بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

بازاریابی محتوا فرآیند ایجاد محتوای ارزشمند و مرتبط برای جذب، به دست آوردن و جذب مخاطب است. خریداران و مشتریان امروز بیش از هر زمان دیگری تحت تأثیر پیام های بازاریابی قرار می گیرند – بیش از ۲۹۰۰ پیام در روز، بر اساس برآوردهای فعلی. این یک محیط کم توجهی ایجاد می کند و بازاریابان را با وظیفه تولید محتوای جذاب که در حالت ایستا گم نمی شود به چالش می کشد. یک استراتژی بازاریابی محتوا که به خوبی طراحی شده است، کسب و کار شما را در موقعیت یک رهبر فکری قرار می دهد و در هنگام اطلاع رسانی و آموزش به خریداران، اولویت برند را ایجاد می کند. ارائه محتوای مفید و سرگرم کننده می تواند پیوند قوی بین برند شما و مشتریان ایجاد کند که در طول زمان به رشد و تقویت ادامه می دهد.

به طور سنتی، بازاریابان مجبور بودند از طریق تبلیغات نمایشی در وب‌سایت‌ها، غرفه‌ها در نمایشگاه‌های تجاری، یا ایمیل‌هایی که به لیست‌های شخص ثالث ارسال می‌شوند، از رسانه‌های افراد دیگر توجه خود را جلب کنند. به عنوان مثال، وقتی یک برند میلیون‌ها دلار برای تبلیغ Super Bowl پرداخت می‌کند، توجه شبکه‌های تلویزیونی را به خود جلب می‌کند. از سوی دیگر، بازاریابی محتوا به بازاریابان اجازه می دهد تا با ایجاد مخاطبین خود و جلب توجه خود، ناشر شوند.

با ایجاد و توزیع محتوایی که خریداران آن را مفید می‌دانند، بازاریابان با ایجاد رابطه اعتماد با مصرف‌کنندگان در حین حرکت در قیف فروش، آگاهی و ترجیح برند خود را افزایش می‌دهند. علاوه بر این، بازاریابی محتوا یک استراتژی کم‌هزینه نسبت به استراتژی‌های دیگر در نظر گرفته می‌شود. در حالی که کتابخانه محتوای شما رشد می کند و به مخاطبان بیشتری می رسد، می تواند شروع کندتری داشته باشد.

امروزه، ۴۱ درصد از بازاریابان B2B بر روی محتوای مرتبط با سفر خرید مشتری تمرکز می‌کنند، اما بسیاری از کسب‌وکارها در تولید محتوای شخصی‌سازی شده برای هر مرحله از چرخه خرید شکست می‌خورند. پیام‌رسانی شخصی‌شده فقط به معنای هدف‌گیری بر اساس معیارهای جمعیتی یا فیرموگرافیک نیست، بلکه به معنای تولید فعالانه محتوای مناسب برای هر مرحله از سفر خریدار است. هشتاد و پنج درصد از مصرف‌کنندگان به راه‌حل‌هایی اعتماد می‌کنند که زمان می‌برد تا آنها را در مسیرهای مختلف به سمت تصمیم‌گیری طی کند، نه اینکه صرفاً تلاش کند آن انتخاب را برای آنها انجام دهد. این نوع محتوا به مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد که شما توانایی آن‌ها را برای ارزیابی و تصمیم‌گیری برای خودشان تصدیق و ارزش قائل هستید. 

بازاریابان محتوای موفق تمام مراحل سفر خریدار را از ابتدا تا انتها انجام می دهند. اکثر برندها به طور جدی در قسمت پایین قیف بیش از حد وزن دارند. و فرصت های بزرگی را برای ملاقات با مشتریان جدید در نقطه نیاز از دست می دهند.” 

بیشتر بدانید: ۴۴ نوع مختلف بازاریابی

مشکلات رایجی که بازاریابی محتوا می تواند حل کند

بازاریابی محتوا یک رویکرد کاملاً منحصر به فرد برای تعامل با مشتریان بالقوه است که برخی از بزرگترین نقاط دردناک امروزی را به ویژه در فضای دیجیتال دور می زند.

  • مشکل: من باید حجم جستجوی ارگانیک خود را افزایش دهم. اگر مخاطبان شما نتوانند شما را پیدا کنند، نمی توانند از شما خرید کنند و امروزه تا ۹۳ درصد از چرخه های خرید از یک موتور جستجو شروع می شود. علاوه بر این، طبق گفته Kuno Creative، پنجاه و یک درصد از مصرف محتوا از جستجوی ارگانیک ناشی می شود، بنابراین بازاریابی محتوا راهی عالی برای ایجاد آگاهی ارگانیک است. هنگامی که محتوای ارزشمند شما در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد یا به طور گسترده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، بدون هیچ هزینه ای در حال ایجاد آگاهی از برند هستید و از آنجایی که محتوای شما تنها زمانی به اشتراک گذاشته می شود که مرتبط باشد، مخاطبان شما تمایل کمتری به تنظیم آن خواهند داشت.  
  • مشکل: باید ترجیح برند ایجاد کنم. بازاریابی محتوا از طریق رهبری فکری با تبدیل شما به منبع قابل اعتماد اطلاعات و آموزش، اولویت ایجاد می کند. شما همچنین می توانید از طریق روابطی که هر زمان که محتوای شما به خریداران شما سرگرم می شود یا به آنها کمک می کند تقویت می شوند، اولویت ایجاد کنید. مردم بیشتر از شرکت هایی که با آنها رابطه دارند خرید می کنند. 
  • مشکل: من یک برنامه بازاریابی محتوا دارم، اما مشتریان من را درگیر نمی کند. بازاریابی محتوا باید به مشتریان شما کمک کند نه اینکه به آنها بفروشد. وقتی آزادانه چیزی به قدری ارزشمند به مخاطب خود می دهید که حاضر باشد برای آن پول بپردازد، اعتماد ایجاد می کنید که در نهایت قدرتمندترین ابزار فروش شماست. 
  • مشکل: من باید به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنم، در حالی که هزینه های خود را پایین نگه دارم. بر اساس تحقیقات Forrester، مشتریان امروزی نسبت به بازاریابی که آنها را قطع یا رهگیری می کند، بی اعتماد هستند و از آنها متنفر هستند. بازاریابی محتوای جذاب باید بخشی از یک گفتگوی طبیعی با مشتریان فعلی و بالقوه باشد، با علایق و رفتارهای آنها مرتبط باشد و در طول زمان داستانی مستمر بسازد. بازاریابی محتوا برای مدت زمان بسیار طولانی سودی را به همراه دارد و این تأثیر با ایجاد کتابخانه محتوای خود چند برابر می شود. 
  • مشکل: من مطمئن نیستم که چگونه بازگشت سرمایه (ROI) کمپین بازاریابی محتوای خود را نشان دهم. به طور کلی، بازاریابی محتوا می تواند به افزایش ترافیک وب، پشتیبانی از صلاحیت سرنخ (به ویژه زمانی که محتوا به صورت مرحله ای تولید می شود)، و در نهایت منجر به تبدیل شدن به فروش شود، کمک کند.

مولفه های بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، و برای انجام درست آن، باید تعیین کنید که خریداران بالقوه شما ترجیح می دهند از چه نوع محتوایی استفاده کنند.

پست های وبلاگ: استراتژی بازاریابی محتوای خود را در برنامه یا استراتژی وبلاگ خود قرار دهید. وبلاگ شرکت می تواند و باید برای تبلیغ متقابل محتوای دیگر استفاده شود، که به نگه داشتن پست ها در یک برنامه زمانی ثابت کمک می کند. اگر عضوی از تیم بازاریابی ندارید که با بهینه سازی موتور جستجو (SEO) آشنا باشد، این یکی از زمینه هایی است که ممکن است بخواهید با یک متخصص مشورت کنید. 

کتاب های الکترونیکی: محتوای کتاب الکترونیکی باید از نوعی ساختار روایی پیروی کند و دارای طراحی بصری خوب و خوبی باشد. هدف یک کتاب الکترونیکی آموزش است، اما مهم این است که زبان با صدای برند شما سازگار باشد.

ویدئو: ترفند استفاده مؤثر از ویدئو به عنوان بخشی از استراتژی محتوا، حفظ آن تا حد امکان بی‌زمان است تا مجبور نشوید به طور مداوم زمان و پول خود را صرف ایجاد بیشتر کنید. همچنین می‌توان از محتوای ویدیویی با کیفیت بالا برای نمایش نام تجاری شما در معرض مخاطبان فعال و بزرگ YouTube استفاده کرد. 

برگه های تقلب: اینها کوتاه هستند – حداکثر دو یا سه صفحه. این بدان معناست که فضای زیادی برای تصاویر بزرگ وجود نخواهد داشت، بنابراین می‌خواهید از قالب‌بندی متن استفاده کنید تا اسکن سریع آن‌ها را برای خواننده آسان کنید. برای یادگیری عمیق تر به منابع دیگر پیوند یا اشاره کنید. 

اینفوگرافیک: تا حد امکان از متن کمتری استفاده کنید و اجازه دهید تصاویر داستان را بازگو کنند. اگر گرافیست قابل داخلی ندارید، یک فریلنسر با استعداد پیدا کنید که بتواند چیزی زیبا و آموزنده بسازد.

کتاب های کار و قالب ها: این منابع راه‌های عالی برای حفظ برند شما در مقابل خریداران و در عین حال اطلاع‌رسانی هستند. آنها باید برای چاپ طراحی شوند و تا حد امکان تعاملی و کاربردی باشند. 

اسناد و گزارشات سفید: این مطالب از این نظر که عمدتاً آموزشی هستند شبیه کتاب‌های الکترونیکی هستند، اما کاغذهای سفید و گزارش‌ها معمولاً از نظر گرافیکی کمتر طراحی شده‌اند و از زبانی استفاده می‌کنند که کمی حرفه‌ای‌تر است. آنها همچنین می توانند فرصت هایی برای مشارکت با سایر سازمان ها ایجاد کنند. 

دسته های اسلاید: دسته های اسلاید قالبی عالی برای تجزیه ایده‌های پیچیده به مراحل ساده یا قطعات کوچک هستند. اسلایدها را ساده نگه دارید: از حداقل متن در یک فونت و گرافیک بزرگ در سراسر آن استفاده کنید. 

مطالعات موردی: مطالعات موردی را با اعداد واقعی و داستان های کامل بسازید. این کمک می کند تا محتوا بر ارزش و نتایج متمرکز شود نه برند. 

دموها: اینجاست که یک ارزیابی، ارزیابی یا آزمایش رایگان برای شروع گفتگو و شروع به واجد شرایط بودن کامل علاقه‌مندان به سرنخ‌های شما به خوبی کار می‌کند. اگر یک محصول مبتنی بر تجارت الکترونیک دارید، می‌توانید از یک کد تخفیف استفاده کنید تا در زمان معامله از آن استفاده کنید تا نیازی به خرید داشته باشید. 

کانال های توزیع. 

متعلق به: اشتراک گذاری محتوای خود در کانال های رسانه های اجتماعی خود برند – مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین، یا پینترست- فرصتی سریع، قابل تنظیم و رایگان برای ارتباط با مخاطبان هدف شما است. 

ارگانیک: استفاده از بهترین شیوه های سئو در محتوای خود به ایجاد تأثیر خوب در گوگل کمک می کند و وب سایت شما را در لیست رتبه بندی بالاتر می برد. نقطه قوت یک استراتژی بازاریابی محتوا خوب در ارائه اطلاعات و پاسخ هایی است که مخاطبان هدف شما به دنبال آن هستند، بنابراین مطمئن شوید که می توانند آن را پیدا کنند.

پولی : اکثر شبکه‌های اجتماعی به نوعی از تبلیغات پولی مانند محتوای حمایت‌شده، پرداخت به ازای کلیک (PPC)، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)، نمایش و هدف‌گیری مجدد اجازه می‌دهند. تطبیق جمعیت‌شناسی شبکه با شخصیت‌های برندتان به شما کمک می‌کند مکان سرمایه‌گذاری را تعیین کنید. 

کسب درآمد: این با ارزش ترین، اما سخت ترین کار است. تبلیغات کسب شده در رسانه های اجتماعی زمانی اتفاق می افتد که مخاطبان شما تصمیم می گیرند محتوای شما را با شبکه خود به اشتراک بگذارند.

بیشتر بدانید: ۱۰ استراتژی بازاریابی برای تقویت رشد کسب و کار شما

بازگشت سرمایه یک برنامه بازاریابی محتوای موفق 

در حالی که اندازه گیری ROI بازاریابی محتوا می تواند کمی دشوار باشد، ارزشی که ارائه می دهد واضح است اگر در جای درست نگاه کنید.

بازاریابی محتوا ضروری است. نود و دو درصد از بازاریابان گزارش دادند که شرکت آنها محتوا را به عنوان یک دارایی تجاری می بیند (موسسه بازاریابی محتوا). 

بازاریابی محتوا باعث ایجاد اعتبار می شود . نود و شش درصد از موفق ترین بازاریابان محتوا موافق هستند که مخاطبان آنها سازمان خود را به عنوان یک منبع قابل اعتماد می بینند. 

بازاریابی محتوا منجر به جذب مشتری می شود. سه برابر بیشتر از تبلیغات جستجوی پولی سرنخ ایجاد می کند (موسسه بازاریابی محتوا، ۲۰۱۷).

برنامه ریزی، اجرا و بهینه سازی برنامه بازاریابی محتوای خود را

بازاریابی محتوا یک استراتژی بلندمدت است، بنابراین اگرچه ممکن است شروع کندی داشته باشید، اما هر یک از این مراحل برای اطمینان از داشتن یک پایه محکم برای ایجاد موفقیت، کاملاً حیاتی است. 

  • مرحله ۱: پروفایل های شخصی کلیدی خود را ایجاد کنید. به چه نوع محتوایی نیاز دارید؟ شخصیت‌های خریدار شما به شما کمک می‌کنند تا مخاطبان خود را تعریف کنید – چالش‌ها، سؤالات، نیازها، و نوع محتوایی که دوست دارند مصرف کنند – در حالی که مراحل خرید آنها به شما می‌گوید که هر قطعه از محتوا باید چه کاری انجام دهد.
  • مرحله ۲: سفر خریدار خود را درک کنید. سفر خرید، روند تصمیم گیری خریدار را در حین خرید ترسیم می کند و به شما کمک می کند تا مشخص کنید به چه محتوایی نیاز دارید. انواع مختلف محتوا برای خریداران مختلف در مراحل مختلف سفرشان جذابیت دارد. با ترسیم مراحل خرید خود، فرآیندی را که خریداران هنگام بررسی محصول یا خدمات شما طی می کنند، بهتر درک خواهید کرد. در نتیجه، می‌توانید یک استراتژی محتوا ایجاد کنید که مستقیماً با خریداران صحبت کند، مهم نیست در چه مرحله‌ای هستند.
  • مرحله ۳: طوفان فکری کنید، سپس برنامه بازاریابی محتوای خود را ایجاد کنید. برنامه ریزی و ایجاد محتوای جدید فقط مربوط به نقشه برداری و معیارها نیست. طوفان فکری و برنامه ریزی دارایی می تواند یکی از چالش برانگیزترین و مهم ترین بخش های تولید محتوا باشد. برای الهام گرفتن در هنگام ضربه زدن، به یک محیط پذیرا و تمایل گسترده تیم برای آزمایش چیزهای جدید نیاز دارید. تقویم تحریریه نه تنها جایی است که شما محتوای آینده خود را پیگیری، هماهنگ می‌کنید و به اشتراک می‌گذارید، بلکه یک ابزار استراتژیک است که به تیم شما کمک می‌کند تا برنامه‌های یکپارچه‌ای را اجرا کند که شامل محتوای شما می‌شود. نگه داشتن یک تقویم سرمقاله تضمین می کند که محتوای خود را در بهترین لحظه ممکن منتشر می کنید و کل تیم شما مطابق با تاریخ انتشار هستند. 
  • مرحله ۴: محتوای خود را تولید و بهینه کنید . اگر با محتوای اصلی و باکیفیت شروع می‌کنید که زمان و پول واقعی برای ایجاد آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید، می‌خواهید از هر دارایی بیشترین بهره را ببرید. همچنین باید مطمئن باشید که محتوای شما تازه باقی می‌ماند—به‌روز نیست، دیگر محتوای مرتبط به اعتبار برند شما لطمه می‌زند. برای اطمینان از اینکه بیشترین بهره را از بازاریابی محتوایی خود می برید، سه نکته را به خاطر بسپارید: 
    • سازماندهی مجدد: این فقط یک روش کارآمد برای تولید محتوای جدید نیست، بلکه روشی هوشمندانه برای دستیابی به اعضایی از مخاطبان شما است که دوست دارند محتوا را به روش های مختلف مصرف کنند. برخی از افرادی که برای آنها بازاریابی می کنید ممکن است کتاب های الکترونیکی را دوست داشته باشند، در حالی که برخی دیگر اینفوگرافیک ها را ترجیح می دهند و برخی دیگر از اسلایدهای تفکیک شده بهتر یاد می گیرند. تقطیع و تفکیک به شما امکان می دهد با تلاش کمتر به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید.
    • بازنویسی:  هر زمان که دارایی به طور مداوم عملکرد بالایی داشت، آن را برای به روز رسانی آینده اختصاص دهید. در نهایت، تعداد تعاملات شروع به کاهش خواهد کرد – نشانه خوبی است که زمان به روز رسانی فرا رسیده است. 
    • بازنشستگی: حتی بهترین محتوا برای همیشه ماندگار نیست. اگر یک دارایی محتوا به کمکی فراتر از به‌روزرسانی طراحی یا به‌روزرسانی ساده نیاز دارد، ممکن است زمان بازنشستگی آن فرا رسیده باشد. محتوایی که تاریخ انقضای آن به پایان رسیده است به اعتبار و اعتبار شرکت شما لطمه می زند—در واقع همه کارهای خوبی که محتوای شما انجام داده است را خنثی می کند.
  • مرحله ۵: راه اندازی و بهینه سازی محتوای هر مرحله از قیف باید به طور متفاوتی اندازه‌گیری شود – بالاخره هر مرحله اهداف متفاوتی دارد. در اینجا معیارهای اساسی برای محتوای اولیه، میانی و آخر آمده است:
    • معیارهای مرحله اولیه مستقیماً با درآمد مرتبط نیستند. هدف از محتوای اولیه شما ایجاد آگاهی از برند است. برای برند خود اولویت ایجاد کنید؛ و مخاطبان خود را آموزش دهید، سرگرم کنید و درگیر کنید. اشتراک‌گذاری‌ها، بارگیری‌ها و بازدیدها به شما می‌گویند که آیا محتوای شما توجه شما را به خود جلب می‌کند و آیا مردم آنچه را که می‌بینند دوست دارند یا خیر.
    • معیارهای مرحله میانی و پایانی مانند خط لوله، فرصت و تخصیص درآمد به شما بینشی در مورد نحوه تأثیر محتوای شما بر معاملات می دهد. برای دارایی های میان مرحله، باید اندازه گیری کنید که محتوای شما چگونه علاقه جدیدی ایجاد می کند و بر سود شما تأثیر می گذارد.

همچنین، لطفاً این پست را با همکاران و دوستان خود به اشتراک بگذارید که ممکن است این استراتژی های بازاریابی نیز مفید باشند.

شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ، یک شرکت تبلیغاتی در مشهد است که با ارائه انواع مشاوره های رشد سریعتر کسب و کار و سرمایه گذاری و همچنین خدمات مختلف تبلیغاتی از صفر تا صد به شما و کسب درآمد شما کمک می کند. ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیازبرای رشد سریعتر کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین و دیجیتال مارکتینگ آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

حتما از سیستم مشاوره سرمایه گذاری آنلاین و هوشمند آسابرندینگ که برای مدت محدودی به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است استفاده کنید!

منبع: marketo

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: