۱۰ استراتژی بازاریابی برای تقویت رشد کسب و کار شما

استراتژی بازاریابی

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

استراتژی بازاریابی برای تقویت رشد کسب و کار بسیار مهم است؛ زیرا رشد یک کسب و کار آسان نیست. ابتدا به یک ایده قابل اجرا نیاز دارید. برای همین شما باید یک هدف سودآور را کشف کنید، یک جمعیت هدف را تعریف کنید و چیزی ارزشمند برای فروش داشته باشید. این که آیا شما در حال دستفروشی محصولات، خدمات یا اطلاعات هستید، اطلاع رسانی به طور فزاینده ای سخت شده و بدون استراتژی های بازاریابی مناسب برای تقویت رشد شما، کسب سود و سرپا ماندن عملا غیرممکن است.

با این حال، شناسایی استراتژی های مناسب برای بازاریابی کسب و کار شما اغلب به علم موشکی تشبیه می شود. چگونه پیام خود را به مخاطب مناسب برسانید و آن را به طور موثر انجام دهید؟ چگونه می‌توانید دید را افزایش دهید و فروش را افزایش دهید و در عین حال سود خود را با یک پیشنهاد تبدیلی حفظ کنید ؟ امروزه، با توجه به رقابت‌های زیادی که از رسانه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی موتورهای جستجو ، وبلاگ‌نویسی و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک داریم، به راحتی می‌توان فهمید که چرا بیشتر افراد حاضرند موهای خود را از بین ببرند.

حقیقت این است که آنچه شما را در کسب و کار به این نقطه رساند، احتمالاً شما را به سطح بعدی نخواهد رساند. اگر احساس می کنید گیر کرده اید، به چالش بپیوندید. بیشتر کارآفرینان آنقدر مشغول کار «در» کسب و کار خود هستند که در «روی» کسب و کار خود کار نمی کنند. در نتیجه برخورد با عملیات روزانه یک شرکت که شامل نگهداری مشتری، تقاضاهای زنجیره تامین و موارد دیگر است، اغلب از به کارگیری استراتژی های بازاریابی مناسب که به رشد کسب و کار ما کمک می کند غفلت می کنیم.

برای انجام آن چه کاری لازم است؟ به زبان ساده، برای لحظه ای باید یک قدم به عقب برگردید. شما باید مکانیزم های اساسی پیام خود را تجزیه و تحلیل کنید و درک کنید که چگونه می توانید به طور مؤثر به مخاطبان بزرگ تری بدون از دست دادن پیراهن خود دسترسی پیدا کنید. راز همه اینها؟ مهم نیست از چه استراتژی بازاریابی استفاده می کنید، اگر یک قیف فروش موثر نداشته باشید و تبدیل های خود را بهینه نکنید ، فقط پول را دور می ریزید.

بهترین استراتژی های بازاریابی برای استفاده چیست؟ 

اکثر کسب و کارها با معمایی روبرو هستند. این یک Catch-22 است. نیاز آشکار به افزایش دید برای بهبود چشمگیر فروش وجود دارد. اما برای دیده شدن بیشتر، کسب و کارها باید پول بیشتری خرج کنند. اما وقتی آن چاه خشک شد، چه کاری باید انجام دهید؟

هیچ پاسخ واضح و روشنی برای آن سوال وجود ندارد که همه شرایط را پوشش دهد. اما کارهایی وجود دارد که می‌توان امروز، در حال حاضر، حتی با بودجه‌ی اندک، انجام داد تا مشتریان بیشتری را بدون استفاده از خدمات بانکی به دست آورد. با این حال، همه چیز به زمان خلاصه می شود. اگر پول ندارید، مطمئناً بهتر است که برای سرمایه گذاری وقت داشته باشید.

در هر صورت، تا زمانی که اصول یک کسب و کار سالم وجود داشته باشد و با تلاش خالصانه برای افزودن ارزش، به طور خستگی ناپذیری برای ایجاد یک رابطه معتبر با مصرف کننده تلاش می کنید، ۱۰ استراتژی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.خوا

بیشتر بخوانید: ۵ راه برای بهبود کسب و کار، از طریق استراتژی بازاریابی مرکز داده (دیتا سنتر)

۱٫ از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

شما نمی توانید شبکه های اجتماعی را نادیده بگیرید. آنجاست که تمام به اصطلاح جادو اتفاق می افتد. برخی از کسب و کارها تنها بر پایه شبکه های اجتماعی ساخته شده اند. در ابتدا می تواند ترسناک باشد. اما با افزایش سرعت در طول زمان پست گذاشتن در رسانه های اجتماعی را آسان تر و آسان تر خواهید یافت. البته، اگر پولی برای هزینه کردن دارید، می توانید یک مدیر رسانه اجتماعی نیز استخدام کنید. اما اگر این کار را نکردید، فقط خودتان باشید.

معتبر باشید افکار خود را ارسال کنید محصولات خود را ارسال کنید هر چیزی را که مرتبط و مفید می‌دانید منتشر کنید که به مخاطبان شما کمک می‌کند درباره شما و کسب‌وکارتان بیشتر بیاموزند یا در مورد صنعتی که در آن هستید اطلاعات بیشتری کسب کنند.

از پیام های مستقیم در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و حتی اسنپ چت یا توییتر برای ارتباط با سایر مشاغل موفق یا حتی برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه ای که ممکن است به دنبال محصولات و خدمات شما باشند، استفاده کنید. این بازاریابی بسیار قدرتمند است.

۲٫ آموزش های ویدئویی ایجاد کنید.

یکی از موثرترین راه‌ها برای اطلاع از کسب‌وکارتان، ایجاد آموزش‌های ویدیویی است. چیز مفیدی را به مردم بیاموزید. آنها را از طریق آن عبور دهید. آموزش های گام به گام بسیار رایج است. هرچه در این زمینه بهتر باشید و ارزش بیشتری ارائه دهید، سریع‌تر می‌توانید دید و در نهایت فروش خود را افزایش دهید.

امروزه یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ دنیا پس از گوگل است. هر وقت کسی بخواهد چیزی را به صورت بصری یاد بگیرد، به آنجا سر می‌زند. به احتمال زیاد خودتان این کار را بارها انجام داده اید. بنابراین فقط از خود بپرسید که چه چیزی می توانید در کسب و کار خود آموزش دهید که به مصرف کنندگان کمک کند تا برخی از مشکلات را حل کنند؟ در وهله اول چه چیزی باعث شد وارد تجارت شوید؟

سخت ترین قسمت کجاست؟ شنیدن صدای خود در حال پخش و حتی دیدن خود. در حال حاضر، لازم نیست به صورت بصری مقابل دوربین ظاهر شوید، اما احتمالاً نیاز به شنیده شدن دارید. به مرور زمان به آن عادت می کنید. اما نمی‌توانید دید و دسترسی یوتیوب را نادیده بگیرید، پس از همین امروز شروع به ساخت ویدیوهای معتبر و مفید کنید.

استراتژی بازاریابی 2

۳٫ همین الان وبلاگ نویسی را شروع کنید.

مطمئنا، شما می توانید یک وبلاگ راه اندازی کنید . اگر وبلاگی برای کسب و کار خود ندارید، باید فوراً آن را راه اندازی کنید. اما لازم نیست فقط در وبلاگ خود وبلاگ بنویسید. اکثر مردم وبلاگ نویسی را پیش پا افتاده می دانند زیرا آنها در معرض دید نیستند. حقیقت این است که وبلاگ شما مانند یک بیابان برهوت می شود مگر اینکه بدانید دارید چه می کنید.

اما این فقط در مورد ارسال ایده های خود در وبلاگ خود نیست. شما باید وبلاگ نویسی معتبر را شروع کنید. از پلتفرم هایی مانند Medium برای ارسال محتوا استفاده کنید. در Quora و Reddit به سوالات پاسخ دهید. یا به پلت فرم انتشار لینکدین بروید. همه اینها دامنه های مرجعی هستند که هر کسی می تواند در آنها پست کند، که مخاطبان زیادی دارند و همین الان دسترسی فوری و فوری به شما می دهند.

وقتی وبلاگ می‌نویسید، مطمئن شوید که به طور مؤثر وبلاگ می‌زنید. مطالب ضعیف ارسال نکنید. به ارزش افزودن فکر کنید. آیا نگران افشای تمام اسرار تجاری خود هستید؟ نگران نباش. برای مردم آنقدر ارزش قائل شوید که فوراً در چشم آنها یک مرجع شوید. این یکی از قوی ترین استراتژی هایی است که می توانید برای بازاریابی هر کسب و کاری از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۷ نکته مفید در مورد استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار

۴٫ بهینه سازی موتور جستجو را درک کنید. 

این حوزه ای از بازاریابی است که من به شدت به آن علاقه دارم. اما این همچنین منطقه ای است که بسیاری از مردم به شدت از آن وحشت دارند. بله، سئو می تواند ترسناک باشد. اما می تواند قدرتمند نیز باشد. و هنگامی که یاد می گیرید از آن استفاده کنید و SEO را به روش صحیح یاد بگیرید، آسمان واقعاً محدود است.

شرکت‌هایی وجود دارند که به شما یاد می‌دهند چگونه از PBN‌های مشکوک و دیگر طرح‌های پیوند برای «فریب دادن» گوگل استفاده کنید. ممکن است نتایج کوتاه مدت داشته باشد، اما در دراز مدت، شما در آب داغ فرود خواهید آمد. با سئو نمی توانید از میانبر استفاده کنید. درست مانند تجارت، اگر می خواهید نتایج را ببینید، باید برای کار و زمان صرف کنید.

چند نکته برای انجام این کار به روش صحیح؟ کلمات کلیدی را اسپم نکنید. این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که اکثر مردم مرتکب می شوند. ضمن ادای احترام به موتورهای جستجو، محتوای خود را برای انسان ایجاد کنید. اما مهمتر از آن، اطمینان حاصل کنید که هر آنچه را که منتقل می کنید، روشنگر، جذاب، منحصر به فرد است و ارزش فوق العاده ای اضافه می کند.

۵٫ از اینفلوئنسرها استفاده کنید.

آیا می‌خواهید بدون اینکه سال‌ها طول بکشد تا مخاطبان خود را افزایش دهید، حرف خود را به گوش مردم برسانید و دید خود را در رسانه‌های اجتماعی افزایش دهید؟ پس مطمئناً باید از اینفلوئنسرها استفاده کنید. اما نکته کلیدی یافتن اینفلوئنسر مناسب است. شما مجبور نیستید با اینفلوئنسرها با میلیون ها فالوور همراه شوید. شما می توانید میکرو اینفلوئنسرهایی را با ده ها هزار یا حتی صد هزار دنبال کننده انتخاب کنید.

راه حل چیست؟ اینفلوئنسر مناسب را در جایگاه خود پیدا کنید تا مخاطب مناسب را هدف قرار دهید. این فقط در مورد انتشار پیام شما نیست. این در مورد انتشار پیام شما به پایگاه مصرف کننده مناسب است. اگر بتوانید این کار را به درستی انجام دهید، احتمالاً وقتی به سود بالقوه ای که می تواند بازگرداند فکر کنید، می توانید با پول زیادی که سرمایه گذاری شده است، به مخاطبان قابل توجهی دست پیدا کنید.

اگر سیستم ها و محصولات فروش شما در جای خود هستند، پس این منطقی است. اگر پیشنهادی دارید که به وضوح در حال تبدیل است و صرفاً در مورد دید بیشتر است، احتمالاً در حال حاضر این استراتژی بازاریابی مناسب برای شما است. وضعیت را ارزیابی کنید و با اینفلوئنسرها تماس بگیرید و قیمت آنها را بسنجید. تست های کوچکی انجام دهید و ببینید چه چیزی کار می کند، سپس مقیاس کنید.

۶٫ یک آهنربای عالی بسازید.

اثربخشی بسیار زیاد در بازاریابی واقعاً به ایجاد یک آهنربای عالی خلاصه می شود. من متوجه شده ام که آهنربای مناسب ارائه شده به مخاطبان مناسب می تواند نتایج انفجاری داشته باشد. بهترین راه برای انجام این کار این است که اگر بتوانید نقاط ضعف مناسب را شناسایی کنید و راه حلی را در آهنربای سرب خود ارائه دهید، در این صورت به خوبی در راه هستید.

مصرف کنندگان در مواجهه شما با چه مشکلی مواجه هستند؟ در وهله اول چه چیزی باعث شد وارد تجارت شوید؟ این سوالات را قبل از ساخت آهنربای سربی از خود بپرسید. هرچه در ابتدا مشکل یا نقاط ضعف را بهتر شناسایی کنید، در واقع با راه حلی در آهنربای سرب خود بهتر می توانید آن را برطرف کنید.

چه نوع آهنربای سربی باید بسازید؟ این می تواند یک کتاب الکترونیکی، یک برگه تقلب، یک چک لیست، یک ویدیو و موارد دیگر باشد. البته این فقط مربوط به آهنربای سربی نیست. شما باید یک صفحه فشرده با کپی فروش بسیار جذاب داشته باشید تا مردم را به تور شما بیاندازید. اما همه چیز با یک آهنربای سربی عالی شروع می شود. هرچه بهتر باشد، در دستیابی به مخاطبان خود مؤثرتر خواهید بود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مشاوره کسب و کار یا مشاوره شغلی

۷٫ از تبلیغات فیسبوک با هدف گذاری مجدد استفاده کنید.

یکی از قوی‌ترین روش‌هایی که این روزها می‌توانید برای بازاریابی تقریباً هر چیزی استفاده کنید، تبلیغات فیس‌بوک هستند. با فیس بوک، می توانید به یک مخاطب بسیار خاص دسترسی پیدا کنید و می توانید این کار را خیلی راحت انجام دهید. شما می توانید بر اساس علاقه، سن، وضعیت روابط، موقعیت جغرافیایی و بسیاری موارد دیگر هدف قرار دهید.

اما ترفند در اینجا برای به دست آوردن نتایج عالی فقط در مورد ترافیک کلیک نیست. شما باید روی تبدیل ها و هدف گذاری مجدد از طریق پیکسل ها تمرکز کنید. اگر نمی‌دانید چگونه فیس‌بوک پیکسل را در سایت خود نصب کنید، پس حتماً باید همین الان یاد بگیرید که چگونه این کار را انجام دهید. حتی اگر تبلیغات فیس بوک را اجرا نمی کنید، می توانید مخاطبان خود را با یک پیکسل بسازید.

پیکسل‌ها همه کسانی را که به سایت شما می‌آیند را ردیابی می‌کنند و می‌توانید مخاطبان سفارشی اطراف آن‌ها ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر محتوایی در مورد نحوه یادگیری رانندگی یک کامیون نیمه‌کامیونی ارسال می‌کنید و بازدیدکنندگان را با پیکسل‌ها ردیابی می‌کنید، سپس می‌توانید گواهینامه رانندگی کامیون را برای افرادی که قبلاً به آن علاقه نشان داده‌اند، به دلیل بازدید از آن صفحه خاص، عرضه کنید و تبدیل های شما سر به فلک می کشد.

۸٫ از LinkedIn به روش درست استفاده کنید.

آیا ویدیویی در پروفایل لینکدین خود دارید؟ آیا می دانستید که می توانید به راحتی یکی را اضافه کنید؟ چرا برای معرفی خود و کسب و کارتان وقت نمی گذارید. آن را به توضیحات نمایه خود پیوند دهید. این یک راه آسان برای بازاریابی غیرفعال کسب و کار شما است و زمانی که به درستی انجام شود، می تواند به نتایج تکان دهنده ای منجر شود.

اگر ارتباطات زیادی در لینکدین دارید و واقعاً در آنجا پست نمی‌گذارید، فوراً شروع کنید. شما می توانید به مخاطبان زیادی دست پیدا کنید، به خصوص زمانی که پست های شما در فضای مجازی منتشر می شوند. این مکان عالی برای انتقال سفر کارآفرینی است. در مورد چالش های خود صحبت کنید و داستان بگویید. هرچه داستان‌های شما مؤثرتر باشد، زمانی که وایرال می‌شوید، ظرفیت شما بیشتر می‌شود. همچنین می توانید با سایر مشاغل ارتباط برقرار کرده و با کارآفرینان همفکر در لینکدین همکاری کنید. این یک منبع عالی برای همه چیزهای تجاری است و بسیاری از مردم این را نادیده می گیرند.

۹٫ یک برنامه وابسته ایجاد کنید.

اکثر مردم قدرت بازاریابی وابسته را درک نمی کنند. شرکت های وابسته می توانند انرژی عظیمی برای رشد فراهم کنند. اما نزدیک شدن به شرکای مناسب همیشه به این آسانی نیست. اگر می خواهید وابسته بزرگتر شما را جدی بگیرد، باید تبدیل خوبی داشته باشید.

پیمایش در میدان مین وابسته می تواند مشکل باشد. پشتکار می‌خواهد و برای گذراندن آن سختی واقعی لازم است. بسیاری از ما پس از چند ناکامی ناامید می شویم، اما نمی توانید اجازه دهید که احساسات مانع از ایجاد رابطه شوند. یک برنامه وابسته بسازید و شروع به ارتباط با افراد وابسته احتمالی کنید که می توانند به شما کمک کنند.

۱۰٫ از دنباله های بازاریابی ایمیلی استفاده کنید

بخشی از هر قیف فروش خوب، دنباله بازاریابی ایمیلی است. اینها پیام های خودکاری هستند که پس از عضویت در لیست شما برای کاربران ارسال می شود. از دنباله ایمیل خود برای ایجاد رابطه با مشترک استفاده کنید. معتبر و شفاف باشد. و سفر خود را هدایت کنید.

از پاسخ ها و کلیک های ایمیل برای بخش بندی لیست خود استفاده کنید. برای مثال، اگر شخصی روی یک لینک خاص کلیک کند، به وضوح به چیزی علاقه نشان داده است. آن مشترک را تگ کنید تا بعداً برای آنها بازاریابی کند. اگر کسی خرید کرد، او را به عنوان خریدار تگ کنید. شناسایی خریداران و علایق مشترکین شما برای بخش بندی بسیار مهم است.

هنگامی که پخش را ارسال می کنید، تست تقسیم را انجام دهید. همه چیز را تقسیم کنید، در واقع، تا زمانی که ماشه را نکشید و واقعاً آن را آزمایش نکنید، هرگز نمی‌دانید چه چیزی مؤثرتر است. این به شما کمک می کند تا درک کنید که مخاطبان شما به چه چیزی بهتر پاسخ می دهند، شما را به یک ارتباط بهتر تبدیل می کند و بهتر می توانید به مشتریان خود بفروشید.

آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است که صفر تا صد تبلیغات را برای کسب و کارهای مختلف انجام می دهد. مشاوره های کسب و کار و مشاوره شغلی و مشاوره سرمایه گذاری همگی در آسابرندینگ توسط کارشناسان خبره اقتصادی و فناوری صورت می پذیرد.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین و دیجیتال مارکتینگ آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال در مورد اینستاگرام برای هر کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: