پله‌پله تا موفقیت با ویدئو مارکتینگ

ویدئو مارکتینگ

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

در دنیای امروز که سرانه مطالعه پایین آمده،آیا افراد به تبلیغات متنی توجه بیشتری می کنند یا به ویدئوهای تبلیغاتی؟

حتماً همه‌ی شما با آپارات و یوتیوب آشنایی دارید. ویدئوهایی را بنا به سلیقه تان در آن ها تماشا کرده اید. توصیه می‌کنیم برای آشنایی با یک نمونه عالی از ویدئو مارکتینگ، ویدئوی شرکت پاکشو را ببینید؟ این ویدئو در آپارات به نمایش گذاشته‌شده و توانسته دو مدال جشنواره جهانی نیویورک امسال را دراقت کند. حتماً بانام سافتلن آشنا می باشید. تمام مراحل تولید محصولات همراه با نیاز به پوشاکِ باکیفیت برای انسان‌ها، با عشق آمیخته‌شده و در این ویدئو مارکتینگ بیان‌ شده است.

 چرا ویدئو مارکتینگ یکی از بهترین روش‌های تبلیغ یک محصول در جهان به حساب می آید؟

روش‌های تبلیغاتی سنتی مانند تراکت، کاتالوگ، کارت ویرزیت و بروشور تا حدزیادی جایگاه خود را به ویدئو مارکتینگ داده‌اند. به این دلیل که: ویدئو مارکتینگ بهترین روش تبلیغات برای شناساندن نوع محصول شما به مخاطب، جذب مشتری و افزایش فروش به‌وسیله فیلم یا تصویر می باشد. مزایای ویدئو مارکتینگ قابل‌مقایسه با روش‌های ذکرشده نیست. به ویژه اگر به‌صورت داستانی باشد. زیرا شخص هنگام مشاهده ویدئوی تولیدشده به خوبی به ماهیت شرکت و محصول پی خواهد برد.

بیشتر بخوانید: انواع بازاریابی/بخش اول

هدف از تهیه ویدئو مارکتینگ چه می باشد؟

اهداف مهمی که با تهیه ویدئو مارکتینگ به آن‌ها خواهیم رسید عبارت‌اند از:

  • معرفی محصولات و خدمات شرکت در سایت‌های تبلیغاتی و شبکه‌های اجتماعی، مثل سایت دیجی کالا که تقریباً در نود درصد سایت‌های معتبر تیزری حتی کوتاه دارد.
  • یکی از اهداف ویدئو مارکتینگ افزایش بیننده‌های سایت می باشد. این کار درصورتی‌که ویدئوی شما جذاب باشد، به‌طور خودبه‌خود انجام می گیرد. چراکه بیننده‌ها به دلیل جذابیت این ویدئو آن را برای دوستان و خانواده می‌فرستند و امکان دارد در مدت‌زمان مثلاً پانزده دقیقه این ویدئو پانصد هزار نفر و بلکه بیشتر بازدید داشته باشد.
  • افزایش بازدیدکننده‌های سایت با روش ویدئو مارکتینگ به‌اندازه شصت درصد بیشتر از تبلیغات دیگر می‌تواند بازدیدکننده‌ها را بالا ببرد. در ضمن ترافیک بالایی هم در بازدید سایت ایجاد خواهد کرد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید روزانه ده میلیون ویدئو در آپارات و پنج میلیون ویدئو در یوتیوب منتشر می شود. بیش از یک ‌سوم افرادی که ویدئوها را تماشا می‌کنند سریعاً شروع به خرید محصول می‌کنند. این موضوع می‌تواند بازدید سایت‌های مالکین این ویدئو را به شدت بالا برده و ترافیک زیادی در سایتشان ایجاد کند.
  • افزایش فروش از دیگر اهداف ویدئومارکتینگ می باشد. به دلیل این‌که در مدت‌زمان کم، حجم بالایی از اطلاعات به بیننده منتقل می‌شود. اطلاعات زیادی در مورد شرکت و خدمات آن به بینندگان نمایش داده می‌شود. در ضمن، تماشای ویدئو تأثیر زیادتری روی انسان می‌گذارد تا خواندن متن و دیدن تصویر.

ویدئو مارکتینگ را از کجا شروع کنیم؟

اگر دست به دوربین نیستید و خودتان نمی‌توانید ویدئوی حرفه‌ای تولید کنید، این کار را باید به یک ویدئو ساز حرفه‌ای واگذار کنید. حتی اگر برای شما هزینه داشته باشد، مطمئن باشید چند برابر بیشتر ازآنچه هزینه کرده‌اید به‌دست خواهید آورد. البته درصورتی‌ که ویدئوی حرفه‌ای شما بتواند با توجه به مدل محصولتان، مخاطبان مدنظرتان را هدف بگیرد. به یاد داشته باشید نمونه کارهای ویدئو مارکتینگِ شرکت سازنده ویدئو را ببینید که از کیفیت کارآگاه شوید. سپس درست انتخاب کنید. اگر شرکتی که قرار است برای شما ویدئو مارکتینگ تولید کند، خبره باشد، به این امر مسلط است که باید اول هدف از ساخت ویدئو را مشخص کند. به نکته مهم یعنی زمان ویدئو توجه کند. سپس داستان ویدئو و گرافیک آن را طراحی و بعد آن را اجرا کند. یادتان باشد که حتماً لوگو و برندتان را در شروع فیلمِ ویدئو مارکتینگ بگذارید. فیلم‌های لاتین که با زیرنویس فارسی ارائه‌شده‌اند ارزش زیادی نخواهند داشت. زیرا بازهم مشکل خواندن زیرنویس مطرح می‌شود و بینندگان کمتری حوصله می‌کنند متن را بخوانند. مگر این‌که فیلم فارسی باشد و زیرنویس لاتین داشته باشد که در این صورت رتبه ویدئو نیز بالا خواهد رفت.

مزایای ویدئو مارکتینگ چیست؟

مهم‌ترین خاصیت ویدئومارکتینگ معرفی محصول و خدمات شما می باشد. اگر تولید، طراحی و انتشار ویدئوی آن به‌درستی انجام‌شده باشد، به‌ سادگی می‌تواند توسط موتورهای جستجوی گوگل، ویدئوی شما به صفحات اول هدایت کند.

ویدئو مارکتینگ معایبی هم دارد؟

اگر سازمانی سرمایه‌دار هستید و قصد دارید تولید ویدئو مارکتینگ را به شرکت‌های تولید تیزرهای تبلیغاتی بسپارید، به فکر هزینه آن نباشید. چراکه این کار معایبی برای شما ندارد. مطمئن باشید چندین برابر هزینه خود را به‌دست خواهید آورد. اگر شرکتی در حد متوسط یا ضعیف می باشید، چه خودتان مایل به تولید آن باشید و چه به شرکت‌های تولید ویدئو مارکتینگ بسپارید، هزینه تولید ویدئو مارکتینگ برای شما سنگین خواهد بود. خوب است بدانید درصورتی‌که خودتان این کار را به عهده بگیرید، نیاز به دوربین‌های حرفه‌ای و گوینده‌ای با صدای رسا خواهید داشت. بهتر است این کار را به شرکت‌های تولیدکننده ویدئو مارکتینگ بسپارید. اگر ویدئوی حرفه‌ای ساخته شود، مشکلات فوق چندان مهم نیست. چون همان‌طور که بیان کردیم چندین برابر بیشتر از هزینه‌های خود به‌دست می‌آورید. تنها مشکلی که تقریباً غیرقابل‌حل می باشد، سرعت‌پایین اینترنت در کشور ماست که یکی از معایب ویدئو مارکتینگ به حساب می آید.

چه مواردی در ویدئو مارکتینگ قابل‌ارائه می باشد؟

برای آغاز کار، بیوگرافی شرکت و سپس محصول و خدماتتان را به بینندگان ویدئو معرفی کنید. سپس آدرس سایت و شبکه‌های اجتماعی را در ویدئو بیان کنید. می‌توانید تمام مراحل تولید یا پخش محصولتان را در ویدئویی نمایش دهید. ضمن ارائه مقالات و اخبار مربوط به محصولتان، شیوه استفاده از محصول را به بینندگان نشان دهید. با توجه به اینکه امروزه برند سازی از مهم‌ترین نکات یک محصول به‌حساب می‌آید، با ویدئو مارکتینگ برند سازی انجام دهید.

بیشتر بخوانید: انواع بازاریابی/ بخش دوم

ویدئوی تهیه شده را کجا منتشر کنیم؟

همان‌طور که در مثال بالا مشاهده نمودید، شرکت پاکشو ویدئو مارکتینگ خود را در آپارات به اشتراک گذاشته است. در کل، ویدئومارکتینگ در وب‌سایت‌هایی همانند آپارات، یوتیوب و وب‌سایت‌های دیگری که جهت اشتراک‌گذاری به وجود آمده‌اند منتشر می‌شود. گذاشتن ویدئو در شبکه‌های اجتماعی، ترافیک سایت شمارا بالا می‌برد. همچنین یک کانال ویدئویی در سایت خود ایجاد و تمام ویدئوهای خود را در آن قرار دهید.

ارائه بهترین آموزش های دیجیتال مارکتینگ از جمله پله‌پله تا موفقیت با ویدئو مارکتینگ را در شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ تجربه کنید. آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: