخاطب ممکن نخواهد بود.

دوست دارید شما را به چه چیزی بشناسند؟ قبل از جلسات ایده پردازی و طراحی کمپین ها، تدوین شعار و ادبیات تبلیغاتی، شما باید با همفکری آژانس های تبیلغاتی خود بدانید که میخواهید مخاطبین شما چه تصویری از شما داشته باشند. میخواهید برند شما چه چیزی را برای ایشان تداعی کند. زیرا تمام اقدامات تبلیغاتی شما در راستای انتقال این پیام و ایجاد این تصویر برنامه ریزی شده است. تداعیات شما باید برای گروه مخاطبینتان ارزشمند، جذاب و سرگرم کننده باشد.

یکپارچگی و همسویی تمامی ابزارهای تبیلغاتی

شما می خواهید پیامی در قالب یک کمپین تبلیغاتی به مخاطبین خود منتقل کنید. باید در تمامی نقاط تماس با مشتری و کلیه کانالهای ارتباطی به یک شکل ارائه شود. به همین دلیل بایستی آگهی‌های چاپی، ابزار های دیجیتال و رسانه های اجتماعی، برنامه های ارتباط با مشتری، برنامه‌های ترویج فروش و کلیه کانال های ارتباطی داخلی و خارجی، از استراتژی یکسانی در راستای ایجاد تصویر مناسب از برند و انتقال پیام کمپین پیروی کنند.

نوآوری

کانون تبلیغاتی باید در ایده پردازی و اجرای کمپین نوآوری خلاقیت داشته باشد. اما خلاقیت نباید با تمام شدن یک کمپین در سازمان به پایان برسد. چراکه نوآوری در طراحی محصول، نحوه ی توزیع و انتقال ارزشهای برند به گروه مخاطبین و کلیه فعالیت های سازمان بایستی مشاهده شود.

ارائه بهترین آموزش های بازاریابی و تبلیغات از جمله مزایا و نکات همکاری با کانون تبلیغاتی را در شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ تجربه کنید. آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: