۴۴ نوع مختلف بازاریابی

انواع مختلف بازاریابی

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

در حالی که ممکن است همه آنها در اصل یکسان به نظر برسند، انواع مختلفی از بازاریابی وجود دارد که بازاریابان باید از آنها آگاه باشند. البته، هر نوع لیستی از مزایا و معایب خود را ارائه می دهد. تنها مشکل در اینجا یادگیری نحوه اتخاذ یک رویکرد جامع است و برای آن، متخصصان بازاریابی، کارآفرینان و صاحبان مشاغل باید هر نوع را با دقت بیشتری مطالعه کنند.

بازاریابی چیست؟

صاحبان مشاغل هر روز سرمایه گذاری های جدیدی را راه اندازی می کنند. آن‌ها احتمالاً چندین ساعت وقت گذاشته‌اند تا نمونه‌های اولیه مناسب محصولات خود را قبل از رسیدن به بازار تکمیل کنند. شاید شما هم یکی از این افراد باشید. اما اگر هیچ کس نداند که شما بهترین چیز بعدی را خلق کرده اید، چه اتفاقی می افتد؟ تمام تلاش های شما بی نتیجه خواهد ماند. این دقیقا همان چیزی است که بازاریابی آن را انجام می کند.

در اصل، بازاریابی فرآیندی است که در مورد برند شما صحبت می کند. در حالی که ممکن است این فرآیند نسبتاً ساده به نظر برسد، اما نیازمند ساعت ها برنامه ریزی و تحقیق است. به عنوان مثال، بازاریابان با شناسایی نیازهای مشتری شروع می کنند و سپس به دنبال راه هایی برای بازاریابی محصولات و خدمات خود به بهترین شکل ممکن می گردند. این همچنین شامل توسعه یک استراتژی تبلیغاتی عالی برای ارائه محصولات و خدمات در مقابل مصرف کنندگان است.

انواع مختلف بازاریابی

همانطور که جهان در حال تکامل است، بازاریابان اکنون می توانند از تعداد زیادی پلتفرم برای برقراری ارتباط یا توزیع ایده های خود استفاده کنند. این راهنمای دقیق شما را از طریق انواع مختلف بازاریابی راهنمایی می کند.

۱٫ بازاریابی وابسته

درسته. اینترنت راه‌هایی را برای کمک به شرکت‌ها معرفی کرده است تا نام تجاری خود را به اطلاع همه برسانند، اما مشکل این است که این همه سر و صدا را از بین می‌برد. کاربران تقریباً در هر جایی که می روند، حتی زمانی که در فضای سایبری هستند، با تعداد زیادی از تبلیغات بمباران می شوند. این می تواند باعث شود پیام شما در طول مسیر تحریف شود. خوشبختانه، بازاریابی وابسته به شرکت ها فرصت بیشتری برای جلب توجه با وارد شدن به شراکت می دهد.

در بازاریابی وابسته، شرکت‌ها در ازای دریافت هزینه‌ای که بر اساس عملکرد تعیین می‌شود، به منابع مورد اعتماد برای بازاریابی محصولات و خدمات خود پرداخت می‌کنند. این امر بازاریابی وابسته را به گزینه ای مقرون به صرفه تر در مقایسه با سایر گزینه های مرسوم تبدیل می کند.

Amazon.com شاید موفق ترین نمونه از بازاریابی وابسته باشد. کمپین موفقیت آمیز آن به الگویی برای سایر شرکت ها تبدیل شد. با کمی تلاش، شما نیز می توانید بخشی از برنامه وابسته آمازون برای درآمدزایی شوید.

۲٫ بازاریابی متقابل

بازاریابی متقابل که به آن بازاریابی مشارکتی نیز گفته می شود، حول محور ایجاد مشارکت های استراتژیک سودمند متقابل بین دو کسب و کار می چرخد. این به هر دو شرکت این امکان را می دهد که مارک های خود را در یک رابطه سودمند متقابل پیوند دهند و یک موقعیت برد-برد برای هر دو شریک ایجاد کند.

به عنوان مثال، بانک چیس برای تقویت پایگاه مشتریان خود با آمازون دات کام شراکت کرد ، در نهایت، آمازون بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان است. با ترکیب تلاش های خود با یکدیگر، هر دو شرکت توانستند تعداد بیشتری از انگیزه ها را به مشتریان خود ارائه دهند و در عین حال آگاهی از برند را افزایش دهند.

۳٫ بازاریابی اتحاد

مشابه با بازاریابی مشارکتی، بازاریابی اتحاد نیز شامل همکاری دو برند مختلف است. تنها تفاوت این است که بازاریابی اتحاد مبتنی بر همکاری بسیار عمیق تر است. بازاریابی اتحاد باعث می شود شرکت ها گرد هم آیند و منابع خود را برای فروش یک محصول یا خدمات خاص جمع کنند. این منابع می تواند هر چیزی از دانش گرفته تا شناخت برند یا زیرساخت باشد.

یکی از عوامل مهمی که باید در نظر داشت این است که بازاریابی اتحاد زمانی بیشترین سود را دارد که بین دو تجارت غیررقابتی انجام شود (می‌توانید تصور کنید کوکاکولا و پپسی با هم همکاری کنند؟!).

Starbucks و Barnes & Nobles شاید یکی از بهترین کمپین های بازاریابی اتحاد را برای حفظ مشتریان تشکیل داده اند. بالاخره قهوه و یک کتاب خوب حالا دست به دست هم می دهند، اینطور نیست؟ با باز کردن کافه بارنز و نوبل توانسته زنده بماند در حالی که دیگر زنجیره‌های کتاب نتوانسته‌اند انقلاب دیجیتال را حفظ کنند و مجبور به تعطیلی شدند. به لطف بازاریابی اتحاد، Barnes & Nobles در دنیایی مملو از iPad و Kindle، کار بسیار خوبی انجام می دهد.

۴٫ بازاریابی کمین

با رفتن به خط حافظه، اسکار ۲۰۱۴ نکات برجسته زیادی داشت. الن دی جنرس، “سلفی اسکار” معروف، مرد تحویل پیتزا – حالا بیایید همین جا توقف کنیم. وقتی الن دی جنرس برای پذیرایی از مهمانان مشهور در مراسم اسکار چند پای سفارش داد، احتمالاً نمی‌دانست که روی جعبه‌های پیتزا آرم‌های بزرگ کوکاکولا در کناره‌ها نقش می‌بندد، در حالی که در واقع، پپسی حامی رسمی نوشابه‌های نوشابه‌ای این مراسم بود و به همین جا ختم نشد. عکس‌های آن جعبه‌های پیتزا هزاران بار بازنشر شد و تبلیغات زیادی برای این برند به همراه داشت. و این دقیقاً همان چیزی است که در کمین بازاریابی است: دزدیدن صدای رعد و برق دیگران.

به عبارت ساده تر، بازاریابی کمین یک تکنیک نسبتاً جدید محبوب است که یک برند را با استفاده از روش های پنهان تبلیغ می کند. برخلاف سایر اشکال بازاریابی، بازاریابی کمین گرایش غیرمنتظره و غیرقابل پیش بینی دارد. بنابراین به جای استفاده از روش‌های مرسوم برای جلب توجه، بازاریابی کمین از تعدادی تاکتیک خلاقانه برای جذب جمعیت استفاده می‌کند.

این تکنیک بازاریابی به ویژه برای مشاغل کوچکتر که ممکن است بودجه لازم برای حمایت از رویدادهای بزرگ شرکتی یا ورزشی را نداشته باشند مفید است.

۵٫ بازاریابی تحلیلی

امروزه شرکت ها به اهمیت پیگیری ترجیحات مشتریان به صورت آنلاین پی برده اند. این شامل جمع‌آوری مداوم داده‌ها در مورد بررسی‌ها، ریتوییت‌ها و لایک‌های آن‌ها در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی است. شما نیز می توانید این کار را با استفاده از ابزارهای فراوانی انجام دهید تا مشتریان را زیر نظر داشته باشید و تعداد دفعات بازدید آنها از وب سایت شرکت شما را زیر نظر داشته باشید.

اگر خبرنامه، لیست ایمیل یا برنامه های وفاداری مشتری را ارائه دهید، بازاریابی تحلیلی بهترین کار را دارد. این به شما این فرصت را می دهد که اطلاعاتی در مورد مصرف کنندگان آنها جمع آوری کنید و یک پایگاه داده آنلاین گسترده ایجاد کنید. این اطلاعات به نوبه خود می تواند برای تهیه لیست های سازماندهی شده و ایجاد کمپین های موثر برای رفع نیازهای مشتریان استفاده شود.

در میان انواع مختلف بازاریابی، این نوع بازاریابی در صورتی بهترین نتیجه را دارد که مشتریان شما از فناوری آگاه باشند و مایل به پاسخگویی به اطلاعات مرتبط برای کمک به شما در بهبود خدمات خود باشند.

۶٫ بازاریابی برند

اکنون موضوع اینجاست: برند یک شرکت بسیار فراتر از قابلیت های بازاریابی آن است. در واقع، با چیزی بسیار معنادارتر سروکار دارد – هویت بازار شرکت، آنها که هستند، ماموریت آنها چیست و سایر جنبه های مهم را نشان می دهد.

اکثر کسب و کارها اهمیت کار بر روی موقعیت برند را درک کرده اند. می بینید، این همیشه به این نیست که USP های (ایجاد و توسعه برند) شرکت خود را برجسته کنید، شما همچنین باید بر روی ایجاد آگاهی شرکت تمرکز کنید. این به این دلیل است که تمرکز بر ارزش های شرکت برای به دست آوردن وفاداری مشتری و افزایش تعامل ضروری است.

بیایید به شعار شادی باز کوکاکولا نگاهی بیندازیم ، آیا این شعار مثبت از خود ساطع نمی‌کند و تصویری شاد از خود تراوش نمی‌کند؟ در حالت ایده آل، این چیزی است که بازاریابی برند قرار است به شما کمک کند تا به آن دست یابید.

بیشتر بخوانید: ۲۱ نکته بازاریابی اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

۷٫ بازاریابی B2B

بازاریابی کسب و کار به کسب و کار یکی از محبوب ترین انواع بازاریابی است که امروزه یافت می شود. زمانی اتفاق می افتد که یک شرکت محصولات و خدمات خود را به شرکت دیگری عرضه می کند. به عنوان مثال، مشاغلی که ابزارهای جراحی تولید می کنند احتمالاً محصولات خود را به پزشکان و جراحان عرضه می کنند. در اصل، بازاریابی B2B کم و بیش حول محور همان اصول بازاریابی مصرف کننده می چرخد، اگرچه به روشی متفاوت و شاید پیچیده تر اجرا می شود (زیرا شما شرکت ها را به جای مصرف کنندگان هدف قرار می دهید).

برای نتایج مطلوب، بازاریابی B2B با تلاش برای ایجاد روابط معنادار برای تضمین مصرف‌کنندگان بلندمدت شروع می‌شود. این می تواند از مشاغل کوچک خانوادگی یا شرکت های بزرگ باشد.

بازاریابی B2B معمولاً توسط مشاغلی استفاده می شود که محصولاتی را ارائه می دهند که کاربرد عملی زیادی برای مصرف کنندگان معمولی ندارند. این شامل شرکت هایی می شود که فولاد یا سایر مواد خام مانند لاستیک می فروشند. در عوض، این محصولات توسط سایر مشاغل خریداری می شوند.

۸٫ بازاریابی B2C

بازاریابی کسب و کار به مصرف کننده شامل شیوه ها و تاکتیک های مورد نیاز برای فروش یا تبلیغ محصولات به مصرف کنندگان است. برخلاف بازاریابی B2B، B2C به جای برجسته کردن USP ها (ایجاد و توسعه برند) و نشان دادن ارزش، بر فراخوانی یک واکنش احساسی از سوی مصرف کنندگان بالقوه تمرکز می کند.

در اینجا ذکر این نکته مهم است که مصرف کنندگان اغلب اقلامی را در نتیجه خرید فوری خریداری می کنند. به همین دلیل، مصرف‌کنندگان در مقایسه با شرکت‌های تجاری یا شرکت‌های بزرگ، زمان نسبتاً کمتری را برای خرید صرف می‌کنند. علاوه بر این، مصرف کنندگان انتظار دارند که از محصول مذکور به نوعی سود ببرند، به همین دلیل است که مشتریان معمولی خطرات مالی خرید را به اندازه شرکت ها ارزیابی نمی کنند.

بازاریابان متوجه می شوند که راز موفقیت در اینجا ابداع کمپینی است که ذهنیت مصرف کننده را برآورده کند. بازاریابی B2C اغلب شامل ارائه پیشنهادهای تخفیف می شود یا از طریق تبلیغات مستقیم یا سایر روش های فروشگاهی آغاز می شود. به همین دلیل، بازاریابان B2C تمام تلاش خود را می کنند تا خریداران کنجکاو را تا حد امکان به خریداران تبدیل کنند.

به عنوان مثال، Frito Lay خلاقیت خود را با سرمایه گذاری در تعدادی از مسابقات خلاقانه هدایت کرد. به عنوان مثال، مسابقه سالانه “Do Us A Flavour” آنها در بین مصرف کنندگان بسیار محبوب بوده است زیرا به ایجاد روابط سالم بین Lays و مصرف کنندگان آن کمک می کند. به طور مشابه، این شرکت همچنین یک مسابقه چیپس سیب زمینی را آغاز کرد که مصرف کنندگان را ملزم به ارائه ایده های طعم جدید کرد. این نشان داد که Lays چگونه به مصرف کنندگان خود اعتماد دارد تا به پیشنهادات آنها اهمیت دهد.

۹٫ بازاریابی B2P

بازاریابی کسب و کار به مردم یک مفهوم نسبتاً جدید است که شامل درک مخاطبان شما و سپس اصلاح استراتژی خود برای مطابقت با آن مخاطب خاص است. شایان ذکر است که همه مخاطبان هدف یکسان نیستند، به همین دلیل است که شرکت‌ها باید اغلب راه‌هایی برای بازآفرینی استراتژی‌های بازاریابی خود بیابند.

این نوع بازاریابی بر هدف قرار دادن افراد منحصر به فرد متمرکز است که اغلب در تقسیم بندی بازار در یک کمپین B2C نادیده گرفته می شوند. شرکت‌هایی که از رویکرد بازاریابی B2P استفاده می‌کنند، مشتریان خود را افرادی با سلیقه‌ها، انتظارات و خواسته‌های متفاوت می‌بینند.

۱۰٫ بازاریابی همهمه ای

آیا تا به حال به یکی از دوستانتان زنگ زده اید تا درباره افتتاح یک رستوران جدید در شهر به آنها بگویید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، احتمالاً در بازاریابی پر سر و صدا مشارکت داشته اید. برخلاف شکل‌های مرسوم بازاریابی، بازاریابی پر سر و صدا با القای درام و هیجان هدف ایجاد یک هیاهو است. این همچنین باعث ایجاد انتظار در مورد یک محصول می شود.

این نوع بازاریابی به طور باورنکردنی در انتشار اخبار در مورد یک خدمات یا محصول جدید موثر است. تبلیغات پیرامون Super Bowl نمونه کاملی از بازاریابی پرهیاهو است. نیازی به گفتن نیست که جنون ایجاد شده به دلیل این رویداد همه را به صحبت وا می دارد. برای اندازه گیری بیشتر، تبلیغات به گونه ای طراحی شده اند که مشتریان را در مورد شرکت هایی که در پشت تبلیغات هستند فکر کنند.

۱۱٫ بازاریابی مرکز تماس

آیا تا به حال تماس عجیبی از طرف پسری دریافت کرده اید که سعی می کند از طریق تلفن به شما کالا بفروشد؟ خوب، این همان چیزی است که بازاریابی مرکز تماس در مورد آن است. این نوع بازاریابی زمانی اتفاق می‌افتد که یک کسب‌وکار از یک شرکت متخصص برای تماس سرد با مصرف‌کنندگان بالقوه استفاده می‌کند.

بازاریابان باتجربه وقت خود را صرف ارائه راه هایی برای حفظ روابط با مشتری یا ایجاد روابط جدید می کنند. در اینجا ذکر این نکته مهم است که بازاریابی مرکز تماس به شرکت‌ها برتری می‌دهد و برند آنها را درست در مقابل مشتریان قرار می‌دهد. و از آنجایی که افراد زیادی در هنر تماس سرد مهارت ندارند، همیشه ایده خوبی است که برای نتایج مطلوب به مراکز تماس مراجعه کنید.

۱۲٫ بازاریابی هدف

اگر برند شما به یک سازمان یا سازمان خیریه وابسته باشد، احتمالاً مصرف کنندگان آن را با دید مثبت می بینند. خوب، این همان چیزی است که هدف بازاریابی است. نیازی به گفتن نیست، این نوع بازاریابی تنها در صورتی جواب می دهد که علت آن چیزی باشد که کسب و کار و مشتریان شما واقعاً به آن اهمیت می دهند.

چرا کسب و کارها باید زمان خود را برای گسترش آگاهی سرمایه گذاری کنند؟ پاسخ بسیار ساده است: شرکت های بزرگ منابع و دانش لازم را برای ایجاد تفاوت و برجسته کردن کارهای سازمان های غیرانتفاعی دارند. چیزی که عالی است این است که شما بهترین ها را از هر دو دنیا دریافت خواهید کرد، زیرا این به ارتقای محصولات و خدمات شرکت شما نیز کمک می کند و آن را به یکی از موثرترین انواع بازاریابی تبدیل می کند.

برخی از مزایای متقابل بازاریابی علتی شامل ایجاد ارتباطات عمیق و معنادار با عموم مردم و ارتباط با ارزش های اجتماعی مهم است که ممکن است به نوبه خود منجر به سود بیشتر شود. به عنوان مثال، کمپین Soar With Reading توسط JetBlue و FirstBook آغاز شد.

۱۳٫ بازاریابی افراد مشهور

افراد مشهور همیشه به عنوان فروشندگان عالی کار کرده اند. افراد مشهور که مورد تحسین بسیاری قرار می گیرند و توسط همه شناخته می شوند، چهره ای آشنا به برند ارائه می دهند و این امر باعث می شود که شرکت ها ایجاد تداعی برند را آسان تر کنند. به همین دلیل است که باید بازیگر مورد علاقه خود را پیدا کنید که یک عطر یا یک بطری کوکاکولا را تأیید می کند – آنها فوراً اعتبار را افزایش می دهند.

همانطور که از نام آن مشخص است، این نوع بازاریابی شامل حضور یک فرد مشهور مانند یک سیاستمدار، ورزشکار، موسیقیدان یا شاید حتی یک شخصیت کارتونی است. اثربخشی کمپین لزوماً به میزان شهرت فرد بستگی ندارد تا زمانی که برای مخاطب هدف آشنا باشد. به عنوان مثال، مردم در کل ممکن است از وجود یک اسکیت‌بوردباز معروف آگاه نباشند، اما مردان جوانی که نوشیدنی‌های انرژی‌زا مصرف می‌کنند احتمالاً طرفداران زیادی دارند!

این نوع بازاریابی برای همه رسانه ها از جمله فیلم، رادیو و تلویزیون و غیره عالی عمل می کند. به عنوان یک بازاریاب، وظیفه شما انتخاب مناسب محصول مناسب برای تاکتیک های بازاریابی مناسب است، در حالی که مخاطبان هدف خود را در ذهن دارید.

۱۴٫ بازاریابی اجتماعی

آیا می دانستید که استارباکس بیش از ۳۷ میلیون لایک در صفحه فیس بوک خود دارد؟ در حال حاضر، این تعداد زیادی از مردم! آنقدر که به تنهایی یک جامعه ایجاد کرده است. این همان چیزی است که بازاریابی اجتماعی به آن می پردازد، شامل تشکیل یک برند در اطراف جامعه ای از مشتریان موجود است.

همانطور که در بالا ذکر شد، این نوع بازاریابی معمولاً برای پلتفرم های آنلاین مانند صفحات فیس بوک، حساب های توییتر و تابلوهای پیام آنلاین بهترین کار را دارد. این جوامع سایبری مینیاتوری به برندها این فرصت را می دهند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و روابط معنادارتری ایجاد کنند و در عین حال خدمات مشتری را بهبود بخشند.

بازاریابی اجتماعی به ایجاد روابط موجود که برند با مشتریان خود دارد کمک می کند. شایان ذکر است که به دست آوردن مشتریان جدید بسیار پرهزینه تر از کشف راه هایی برای حفظ مشتریان جدید است.

این جوامع در تعدادی از پیکربندی‌ها رشد می‌کنند، از دایره‌های فشرده گرفته تا جنبش‌های فوق‌العاده بزرگ که باید در مجموع به عنوان موجودیت‌های مستقل در نظر گرفته شوند. این پلتفرم ها تبادل و به اشتراک گذاری اطلاعات و دستورالعمل های ارزشمند را برای مصرف کنندگان و برندها با یکدیگر آسان تر می کند. راز اینجا این است که مطلع بمانید و به دنبال راه هایی برای جلب احترام و تحسین فالوورهای خود باشید، زیرا این تنها راهی است که می توانید آنها را جلب کنید.

۱۵٫ بازاریابی محتوا

امروزه بازاریابی محتوا یکی از محبوب‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای توزیع محتوا با هدف ایجاد اقدام مثبت است. این معمولاً یک استراتژی بلندمدت برای ارائه اطلاعات ارزش افزوده به جای فروختن چیزی به مخاطبان در ابتدا در بر می گیرد. چرا این مهم است؟ خوب برای شروع، ادراک برند را افزایش می دهد و یک رابطه مغذی بین مصرف کنندگان و مشاغل ایجاد می کند که شانس ارتباط در آینده را افزایش می دهد.

برخلاف سایر اشکال بازاریابی، بازاریابی محتوا از رویکرد فروش نرم استفاده می کند. در واقع، مصرف کنندگان به سختی قادر خواهند بود بفهمند که اصلاً بازاریابی است. با انتشار محتوای با کیفیت و مفید، شرکت‌ها اساساً رویکردی را اتخاذ می‌کنند که به امید حفظ و جذب مشتریان جدید برای کسب‌وکارشان باشد.

کمپین‌های بازاریابی محتوا معمولاً شامل تولید خبرنامه برای اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان در مورد روندهای صنعت و محصولات جدید یا راه‌اندازی یک حساب رسانه اجتماعی یا وبلاگ برای ارسال محتوای مرتبط و در عین حال روشن‌کننده است.

برخی از نمونه‌های دیگر بازاریابی محتوا شامل انتشار کتاب‌های الکترونیکی، ارسال خبرنامه‌های ایمیلی، ارسال مقالات در رسانه‌های اجتماعی یا راه‌اندازی وبینارها برای مشتریان احتمالی است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ استراتژی بازاریابی برای تقویت رشد کسب و کار شما

۱۶٫ بازاریابی متنی

بازاریابی متنی یکی از موثرترین راه ها برای جلب توجه مشتری است. این نوع بازاریابی بر اساس تاریخچه مرور اخیر کاربران، تبلیغات هدفمندی را ارائه می دهد. موثر به نظر می رسد، اینطور نیست؟ این نوع بازاریابی آینده است زیرا بازاریابان و کسب و کارها قبلاً از وب سایت هایی که بازدید می کنید و مهمتر از همه اینکه به دنبال چه چیزی هستید آگاه هستند.

هدف آن ارائه خدمات و محصولاتی است که مردم قبلاً به آنها علاقه مند هستند، این امر مسلماً مؤثرتر از شماره های تصادفی با تماس سرد است. همانطور که فناوری در حال پیشرفت است، برندها به دنبال راه هایی برای تعبیه دوربین در مکان های پرجمعیت بیلبورد هستند. این دوربین‌ها از نرم‌افزار پیشرفته برای تشخیص آنچه بینندگانش به دنبال آن هستند استفاده می‌کنند و سپس تبلیغات هدفمند را برای کارایی بهینه ارائه می‌کنند.

۱۷٫ بازاریابی تبدیلی

مصرف کنندگان بالقوه یک فرآیند کامل را طی می کنند که در نهایت به خریدار تبدیل می شوند، بنابراین منطقی است که بازاریابی تبدیلی به معنای کمک به مشتریان بالقوه برای حرکت در این مسیر است. این نوع بازاریابی زمانی مفید است که احساس می کنید طبقه فروش مجازی شما مملو از خریدار ویترین است اما خریداران جدی ندارند. متأسفانه، در این مورد، این احتمال وجود دارد که در حالی که وب سایت شما بهینه سازی شده است، کسب و کار شما در بخش تبدیل کمبود دارد.

بازاریابی تبدیلی با استفاده از تاکتیک های تخصصی قصد دارد تا حد امکان بینندگان یا مشتریان بالقوه را جذب کند. برای بازاریابی آنلاین، هر بازدیدکننده در حال حاضر یک مشتری با ارزش است، زیرا آنها به طور تصادفی به وب سایت شما از طریق موتورهای جستجو برخورد کرده اند و به آنچه می فروشید علاقه مند هستند.

به عنوان مثال، اگر مشتری قصد دارد وب سایت شما را ترک کند و سبد خرید خود را رها کند، ممکن است ناگهان یک پیشنهاد تخفیف ویژه به او ارائه شود یا امتیاز اضافی برای دسترسی به ارسال رایگان به او تعلق گیرد. اینها همه تاکتیک های بازاریابی برای تشویق مصرف کنندگان به تصمیم گیری هستند.

۱۸٫ بازاریابی شرکتی

شرکت همه چیز در مورد تبلیغ درک برند به مخاطب است. این نیاز به کمی تلاش بیشتری دارد زیرا به تفسیر سطح بالایی نیاز دارد، به ویژه از نظر نحوه برنامه ریزی شما برای بازاریابی یک محصول یا خدمات خاص. همچنین یکی از مؤثرترین اشکال بازاریابی است زیرا مصرف کنندگان به راحتی تحت تأثیر هر صدای جرنگ، لوگو یا تقریباً هر نوع تصویری که با آن مواجه می شوند، قرار می گیرند. بخش بازاریابی شرکتی هر شرکتی با هدف مدیریت ظاهر بیرونی مانند اجرای تبلیغات تا بیانیه ماموریت است.

به عنوان مثال، اپل به طور مداوم کمپین های بازاریابی را ارائه می دهد که برند را به عنوان آینده نگر و شهودی قرار می دهد. این تصویر شرکتی به این برند اجازه داده است که برای سال‌های آینده سربلند باشد.

۱۹٫ بازاریابی متقابل رسانه ای

تا به حال دقت کرده اید که چگونه وقتی یک فیلم جدید در شرف اکران است، هر جا که می روید تبلیغاتی برای آن می بینید؟ این می تواند به صورت تبلیغات تلویزیونی، داخل مجلات یا حتی ممکن است تعدادی رستوران پیدا کنید که پیشنهاد ویژه ای برای فیلم ارائه می دهند. بازاریابی بین رسانه ای شامل اطلاع رسانی در مورد محصول یا خدمات شما با استفاده از تعداد زیادی از رسانه ها است. نتایج نسبتاً ساده است: هر چه تعداد شعب بیشتر باشد، تعداد بیشتری از مردم محصولات شما را خواهند دید.

از آنجایی که ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم، بازاریابان دیگر نمی توانند تنها به کانال های بازاریابی سنتی برای انجام کار تکیه کنند. در عوض، آنها باید به دنبال راه هایی برای ترکیب انواع رسانه ها از جمله رسانه های اجتماعی، یوتیوب، برنامه های کاربردی تلفن همراه، وب سایت ها و غیره باشند.

یکی از محبوب ترین نمونه های بازاریابی متقابل رسانه ای، کمپین معروف Starbuck Frappuccino Happy Hour است. نه تنها کمپین فوق العاده موفق بود، بلکه طرفداران را نیز به کلی در مورد این برند تشویق کرد. استارباکس این کمپین را با به روز رسانی وب سایت خود و سپس با انتشار تبلیغات در تلویزیون آغاز کرد. اما این همه ماجرا نیست، غول زنجیره قهوه همچنین از تاکتیک هایی مانند پیام های درون برنامه ای و برنامه پاداش خود برای تقویت کمپین بازاریابی استفاده کرد.

۲۰٫ بازاریابی دیجیتال

اکثر مردم در توصیف بازاریابی دیجیتال کار خیلی خوبی انجام نمی دهند، در حالی که تعریف این اصطلاح واقعاً آسان است. بازاریابی دیجیتال شامل بازاریابی محصولات و خدمات با استفاده از تکنیک های دیجیتال یا دستگاه های الکترونیکی است. چیزی که جای تعجب دارد این است که این نوع بازاریابی از دو روش آفلاین و آنلاین برای انجام کار استفاده می کند. به دلیل اثربخشی آن، بسیاری از برندها به سمت تکنیک های دیجیتال مارکتینگ حرکت می کنند. به هر حال، مردم ساعت های بی شماری را در مقابل کامپیوتر یا دیگر پلتفرم های دیجیتال سپری می کنند.

انواع مختلفی از بازاریابی دیجیتال وجود دارد که در این صفحه به آنها پرداخته ایم که عبارتند از

  • بازاریابی وابسته
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی فیس بوک
  • بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

۲۱٫ بازاریابی مستقیم

در حال حاضر، این شاید یکی از سنتی ترین اشکال بازاریابی است. همانطور که از نام آن مشخص است، بازاریابی مستقیم به جای تکیه بر خرده فروشان، از روش های متعددی برای فروش مستقیم محصولات و خدمات استفاده می کند. این را می توان با استفاده از چندین کانال از جمله ایمیل، توزیع آگهی، تماس سرد یا ارسال کاتالوگ انجام داد.

تکنیک‌های بازاریابی مستقیم معمولاً شامل یک «تماس برای اقدام» می‌شوند. به عنوان مثال، احتمالاً از شما خواسته می شود که در لیست پستی شرکت مشترک شوید یا با یک شماره رایگان تماس بگیرید. یکی از مزایای بازاریابی مستقیم این است که شرکت‌ها می‌توانند فوراً نتایج را با یادداشت‌کردن نحوه پاسخ مصرف‌کنندگان به پیام‌هایشان اندازه‌گیری کنند. برخی از تکنیک های رایج بازاریابی مستقیم عبارتند از

  • تماس سرد
  • ایمیل زدن
  • پیام های متنی
  • کاتالوگ های سفارش پستی
  • بازاریابی تلفنی
  • تبلیغات اطلاعاتی یا تبلیغات تلویزیونی با پاسخ مستقیم
  • کوپن

تقریباً همه از شرکت های رسانه ای، شرکت های کارت اعتباری و خرده فروشان از بازاریابی مستقیم برای جذب مشتریان جدید استفاده می کنند.

۲۲٫ بازاریابی ایمیلی

لیست ایمیل شاید با ارزش ترین دارایی شما به عنوان یک برند باشد. جدا از افزایش فروش و افزایش ترافیک، یک لیست ایمیل از کسب و کار شما در برابر تغییر الگوریتم، کاهش رتبه بندی موتورهای جستجو و سایر تغییرات غیرقابل پیش بینی آنلاین محافظت می کند. با یک لیست ایمیل گسترده، می توانید محصولات و خدمات خود را به طور موثر بازاریابی یا تبلیغ کنید. مهمتر از همه، به برندها این امکان را می دهد که با مصرف کنندگان نزدیک و شخصی شوند و روابط معناداری ایجاد کنند.

اساساً، این تقریباً مشابه بازاریابی مستقیم است، با این تفاوت که تنها تفاوت این است که شما پیام خود را با استفاده از خدمات پستی و نه از طریق پست الکترونیکی تبلیغ نمی کنید. تقریباً همه انواع کسب و کارهای بزرگ و کوچک از بازاریابی ایمیلی برای حفظ ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنند. این شامل برخی از بزرگترین نام ها از جمله آمازون و Barnes & Nobles می شود.

یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی ایمیلی این است که برندها اکنون می توانند پیام های هدفمند را برای مصرف کنندگان خود ارسال کنند. این بدیهی است که با کانال های سنتی تبلیغات از جمله تلویزیون، رادیو و چاپ امکان پذیر نیست. . اما اکنون به لطف بازاریابی ایمیلی، برندها می توانند ایمیل ها را متناسب با نیازها و علایق مصرف کننده تنظیم کنند.

۲۳٫ بازاریابی تجارت الکترونیک

تعداد خریداران آنلاین به طور تصاعدی در حال افزایش است، در واقع، تخمین زده می شود که بیش از ۱٫۶۶ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۷ کالاهای آنلاین را خریداری کرده اند. این رقم فوق العاده است! بنابراین می توان با اطمینان گفت که تجارت الکترونیک یک صنعت پررونق است زیرا اکثر خریداران اکنون از نشستن در خانه و سفارش آنلاین کالاهای ضروری لذت می برند. علاوه بر این، به دلیل تعداد زیادی از گزینه های موجود به صورت آنلاین، کاربران می توانند کالاها را با قیمت های رقابتی پیدا کنند و از بهترین معاملات بهره ببرند.

بازاریابی تجارت الکترونیک بسیار ساده است. این شامل افزایش آگاهی در مورد برند یک فروشگاه آنلاین خاص است که به نوبه خود باعث افزایش فروش می شود. این نیز نوعی بازاریابی دیجیتال است، اگرچه تجارت الکترونیک چندین اصل بازاریابی سنتی را برای اجرای بهینه اعمال می کند.

تنها نقطه ضعف این است که از آنجایی که خرید آنلاین به تعهد زیادی نیاز ندارد، همه خریداران به خریداران واقعی تبدیل نمی‌شوند (بله، بسیاری از خریداران تمایل دارند پس از انتخاب محصولات، سبد خرید خود را رها کنند). برای مهار این مشکل، کسب‌وکارها باید تعدادی از استراتژی‌های بازاریابی تجارت الکترونیک را به کار گیرند و تا حد امکان مشتریان بیشتری را جذب کنند. به عنوان مثال، فروشگاه های تجارت الکترونیکی می توانند وبلاگ شرکت خود را ایجاد کنند و با ارائه اطلاعات ارزشمند، کاربران را به خرید سوق دهند. این تبدیل ممکن است فوری نباشد، اما به تدریج به ایجاد یک رابطه معنادار با مشتریان کمک می کند.

۲۴٫ بازاریابی کارآفرینی

شروع یک کسب و کار می تواند کار بسیار سختی باشد، به همین دلیل است که کارآفرینان باید سخت تلاش کنند تا از تعدادی استراتژی بازاریابی استفاده کنند تا ببینند چه چیزی جواب می دهد. برخلاف دیگر شرکت‌های بزرگ، کارآفرینان منابع زیادی یا بودجه سخاوتمندانه‌ای برای کار ندارند.

با این حال، در همان زمان، شایان ذکر است که شرکت‌هایی مانند دل و مایکروسافت زمانی کسب‌وکارهای کوچکی بودند که به‌تازگی شروع به شناسایی کرده بودند. از آنجایی که این دسته متمایز از کسب و کار شروع به جلب توجه بیشتر کرده است، کارآفرینان خود را در برابر گزینه های زیادی باز خواهند یافت.

با توجه به تعداد محدود منابع، بازاریابی کارآفرینی صرفاً به کارگیری یک استراتژی بازاریابی نیست، بلکه هدف آن بهره مندی از تعدادی از شیوه های بازاریابی سنتی است. در یک کسب و کار نوپا، کارآفرینان آزادند تا روش‌های غیرمتعارف را آزمایش کنند و از هر استراتژی که برای ایجاد زمینه لازم است استفاده کنند. به همین دلیل است که برخی از ویژگی های اصلی بازاریابی کارآفرینانه شامل فعال بودن و نوآوری است. برای جلب توجه، کارآفرینان ممکن است با برجسته کردن بزرگترین نقاط قوت شرکت خود شروع کنند، این می تواند هر چیزی باشد از بازاریابی خود به عنوان معقول ترین نام تجاری یا اینکه محصولات و خدمات آنها از بالاترین کیفیت برخوردار است. در عین حال، کارآفرینان باید خدمات مشتری را نیز بهبود بخشند تا در این مدت نسبت به رقبا برتری داشته باشند.

۲۵٫ بازاریابی بشارتی

بازاریابی تبشیری، که بیشتر به عنوان بازاریابی دهان به دهان شناخته می شود، راهی است برای ترغیب مشتریان به صحبت درباره برند شما و توصیه شرکت. در واقع، این شکل پیشرفته‌تری از بازاریابی است که در سطح بسیار عمیق‌تری اجرا می‌شود، زیرا از شرکت‌ها انتظار می‌رود خدمات نمونه ارائه کنند. به هر حال، این تنها راهی است که می توانید مشتریان را وادار کنید مزایای محصولات شما را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند.

متأسفانه، با رشد شرکت‌ها، آنها شروع به غیرشخصی‌تر شدن می‌کنند و در نتیجه ایجاد «احساس خاص» برای هر مشتری برای شرکت‌ها چالش برانگیز است. از طرف دیگر، رسانه های اجتماعی به دلیل خدمات و محصولات با کیفیت استثنایی، جلب توجه برندها را آسان تر کرده است.

موفقیت در بازاریابی تبشیری رویای هر شرکتی است. از این گذشته، چه برندی مایل به ایجاد میزان زیادی از اعتماد نیست که مصرف کنندگان را به انتشار اخبار در مورد خدمات عالی خود سوق دهد؟ چنین شهرتی را می توان با ایجاد جوامع آنلاین ایجاد کرد. تعامل با مشتریان در چندین پلتفرم یا با حمایت مالی از رویدادهایی که مورد علاقه مصرف کنندگان است یا اعتبار آنها را افزایش می دهد.

برای مثال، Domino’s Pizza از بازاریابی تبشیری با درخواست مکرر پیشنهاداتی در مورد چگونگی بهبود خدمات خود استفاده کرد. این پیشنهادات بعداً برای بهبود خدمات مشتری در برند گنجانده شد و در نتیجه شهرت آنها را در مقابل مشتریان افزایش داد.

۲۶٫ بازاریابی فیس بوک

همانطور که از نام آن مشخص است، بازاریابی فیس بوک عملاً شامل هر نوع بازاریابی است که با استفاده از غول رسانه های اجتماعی آغاز می شود. در حال حاضر، احمقانه است که فقط به فیس بوک به عنوان وسیله ای برای در ارتباط ماندن با دوستان و خانواده فکر کنیم، در طول سال ها، پلت فرم رسانه های اجتماعی به یکی از بزرگترین سیستم های ارتباطی در آنجا هدایت شده است. جدای از آن، کسب‌وکارها از فیس‌بوک برای ارتباط با مشتریان خود و ایجاد پایگاه طرفداران قوی برای محصولات و خدمات خود استفاده می‌کنند. در واقع، می توانید صفحات تجاری را به عنوان یک ابزار بازاریابی رایگان برای کسب و کارها در نظر بگیرید.

از این صفحات می توان برای فهرست کردن محصولات، به اشتراک گذاری پیشنهادات، پست ها و لینک های مهم استفاده کرد تا درک بهتری از شخصیت برند به مشتریان ارائه شود. مهم‌تر از همه، کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از تبلیغات فیس‌بوک که می‌توانند شامل تصاویر و سرفصل‌ها باشند، دید برند را به شدت افزایش دهند. این تبلیغات در ستون های کناری فیس بوک قرار می گیرند که به طور باورنکردنی موثر شناخته می شوند. راه جالب دیگر برای افزایش آگاهی از برند در فیس بوک، میزبانی مسابقات یا ایده های جمع سپاری است.

۲۷٫ بازاریابی میدانی

بازاریابی میدانی از یک رویکرد سنتی تر و چهره به چهره استفاده می کند که شامل ارتباط مستقیم با مشتریان احتمالی در یک مکان خاص است. این می تواند شامل توزیع بروشور بین مردم در مراکز خرید یا خیابان ها باشد. از سوی دیگر، برخی از شرکت‌ها ممکن است از تیم‌های فروش بزرگ برای تبلیغ محصولات خود و ملاقات با مشتریان احتمالی بر خلاف انواع مختلف بازاریابی، استفاده کنند. توزیع نمونه های رایگان و انجام تبلیغات در فروشگاه نمونه محبوب بازاریابی میدانی است.

۲۸٫ بازاریابی جغرافیایی

اگر متوجه نشده اید، بازاریابی همه چیز در مورد مکان است! بنابراین قبل از اینکه شروع به تاکید بر همه USP های محصول خود کنید، باید به جایی که برای بازاریابی برند خود برنامه ریزی می کنید توجه کنید. بازاریابی جغرافیایی همه چیز در مورد ادغام هوش جغرافیایی در کمپین شما است. چرا این مهم است؟ زیرا جمع آوری داده ها و استفاده از حقایق و ارقام بر اساس موقعیت مکانی، شانس موفقیت کمپین بازاریابی شما را افزایش می دهد.

همچنین به لطف فناوری دیجیتال امروزی، استخراج داده های مکان از دستگاه های تلفن همراه و رسانه های اجتماعی برای مشاغل بسیار آسان شده است. این به نوبه خود رویکرد شما را به عنوان یک بازاریاب تقویت می کند و استعداد بیشتری به کمپین شما می بخشد.

۲۹٫ بازاریابی چریکی

جیب بری و سرقت تلفن همراه به عنوان یک مشکل بزرگ در رومانی در نظر گرفته می شود. به طوری که گزارش شده است که بعد از هر دو دقیقه یک گوشی تلفن همراه به سرقت می رود. و در حالی که مردم می توانند به راحتی تلفن همراه خود را در برابر ضرر بیمه کنند، این عمل چندان مورد توجه قرار نمی گیرد. بنابراین برای افزایش آگاهی، Vodafone تعدادی جیب بر را استخدام کرد، اما موضوع اینجاست. از آنها خواسته نشده بود که تلفن ها را بدزدند – در عوض، از آنها خواسته شد که بروشور را در کیف، کیف و جیب مردم بگذارند.

این آگهی‌ها شامل یک فراخوان برای اقدام بود که از مصرف‌کنندگان می‌خواست تلفن‌های خود را در Vodafone بیمه کنند. اکنون صدا شگفت انگیز است، اینطور نیست؟ و اگرچه ممکن است به نظر مرسوم ترین تکنیک بازاریابی نباشد، این ماهیت واقعی بازاریابی چریکی است. روش‌های بازاریابی سنتی را دور می‌اندازد و در عوض به دنبال راه‌های هیجان‌انگیزتر برای جذب مصرف‌کنندگان می‌گردد.

به دنبال الهام گرفتن هستید؟ یونیسف یک کمپین بازاریابی شگفت انگیز را آغاز کرد که شامل راه اندازی دستگاه های فروش خودکار برای فروش آب کثیف بود. بله شما آن را درست خواندید. ایده این کمپین این بود که به توده‌های ممتاز یادآوری کند که کل جمعیتی وجود دارند که به آب آشامیدنی تمیز دسترسی ندارند. هر بطری به عنوان بیماری برچسب گذاری شده بود و درآمد حاصل از آن برای آوردن آب آشامیدنی تمیز در چنین مناطقی استفاده می شد.

۳۰٫ اینفلوئنسر مارکتینگ

اکنون این اصطلاح این روزها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، به خصوص در اینستاگرام، اما چیزی که مردم متوجه نمی شوند این است که مفهوم اینفلوئنسر مارکتینگ نسبتاً ساده است، تنها چیزی که لازم است یک چهره قابل اعتماد برای تأثیرگذاری بر یک مخاطب خاص است. چرا این مهم است؟ خوب، مسئله این است که مصرف کنندگان روز به روز باهوش تر می شوند و به همین دلیل است که زمان بیشتری را برای یافتن توصیه ها صرف می کنند.

در اینجا درک این نکته مهم است که توصیه یک سلبریتی یا شاید شخصی که طرفداران بسیار زیادی در رسانه های اجتماعی دارد، مطمئناً اعتبار بیشتری را به همراه خواهد داشت. با تماس گرفتن با یک مصرف کننده، می توانید برند خود را در مکانی معتبر قرار دهید و رشد سریع تر آن را مشاهده کنید.

۳۱٫ بازاریابی ورودی

امروزه استفاده از بنرها و اسپم کردن افراد با تبلیغات آنلاین بهترین راه برای جذب مشتریان جدید نیست، می توانید از این بابت از نرم افزارهای مسدود کننده تبلیغات تشکر کنید! به هر حال، نکته این است که دیگر دوست ندارید که توسط تبلیغات قطع شود، بنابراین در عوض، بازاریابان راه‌هایی برای تبدیل تبلیغات به محتوا ارائه می‌کنند. بازاریابی درونگرا یک نوع تبلیغات غیر سنتی است که راه هایی را برای مشتریان باز می کند تا شما را پیدا کنند، نه برعکس. این در درجه اول از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو به دست می آید.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو یا معمولاً به عنوان سئو شناخته می شود، روشی برای بهینه سازی محتوای وب سایت شما برای دریافت ترافیک با کیفیت است. هدف اصلی آن بهبود رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو در گوگل است. به عنوان مثال، حتماً متوجه شده اید که چگونه وب سایت های معتبر همیشه هر بار که دکمه جستجو را فشار می دهید در صفحه اول گوگل ظاهر می شوند. با استراتژی های مناسب، وب سایت شما نیز می تواند جایگاه خود را در صفحه اول گوگل بیابد، با این حال، بسته به کلمات کلیدی که با آنها رقابت می کنید، این می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

بهینه سازی محتوا برای سئو بستگی به استفاده از کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی مناسب دارد. همچنین اگر وب سایت شما چند بک لینک دریافت کند کمک می کند. کارشناسان سئو چندین استراتژی را به کار می گیرند تا وب سایت شما را به رتبه بهتری برسانند. متأسفانه برخی از افراد روش های سئو کلاه سیاه را انتخاب می کنند و وب سایت خود را جریمه می کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، فقط از تکنیک‌های سئو کلاه سفید استفاده کنید و می‌توانید ادامه دهید.

راه‌های دیگر برای استفاده از بازاریابی درون‌گرا این است که به کاربران محتوای ارزش افزوده مانند پست‌های وبلاگ یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی مفصل ارائه دهید که آنها را به سمت وب‌سایت شما سوق می‌دهد.

۳۲٫ بازاریابی بین المللی

همانطور که فناوری جهش هایی در حمل و نقل و ارتباطات ایجاد می کند، دنیایی که امروز در آن زندگی می کنیم در حال کوچک شدن است و به آرامی کوچکتر و کوچکتر می شود. امروزه، این امکان برای شرکت‌ها وجود دارد که مشتریان را هدف قرار دهند و از فرصت‌های تجاری که در سراسر جهان واقع شده‌اند و دقیقاً همان جایی است که بازاریابی بین‌المللی وارد می‌شود، استفاده کنند.

بازاریابی بین المللی برای بازاریابی همزمان محصولات و خدمات در چندین کشور استفاده می شود. درک این نکته مهم است که این با بازاریابی محلی یک محصول که در آن بازاریابان باید سنت ها و آداب و رسوم محلی را در نظر داشته باشند بسیار متفاوت است.

آیا می خواهید عمیقاً به نحوه عملکرد بازاریابی بین المللی بپردازید؟ کمپین های بازاریابی بین المللی شگفت انگیز ردبول را بررسی کنید. این برند چنان کار عالی انجام می دهد که تقریباً باعث می شود مصرف کنندگان فراموش کنند که در واقع یک شرکت اتریشی است.

۳۳٫ بازاریابی انبوه

شرکت‌های فوق‌العاده بزرگ و شرکت‌های بزرگ باید راهی برای دستیابی به چندین هزار نفر پیدا کنند، خوب اینجاست که بازاریابی انبوه وارد عمل می‌شود.

بازاریابی انبوه بینشی را برای شرکت ها فراهم می کند که برای موقعیت یا بازاریابی محصولات و خدمات خود به بهترین شکل ممکن نیاز دارند. ممکن است شبیه یک تفنگ ساچمه ای و بدون هیاهو به نظر برسد اما در واقع شامل برنامه ریزی زیادی است.

به عنوان مثال، کوکاکولا از یک رویکرد بازاریابی انبوه استفاده می کند و اغلب به دنبال راه هایی برای ارتباط اجتماعی و احساسی با مخاطبان خود است. با کسب عنوان محبوب ترین نوشابه در جهان، مارک های دیگر قطعا می توانند یک یا دو چیز از این شرکت غول پیکر بیاموزند.

۳۴٫ بازاریابی تلفن همراه

در حال حاضر تخمین زده می شود که مردم هر روز حدود پنج ساعت را با تلفن همراه خود می گذرانند . این پنج ساعت پیمایش و پخش آنلاین داده است، بنابراین بازاریابی محصولات و خدمات برای این کاربران تلفن همراه منطقی نیست؟

بازاریابی موبایلی منحصراً برای مصرف موبایل طراحی شده است، به این معنی که شرکت ها باید به اندازه تصاویر، فونت ها و سایر جنبه های بصری تبلیغات توجه کنند. با این حال، شایان ذکر است که دستگاه های تلفن همراه تنها شامل گوشی های هوشمند نیستند، بلکه سایر دستگاه های الکترونیکی مانند تبلت ها، رایانه های شخصی، کنسول های بازی قابل حمل و غیره را شامل می شود.

۳۵٫ بازاریابی برون گرا

برای اینکه یک بازاریاب موفق باشید، باید کمی سرسخت باشید. بازاریابی برون‌گرا شامل استراتژی‌هایی است که هدفشان ترویج محصولات و خدمات برای افرادی است که لزوماً علاقه‌ای به خرید ندارند. این تقریباً مخالف بازاریابی درونگرا است که از تکنیک های ظریف استفاده می کند. از سوی دیگر، بازاریابی برون‌گرا از روش‌های آشکار و گزافی مانند بیلبوردها و بنرهای بزرگ استفاده می‌کند.

بازاریابی برون‌گرا نیز می‌تواند با استفاده از تبلیغات رسانه‌ای عمومی مانند روش‌های حضوری یا با تماس سرد با مشتریان آغاز شود. این کمپین های بازاریابی خارجی به طور موثر فروش را افزایش می دهد و به تولید سرنخ های جدید کمک می کند. و در حالی که برخی از شرکت ها استدلال می کنند که بازاریابی درونگرا موثرتر است، تجربه مصرف کننده را می توان با به کارگیری هر دو روش به طور همزمان بهبود بخشید.

۳۶٫ بازاریابی پرداخت به ازای کلیک (PPC).

کمپین های بازاریابی پرداخت به ازای کلیک شامل خرید فضای تبلیغاتی در اینترنت است. کاربران از طریق عبارات جستجوی ارگانیک به این تبلیغات هدایت می شوند. برترین غول‌های موتور جستجو یعنی گوگل و بینگ شاید سودآورترین فروشگاه‌ها برای آزمایش PPC باشند. این به ویژه برای کسب و کارهای کوچکی که می‌خواهند در موتورهای جستجو جستجو کنند یا می‌خواهند دید آنلاین خود را با هزینه کم افزایش دهند مفید است.

به عنوان مثال، اگر یک کلمه کلیدی مانند کفش دویدن آبی را در گوگل تایپ کنید، ممکن است تبلیغات محصولات مشابه را مشاهده کنید تا ببینید، همه چیز مربوط به ارتباط است.

۳۷٫ بازاریابی محصول

توجه کردید که صنعت بازی های ویدیویی چگونه از رونق عظیمی عبور می کند؟ این همه به لطف بازاریابی محصول کارآمد است. این یک اصطلاح نسبتاً گسترده است که سعی در ایجاد تقاضای محصول و ترغیب خریداران بالقوه برای استفاده از محصول مذکور دارد.

برخلاف اشکال مرسوم بازاریابی، هدف بازاریابی محصول هدف قرار دادن مشتریان مناسب برای یک محصول خاص است. از این رو، بازاریابان پس از انجام تحقیقات گسترده، سخت تلاش می کنند تا زمینه مناسبی را ایجاد کنند. و البته، اگر باهوش هستید، ممکن است بتوانید راهی برای ارتباط با USP های صنعت و ویژگی های محصول ایجاد کنید.

۳۸٫ بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM)

آیا تا به حال متوجه شده اید که چگونه برخی از شرکت ها از صفحات فیس بوک خود برای منحرف کردن کاربران به وبلاگ یا وب سایت شرکت خود استفاده می کنند؟ خوب، این همان چیزی است که بازاریابی رسانه های اجتماعی در مورد آن است.

با این حال، نوع استراتژی شما به اهداف سازمان شما بستگی دارد. به عنوان مثال، برای برخی از برندها، SMM فقط می تواند برای افزایش ترافیک باشد، در حالی که سایر مشاغل ممکن است واقعاً علاقه مند به افزایش آگاهی از برند باشند.

همچنین شایان ذکر است که شما باید یک پلتفرم رسانه اجتماعی را بسته به لحن و صدای برند خود انتخاب کنید. ناگفته نماند، باید در نظر داشته باشید که مخاطبان شما در کجا بیشتر حضور دارند. به عنوان مثال، مکانیک یا شرکتی که فولاد می فروشد، بعید است که از راه اندازی کمپین رسانه های اجتماعی خود در پینترست منتفع شود. از سوی دیگر، صنعتگران و هنرمندان مطمئناً از جامعه آنلاین در Pinterest سود خواهند برد.

۳۹٫ بازاریابی موتور جستجو (SEM)

چند سال پیش، اصطلاح بازاریابی موتور جستجو (SEM) برای تعریف فعالیت‌های جستجوی پولی و تکنیک‌های SEO استفاده شد. با این حال، در حال حاضر SEM فقط برای تعریف فعالیت های جستجوی پولی استفاده می شود.

یکی از بزرگترین مزایای جستجوهای پولی این است که می توانید به راحتی وب سایت خود را در صفحات اول گوگل در کنار سایر غول های موتور جستجو مانند یاهو قرار دهید! و بینگ با این حال، این تنها گام اول به سمت SEM است. همچنین باید تبلیغی ایجاد کنید که به لینک تبدیل می شود و به شما امکان می دهد در وب سایت خود درآمد ایجاد کنید. از آنجایی که این مدل شما را ملزم به پرداخت بر اساس تعداد کلیک ها می کند، اگر مراقب نباشید می توانید به سرعت شروع به از دست دادن پول کنید. از این رو، مهم است که راهی برای کسب درآمد از این کلیک‌ها پیدا کنید و کلیک‌های با کیفیت بیشتری را به وب‌سایت خود بیاورید.

صرف نظر از اینکه از چه تاکتیکی برای موتور جستجو استفاده می کنید، حتی اگر روشی بدون پرداخت را انتخاب کنید، ارزش آن را دارد که وب سایت خود را برای سئو بهینه کنید.

۴۰٫ بازاریابی در زمان واقعی

همانطور که از نام آن پیداست، این نوع بازاریابی از اطلاعات به روز استفاده می کند و نیاز فوری افراد را برآورده می کند. به دلیل ماهیت آن، بازاریابی بلادرنگ برخلاف دیگر انواع مختلف بازاریابی نمی تواند برنامه ریزی شود. چنین تبلیغات پاپ آپی بلافاصله زمانی که افراد آنلاین با استفاده از داده های مشتری و تاریخچه مرور هستند ساخته می شوند. به عنوان مثال، ممکن است یک تبلیغ پاپ آپ مربوط به سالاد اسپینرها را ببینید زیرا چند روز پیش به دنبال سالاد اسپینرهای آنلاین بودید.

۴۱٫ بازاریابی ارجاعی

بازاریابی ارجاعی شامل استفاده از مصرف کنندگان فعلی برای آوردن خریداران بالقوه جدید شرکت شما از طریق دهان به دهان یا روش های دیگر است. این فقط نشان می دهد که مردم از محصولات و خدماتی که از آنها لذت می برند لذت می برند. یکی از راه‌های انجام این کار، ایجاد کمپین‌های وایرال (ویروسی) است که فوراً توجه بینندگان را به خود جلب می‌کند.

برای الهام گرفتن، برنامه ارجاع Dropbox را بررسی کنید . احتمالاً یکی از موفق‌ترین نمونه‌های بازاریابی ارجاعی است. همانطور که همه می دانید، شرکت ذخیره سازی آنلاین فضای ذخیره سازی بیشتری را به عنوان جایزه برای دعوت از کاربران جدید اعطا می کند. در اینجا، Dropbox نیازهای مصرف کنندگان خود را درک کرد و راهی برای افزایش تعداد ثبت نام ها یافت.

۴۲٫ بازاریابی تجارت

بازاریابی تجاری، همچنین به عنوان بازاریابی B2B شناخته می شود، معمولاً شامل فعالیت های تبلیغاتی است که برای افزایش تقاضای محصولات و خدمات انتخاب شده در میان شرکای زنجیره تامین طراحی شده است. بنابراین اساساً بازاریابی تجاری فقط هدف قرار دادن مشتریان نیست. خرده‌فروشان، عمده‌فروشان، توزیع‌کنندگان را هدف قرار می‌دهد.

برخی از نمونه‌های بازاریابی تجاری شامل میزبانی نمایشگاه‌های تجاری است و با تعداد زیادی از مشتریان احتمالی در یک اتاق، این شکل از بازاریابی نتایج قابل توجهی درو می‌کند.

۴۳٫ بازاریابی ویروسی

آیا تا به حال محتوایی را دیده اید که سریعتر از سرعت نور پخش شود؟ خوب، این بازاریابی ویروسی موثر است. تمام هدف بازاریابی ویروسی این است که باعث شود کمپین یا محصول شما مانند آتش گسترش یابد. به همین دلیل، هدف بازاریابی ویروسی افزایش تصاعدی آگاهی از برند با سرعت بسیار بالا است. در اینجا ذکر این نکته ضروری است که اگرچه کمپین های بازاریابی ویروسی برای مدت طولانی دوام نمی آورند، اما مطمئناً کار را انجام می دهند.

این نوع بازاریابی می تواند توسط کسب و کارهای بزرگ و کوچک آغاز شود. اگرچه کسب و کارهای بزرگ به دلیل مقرون به صرفه بودن، احتمالاً از بازاریابی ویروسی بیشترین سود را خواهند برد. به عنوان مثال، چالش سطل یخ ALS یکی از موفق ترین کمپین های بازاریابی ویروسی بود که تا کنون ایجاد شده است. تا جایی که چالش سطل یخ توسط افراد مشهور و کارآفرینان موفقی مانند مارک زاکربرگ و بیل گیتس انجام شد.

یکی دیگر از نمونه های محبوب، ویدیوی معروف Gangnam Style PSY است، بنابراین اگر فکر می کنید این آهنگ به طور تصادفی ویروسی شده است، در اشتباه بوده اید. در واقع، محبوبیت آن تا حد زیادی به تلاش‌های بازاریابی شدید Label کره جنوبی بستگی داشت.

۴۴٫ بازاریابی وب

اینترنت تقریباً همه جنبه های زندگی ما را تغییر داده است. به عنوان مثال، ارتباط کسب‌وکارها، همکاران و اعضای خانواده با یکدیگر را آسان‌تر کرده است. این امر به سازمان ها کمک کرده است تا بازار هدف خود را گسترش دهند.

اما از آنجایی که اینترنت با سرعت نگران کننده ای در حال تکامل است، کسب و کارها باید راهی برای همگام شدن با فناوری های جدید بیابند و به فکر راه هایی برای ابداع مجدد تلاش های بازاریابی آنلاین خود باشند. اگر بخواهند تعداد خریداران بالقوه را افزایش دهند و مشتریان جدید جذب کنند، این مهم است. بازاریابی وب یک دسته وسیع از تبلیغات است که عملاً به هر نوع فعالیت بازاریابی که به صورت آنلاین انجام می شود، می پردازد.

شایان ذکر است که بازاریابی اینترنتی در مقایسه با سایر روش های بازاریابی بسیار مقرون به صرفه تر است. به عنوان مثال، شرکت ها می توانند وبلاگ های خود را راه اندازی کنند یا شروع به آپلود ویدیو در YouTube کنند. بهترین چیز این است که اینترنت امکان جمع آوری اطلاعات در مورد رفتار خرید مصرف کننده، ترجیحات شخصی، جمعیت شناسی مشتری و غیره را برای شرکت ها فراهم کرده است. برخی از اجزای اصلی بازاریابی وب عبارتند از بهینه سازی موتور جستجو، تبلیغات نمایشی، بازاریابی ارجاعی، بازاریابی رسانه های اجتماعی و غیره. متوجه خواهید شد که انواع مختلفی از بازاریابی آنلاین وجود دارد.

روش های تبلیغات و بازاریابی بسیار زیاد است. مهم این است که ببینید کدام روش مناسب کسب و کار شماست و کدام روش بهترین استفاده و کمترین هزینه و همچنین بیشترین بازدهی را برای کسب و کار شما دارد. ما نیز در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ آماده ایم تا با ارائه انواع خدمات مشاوره کسب و کار ، تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کار آنلاین شما از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو مارکتینگ و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین به کسب و کار شما جهش ببخشیم و خیلی حرفه ای و سرعتی شما را به چند برابر شدن درآمد برسانیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال در مورد کسب و کار آنلاین یا آفلاین و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ آسابرندینگ بپرسید. آموزش های کسب و کار آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

منبع این مقاله: advergize

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: