تاثیرات اینفلوئنسر مارکتینگ بر رشد کسب و کارها

اینفلوئنسر مارکتینگ

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

همه ی ما به احتمال زیاد در اینستاگرام خود، یک یا چند اینفلوئنسر را فالو کرده ایم. حتی امکان دارد روزها هم به منظور سرگرمی پیج های آن ها را زیر و رو کرده باشیم. اینفلوئنسرها، فالوور ها و طرفداران زیادی دارند که همین امر موجب بروز پدیده ای به نام اینفلوئنسر مارکتینگ می شود.

اما اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی با افراد تاثیر گذاری چه تاثیری بر کسب و کارها و افزایش فالوور می گذارد؟ این سوالی است که در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد. پس ما را همراهی کنید.

چه کسانی اینفلوئنسر هستند؟

اینفلوئنسرها کسانی هستند که می توانند برروی بقیه تاثیرگذار باشند. این افراد در شبکه های اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام تعداد فالوورهای زیادی دارند. دلیل بالا بودن تعداد طرفداران این افراد به دلیل محتوایی است که انتشار می دهند. لازم به ذکر است تعداد بالای فالوور نشان دهنده اینفلوئنسر بودن نمی باشد.

اگر تا به حال اسم میکرواینفلوئنسرها را شنیده باشید متوجه خواهید شد که برخی از افراد با تعداد کمی فالوور تأثیر گذار هستند.

اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ

همانطور که از نام اینفلوئنسر مارکتینگ پیداست، به بازاریابی که توسط این افراد انجام می گیرد اینفلوئنسر مارکتینگ می گویند. پس اگر به دنبال افزایش فالوور، افزایش فروش و دیده شدن هستید و قصد دارید به یک برند مطرح تبدیل شوید، اینفلوئنسر مارکتینگ را تجربه کنید.

بی شک قول می دهم اگر از این نوع بازاریابی به نحو درست و هدفمند استفاده کنید، بازخورد خوبی دریافت خواهید کرد. این روزها تعداد اینفلوئنسرها در حال افزایش است که هر کدام در یک زمینه خاص فعالیت می کنند. پس با توجه به نوع کسب و کاری که در آن مشغول هستید، اینفلوئنسر مد نظر را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا چیست؟ همه چیز درباره کانتنت مارکتینگ

انواع اینفلوئنسر

  • سلبریتی ها: سلبریتی ها کسانی می باشند، که به واسطه شغلی که داشته اند مشهور شده اند. مانند: بازیگران، سیاستمدارن و…
  • شاخ های مجازی: کسانی که به دلیل جنجال هایی که به پا کرده اند در اینستاگرام مطرح شده اند. البته برای بازاریابی توسط این افراد، باید دقت ویژه ای شود. چرا که برخی از آن ها جلوه خوبی از دید کاربران ندارند.
  • بلاگرها: برخی از اینفلوئنسرها در یک حوزه کاری خاص فعالیت دارند و فالووهای آن ها هم کسانی هستند که به زمینه کاری آن ها علاقه مند هستند.
  • متخصصان شبکه های اجتماعی: افراد متخصص، بیشترین تاثیر را بر فالوورهای خود دارند. یکی از مهم ترین حوزه هایی که در ایران و با این زمینه فعالیت دارد، بخش استارت آپ می باشد.

استفاده از اینفلوئنسر برای مارکتینگ و بازاریابی

اگر شما فردی فعال در اینستاگرام باشید، به طور حتم پی برده اید که تعداد زیادی از مردم در آن جا فعال هستند. میلیون ها کاربر ایرانی در یک اپلیکیشن، که بیشتر آن ها تعداد زیادی اینفلوئنسر را دنبال می کنند، می تواند گزینه ای عالی برای رشد کسب و کار باشند.

اگر شما به هر شکلی در صفحات اینفلوئنسرها تبلیغ کردید، تاثیر فوق العاده اش را خواهید دید.

یکی دیگر از تاثیرات مهم مارکتینگ توسط اینفلوئنسرها، تاثیر گذاری شخص سوم بر ذهن افراد است. مردم به توصیه های شخص دیگر اهمیت بیشتری خواهد داد. پس بازاریابی خود را به اینفلوئنسرها بسپارید تا بازدهی بهتری داشته باشید.

چگونه یک کمپین موفق اینفلوئنسر مارکتینگ داشته باشم؟

برای راه اندازی یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ نباید بدون برنامه ریزی وارد عمل شوید. برای راه انداختن هر مدل کمپین نیاز است تا یک استراتژی و برنامه ریزی مدون و کامل داشته باشید.

برای راه اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ باید:

۱- اهداف برگزاری کمپین ر تعیین کنید

در زندگی برای هر کاری باید اهداف مشخص شده ای داشته باشید تا بتوانید مطابق با آن گام بردارید. برگزاری کمپین هم از قاعده تعیین هدف مستثنی نیست. در بیشتر مواقع اهداف برگزاری کمپین ها شامل موارد ذیل است:

  • افزایش آگاهی از برند و دیده شدن
  • افزایش تعداد فالوور
  • افزایش تعداد فروش محصول و خدمات
  • معرفی یک محصول جدید

۲- بودجه و KPIها را مشخص کنید

برای شروع مراحل بازاریابی ابتدا مشخص کنید چه مقدار بودجه در نظر گرفته اید. بعد روشن کنید که قصد دارید به کجا برسید. برای نمونه تعیین کنید که قصد دارید بعد از این کمپین چه تعداد فالوور افزوده شده باشند یا میزان فروش،reach، Impression تا چه اندازه رشد کرده باشند.

یکی از ابزارهایی که به تحلیل KPI کمک می کند، Insight  می باشد.

بیشتر بخوانید: نکاتی درباره ادمین اینستاگرام

۳- اینفلوئنسرهای مورد نظر را معین کنید

این قسمت مهم ترین بخش کمپین می باشد. در این قسمت باید اینفلوئنسر را بر اساس حوزه کاری، نوع فالوورها، شخصیت، نوع نگرش و نوع محتوایی که منتشر می کند مورد ارزیابی قرار دهید. اگر در انتخاب اینفلوئنسر دقت لازم را به کار نبرید، علاوه بر هزینه و وقتی که هدر می دهید، وجهه خود را نیز زیر سوال می برید.

۴- محتوا باید مرتبط و جذاب باشد

محتوای جذاب یکی از روش هایی است که علاوه بر اینفلوئنسر در جذب مخاطب تاثیر دارد. پس در تولید محتوا خیلی دقت کنید تا قدرت تاثیر گذاری تبلیغات یشتر شود.

۵- ارزیابی نتیجه

ارزیابی کردن کمپین تبلیغاتی آخرین مرحله و مهم ترین مرحله اینفلوئنسر مارکتینگ است. چرا که در این مرحله میزان اثر گذاری بازاریابی توسط افراد موثر را مورد بررسی قرار می دهید.

سخن آخر

یکی از راه های بسیار عالی و پر بازده برای پیشرفت در اینستاگرام، اینفلوئنسر مارکتینگ می باشد. فقط به شرطی که هدفمند و برنامه ریزی شده باشد. ما در این مقاله سعی کردیم تا به طور کلی درباره اینفلوئنسرها و تاثیر آن ها بر مارکتینگ صحبت کنیم. هزینه بازاریابی توسط اینفلوئنسرها معمولا هزینه بالایی دارد. بنابراین باید قبل از هر اقدامی باید انتخاب اینفلوئنسر مورد سنجش و بررسی قرار بگیرد.

ارائه بهترین آموزش های اینستاگرام از جمله اینفلوئنسر مارکتینگ را در شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ تجربه کنید. آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: