تکنیک های حرفه ای نوشتن پست لینکدین (لینکداین) منجربه اقدام (۱)

لینکدین

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

خیلی از اوقات افرادی را می‌بینیم که پستی را در لینکدین منتشر می‌کنند اما هیچ تعاملی از آن به دست نمی‌آورند و در واقع منجر به اقدام نمی شود. آن‌ها مدام پست‌های یکسان و متعددی منتشر می‌کنند و انتظار دارند کاربران با آن ارتباط برقرار کنند.

اگر هیچ‌کس با پست لینکداینی شما ارتباط برقرار نمی‌کند حتماً دلیلی برای این موضوع وجود دارد. باید در چنین شرایطی شیوه خود را تغییر دهید. با شناسایی روش‌هایی که با آن‌ها پست‌های لینکدینی به خوبی نوشته می‌شوند می‌توانید توجه کاربران را به خود جلب کنید.

شما هنوز هم با جملاتی مثل جملات زیر موافقید؟

« متخصصین هستند که برای پست‌هایشان توجه و ارزش ویژه‌ای دریافت می‌کنند. افراد دوست دارند با متخصصانی کار کنند که در موضوعات خود معتبرند.»

اگر فکر می‌کنید این جمله درست است پس شما معتقدید هیچ‌کس بدون شهرت و اعتبار نمی‌تواند محتوای مفید و ارزشمندی برای دیگران منتشر کند و همه چیز به افراد متخصص و حرفه ای وابسته است. 

اگر می‌خواهید افراد زیادی شما را به عنوان متخصص یا فرد معتبر در یک موضوع بشناسند، حتما محتوایتان را به اشتراک بگذارند یا حداقل زمانی را کنار شما بمانند باید مورد اعتماد باشید. با این حال اشتراک منظم محتوا مزایای دیگری هم حتما برایتان خواهد داشت. این کار کمکتان می‌کند در بالاترین جایگاه از ذهن مخاطبان ایده‌آلتان بمانید. به همین خاطر، داشتن استراتژی مناسب برای انتشار محتوای لینکدینی برای رسیدن به موفقیت‌های طولانی مدت قطعا ضروری است.

در این مقاله ۳ نکته مهم و ضروری برای انتشار پست‌های لینکداینی موفق را از سمت تیم نویسندگان آسابرندینگ با شما به اشتراک خواهیم گذاشت که کمکتان می‌کند در بالاترین جایگاه از ذهن مخاطب خود بمانید، با او اعتمادی ایجاد کنید و اتوریتی خود را بیشتر از گذشته نمایید.

 چگونه پست‌های لینکدینی بنویسیم که اتوریتی‌ ما را افزایش دهند؟!

بدون داشتن برنامه منظم هرگز نمی‌توانید در رسانه‌های اجتماعی به موفقیت برسید. اما هنوز هم خیلی‌ها هستند که بدون رویکرد و آگاهی مناسب به سراغ شبکه‌های اجتماعی می‌روند. اگر می‌خواهید تلاش‌هایی که برای وبلاگ‌نویسی می‌کنید برای کسب وکارتان مفید باشد باید پست‌هایی بنویسید که توسط مخاطبان هدفتان مفید خوانده می‌شود. برای ایجاد چنین پست‌هایی باید از ۳ عنصر کلیدی زیر حتما تبعیت کنید:

بیشتر بخوانید: روش های موثر برای افزایش فروش آنلاین که تا بحال نمی دانستید

  1. پست پیلار خود را برنامه‌ریزی کنید:

بیشتر افراد وقتی می‌خواهند پستی را منتشر کنند با یک چالش بزرگ مواجه می‌شوند. این افراد مدام از خودشان می‌پرسند چه نوع پستی باید منتشر کنم؟ ما درباره فرمت پست‌ها همچون پست‌های وبلاگی، ویدئویی یا اینفوگرافیک صحبت نمی‌کنیم. شما می‌توانید فرمتتان را بر اساس نوع محتوایی که قرار است بنویسید به هرشکلی انتخاب کنید.

بحث ما بر روی موضوعاتی است که باید محتوایتان را بر اساس آن طراحی و تولید کنید. برای اینکه ببینید چه نوع موضوعی می‌تواند شما را به موفقیت نزدیک‌تر کند باید در ابتدا به موضوع و محتوایی فکر کنید که بازار هدفتان علاقه نسبتا بیشتری به آن دارد. استراتژی تولید محتوا در لینکدین باید با ۱۰نوع محتوای پیلار آغاز شود( البته تقریبا ۱۰ نوع).

محتوای پیلار یک سری محتوای همیشه سبز است که سطح دانش شما را نشان می دهد و مهم‌تر از همه مهم‌ترین مشکلات مشتریان بالقوه را هدف قرار می‌دهد. این محتوای بنیادین، ارزش بسیاری برای مشتریان به‌خصوص مشتریان بالقوه خواهد داشت و می‌تواند منبع باارزشی برایشان محسوب. پست‌های پیلار به تلاش‌های سئویی‌تان هم کمک زیادی می‌کند. شاید فکر کنید کار سخت و زمان بری در پیش دارید اما لزوما همیشه این‌گونه نیست.

بخش از استراتژی تولید محتوا در لینکدین، اغلب تصمیم‌گیری بر روی نوع محتوایی است که باید منتشر کنید. سعی می‌کنم در این مقاله این بخش از کار را تا جایی که ممکن است برایتان ساده‌تر کنم. ۱۰ مورد از سوالات پرتکراری که مشتریان بالقوه، سرنخ‌ها و مشتریان همواره از شما می‌پرسند را به یاد بیاورید و یادداشت کنید. هر کدام از این سوالات، می‌تواند یک محتوا برایتان تولید کند.

حالا می‌توانید این محتوا را به شکل مقاله، ویدئو یا سایر فرم‌های محتوایی دربیاورید. بیایید این موضوع را با یک مثال خوب بررسی کنیم. مشتریان زیادی همیشه از ما این سوال را می‌پرسند که صفحه شرکتی در لینکداین اهمیت بیشتری دارد یا صفحه شخصی؟

من برای اینکه بتوانم به این سوال پاسخ بدهم یک پست وبلاگی ایجاد کردم و آن را در لینکدین خود به اشتراک گذاشتم. می‌بینید که خیلی ساده است.  سوالاتی که مدام تکرار می‌شوند جزو مواردی هستند که باید برایشان محتوا تولید کنید. اگر این موضوع را همیشه به خاطر داشته باشید هرگز  به دنبال موضوع محتوا نمیگردید. هر روز دو میلیون پست، مقاله و ویدئو در لینکدین منتشر می‌شود. پس سعی کنید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

  1. اهداف واضح و روشنی برای هر پست در لینکدین در نظر بگیرید:

هر پست،  مطلب وبلاگی یا محتوایی که به اشتراک می‌گذارید باید هدف واحدی را حتما دنبال کند. وقتی می‌خواهید محتوایی ایجاد کنید یا آن را به اشتراک بگذارید به اولین چیزی که باید بدان فکر کنید هدف آن است. می‌خواهید مخاطب خود را آموزش دهید، مکالمه‌ای با او ایجاد کنید یا او را به فعالیت خاصی ترغیب کنید؟

  1. در پست‌های لینکدینی خود افراد را به تعامل با خودتان تشویق کنید:

شما باید به صورت استراتژیک محتوایی در لینکداین به اشتراک بگذارید که افراد را به تعامل وا می‌دارد. باید با پست‌های لینکداینی خود مخاطب را به مشارکت وا دارید. یکی از بهترین روش‌ها برای تشویق مخاطب، سوال چالشی پرسیدن از اوست. برای اینکار روش درست و غلط هم وجود دارد. پرسیدن سوالات نادرست یا  احمقانه می‌تواند مشکلات زیادی برایتان ایجاد کند.

حتی محتوایی که به تعامل منجر می‌شود، باز هم نمی‌توان گفت که این تعامل یک تعامل خوب است. تعامل منفی می‌تواند به برند شخصی و حرفه‌ای شما آسیب جدی وارد کند. با اینکه همه پست‌های شما نباید زیاد تعاملی باشند اما بر روی پست‌هایتان باید به طور منظم تعامل خوبی به دست آورید تا این افراد شما را ببینند. هر چقدر تعامل بیشتری به دست آورید نشان داده شدن محتوا در شبکه‌تان بیشتر می‌شود و سایر اعضا راحت‌تر شما را می‌بینند.

بیشتر بخوانید: چالش های برون‌سپاری و درون‌سپاری

پست‌های تعاملی:

یکی از بهترین روش‌ها برای کسب تعامل و مشارکت بیشتر استفاده نمودن از پست‌هایی هستند که سبک تعاملی دارند. چنین پست‌هایی یک هدف واحد دارند و آن هم ترغیب مخاطب به تعامل است. پست‌های تعاملی سوالاتی را می‌پرسند یا از کاربر می‌خواهند ایده‌هایشان را به صورت دیدگاه بیان کنند. اگر بتوانید افراد بیشتری را به تعامل از طریق لایک و کامنت تشویق کنید حضورتان در دنیای آنلاین هرروز پررنگ‌تر می‌شود و دیگران از پست‌هایتان باخبر می‌شوند. این‌ کار باعث می‌شود پست‌های بعدی شما بیشتر در فید خبریشان ظاهر شود.

الگوریتم لینکدین همه این موارد را مدنظر قرار خواهد داد و به افرادی که علاقه‌مند به محتوای شما هستند، محتوای بیشتری نشان می دهد.  فقط به خاطر داشته باشید که اگر این کار را در همه پست‌هایتان تکرار کنید، مخاطب شما خسته می‌شود و سایر پست‌هایتان را نادیده می‌گیرد. این موضوع نه تنها در لینکدین بلکه در سایر رسانه‌های اجتماعی همچون فیس‌بوک و اینستاگرام هم دیده می‌شود. افراد در همه پست‌هایشان سوالات احمقانه‌ای می‌پرسند تا افراد را به تعامل وادارند. این رویکرد خسته‌کننده و آزاردهنده خواهد بود و با گذشت زمان مخاطب را از شما دور خواهد کرد. توصیه می‌کنم پست‌های تعاملی را بیشتر از یکبار در هفته منتشر نکنید.

ادامه این پست به زودی از سابت آژانس مشاوره و تبلیغات آسابرندینگ منتشر خواهد شد …

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: