ویژگی های یک آژانس تبلیغاتی خوب!

آژانس تبلیغاتی

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

هر نوع کسب و کاری اعم از کوچک و بزرگ، استارت آپ ها، شرکت های خدماتی یا فروش و غیره، با توجه به استراتژی کسب و کار خود و اهداف کوتاه مدت یا بلند مدتی که برای کسب و کار خود در نظر دارند، احتمالا به همکاری با یک آژانس تبلیغاتی خوب نیاز داشته باشند.

یک شرکت تبلیغاتی در بهترین حالت ممکن و در صورتی که تخصص لازم برای هدایت یک پروژه تبلیغاتی را داشته باشد، می تواند به عنوان اهرمی قدرتمند جهت توسعه کسب و کارها فعالیت کند و تاثیر بسزایی در پیشرفت آنها داشته باشد.

طبق بررسی ها و مقایسات صورت گرفته بین پروژه های موفق و ناموفق انجام شده توسط گروه های تبلیغاتی مختلف ، یک کانون تبلیغاتی می بایست دارای ویژگی های منحصر به فردی باشد تا بتواند پروژه محول شده به خود را مطابق با خواسته و نیاز مشتری و چه بسا فراتر از آن به سرانجام رساند.

ویژگی های یک آژانس تبلیغاتی موفق

ماهیت کلی تمامی آژانس های تخصصی تبلیغات یکسان است. در واقع طبق مشاهدات صورت گرفته بین چندین آژانس تبلیغاتی به این موضوع پی خواهید برد که تمامی آنان خدمات نسبتا مشابهی ارائه داده، مجموعه مهارت های احتمالا یکسانی داشته و یک هدف مشترک را دنبال می کنند.

 اما علت برتری یک آژانس تبلیغاتی نسبت به دیگران چیست؟ چه عواملی باعث بالا رفتن جایگاه یک کانون تبلیغاتی نسبت به همکاران خود می شود؟

در اینجا به ۵ ویژگی مهم، حیاتی و منحصر به فرد که باعث پیشرفت یک شرکت تبلیغاتی معتبر شده و آن را نسبت به دیگران متمایز و شاخص می کند اشاره می کنیم:

بیشتر بخوانید: آشنایی با مینیمالیسم در تبلیغات!

  • کارکنان ماهر و با ارتباط بالا

توانایی برقراری ارتباط با مشتریان و حفظ آن، یکی از مهم ترین اصول و عوامل اصلی برای پیشرفت یک شرکت تبلیغاتی می باشد. برقراری ارتباط به طور موثر به این معنی است که تیم تبلیغاتی، ایده ها و خواسته های مشتری را شنیده و آن ها را به طور کامل درک کند. سپس آن ها را تبدیل به استراتژی تبلیغاتی نماید تا بتواند در نهایت با مخاطب و هدف مورد نظر مشتری ، ارتباط کاملی برقرار نماید.

یک تیم کاری خوب می بایست از ابتدای کار تا انتها، مشتری را در جریان روند کاری خود قرار داده و موثر بودن یا نبودن روشی را در حین انجام کار به وی به صورت کامل توضیح دهید. در این مرحله در صورتی که روند کاری تیم تبلیغاتی با نیاز مشتری مغایرت داشته باشد امکان تغییر روند و تطابق سازی آن مطابق با سلبقه مشتری و تشخیص تیم تبلیغاتی وجود دارد.

به یاد داشته باشید یک گروه تبلیغاتی خوب تمام تلاش خود را انجام می دهد تا در پروژه محول شده به خود، به هیچ وجه شکست نخورد، در حالی که یک تیم موفق و درجه یک، فراتر از دیگران عمل کرده و تلاش می کند تا برند مشتری را در جایگاه برتر و یک بین رقیبان خود قرار دهد.

در کنار ارتباط بین تیم و مشتری، ارتباط بین اعضاء تیم نیز بسیار مهم و حیاتی می باشد. همکاری بین اعضاء، مکمل بودن نقش ها در تیم، و در کنار آن بهره بردن از استعداد ها و توانایی های متفاوت در تیم می تواند نقش بسیار مهمی در موفقیت تیم و کل پروژه داشته باشد.

کارکنان با مهارت در آژانس تبلیغاتی
  • صداقت و تخصص در حل چالش ها

طبیعتا هرچه میزان تجربه یک شرکت تبلیغاتی بیشتر بوده و در پروژه های بیشتری به موفقیت و یا شکست نسبی رسیده باشد، در برگزاری کمپین های تبلیغاتی کمتر دچار مشکل شده و در صورت بروز مشکل نیز با تجربه، تخصص و مهارت بالاتر تیم اش به رفع آن ها می پردازد.

کمپین تبلیغاتی آژانس تبلیغاتی

انجام دادن کمپین های تبلیغاتی در سطح گسترده و در بستر آنلاین و همچنین آفلاین برای کسب و کارها اعم از بزرگ و کوچک، راحت نبوده و لزوما همیشه با موفقیت همراه نیست. بنابراین توانایی حل مشکل و تصمیم گیری در زمان های بحرانی یکی از عوامل مهم در موفقیت یک آژانس تبلیغاتی می باشد. یکی از عواملی که باعث می شود کمتر با مشکلات سر و کار داشته باشید، استفاده از جدید ترین روش های بازاریابی و تبلیغاتی می باشد مثل هدایای تبلیغاتی خلاقانه و یا استفاده از هدایای تبلیغاتی نفیس.

همچنین باید بدانید که صداقت، یک عامل مهم در جذب مشتری است. بنابراین در صورتی که در طول پروژه با مشکلات کوچک و بزرگی مواجه بودید، حتما مشتری را به طور صادقانه در جریان بگذارید تا مشتری با اعتماد کامل تر و بیشتری نسبت به شما بتواند در صورت نیاز ، پروژه دیگری را نیز به دفتر تبلیغاتی و یا شرکت تبلیغاتی شما بسپارد.

بیشتر بخوانید: مشتریان خود را چگونه وفادار کنیم؟!

  • حضور مستمر در فضای آنلاین

حضور آنلاین امروزه در عصر دیجیتال، امری بسیار ضروری بوده و یکی از عوامل موفقیت برای هر کسب و کار می باشد. به طور کلی شرکت های تخصصی تبلیغاتی به دلیل ماهیت کار خود در فضای مجازی حضور دارند؛ اما در صورتی که حضور آنان مستمر و پر رنگ باشد، می توانند جایگاه بسیار خوبی بین رقیبان خود پیدا کنند و در بین کاربرانی که به دنبال استفاده از خدمات شرکت های تبلیغاتی هستند حتما بیشتر دیده شوند.

استفاده از محتوای با ارزش و غنی، خود یک عامل مهم جهت حضور پایدار در فضای آنلاین می باشد. محتوای قدرتمند نوشته شده در وبسایت های کانون تبلیغاتی می تواند به راحتی مشتریان را مجذوب نموده و در نهایت منجر به عقد قرارداد پروژه شود. بدین منظور لازم است قبل از هر اقدامی، یک استراتژی محتوایی مناسب برای وبسایت خود داشته باشید تا به وسیله آن بتوانید در مسیری بسیار منظم، دقیق و اصولی قدم بردارید.

همچنین محتوای منتشر شده در وبسایت یک شرکت تبلیغاتی می بایست به گونه ای باشد که داستان مشتریان خود را بازگو نموده و مشتریان با درک درست از آن، بتوانند جذب آژانس تبلیغاتی مد نظر شوند. همچنین محتوای بسیار جذاب می تواند باعث بازاریابی دهان به دهان و ویروسی توسط مشتریان گردد که این امر خود باعث پیشرفت شگفت انگیز یک کسب و کار می گردد.

خلاقیت، توانایی اجراء
  • خلاقیت، قدرت اجراء و تعهد کاری

از آنجا که ماهیت کلی آژانس های تبلیغاتی معمولا یکسان می باشد، خلاقیت یک مجموعه و شرکت تبلیغاتی باعث برجسته شدن آن نسبت به رقیبان خواهد بود. یک مجموعه خلاق عموما شامل افرادی است که برای افکار و ایده های خود حد و مرز نشناخته و با ایده های خلاقانه خود، تیم را به چالش می کشند.

یک ایده تازه و خلاقانه بیش از هر عامل دیگری می تواند مشتری را جذب دفتر تبلیغاتی ما نماید. بنابراین در انتخاب کارکنان خود بسیار دقت نمایید و افرادی را برای انجام کمپین های تبلیغاتی در نظر بگیرید که بتوانند از افکار و ایده های خلاقانه در طراحی و اجرای پروژه های واگذار شده بهره ببرند. این افراد اصولا و ذاتا خلاق و ایده پرداز بوده و برای هر مساله چندین بعد در نظر می گیرند. اگر بدانید که ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ چقدر برای جذب نیرو سخت می گیریم ، حتما تعجب خواهید کرد! آّبروی شما، آّبروی ماست.

باید توجه داشت در بسیاری از موارد، همان مقدار که صحبت راجع به ایده ها بسیار هیجان انگیز می باشد، طراحی و اجرای آن به همان میزان بسیار دشوار است. بنابراین بعد از اجرای طوفان فکری بین تیم می بایست با در نظر گرفتن تمامی شرایط و به دور از رویا پردازی های خیالی جهت طراحی و اجرای ایده جدید تصمیم گیری نمود.

 تمامی این روند با دانش و تجربه یک گروه تبلیغاتی همسو بوده و در صورت بهره بردن از دانش و آگاهی کافی می توان نیازهای مخاطب و برند را شناسایی، و بر اساس آن خلاقانه ترین ایده های تبلیغاتی و برندینگ را پیشنهاد و در نهایت به تصویب رساند تا علاوه بر این که امکان عملی شدن توسط تیم تبلیغاتی را به خوبی دارا باشد، بتواند باعث بهبود جایگاه برند مورد نظر و افزایش فروش آن شود.

به میزانی که یک آژانس تبلیغاتی موفق نسبت به کار پذیرفته شده متعهد تر باشد، امتیاز وی در این بازار گسترده و پر مخاطب بیشتر بوده و مشتریان در صورت رضایت از پروژه نهایی و رسیدن به هدف مدنظر خود، از طریق معرفی و بازاریابی دهان به دهان و ویروسی به طور غیر مستقیم باعث جذب مشتریان بیشتر و پیشرفت کانون تبلیغاتی شما خواهند شد.

5- توانایی تجزیه و تحلیل داده ها
  • توانایی تجزیه و تحلیل داده ها

یک شرکت تبلیغاتی می بایست توانایی جمع آوری داده های مختلف و تجزیه و تحلیل آن ها را برای اجرایی نمودن انواع پروژه داشته باشد. یک آژانس تبلیغاتی موفق می داند که برای رسیدن به جایگاه بالاتر بین رقبا می بایست از تجربیات خود در پروژه های گذشته و تجارب ملی و جهانی نهایت استفاده را ببرد.

بدین منظور لازم است از نیروی متخصص و ابزارهای مناسب جهت تجزیه و تحلیل داده ها در انواع پروژه ها، بررسی روند کمپین و استراتژی تبلیغاتی، نتیجه گیری از بازخورد و رفتار کاربران، بهره مند باشد تا بتواند آمار و نتایجی که از کمپین های تبلیغاتی خود به دست می آورد، در پروژه های جدید نیز از آنها به خوبی استفاده کند.

شرکت های بزرگ بر خلاف شرکت های کوچک به بخش تحقیق بازار اهمیت بسیار فراوانی می دهند. در حالی که بخش تحقیق، امری ضروری برای هر گونه کسب و کار به ویژه در شروع کار می باشد تا بتوان از طریق آن داده هایی واقعی مبتنی بر رفتار کاربران، گرایشات بازار و غیره به دست آورد و در هنگام طراحی استراتژی بازاریابی از آن ها در مسیر درست استفاده نمود.

سخن آخر

همان گونه که گفته شد هدف نهایی تمامی آژانس های تبلیغاتی تقریبا یکسان می باشد. در حالی که بعضا بسیاری از ما تنها نام تعدادی از این دسته از شرکت ها را به خاطر سپرده ایم.

چرا که چنین دفاتر تبلیغاتی توانسته اند با روش های خلاقانه خود، استفاده از نیروهای مجرب، استفاده از تکنیک ها و استراتژی های بازاریابی مطابق با متد روز، استفاده از عواملی برای جذب و نگهداری مشتری، همچون استفاده از جدیدترین متدهای دیجیتال مارکتینگ، تیزرهای تبلیغاتی حرفه ای، مشاوره های تخصیصی تبلیغاتی و اقتصادی و … درصد بیشتری از مشتریان و بازار هدف را به سمت خود جذب نمایند.

بنابراین لازم است برای رسیدن به جایگاهی والا در بین رقبای خود نسبت به ۵ عامل مهمی که در این مقاله ذکر شد هوشیار بوده و تا حد توان خود از آنها در کسب و کار و پیشرفت کانون تبلیغاتی تان استفاده نمایید. ما در آژانس مشاوره و تبلیغات آسابرندینگ سعی می کنیم تا تمام این ویژگی ها را در خود تقویت کرده و به اعتماد روزافزون مشتریان بزرگی که به آسابرندینگ اعتماد نموده اند، پاسخ شایسته ای بدهیم.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: