۷ تکنیک بازاریابی برای سالن های زیبایی و آرایشگاه های زنانه

بازاریابی برای سالن های زیبایی

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

بازاریابی برای سالن های زیبایی

بازاریابی برای سالن های زیبایی و آرایشگاه های زنانه حائز اهمیت است. با توجه به رشد سریع صنعت زیبایی استرالیا، برای سالن‌ها مهم است که از متمایز بودن آن‌ها در میان جمعیت اطمینان حاصل کنند. ما به هفت تکنیک بازاریابی موثر برای جذب مشتریان جدید نگاه می کنیم.

تعداد مشاغل جدید در استرالیا با سرعت تقریباً بی سابقه ای در حال رشد است. در واقع، سال گذشته تعداد سازمان های فعال تجاری در سراسر کشور به ۲٫۳ میلیون افزایش یافت. نسبت به سال قبل نزدیک به ۳٫۵ درصد افزایش داشته است. و در حالی که در طیف وسیعی از صنایع رشد داشته است، بخش زیبایی بخشی است که سطوح قابل توجهی از رشد در آن گزارش شده است.

آمارها نشان می دهد که در ماه مه ۲۰۱۷، ۵۴۴۰۰ نفر به عنوان آرایشگر در استرالیا مشغول به کار بودند و کارشناسان ادعا می کنند که این رقم می تواند تا مه ۲۰۲۲ به ۵۸۲۰۰ نفر برسد. تنها در یک دوره پنج ساله هفت درصد افزایش پیش بینی می شود.

شکی وجود ندارد که چشم انداز آینده رقابتی باشد و نیاز سالن ها برای ایجاد تکنیک های بازاریابی بسیار مؤثر برای دستیابی به مخاطبان هدف و ایجاد پایگاه های مشتری قوی را برجسته می کند. با این حال، مشکل این است که یک سالن متوسط ​​می تواند تنها سه تا هفت درصد از درآمد سالانه را برای اهداف بازاریابی و تبلیغات بودجه بپردازد . بخشی که برای بسیاری ممکن است برای اتخاذ همه راه های تبلیغاتی مورد نظر کافی نباشد. نیاز فوری و فزاینده ای به سالن ها وجود دارد تا مطمئن شوند که از طریق راه حل های موثر بیشترین ارزش را از تلاش های کمپین و سرمایه گذاری های بازاریابی خود دریافت می کنند.

بازاریابی برای سالن های زیبایی و آرایشگاه های زنانه

در اینجا هفت مورد از موثرترین تکنیک های بازاریابی برای کمک به جذب مشتریان جدید در دنیای رقابتی آورده شده است.

۱٫ حضور آنلاین خود را تقویت کنید

اگر یک سالن از قبل آنلاین نیست، اکنون زمان آن رسیده است که آن را انجام دهید. به طور مشابه، اگر یک سالن آنلاین است اما فاقد حضور دیجیتالی قوی است، گسترش این حضور برای افزایش دید و آشنایی با برند ضروری است. استرالیا اکنون در مجموع ۲۱٫۷۴ میلیون کاربر اینترنت دارد که نشان دهنده افزایش سه درصدی از ژانویه ۲۰۱۷ است و اکثر این افراد از وب برای جستجوی محصولات و خدمات استفاده می کنند.

این داده‌ها حاکی از آن است که حضور دیجیتالی می‌تواند جنبه ضروری یک استراتژی بازاریابی قوی باشد، حتی برای سالن‌هایی که خدمات تجارت الکترونیکی ارائه نمی‌دهند. در این مثال، بازاریابی کمتر در مورد افزایش مستقیم درآمد است و بیشتر در مورد بهبود آگاهی از برند برای عبور ترافیک از طریق درب است.

کانال‌های زیادی وجود دارد که صاحبان سالن‌ها می‌توانند از آن‌ها برای بهبود حضور آنلاین خود استفاده کنند و برند خود را در مقابل دیدگان درست قرار دهند: وب‌سایت سالن خود، نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی، پست‌های مهمان در وب‌سایت‌های مرتبط مرتبط با صنعت، دایرکتوری‌ها و رزرو زیبایی. برای مثال پلتفرم ها روابط عمومی برای کسب و کارهای کوچک نیز یک راه عالی برای ارائه اخبار و به روز رسانی های به روز و به موقع به مشتریان بالقوه است.

چیزی که بسیاری از صاحبان سالن ها متوجه نمی شوند این است که ایجاد یک حضور آنلاین قوی فقط در مورد بازاریابی و جذب مشتریان جدید نیست. همچنین راهی برای برآوردن نیازهای در حال رشد مشتریان فعلی است.

۷۰ درصد از مشتریان امروزی می‌خواهند قرارهای زیبایی را به صورت آنلاین رزرو کنند ، بنابراین استفاده از فناوری‌های دیجیتال و پیاده‌سازی آن‌ها در محیط کار، فرصتی برای توسعه است که ارزش بررسی آن را دارد.

در کنار خدمات رزرو، تعدادی راه حل آنلاین دیگر نیز وجود دارد که می تواند تأثیر مثبتی بر عملیات داشته باشد، مانند MYOB که به سرعت به نرم افزار پیشرو حسابداری آنلاین استرالیا تبدیل شده است.

۲٫ مشوق ها را ارائه دهید

هنگام تعیین مناسب ترین تکنیک های بازاریابی برای جذب مشتریان جدید، مهم است که چشم انداز رقابتی را در نظر بگیرید که انتظار می رود در آینده حتی شدیدتر شود.

وفاداری به برند در اینجا یک نگرانی اصلی است، با پتانسیل مشتریان برای رفت و آمد بین سالن ها به دلایلی (و شاید در برخی موارد، بدون هیچ دلیلی). مشتریان برای آشنایی ارزش قائل هستند، که مطمئناً خبر خوبی برای کسانی است که پایگاه مشتریان بزرگی دارند، اما وقتی از منظر کسب به آن نگاه کنیم، خبر خوبی نیست. بنابراین، چه چیزی می تواند مشتریان را وادار به امتحان یک سالن جدید کند؟

مشوق ۸۰ درصد از مشتریان زمانی که تخفیفی وجود دارد یا پیشنهادی برای وسوسه کردن آنها وجود دارد، برای امتحان کردن یک تجارت جدید انگیزه دارند، بنابراین این باید چیزی باشد که در کمپین های بازاریابی گنجانده شود.

یک مکان خوب برای شروع، برنامه های پاداش است که نه تنها انگیزه ایجاد می کند، بلکه در واقع به ایجاد یک رابطه بلندمدت و افزایش ارزش طول عمر مشتری (CLV) کمک می کند. نمونه‌ای از برندهای زیبایی که این جایگاه را کسب کرده است Ulta Beauty در ایالات متحده است که برنامه پاداش آن در سال گذشته ۱۴.۴ درصد رشد کرد و به ۳۱.۸ میلیون کاربر رسید.

بیشتر بدانید: ۳ مثال برای شروع نحوه مدیریت بازاریابی گوشه ای (نیچ مارکتینگ)

۳٫ یک استراتژی سئو ایجاد کنید

بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO، سنگ بنای هر استراتژی بازاریابی موفقی است. این کمک می کند تا آنچه را که مشتریان به دنبال آن هستند با خدماتی که سالن ها ارائه می دهند مطابقت دهد، و پیدا کردن سالن مناسب برای مشتریان جدید را آسان می کند.

با ترکیب کلمات کلیدی و عبارات مرتبط در محتوای آنلاین، سالن ها می توانند رتبه خود را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل افزایش دهند. با توجه به اینکه حدود سه چهارم کاربران موتورهای جستجو هرگز از صفحه اول نتایج عبور نمی کنند، یک نکته ضروری است .

بهترین استراتژی سئو برای کسب و کارهای کوچک، استراتژی هایی است که در آن کلمات کلیدی به طور کامل تحقیق شده باشند.

یکی از بهترین مکان‌ها برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی از طریق ابزار آنلاینی مانند Google Ads است که نشان می‌دهد مخاطبان هدف چه کلمات و عباراتی را جستجو می‌کنند. اما همیشه به یاد داشته باشید که سئو یک چیز یکبار مصرف نیست: برای بهترین اثر، کلمات کلیدی باید با استفاده از انواع فصلی تطبیق داده شوند، به ویژه در صنعت مانند زیبایی که در آن زمان های سال و رویدادهای تقویم می تواند به طور قابل توجهی بر مخاطبان فعال تأثیر بگذارد، مانند عروسی. برای مثال، فصل و فصل جشن کریسمس.

این کلمات کلیدی باید به طور طبیعی در یک استراتژی تولید محتوا گنجانده شوند و در یک وبلاگ معمولی و پست های مهمان استفاده شوند.

۴٫ مخاطبان خود را بشناسید

به سادگی، مهم نیست که یک صاحب سالن چقدر برای استراتژی بازاریابی خود تلاش می کند، اگر به مخاطبان هدف خود نرسد، در نهایت در رسیدن به اهداف خود شکست خواهد خورد… مخاطب هدف چه کسی است؟ این چیزی است که همه صاحبان سالن ها باید بدانند. یک پایگاه مشتری موجود می تواند بینش مفیدی در مورد اینکه چه کسی از خدمات ارائه شده استفاده می کند به شما بدهد، اما توجه به روندهای صنعت نیز مهم است.

به عنوان مثال، میانگین زنان استرالیایی سالانه بیش از ۳۶۰۰ دلار برای محصولات زیبایی خرج می کنند که نشان می دهد زنان احتمالاً به خدمات سالن علاقه مند هستند. علاوه بر این، «کتاب بزرگ ۲۰۱۷-۲۰۱۸» توسط مجله Nails نشان داد که زنان بالای ۴۶ سال اکثر مشتریان سالن را تشکیل می‌دهند، اگرچه ۴۲ درصد از صاحبان سالن‌ها زنان ۳۶ تا ۴۵ ساله را به عنوان جمعیتی که بیشترین رشد را نشان می‌دهند ذکر کردند.

هنگامی که صاحبان سالن ها بدانند برای چه کسی بازاریابی می کنند، می توانند شروع کنند به این فکر کنند که کجا باید تلاش خود را متمرکز کنند. تفاوت‌های جنسیتی قابل توجهی در استفاده از رسانه‌های اجتماعی وجود دارد، به طوری که پلتفرم‌هایی مانند پینترست دارای تعداد زیادی حساب زن نسبت به دارندگان حساب مرد هستند.

اما این فقط درباره کی و کجا نیست، بلکه به چه چیزی نیز مربوط می شود. اگر یک سالن واقعاً مشخص کند که مخاطبان هدف آنها زنان ۳۶ ساله و بالاتر هستند، چه نوع محتوا و چه نوع خدماتی از نظر آماری بیشترین احتمال را دارد که جذب شود؟ برای مثال، اگر فرض شود که این جمعیت دارای فرزند است، سالن‌ها می‌توانند خدمات کودکان و حتی مهمانی‌ها را گسترش دهند. همه چیز این است که در موقعیتی باشید که بتوانید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و آنچه را که به دنبال آن هستند به آنها بدهید.

بیشتر بدانید: چگونه می توان فالوورهای بیشتری در اینستاگرام بدست آورد؟ ۱۲ تاکتیک برای رشد اینستاگرام

۵٫ با اینفلوئنسرها کار کنید

با توجه به اینکه ۸۳ درصد از مشتریان ادعا می‌کنند که انگیزه انجام اقدام از طریق دهان به دهان دارند ، بازاریابی تأثیرگذار می‌تواند روشی بسیار مؤثر برای صاحبان سالن‌هایی باشد که به دنبال جذب مخاطبان جدید و دستیابی به جمعیت‌شناسی جدید هستند. اینفلوئنسر مارکتینگ دسترسی به مجموعه ای آماده از مشتریان بالقوه را ارائه می دهد و سازمان را با شخصیتی معتبر و قابل احترام که اعتماد را در پیروان آنها القا می کند، مرتبط می کند. این امر به بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از استراتژی های بازاریابی تبدیل شده است که استرالیا در واقع روی دستورالعمل های خود برای بازاریابی تأثیرگذار برای استانداردسازی شیوه ها و رویه ها کار می کند.

اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند در بسیاری از صنایع مفید باشد، اما بخش زیبایی بخشی است که این روش تاثیر قابل توجهی دارد. چرا؟ از آنجا که موفقیت در صنعت زیبایی به شدت به نظرات همتایان بستگی دارد.

برخلاف مشاغلی که محصولات می فروشند، واقعاً هیچ استاندارد مشخصی برای خدمات زیبایی وجود ندارد. نتیجه کلی به تمرین‌کننده بستگی دارد، خواه صلاحیت‌ها، تجربه و تخصص‌شان، یا بینش‌شان باشد، بنابراین «شست بالا» یک همتا می‌تواند انگیزه بزرگی باشد.

ارتباط با اینفلوئنسرها می تواند چالش برانگیز باشد، اما با یک استراتژی توسعه قوی و خوب تحقیق شده، شناسایی اینفلوئنسرهایی که می توانند به رشد برند شما و پایگاه مخاطبان شما کمک کنند، بسیار آسان تر است.

همچنین اندازه گیری بازده سرمایه گذاری یک تأثیرگذار و ردیابی ارجاعات مستقیم و ترافیک از این منبع برای اطمینان از اینکه تلاش های اینفلوئنسر مارکتینگ به آنچه که برای دستیابی به آن در نظر گرفته شده است، بسیار مهم است.

۶٫ بازاریابی محلی را در اولویت قرار دهید

بازاریابی محلی برای مشاغل تجارت الکترونیکی که می توانند در سراسر استرالیا یا حتی در سراسر جهان ارائه دهند، نگرانی بزرگی نیست. اما، برای سازمان‌هایی مانند سالن‌هایی که به ترافیک پیاده‌روی متکی هستند، بازاریابی محلی ضروری است زیرا به هدف قرار دادن مخاطبان بالقوه در منطقه کمک می‌کند.

Google برای کسب و کار من یک ابزار فوق العاده برای این کار است، با نسبت زیادی از جستجوهای اکتشافی. جستجوهای اکتشافی آنهایی هستند که زمانی استفاده می شوند که یک مشتری بالقوه به دنبال گزینه باشد. به عنوان مثال، “سالن ناخن در ملبورن”. جستجوی مستقیم هنگام جذب مشتریان جدید اهمیت کمتری دارد. اینها جستجوهای مربوط به یک تجارت خاص هستند.

پیوندهای وب‌سایت از فهرست‌های «Google برای کسب‌وکار من» شاهد رشد ۲۹ درصدی بین سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۷ و سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۸ بودند که نشان می‌دهد این ابزار چقدر می‌تواند مؤثر باشد. اما بهترین رویکرد چیست؟

برای استفاده حداکثری از Google My Business، صاحبان سالن‌ها باید بیشتر به دنبال کلمات کلیدی طولانی با سئوی جغرافیایی باشند. برای مثال، به جای هدف قرار دادن “اکستنشن مژه”، “اکستنشن مژه در ملبورن” و انواع آن را هدف قرار دهید. دسته بندی پلت فرم رزرو نیز می تواند برای این کار مفید باشد. برای مثال، Bookwell سالن‌ها را با URL بهینه‌سازی شده جغرافیایی، مانند www.bookwell.com.au/venues/hairdressing/melbourne، دسته‌بندی می‌کند.

برای تعیین بهترین دم بلند و کلمات کلیدی جغرافیایی، صاحبان سالن باید تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهند و نگاهی دقیق تر به کلمات کلیدی مورد نظر سالن های دیگر داشته باشند. کلمات کلیدی طاقچه ای که به طور گسترده توسط رقبای محلی استفاده نمی شوند، می توانند به سالن های زیبایی مزیت رقابتی بدهند.

۷٫ روی تصاویر بصری تمرکز کنید

بازاریابی بصری به دو دلیل ضروری است. اولین مورد این است که انسان ها ذاتاً یادگیرندگان بصری هستند. تخمین زده می شود که حدود ۶۵ درصد از مردم اطلاعات را زمانی که به صورت تصویری ارائه می شوند، بهتر حفظ می کنند .

دلیل دوم این است که زیبایی یک صنعت بسیار زیبایی است که بر اساس ظاهر طرح یا سبک تمام شده است. بنابراین، جلوه‌های بصری باید نقش عمده‌ای در استراتژی‌های بازاریابی سالن‌ها داشته باشند.

استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر تصویر، مانند اینستاگرام و پینترست، یا حتی ورود به دنیای VR را در نظر بگیرید.

واقعیت مجازی ممکن است جنبه ای غیرعادی از استراتژی بازاریابی برای سالن ها به نظر برسد، اما در حال حاضر در صنعت زیبایی از آن استفاده می شود. برند زیبایی L’Oreal اخیراً شرکت واقعیت افزوده و هوش مصنوعی ModiFace را خریداری کرده است، در حالی که Bellacures، یک سالن در بورلی هیلز، کالیفرنیا، شروع به استفاده از هدست های VR کرده است تا به مشتریان اجازه دهد مکان های آرامش بخشی را در طول مدت درمان خود تجربه کنند.

ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر

بازاریابی برای سالن ها قطعا با بازاریابی تجارت الکترونیک بسیار متفاوت است، اما چند درس وجود دارد که می توان از این نوع استراتژی ها وام گرفت. اگرچه گزینه‌های تبلیغاتی مختلفی وجود دارد، مهم است که روش‌های مؤثری را انتخاب کنید که واقعاً بیشترین ارزش را از بودجه موجود داشته باشند. صنعت زیبایی به طور فزاینده ای رقابتی می شود، بنابراین در حال حاضر برای سالن ها ضروری است که با افزایش آگاهی، افزایش دید آنلاین و افزایش آشنایی با برند برای جذب مشتریان جدید و ایجاد رشد، اطمینان حاصل کنند که مخاطبان هدف خود می دانند که چه کسانی هستند.

آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است که صفر تا صد تبلیغات را برای کسب و کارهای مختلف انجام می دهد. مشاوره های کسب و کار و مشاوره شغلی و مشاوره سرمایه گذاری همگی در آسابرندینگ توسط کارشناسان خبره اقتصادی و فناوری صورت می پذیرد.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین و دیجیتال مارکتینگ آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال در مورد اینستاگرام برای هر کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

منبع این مطلب: myob

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: