۳ مثال برای شروع نحوه مدیریت بازاریابی گوشه ای (نیچ مارکتینگ)

مدیریت بازاریابی گوشه

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

مدیریت بازاریابی گوشه

بازاریابی گوشه ای چیست؟

مدیریت بازاریابی گوشه ای یک استراتژی تبلیغاتی است که بر یک بازار هدف منحصر به فرد متمرکز است. به جای بازاریابی برای همه کسانی که می توانند از یک محصول یا خدمات بهره ببرند، این استراتژی منحصراً بر یک گروه – یک بازار خاص – یا جمعیتی از مشتریان بالقوه متمرکز است که بیشترین سود را از این پیشنهادها می برند.

یک بازار گوشه می تواند از سایرین متمایز باشد زیرا:

  • منطقه جغرافیایی
  • سبک زندگی
  • مناسبت
  • حرفه
  • سبک
  • فرهنگ
  • فعالیت یا عادات
  • رفتار – اخلاق
  • جمعیت شناختی
  • نیاز
  • کاهش یا افزودن ویژگی

مزیت بازاریابی تخصصی این است که به برندها اجازه می دهد خود را متمایز کنند، به عنوان یک مرجع منحصر به فرد ظاهر شوند و با مجموعه ای متمایز از مشتریان رابطه ای عمیق تری داشته باشند. یک نام تجاری به جای ترکیب شدن با بسیاری از برندهای دیگر که نوع محصول یا خدمات مشابهی را ارائه می دهند، می تواند از بازاریابی تخصصی برای برجسته شدن، ارزشمندتر جلوه دادن، رسیدن به پتانسیل رشد خود و ایجاد ارتباط قوی تر و طولانی تر با ایده آل خود استفاده کند.

بیشتر بخوانید: ۷ استراتژی بازاریابی که در سال ۲۰۲۱ نمی توانید نادیده بگیرید!

۳ مثال بازاریابی گوشه ای

بازارهای گوشه اغلب بخش هایی از صنایع بزرگتر و بخش های عمودی هستند. در اینجا چند نام تجاری وجود دارد که راهی برای بررسی صنعت خود برای بازاریابی برای مخاطبان خاص پیدا کردند.

Divvies Vegan and Nut Free

صدها برند وجود دارند که خوراکی های شیرین و خوراکی هایی مانند کوکی ها، براونی ها، ذرت بو داده و کیک های کوچک را به فروش می رسانند. در حالی که اکثر مردم می توانند از بین ده ها برند انتخاب کنند تا گزینه هایی را پیدا کنند که هوس های آنها را برآورده کند، گروهی از مردم وجود دارند که نمی توانند. این افراد دارای آلرژی یا محدودیت های غذایی هستند که مربوط به محصولات حیوانی و آجیل است.

Divvies این بخش کم مصرف را در صنعت شیرینی دید و برندی ایجاد کرد که منحصراً این گروه را هدف قرار می داد. فروش کوکی ها و کیک های کوچک یک ایده منحصر به فرد نیست، اما فروش آنها به عنوان گزینه های گیاهی و بدون آجیل، Divvies را در بازار از قبل اشباع شده متمایز می کند و به آنها اجازه می دهد برجسته باشند و یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کنند.

Lefty’s: The Left Hand Store

شناسایی یک جامعه کم خدمات در یک بازار بزرگ یک راه هوشمندانه برای نزدیک شدن به بازاریابی تخصصی است. مانند Divvies، Lefty’s: The Left Hand Store جامعه‌ای از مردم را پیدا کرد که به طور گسترده‌ای کم‌خدمت بودند – کسانی که به جای دست راست، از دست چپ خود استفاده می‌کنند.

از آنجایی که ۹۰ درصد جمعیت از دست راست خود استفاده می کنند ، چپ دست ها به طور گسترده مجبور شده اند با استفاده از محصولاتی که برای «راست ها» طراحی شده اند، سازگار شوند. لفتی این را یک فرصت دید. آنها فروشگاهی را ایجاد کردند که محصولاتی را به فروش می رساند که منحصراً برای ۱۰ درصد دیگر طراحی شده بودند و با رسیدن به این مخاطبان کوچکتر که اغلب نادیده گرفته می شدند، به موفقیت دست یافتند.

UNTUCKit

صنعت پوشاک تجاری عمودی است که می تواند احساس کند همه چیز انجام شده است. اما UNTUCKit ثابت می‌کند که هنوز راه‌های خلاقانه‌ای برای ایجاد فضایی جدید در بخش قدیمی بازار وجود دارد . حتی با ایجاد یک تغییر کوچک، می توانید یک بخش کاملاً جدید در یک فضای سنتی بسازید.

UNTUCKit احتمالاً به دنبال ایجاد نوع جدیدی از پیراهن نبود. آنها به احتمال زیاد روی خدمت به یک جامعه خاص از مردم متمرکز بودند: کسانی که دوست نداشتند پیراهن خود را بپوشند. UNTUCKit برای رسیدن به خواسته‌های آن‌ها، خط جدیدی از محصولات ایجاد کرد که مشکلی را که بسیاری از مردم داشتند، اما نمی‌دانستند چگونه حل کنند، حل می‌کرد.

چگونه یک بازار گوشه پیدا کنیم

پس از دیدن چند نمونه، برای شناسایی فرصت های بازاریابی خرد در صنعت خود مجهزتر خواهید شد. برای پیدا کردن و ارائه ایده ای برای بازارهای خاص در عمودی خود، فرآیند ۴ مرحله ای زیر را طی کنید.

۱٫ نقاط قوت و علایق خود را شناسایی کنید.

با در نظر گرفتن آنچه پیشنهاد می کنید و در چه چیزی مهارت دارید شروع کنید. بهترین استراتژی های بازاریابی در نقاط قوت و دیدگاه های منحصر به فرد برند شما نقش دارند. بنابراین به ویژگی های خاص و استثنایی برند، تیم و پیشنهادات خود فکر کنید.بهترین استراتژی های بازاریابی در نقاط قوت و دیدگاه های منحصر به فرد برند شما نقش دارند. برای توییت کلیک کنید

همچنین حوزه هایی که از کار کردن در آنها لذت می برید و افرادی که دوست دارید با آنها کار کنید را در نظر بگیرید. بازاریابی گوشه فرصتی برای بررسی و تمرکز بر روی بخش افرادی است که بیشتر می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید ، بنابراین تصمیم بگیرید که بیشتر مشتاق خدمت به چه کسی هستید.

  • چه مشکلات خاصی را حل می کنید؟
  • چه مشکلاتی را بهتر از رقبای خود می توانید حل کنید؟
  • به خصوص در کجا برتری دارید؟
  • در مورد چه چیز زیادی می دانید؟
  • شما و تیمتان دوست دارید به چه کسی خدمت کنید؟

۲٫ تحقیقات صنعتی انجام دهید.

هنگامی که ایده ای در مورد نوع بازاریابی تخصصی که می خواهید انجام دهید به دست آوردید، تأیید کنید که این یک ایده معقول است. یک تحلیل رقابتی انجام دهید تا ببینید آیا رقیبی در این فضا وجود دارد یا خیر، آن برندها در حال حاضر چه کاری انجام می دهند.

همچنین به دنبال این باشید که آیا هیچ گشایش در بازار هدف شما ممکن است از دست رفته باشد و آیا تقاضای قانونی در بازار عمودی وجود دارد یا خیر.

از Ubersuggest استفاده کنید تا ببینید چه ایده هایی ممکن است وجود داشته باشد. Ubersuggest یک ابزار پیشنهاد کلمه کلیدی است که انواع عبارت یا کلمه ای را که افراد در جستجوی آن هستند ارائه می دهد. برای درگیر شدن در کشف کلمه کلیدی و دریافت ایده برای نحوه دقیق کردن موضوع، یک اصطلاح گسترده وارد کنید .

همچنین می توانید دسته بندی محصولات آمازون را مرور کنید. از آنجایی که آمازون یک خرده‌فروش آنلاین عظیم است، مکانی عالی برای الهام گرفتن از دسته‌های محصولاتی است که شاید فکرش را نکرده باشید. مدتی را صرف مرور کنید تا ببینید چگونه به دسته بندی محصولات محبوب بپردازید.

آخرین اما نه کم اهمیت، از ابزار دشواری کلمات کلیدی الکسا برای سنجش علاقه جستجو استفاده کنید. دانستن اینکه مردم به دنبال چه چیزی هستند، بینشی در مورد علاقه مشتری ارائه می دهد و به شما کمک می کند تا ببینید چه نوع رقابتی در حال حاضر در یک بازار خاص وجود دارد. از ابزار دشواری کلمات کلیدی الکسا برای جستجوی کلمات کلیدی برتر استفاده کنید و ببینید که چقدر عبارات توسط جستجوگران استفاده می شود (امتیاز محبوبیت) و چقدر رقابتی است (امتیاز رقابت).

بیشتر بدانید: ۱۷ استراتژی بازاریابی قدرتمند برای رشد سریعتر کسب و کار

۳٫ مشتری ایده آل خود را بشناسید.

راه دیگر برای به دست آوردن بینش و الهام بخشیدن به بازاریابی تخصصی این است که به مخاطبان هدف خود نگاه کنید و مشخص کنید که آنها واقعاً چه چیزی می خواهند و به چه چیزی نیاز دارند. شناخت مشتری ایده آل خود می تواند به شما کمک کند محصول، خدمات یا پیام بهتری را به آنها ارائه دهید.

سایت خود یا سایتی را وارد کنید که مخاطبانی دارد که دوست دارید به آنها دسترسی پیدا کنید. این ابزار به شما کمک می کند تا  وب سایت های مشابهی را پیدا کنید که مخاطبان را به اشتراک می گذارند و آنها را در یک تجسم تعاملی کشف کنید. از اینجا، می‌توانید به دنبال گرایش‌هایی باشید که به شما می‌گویند مخاطبان ممکن است به چه چیز دیگری علاقه‌مند باشند.

به عنوان مثال، یک استودیوی یوگا ممکن است وارد mindbodyonline.com (یک سایت برنامه ریزی آنلاین برای کلاس های تناسب اندام و تناسب اندام) شود و ببیند که مخاطبان نیز اغلب از potterybarn.com، anthropologie.com و urbanoutfitters.com بازدید می کنند. از آنجایی که آن سایت‌ها همه فروشگاه‌هایی به سبک بوتیک هستند که لباس‌ها، دکورها و هدایایی منحصربه‌فرد دارند، استودیوی یوگا ممکن است این را فرصتی برای ایجاد یک فروشگاه محصولات تخصصی یا کمپین فقط برای علاقه‌مندان به یوگا ببیند.

۴٫ انتخاب کنید، تست کنید، تنظیم کنید و تکرار کنید.

مانند بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی ، نمی‌توانید فقط یک کمپین بازاریابی خاص راه‌اندازی کنید و فرض کنید که به نتایجی که می‌خواهید دست خواهد یافت. شما باید ایده اولیه خود را آزمایش کنید، نتایج را بررسی کنید و به تنظیم مطابق با آن ادامه دهید.

ممکن است متوجه شوید که اولین ایده شما برای بازاریابی خاص جواب نداد، اما یک تغییر ساده می تواند به نقطه ای شیرین برسد که مخاطبان را جذب کند و منجر به مشتریان مادام العمر شود. شاید یک بوتیک فروشی کامل برای علاقه مندان به یوگا توجه را جلب نکرده باشد، اما متوجه بیش از نیمی از خریدارانی که آثار هنری خریده بودید، شده اید. سپس ممکن است بخواهید آزمایش کنید و ببینید آیا آثار هنری برای یوگی ها ایده ای است که ارزش کاوش را دارد یا خیر.

شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ، یک شرکت تبلیغاتی در مشهد است که با ارائه انواع مشاوره کسب و کار و سرمایه گذاری و همچنین خدمات مختلف تبلیغاتی از صفر تا صد به شما و کسب درآمد شما کمک می کند. ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیازبرای رشد سریعتر کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین و دیجیتال مارکتینگ آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

حتما از سیستم مشاوره سرمایه گذاری آنلاین و هوشمند آسابرندینگ که برای مدت محدودی به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است استفاده کنید!

منبع این مطلب : alexa

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: