بهترین محتوا برای افزایش فالوور در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

امروزه شبکه‌های اجتماعی رشد بسیار خوبی در توسعه یک بیزینس را ایفا می‌کنند؛ یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها شبکه اجتماعی اینستاگرام می باشد. هنگامی که از اینستاگرام برای توسعه بیزینس خود استفاده می‌کنید، تولید محتوا بسیار ارزشمند است. حال بهترین محتوا برای افزایش فالوور در اینستاگرام چیست؟

جذب کاربران بیشتر و سرگرم کردن آن‌ها می‌تواند در رسیدن به این امر حیاتی باشد. اما چگونه کاربران بیشتری جذب کنیم تا بیزنس ما گسترش یابد؟ تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟ تولید محتوا چگونه انجام می‌شود؟

داشتن موضوعات برتر اینستاگرام برای رسیدن به سطح گسترده تر و در نهایت افزایش فالوور اینستاگرام ضروری است. محتویات خوب اینستاگرام دلیلی برای دیدن اینستاگرام توسط بسیاری از مردم است. اگر خوش شانس باشید کاربران آن را با دیگران به اشتراک خواهند گذاشت و برای ساختن برندتان در اینستاگرام و همچنین افزایش فالوور به شما کمک خواهند کرد.

قواعد و اصول ساخت صفحه در اینستاگرام

اگر می‌خواهید پیج پربازدید و موفقی در اینستاگرام داشته باشید و یک کسب و کاری را برای خودتان راه بیندازید، در آغاز باید یکسری اصول و قواعد را بشناسید و طبق آن جلو بروید. بعضی از این قوانین عبارتند از:

شناخت صحیح از مخاطب

اولین کار مهم این است که بدانید برای چه کسی یا کسانی تولید محتوا می‌کنید؟ ارزشی که ایجاد می‌کنید به دست چه کسی می‌رسد؟ لحن، صدا و بیان هر صفحه با یکدیگر تفاوت دارد؛ چون مخاطب هر صفحه با دیگری فرق می کند.

اگر می‌خواهید تعامل مناسبی بین شما و کاربر برقرار شود یا کنش و واکنش مطلوبی انجام گیرد، باید قبل از هر چیزی، مخاطبتان را ارزیابی کنید. این کاربر در چه ساعاتی فعال‌تر است؟ جوان است یا نوجوان یا حتی پا به سن گذاشته است؟ قبل از هر اقدامی باید پاسخی روشن برای تمام این سوالات پیدا کنید.

استفاده کردن از انواع مختلف محتوا

بعضی از صفحات در یک قالب محتوایی خاص گیر می‌کنند! با گذشت زمان سبک محتوای شما تکراری و قدیمی می‌شود و در دنیای رنگارنگ و مملو از تنوع گم خواهد شد. برای موفقیت در فضای اینستاگرام  و جذب فالوور اینستاگرام لازم است از انواع مختلف محتوا استفاده کنید. از ویدئو و عکس، گیف و پست‌های اسلایدی تا انتشار یک فایل صوتی کوتاه، همه را کنار هم داشته باشید. این کار باعث می شود تا محتوا برای مخاطب تازه و خلاق باقی بماند.

مشخص کنید که طرفداران شما از شما چه انتظاراتی دارند؟

در نظر گرفتن رقبا با مخاطبان هدف مشابه

یافتن نوع محتوایی که رقبای شما ارسال می‌کنند و نوشتن هر چیزی که باعث افزایش مشارکت می‌شود و می‌تواند به انتخاب محتوای مناسب برای پیج اینستاگرام شما کمک کند.

بررسی عملکرد و روند کار

 نگاهی به پروفایل‌های مشتری و پر درآمد ترین اینفلوئنسرهای اینستاگرام  خود داشته باشید تا ببینید آن‌ها از چه نوع هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند و یا چه روندهایی را دنبال می‌کنند.

این کار به شما، یک دیدگاه در مورد نوع محتوایی که باعث محبوبیت بیشتر در بین مخاطبان می‌شود، ارائه می دهد. برای اینکار میتوانید از سیستم نمایش هشتگ نئولایز استفاده کنید. 

از ابزار برای ردیابی عملکرد استفاده کنید

 با استفاده از یک ابزار مانند نئولایز، علاوه بر اینکه میتوانید اطلاعات با ارزشی از نحوه عملکرد فعالیت پیج های اینستاگرام رقبای خود پیدا کنید، بلکه شما میتوانید با ردیابی عملکرد خود بهترین استراتژی را دراینستاگرام برای افزایش فالوور انتخاب کنید.

انتخاب موضوع از بین موضوعات برتر اینستاگرام

انتخاب موضوع در تولید محتوای اینستاگرام دارای اهمیت بسیاری است. چراکه هر موضوع، مخاطب مخصوص خود و روش منحصر به فردی برای تولید محتوا دارد. از موضوعات برتر اینستاگرام می‌توان به این موارد توجه کرد:

معرفی خدمات و محصولات

همیشه بخشی از محتوای شما در اینستاگرام به معرفی محصولات و خدمات شما اختصاص داده می شود. معرفی خدماتی که انجام می‌دهید و یا محصولاتی که برای فروش دارید.

میزان محتواهای این چنینی در کسب‌وکارهای مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد. مسلماً اگر یک فروشگاه اینترنتی هستید میزان محتواهایی که به معرفی محصولات اختصاص دارند اندکی بیشتر خواهد شد.

از محتوای سه نقطه استفاده کنید

یک عکس نوشته که شامل قسمتی جا مانده باشد، می‌تواند خلاقیت مخاطبین شما را فعال کند و باعث شود آنها در ادامه متن با شما همکاری داشته باشند. حتی می تواند باعث این شود که تعداد کامنت های پست شما افزایش یابد.

جملات کوتاه و محتوای آموزشی

یکی از محتواهای پرطرفدار در عموم مردم پست‌های انگیزشی و جملات کوتاه و تاثیر گذار از افراد مهم و مشهور می باشد. این نوع محتوا معمولاً چون کوتاه و سریع الهضم است طرفداران زیادتری دارد و تعداد لایک بیشتری هم خواهد خورد.

این نوع تولید محتوا هم برای استوری و هم پست اینستاگرام مناسب می باشد. البته به شرط اینکه کپی صفحات دیگر نباشد و شما با خلاقیت این جملات را به عکس نوشته ها یا محتوای تصویری خلاقانه تبدیل کنید. مخاطبان پست‌های اثرگذار و انگیزشی را اکثراً با هشتگ ها دنبال می‌کنند.  پس حتما از هشتگ های مرتبط و مناسب بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: نقش اینستاگرام در دیجیتال مارکتینگ

راه انداختن پیج اینستاگرام با موضوع طنز

اگر اکسپلور اینستاگرام خود را چک کرده باشید، بدون شک با پیج های متنوعی که با این موضوع در حال فعالیت می باشند رو به رو شده اید. پیج هایی که رویدادهای روز را در قالب طنز منتشر می کنند و باعث می شوند حتی به اندازه چند لحظه هم که شده لبخند بزنیم.

عکس هایی با کیفیت بالا منتشر کنید

منظور از عکس های باکیفیت بالا این نیست که حتما توسط دوربین های با کیفیت گرفته شده باشد. منظور این است که قالب و فرمت خاصی داشته باشد تا برای مخاطب شما جذاب جلوه دهد.

هنگامی که فردی صفحه اینستاگرام شما را برای اولین بار مشاهده می کند ممکن است پیش از اینکه شما را فالو کند، یک بار اسکرول به پایین کند و نیمی از عکس های شما را مشاهده کند. پس عکس های با کیفیت شما نیز دلیلی برای افزایش فالوور اینستاگرام شما خواهد بود.

موضوعات آموزشی

این مباحث طرفداران بسیاری دارد. تقریباً بیشتر افرادی که در فضای مجازی فعالیت می کنند، زمان فراغت و بیکاری خود را در محیط اینستاگرام سپری می‌کنند و دوست دارند در کنار تفریح، مهارتی را هم یاد بگیرند. فرقی نمی‌کند شما یک تکنیک طراحی لوگو یا هویت بصری آموزش دهید یا راز پختن یک غذای خوشمزه را با مخاطب به اشتراک بگذارید.

 هر گونه تولید محتوای آموزشی در اینستاگرام برای کاربر و مخاطب هدف دارای جذابیت است. به نظر می‌رسد، ورود به دنیای ورزش و آموزش‌های بدنسازی در منزل هم ایده بسیار خوبی باشد. آموزش‌های پرطرفدار در بین کاربران عبارتند از:

  • آشپزی و فودبلاگری
  • بیوتی بلاگری و سبک آرایش
  • کنکور
  • تکنیک‌های نرم‌افزارهای مختلف کامپیوتر
  • بورس
  • و …

بیشتر بخوانید: اهمیت بازاریابی اینستاگرام در چیست؟

با اینفلوئنسرهای مشهور همکاری کنید

به جز اینکه با تولید محتوا مستمر و باکیفیت به مرور زمان در اینستاگرام دیده می‌شوید و به اهداف خود می‌رسید، ولی همکاری با اینفلوئنسرها یکی از میانبرهایی است که به شما کمک می‌کند سریع‌تر به مقصد خود برسید.

امروزه افراد و کسب و کارهای مختلفی در کنار تولید محتوای خوب، با صرف هزینه، بسیار سریع‌تر برای صفحات خود مخاطب جذب می‌کنند. شما هم می‌توانید با افرادی که دنبال کننده‌های زیادتری دارند همکاری کنید و در ازای پرداخت هزینه تبلیغات، با سرعت بیشتری رشد کنید.

بهترین محتوا برای افزایش فالوور در اینستاگرام

انتشار محتواهای مناسبتی در اینستاگرام

این دسته از محتواها را حتما می‌شناسید. محتواهایی که در مناسبت‌های مختلف توسط کسب ‌وکارهای مختلف منتشر می‌شود. از مناسبت‌ و اتفاقاتی خوش مثل عید نوروز و پیروزی‌های ورزشی بگیرید تا مناسبت‌ها و اتفاقات غم انگیز. باید سعی کنید در مناسبت‌هایی نسبتاً شناخته‌ شده محتوای مرتبط با آن را منتشر کنید و به کاربران خود تبریک یا تسلیت بگویید.

تبادل لینک با همکاران خود

مطمئناً شما هم پست‌های تبلیغاتی که در آن پیج‌های دیگر معرفی می‌شوند را دیده‌اید. ولی در این روش ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به جای گرفتن تبلیغات پیج‌هایی که ارتباطی به موضوع پیج شما ندارند، با پیج‌هایی که محتوای متناسبی دارند همکاری کنید و هر دو پیج همدیگر را معرفی کنید.

با این راه شانس پیدا کردن مخاطبینی که به مطالب شما علاقه مند باشند نیز زیادتر است. برای این پست تبلیغاتی می توانید، گلچینی از بهترین پست‌های پیج را بگذارید و یک متن تبلیغاتی مناسب انتخاب کنید.

کلام پایانی

مواردی که نام برده شد تنها قسمتی از ایده های تولید محتوا و موضوع در اینستاگرام هستند و برای افرادی که در انتخاب موضوع پیج اینستاگرام خود تردید دارند، می تواند نشانگر یک مسیر یا حتی تلنگر برای انتخاب موضوعات مشابه باشد. این صفحه به طور مرتب در حال بروزرسانی می باشد و ایده های جدید و ناب به صورت پی در پی معرفی می گردند.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال درباره بازاریابی اینستاگرام داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: