تکنیک های حرفه ای نوشتن پست لینکدین (لینکداین) منجربه اقدام (۲)

لینکدین

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

در بلاگ های پیشین پیرامون موضوع لینکدین مطالبی تحت عنوان تکنیک های حرفه ای نوشتن پست لینکدین (لینکداین) منجربه اقدام (۱) به حضور شما مخاطبین گرامی تقدیم شد که اگر هنوز آن را ندیده اید پیشنهاد می کنیم همین حالا آن را ببینید. در این بلاگ ادامه آن مطلب تقدیم شما مخاطبین همیشگی آسابرندینگ می شود:

 پست‌های عقیدتی و مذهبی

همه ما برای خودمان عقیده‌ای داریم و می‌خواهیم آن را با دیگران به اشتراک بگذاریم و به سابرین منتقل کنیم. برخی از پست‌هایی که مربوط به بیان عقاید هستند ماهیت منفی دارند. این موضوع به تنهایی برای شما دردسرساز نیست. مشکل زمانی ایجاد می‌شود که شما متضاد عمل نمایید. در لینکدین نیازی به بحث‌های داغ نیست. اینکار به جای اینکه کمکتان کند به شرایط شما آسیب بیشتری وارد می نماید. تعامل همیشه و در همه‌جا به یک شیوه ایجاد نمی‌گردد.

شما می‌توانید پست‌های عقیدتی خود را منتشر کنید و دیگران را نیز تشویق کنید نظرات و افکارشان را درباره این موضوع به اشتراک بگذارند. حتی می‌توانید نظر خود را بگویید و بحث را تمام کنید یا اینکه سوالی از مخاطبان خود بپرسید و اجازه دهید تا دیگران به شما پاسخ دهند. افراد نظرات گوناگونی دارند.

من سعی می‌کنم به نظراتی که مخالف نظر من هستند پاسخی ندهم. این بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. لازم نیست نظرات و عقاید غلط دیگران را بیابید و به آن پاسخ دهید، مگر اینکه وظیفه و رسالت شما در فضای مجازی چنین چیزی باشد.

اگر تصمیم دارید از پست‌های عقیدتی استفاده کنید نکته مهمی هست که باید به خاطر داشته باشید: به نظرات و عقاید دیگران احترام بگذارید و از بی احترامی و یا توهین جدا پرهیز کنید. هدف شما ترغیب مخاطب به تعامل بیشتر از طریق بحث‌نمودن است. این بحث نباید به بحث داغ و جنجالی تبدیل شود. زمانی که به نظرات دیگران پاسخ می‌دهید مراقب باشید اذیتشان نکنید و نظراتشان را زیر سوال نبرید.

اگر از این نوع پست‌ها استفاده می‌کنید، با احتیاط و هر از چندگاهی آن را در برنامه‌تان داشته باشید و از نوشتن پست‌هایی که مربوط به مذهب، سیاست یا سایر موضوعات بحث‌برانگیز است حتی الامکان خودداری کنید. شما فقط دنبال دیده‌شدن در لینکداین هستید نه تحریک احساسات کاربران به شیوه نادرست و اختلاف برانگیز.

خوب حالا بیایید با هم ۷ نوع پستی که باید به استراتژی محتوایی خود در لینکداین اضافه کنید را بررسی کنیم. هر کدام از پست‌هایی که معرفی می‌کنیم اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند.

۷ نوع پست لینکداینی که به احتمال زیاد به اقدام منجر می‌شوند عبارتند از:

هر پستی هدف متفاوتی معمولا دارد. بیشتر افراد به صورت تصادفی بدون اینکه استراتژی یا هدف مشخصی داشته باشند پست در لینکداین ارسال می‌کنند.

هر فعالیتی که شما در دنیای بازاریابی انجام می‌دهید باید بر اساس یک هدف واضح، مشخص و دقیق باشد. این قانون در پست‌های لینکدینی هم به شدت صادق است. هفت نوع پستی که در ادامه آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ به شما معرفی می‌کند، می‌تواند کاربر را به فعالیت و اقدام موثر وادارد:

  1. پست‌های رهبری‌ فکری: به کمک نکات کوتاه، کامنت‌ها و ویدئوها ایده‌های جدید و نوینی را ارائه کنید و مطلب خوبی به دیگران بیاموزید.

هدف: با این نوع پست می‌توانید خودتان را در یک موضوع خاص به عنوان اتوریتی معرفی نمایید.

تکرار پیشنهادی: یک یا دو بار در هفته

۹۴ درصد از بازاریابان B2B در رسانه‌های اجتماعی از لینکدین برای منتشر کردن محتوای خود استفاده می‌کنند. حدود ۴۵درصد از خوانندگان لینکدین موقعیت‌های شغلی در سطوح بالا دارند.( مدیر،  مدیر عامل یا سایر موارد)

  1. پست‌های گردآوری‌شده: به اشتراک‌گذاری محتوای دیگران به شما این امکان را می ‌دهد بدون اینکه به‌طور منظم محتوایی ایجاد کنید در بالاترین جایگاه از ذهن مخاطب بمانید. این نوع پست‌ها مزایای دیگری هم دارند. با پست‌های گردآوری‌شده می‌توانید به ایجاد رابطه با اینفلوئنسرها هم کمک نمایید.

هدف: هدف شما در این نوع پست‌ها این است که در بالاترین جایگاه از ذهن مخاطب بمانید و ارزشی به آن‌ها بیفزایید. در برخی از موارد هم هدف شما ممکن است ایجاد رابطه با یک یا چند نفر از اینفلوئنسرها باشد.

چند وقت به چند وقت این نوع پست را به کار ببریم؟ دو بار در هفته

  1. ترویج محتواهایتان: شما می‌توانید پست‌های وبلاگی یا ویدئوهای یوتیوبی را دوباره در لینکدین برای دیگران منتشر کنید.

هدف: هدف از نوشتن چنین پست‌هایی ایجاد ترافیک به سمت محتوای موجود در سایت یا کانال یوتیوبی شما است.

چند وقت به چند وقت این نوع پست را انجام دهیم؟ دو الی سه بار در هفته

  1. پست‌های تعاملی: سوالی از مخاطب خود بپرسید، از او بخواهید دیدگاهش را بنویسد یا ایده و افکارش را با شما در میان بگذارد.

هدف: ترغیب تعامل و گفتگو با شبکه‌ای که دارید…

چند وقت به چند وقت این نوع پست را به کار ببریم؟ یکبار در هفته یا حتی کمتر

بیشتر بخوانید: چالش های برون‌سپاری و درون‌سپاری

  1. پست‌های عقیدتی: نظر و عقیده خود را درباره یک موضوع بیان نماییید و از افراد بخواهید به این بحث شما اضافه شوند. به اشتراک‌گذاری عقاید می‌تواند دیگران را هم به اشتراک گذاشتن عقایدشان تشویق نماید.

هدف: ایجاد مکالمه با شبکه افراد لینکدینی

چند وقت به چند وقت این نوع پست را به کار ببریم؟ یک یا دو بار در ماه و حتی کمتر

  1. پست‌های جشن و تجلیل: جوایزی که به ‌طور حرفه‌ای برنده شده‌اید را از طریق داستان سرایی در اختیار مخاطبین خود بگذارید.

هدف: خودتان یا کسب وکاری که دارید را انسانی و واقعی نشان دهید و در عین حال کارهای مهمی که انجام می‌دهید را برجسته نمایید. به افراد اجازه دهید رابطه عاطفی و احساسی با شما برقرار کنند.

چند وقت به چند وقت این نوع پست را داشته باشیم؟ هر وقت لازم بود

  1. پست مربوط به اتفاقات و رویدادهای اخیر: افکار و عقاید خود درباره رویداد پیش رو را منتشر کنید. رویدادهای اخیر در ذهن بیشتر افراد می‌ماند و بحثی در این باره ایجاد می‌ نماید.

هدف: درباره رویدادهایی که ارزش خبری دارند مکالمه‌ای ایجاد کنید.

چند وقت به چند وقت این نوع پست را به کار ببریم؟ هر زمان مرتبط بود.

۹۱ درصد از مدیران، لینکدین را به عنوان اولین مکان برای انتشار مطالب حرفه‌ای مرتبط می‌دانند.

استراتژی محتوایی لینکدین: در بالای فید مخاطب بمانید و بالاترین جایگاه از ذهنشان را تسخیر نمایید.

بهترین روش برای تعیین پست‌های لینکدینی که مورد توجه قرار می‌گیرد این است که بایستی دید که دیگران چه چیزی به اشتراک می‌گذارند و اگر نتیجه خوبی از آن می‌گیرن، شما بیشتر این کار را تکرار کنید. برای اینکه بتوانید در لینکدین نظر مخاطب را به خود جلب کنید، مخاطب بیشتری جذب نمایید و اتوریتی خود را بسازید، باید رویکرد دقیق استراتژیک در تولید محتوایتان داشته باشید. ببینید چه رویکردی برایتان کار می‌کند و چه رویکردی موثر و کارا نیست.

وقتی شبکه‌ای از مشتریان بالقوه و مشتریان را در لینکداین می‌سازید می‌توانید بالاترین جایگاه از ذهن مخاطب را از آنِ خود نمایید. محتوا بهترین روش برای رسیدن به چنین هدفی است. فقط به خاطر داشته باشید که محتوا هرگز به تنهایی کافی نمی باشد. شما باید به طور مستمر با مخاطبان هدفتان ارتباط داشته باشید. فقط به افرادی که به سراغتان می‌آیند بسنده نکنید.

فرایند تولید سرنخ را در لینکدین عوض کنید و خودتان هم با مشتریان ایده‌آل ارتباط موثر و پویا داشته باشید. اینکه منتظر بمانید فردی به سراغتان بیاید رویکرد خوبی در این شرایط نمی باشد. با مخاطب خود ارتباط فعالی داشته باشید و برایش ارزش‌آفرینی داشته باشید.
ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع خدمات تخصصی دیجیتال مارکتینگ، مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شماست!

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: