چرا باید از مشاور تبلیغاتی استفاده کنیم؟

مشاور تبلیغاتی

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

مشاور تبلیغاتی شما چه کسی است؟ خودتان! آفرین. این مقاله برای خود شما نوشته شده! پس حتما تا آخر مطالعه بفرمایید.

شما می توانید راه رسیدن به هدفتان را خودتان طی کنید، بدون آنکه از کسی سوال یا کمکی بگیرید. مسلما وقتی رویکرد اینگونه باشد شما با چالش هایی روبرو خواهید شد که قبلا آنها را تجربه نکرده اید و حل آنها نیازمند ارزیابی، زمان گذاشتن و تجربه کسب کردن توسط خود شماست.

بسیار مشاهده می شود صاحبان برند با این مشکلات روبرو می شوند. زیرا برای حضور در مکانی که شناختی از آن نداشتند بدون کمک وارد شده اند و اشتباهاتی را مرتکب شده اند.

برای اینکه حل چنین مشکلاتی، پیشنهاد می شود از تجربه دیگران در زمینه هایی که تخصص ندارید استفاده کنید.

در تبلیغات و مارکتینگ نیز این چنین است. وقتی از مشتریان برای اولین بار می پرسید که چرا فکر می کنند که باید سایت داشته باشند اکثرا خواهد گفت چون فلان رقیب ما هم سایت دارد! در حالی که این نباید عامل اصلی شما برای ایجاد سایت باشد.

مثل هر مسیر دیگری، در تبلیغات و بازاریابی اگر مشاورین مناسبی در کنارتان باشد، می توانید در زمان بسیار صرفه جویی کنید. صرفه جویی در زمان یعنی صرفه جویی در هزینه.

مشاورین تبلیغاتی و بازاریابی به شما کمک می کنند چطور وارد بازار شوید، چطور سهمی از بازار را برای خود کنید و روز به روز این سهم را بیشتر کنید. ر چه مکانی تبلیغ کنید و چطور خود را به مخاطبان نمایش دهید. بهترین رسانه ها برای حضور برند شما چیست و با چه رویکردی باید خودمان را در آن رسانه ها نشان دهیم؟

یک مشاور تبلیغات تمام سعی خود را می کند تا برند را در راهی درست از نظر معرفی قرار دهد. امروزه به دلیل رقابت بسیار زیاد در هر کسب و کاری، نیاز به داشتن یک مشاوره تبلیغاتی احساس می شود.

فواید داشتن مشاور تبلیغاتی

اگر وارد بازار تبلیغات شوید، خواهید دید که حرکت در بازار شلوغ تبلیغات کار آسانی نیست. حتی اگر بخواهید یک تبلیغ کوچک در اینستاگرام داشته باشید.

اگر به نکات تبلیغاتی آشنا نباشید، باعث می شود برند خود را حتی با تبلیغ کردن به خطر بیاندازید. در واقع مشاور تبلیغاتی کمک می کند تا مسیری را انتخاب کنید که در بهترین حالت لحن و صدای برند به گوش مخاطب خاص برند برسد.

انتخاب صحیح یک مشاور مارکتینگ به بیزینس شما کمک شایانی می کند.

مشاور تبلیغاتی مسیر تبلیغات را با دیدی تجربی و علمی ارزیابی می کند و کمک می کن تا شما در تبلیغات و معرفی برند خود با بهترین رویکرد و بدون هیچ مشکلی پیش بروید.

مشاور تبلیغاتی
مشاور تبلیغاتی

تفاوت مشاوره تبلیغاتی و مشاوره مارکتینگ

مشاور مارکتینگ شیوه حضور در رسانه ها و فروش را مشخص می کند. در حالی که مشاور تبلیغاتی راه های انجام تبلیغات را در رسانه های منتخب بررسی می کند.

یک مشاور مارکتینگ نوع حضور شما در رسانه ها را آنالیز و مشخص می نماید. اما یک مشاور تبلیغاتی متدها و شکل تبلیغ را مورد ارزیابی قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: نقش ‌های مهم در آژانس تبلیغاتی

چرا باید مشاور تبلیغاتی بگیریم؟

موفقیت یا عدم موفقیت؛ مسئله این است. در شرکتها و برندهای بزرگ وجود یک شرکت یا یک نفر به عنوان تیم یا مشاور تبلیغاتی بسیار دارای اهمیت است. اما این نکته هم حائز اهمیت است که فقط داشتن مشاور تبلیغاتی، شما را در تبلیغات و معرفی برندتان به موفقیت نمی رساند. بلکه عوامل تاثیر گذار دیگری نیز وجود دارد.

ارزش وجود یک مشاور تبلیغاتی زمانی مشخص می شود که مفهوم تبلیغ درست و هدفمند را بدانیم. اما براستی این مفهوم دارای چه معنی است؟

مفهوم تبلیغات هدفمند

تبلیغ مسیری است برای معرفی و رساندن پیام یک برند به مخاطب، بطوریکه در کم ترین زمان انتقال پیام برند انجام می شود.

تبلیغات هدفمند یعنی رسانه ای که توسط مشاور مارکتینگ انتخاب می شود. مشاور تبلیغاتی سعی می کند روش و رویکردی مناسب را برای ابزار رسانه و شکل حضور در رسانه مشخص کند.

با توجه به توضیحات بالا اهمیت استفاده از مشاورین تبلیغاتی و مارکتینگ بیشتر درک می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تبلیغات هدفمند کلیک کنید.

آثار مشاور تبلیغاتی برای برند

برنامه ریزی لازم است! رسیدن به موفقیت با برنامه ریزی ممکن است و موفقیت در تبلیغات نیز از این مورد مستثنا نیست. موفقیت تبلیغاتی یک برنامه جامع تبلیغاتی می خواهد و نوشتن یک برنامه جامع، کار تیم و مشاورینی با تجربه در این زمینه است.

تبلیغات سرمایه گذاری است. این جمله ای است که آن را بارها شنیده اید. بزرگترین برندهای ایران در تبلیغات را ببینید، همراه اول و ایرانسل. اینها که این همه مشتری دارند، پس چرا هر روز دنبال تبلیغ کردند؟!

جواب این که آنها برای مشتریان آینده ی خود تبلیغ می کنند و این یعنی سرمایه گذاری در آینده. بهترین شرکتها برای موفقیت خود نیز از تیم ها و مشاورین تبلیغاتی استفاده می کنند. البته این به این معنا نیست که شما که یک برند کوچک دارید به مشاور نیاز نداشته باشید!

مشاور تبلیغات مسیر صحیح را به شما نشان می دهد.

در مرحله نخست، مشاور مارکتینگ مشخص می کند برای حضور یک برند در چه رسانه هایی باید حضور پیدا کند.

در مرحله بعد مشاور تبلیغاتی ماهر قبل از اینکه رویکرد و ذهنیت مدیران برند در او تأثیر بگذارد، با توجه به داده ها و مخاطبین یک برند باید برنامه ریزی کند که با چه متد و روشی می تواند روی مخاطبین تاثیر گذاشت.

برنامه تبلیغاتی یک مشاور همانند تجویز پزشک برای مریض می ماند و این موضوع یعنی اکثر مواقع مشاورین تبلیغاتی و مارکتینگ راهی را مشخص می کنند که شاید از نظر کارفرماها درست نباشند. اما همیشه بهتر این است به صحبت های مشاور تبلیغاتی و مارکتینگ خود گوش داده و به وی اطمینان کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه کار آژانس تبلیغاتی چگونه است؟

وظیفه های مشاور تبلیغاتی و مارکتینگ

مسیر مشاور تبلیغاتی و مشاور مارکتینگ
مشاور تبلیغاتی

یک مشاور تبلیغاتی و مارکتینگ یا یک شرکت مشاور در تبلیغات و بازارایابی وظایفی دارند که در زیر به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

  • شناخت دقیق و کامل از موضوع و صنعت برند و تهیه گزارش از آن صنعت
  • بدست آوردن اندازه بازار و سهم رقیبان اصلی
  • شناخت کامل از برند، پتانسیل ها و ضعف ها
  • ارزیابی و مشاهده تبلیغات در موضوع برند و بدست آوردن نکات مثبت و منفی
  • مشخص کردن رسانه های هدف توسط مشاورین مارکتینگ Media Consultant
  • بدست آوردن ایده های تبلیغاتی خلاقانه برای معرفی و انتقال پیام برند به مخاطبین
  • ایجاد برنامه تبلیغاتی برای حضور دقیق برند در رسانه های منتخب
  • برنامه ریزی تبلیغاتی باید با توجه به بودجه مورد تایید صاحبان برند باشد
  • پیش بینی روند رو به رشد برند با توجه به برنامه های مارکتینگ و تبلیغاتی
  • گزارش گیری از روند اجرا شده و ترمیم و بهبود آن در هر لحظه

ارائه بهترین آموزش های کسب و کار از جمله اینکه چرا باید از مشاور کسب و کار استفاده کنیم را در شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ تجربه کنید. آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: