۵ اشتباه بازاریابی که تلاش های شما را از بین می برد

اشتباه بازاریابی چیست؟

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

اشتباه بازاریابی چیست؟ آموزش برای متخصصان بازاریابی یکی از کارهایی است که می تواند باعث شود تا در بازاریابی کم تر دچار اشتباه شویم. با این حال، غالباً ضعیف یا حتی کاملاً نادیده گرفته می شود. مقاله مفید ما به طور خاص نشان می دهد که از چه اشتباهاتی باید اجتناب کنید. در انتها متوجه می شوید برای چه باید تلاش کنید.

۵ مشکل رایج در ارائه آموزش برای کارکنان بازاریابی

هیچکس نابغه بازاریابی به دنیا نیامده است. مطمئناً برخی از افراد استعداد طبیعی نسبت به فروش و بازاریابی دارند. اما مانند هر مهارت دیگری، بازاریابی باید آموخته، تمرین و توسعه یابد.

ارائه آموزش برای کارکنان بازاریابی تفاوتی با مدیریت آموزش برای هر نوع دیگری از کارکنان ندارد. با این حال، چندین اشتباه بازاریابی وجود دارد که می تواند آموزش بازاریابی شما را به طور کامل تخریب کند. در این مقاله، ما به شما خواهیم گفت که چگونه آنها را شناسایی و برطرف کنید.

اشتباه بازاریابی چیست؟

۱٫ شبانه روزی منسوخ شده

اگر در دهه ۸۰ امتحان کرده باشید، انتظار می رود که استخدام های بازاریابی جدیدی برای یادگیری در محل کار داشته باشید. در اقتصاد دیجیتالی که به سرعت در حال تغییر است، جایی که مشتریان بیش از هر زمان دیگری تقاضا دارند و کوچکترین اشتباهی می تواند در شبکه های اجتماعی دست به دست شود، سوار شدن قبلی دستورالعملی مطمئن برای فاجعه است.

همین امر در مورد استفاده از منسوخ قدیمی نیز صادق است. جایی که شما نوعی برنامه شبانه روزی را ارائه می دهید، اما بر روی شیوه های قدیمی تمرکز می کند که با بازار ارتباط ندارند. به جای کمک به کارکنان خود، این روشهای قدیمی فقط آنها را در نحوه برخورد با شغل خود گیج می کند.

خوشبختانه این اشتباه با سرمایه گذاری در آموزش های خوب برای کارکنان بازاریابی با مطالب به روز که به کارکنان جدید کمک می کند تا با نقش خود آشنا شوند، به راحتی برطرف می شود.

سوار شدن در هواپیما همچنین باید به کارکنان کمک کند تا بفهمند که از آنها چه چیزی انتظار می رود. شما می توانید مهارت های بازاریابی مورد نیاز را برای کارآمد بودن به آنها ارائه دهید.

بیشتر بخوانید: ۷ مرحله برای شروع یک کسب و کار آنلاین

۲٫ عدم آموزش دستی

اصول فلسفی و مفاهیم انتزاعی پشت بازاریابی همه خوب هستند.

با این حال، در محیط سازمانی، کارکنان شما به مثالهای محکم، مهارتهای اجرایی بازاریابی عملی و دستورالعملهای مفید نیاز دارند. مواردی که آنها می توانند در زندگی روزمره کاری خود استفاده کنند.

فقدان آموزش های عملی (به ویژه در مورد تکنیک های بازاریابی دیجیتال) به عملکرد عملکرد کارکنان بازاریابی شما آسیب می رساند. زیرا آنها مجبورند در حین کار به آرامی و با زحمت دوباره همان اصول را کشف کنند.

آموزش شما برای کارکنان بازاریابی باید بر اساس شیوه ها و مهارت های دنیای واقعی متمرکز باشد که آنها در زندگی کاری روزمره خود استفاده خواهند کرد. به این ترتیب، آنها را خسته نخواهید کرد و آنها می توانند تأثیر (و ارتباط) آموزش خود را خیلی زودتر مشاهده کنند. اتفاقاً راهی عالی برای درگیر شدن بیشتر آنها است.

اشتباه بازاریابی چیست؟

۳٫ آموزش یکبار مصرف

بر خلاف برخی از مهارت های همیشه سبز مثلا نجاری، مهارت های بازاریابی برای به روز بودن نیاز به نگهداری مکرر دارند.

بازار روزانه تغییر می کند، دائماً روندهای جدیدی ظاهر می شود و گاهی اوقات روشهای کاملاً جدیدی برای بازاریابی ایجاد می شود. فقط در نظر بگیرید که فیس بوک و توییتر ۱۲ سال پیش وجود نداشتند، و در حال حاضر بازاریابی شبکه های اجتماعی به طور کامل رشد کرده است (و یک صنعت چند میلیارد دلاری است).

قوانین و مقررات مانند GDPR اخیر نیز می تواند تأثیرات زیادی بر بازار بگذارد. بنابراین، کارکنان بازاریابی باید از آخرین تحولات مطلع باشند.

پس از آن نتیجه می گیرد که آموزش برای کارکنان بازاریابی باید مستمر باشد و مربیان آموزش باید همیشه مراقب تغییرات در بازار و روندهای جدید باشند.

۴٫ متغیر نباشید

در حالی که بسیاری از شرکت ها اهمیت آموزش بازاریابی را درک می کنند، بدون نظم و انضباط یا درک واقعی از آنچه که باید انجام شود به آن نزدیک می شوند و بنابراین برنامه های آموزشی ناکارآمد یا منسوخ را به پایان می رسانند.

به قول معروف “پرتاب کردن وسایل به دیوار برای دیدن چسبندگی” ، ممکن است در برخی موارد یک روش اکتشافی خوب باشد. اما آموزش به یک فرایند ثابت نیاز دارد. به طور خاص، با در نظر گرفتن نیازها و اولویت های شرکت، طراحی، اجرا و افزایش فزاینده ای دارد.

یکی دیگر از مشکلات رایج این است که در حالی که اکثر شرکت ها کارکنان خود را آموزش می دهند و به آنها آموزش اولیه در مورد محصولات و خدماتی که می فروشند و مسئولیت های شغلی خود را ارائه می دهند، به ندرت مکانیزمی برای آموزش تیم های خاص در نظر گرفته اند.

بدیهی است، آموزشی که برای نمایندگان فروش شما اعمال می شود، همان آموزشی نیست که مورد نیاز کارکنان پشتیبانی یا تیم بازاریابی شما است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ توصیه برای سرمایه گذاری از وارن بافت

۵٫ ابزارهای آموزشی انعطاف ناپذیر

تهیه مطالب مناسب اولین بخش از ایجاد یک برنامه آموزشی بازاریابی است و البته، این کار سختی است.

اگر از ابزارهای مناسب استفاده نکنید، استقرار صحیح آن، اجرای درست آن، نظارت بر عملکرد آن و به روزرسانی مکرر آن می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

تیم های بازاریابی، برای شروع، ریتم های متفاوت و پویاتر نسبت به سایر بخش ها دارند. بنابراین، آموزش آنها به روش سنتی می تواند برنامه شلوغ آنها را مختل کرده و در نهایت نتیجه نهایی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

هنگام ارائه آموزش برای کارکنان بازاریابی، روش یادگیری آنلاین غیرممکن است. یادگیری آنلاین، تیم بازاریابی شما را از برنامه های آموزشی سخت رها می کند و به آنها امکان می دهد تا در زمان و سرعت دلخواه خود، حتی بین جلسات مشتری یا هنگام رفت و آمد، مطالعه کنند.

برای این کار، مطمئناً، شما به یک پلت فرم LMS با قابلیت مدرن نیاز دارید. پلتفرمی که بتواند برای یادگیری مداوم برای کارکنان در کار به همان اندازه خوب کار کند و به شما کمک می کند مطالب خود را به راحتی قالب بندی کرده و در تیم ها و بخشهای مختلف قرار دهید.

به عبارت دیگر، شما می خواهید یک پلت فرم داشته باشید که نه تنها آموزش کارکنان بازاریابی را در بر بگیرد، بلکه برای نیازهای آموزشی مختلف در طیف وسیعی از عملیات شما نیز مورد استفاده قرار گیرد.

شما همچنین می خواهید LMS شما بصری و آسان برای استفاده باشد. بدون هیچ دلیلی که کارکنان بازاریابی شما ( یا هر تیم دیگری در این زمینه ) احساس کنند که باید یک راهنمای ۲۰۰ صفحه ای را بخوانند تا نحوه استفاده از LMS را بیاموزند.

اگر LMS شما می تواند آموزش های کوچک را نیز انجام دهد (یادگیری با اندازه کوچک از طریق دستگاه های تلفن همراه برای دانش آموزان در حال حرکت)، یا اگر می تواند یادگیری آنلاین معمولی را با آموزش تحت هدایت مربیان ( آموزش حضوری، در کلاس درس سنتی یا از طریق یک جلسه آنلاین زمان واقعی).

نتیجه

با رعایت این ۵ نکته، شما در راه استفاده از روش مناسب برای آموزش موثر برای کارکنان بازاریابی هستید. با استفاده از مطالب دوره ای و مربوطه شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که از رویکردی ساختار یافته و مستمر برای توسعه مهارت های بازاریابی استفاده می کنید و بر روی ابزارهای مناسب برای کار سرمایه گذاری می کنید.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو ، مدیریت و تبلیغات شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال درباره بازاریابی اینستاگرام داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

این مطلب ترجمه شده از سایت elearningindustry است.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: