۱۰ توصیه برای سرمایه گذاری از وارن بافت

اصول سرمایه گذاری با وارن بافت

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

مشاوره های سرمایه گذاری وارن بافت بی انتها است. من تعداد اشتباهات سرمایه گذاری خود را در طول این سالها از دست داده ام. اما تقریباً همه آنها در یکی از ۱۰ راهنمای سرمایه گذاری ارائه شده توسط وارن بافت در زیر قرار می گیرند.
با در نظر گرفتن توصیه های سرمایه گذاری بافت، سرمایه گذاران می توانند برخی از تله های متداول را که به بازده ها آسیب می رسانند و اهداف مالی را به خطر می اندازند، کنار بگذارند.

توصیه سرمایه گذاری وارن بافت

پس از مشورت زیاد، من به ۱۰ نکته مورد علاقه وارن بافت در مورد سرمایه گذاری دست پیدا کردم.

هر نکته حداقل با یکی از نقل قول های وارن بافت پشتیبانی می شود. می تواند برای سرمایه گذارانی که به دنبال یافتن سهام مطمئن تر هستند مفید باشد. بیایید با هم شروع کنیم.

اصول سرمایه گذاری با وارن بافت
اصول سرمایه گذاری با وارن بافت

۱٫ روی آنچه می دانید سرمایه گذاری کنید، نه بیشتر.

یکی از ساده ترین راه ها برای دوری از اشتباهات، عدم مشارکت در سرمایه گذاری های بسیار پیچیده است.

بسیاری از ما تمام وقت خود را صرف مشاغل مختلف کرده ایم.

ما احتمالاً درک خوبی از نحوه عملکرد این بازارهای خاص و بهترین شرکت ها در این فضا داریم.

با این حال، اکثر شرکت های معامله شده عمومی در صنایعی مشارکت می کنند که تجربه کمی در آنها نداریم.

“هرگز در شغلی که نمی توانید درک کنید سرمایه گذاری نکنید.” – وارن بافت
این بدان معنا نیست که ما نمی توانیم سرمایه خود را در این مناطق از بازار سرمایه گذاری کنیم. اما باید با احتیاط برخورد کنیم.

نظر من:

به نظر من، اکثر شرکتها مشاغلی را اداره می کنند که درک آنها برای من بسیار دشوار است. من اولین نفری هستم که به شما می گوید نمی توانم موفقیت خط لوله دارویی شرکت بیوتکنولوژی را پیش بینی کنم. روند اصلی مد بعدی در پوشاک نوجوانان را پیش بینی کنم یا پیشرفت فناوری بعدی را که باعث رشد تراشه های نیمه هادی می شود، شناسایی کنم.

این نوع مسائل پیچیده به طور قابل توجهی بر درآمد حاصل از بسیاری از شرکت های موجود در بازار تأثیر می گذارد. اما مسلماً قابل پیش بینی نیست.

وقتی با چنین شغلی برخورد می کنم، پاسخ من ساده است: “پاس”.

ماهی های زیادی در دریا وجود دارد که نمی توانید در مورد همه آن ها تصمیم گیری کنید. به همین دلیل است که وارن بافت در طول تاریخ از سرمایه گذاری در بخش فناوری اجتناب کرده است.

اگر نتوانم درک معقولی از نحوه درآمدزایی یک شرکت و عوامل اصلی تأثیرگذار بر صنعت آن در عرض ۱۰ دقیقه داشته باشم، باید به ایده بعدی بروم.
من تخمین می زنم که بیش از ۱۰۰۰۰ شرکت تجاری عمومی موجود است، بیش از چند صد شرکت استانداردهای شخصی من را برای سادگی کسب و کار برآورده نمی کنند. 
پیتر لینچ یکبار گفت: “هرگز روی ایده ای سرمایه گذاری نکنید که نمی توانید با مداد رنگی آن را نشان دهید.”

۲٫ هرگز در مورد کیفیت کسب و کار سازش نکنید

در حالی که نه گفتن به مشاغل و صنایع پیچیده بسیار ساده است، شناسایی مشاغل با کیفیت بالا بسیار چالش برانگیز است.

فلسفه سرمایه گذاری وارن بافت در ۵۰ سال گذشته تکامل یافته است و تقریباً منحصراً بر خرید شرکت های با کیفیت بالا با فرصت های بلند مدت امیدوار کننده برای ادامه رشد متمرکز شده است.

ممکن است برخی از سرمایه گذاران تعجب کنند که بدانند نام Berkshire Hathaway از یکی از بدترین سرمایه گذاری های بافت گرفته شده است.
برکشایر در صنعت تولید نساجی فعالیت می کرد و بافت به دلیل ارزان بودن قیمت، مجبور به خرید این تجارت شد.

او معتقد بود که اگر سهامی را با قیمت پایین خریداری کنید، معمولاً خبرهای خوب غیر منتظره ای وجود دارد که به شما فرصتی می دهد تا موقعیت را با سود مناسب تخلیه کنید. حتی اگر عملکرد بلند مدت تجارت وحشتناک باقی بماند.

وارن بافت با داشتن سالها تجربه زیر نظر خود، سرمایه گذاری در “ته سیگار” را تغییر داد. او گفت که اگر شما تصفیه کننده نیستید، چنین رویکردی برای خرید مشاغل احمقانه است.
قیمت اصلی “معامله” احتمالاً به سرقت نخواهد رفت. در مشاغل دشوار، مشکلی به سرعت برطرف نمی شود. این نوع شرکتها نیز معمولاً بازده کمی دارند و ارزش سرمایه گذاری اولیه را بیشتر از بین می برند.

این بینش ها باعث شد تا بافت به نقل قول معروف زیر برسد:
“خرید یک شرکت فوق العاده با قیمت مناسب بسیار بهتر از یک شرکت عادلانه با قیمت فوق العاده است.” – وارن بافت
یکی از مهمترین نسبت های مالی که من برای سنجش کیفیت کسب و کار استفاده می کنم، بازگشت سرمایه سرمایه گذاری است.

اما…

شرکتهایی که بازده بالایی از سرمایه خود در کسب و کار خود دارند، می توانند درآمد خود را سریعتر از مشاغل با بازده پایین تر افزایش دهند. در نتیجه، ارزش ذاتی این بنگاه ها در طول زمان افزایش می یابد.

“زمان دوست تجارت شگفت انگیز است، دشمن متوسط.” – وارن بافت
بازده بالای سرمایه، ارزش ایجاد می کند و اغلب نشان دهنده یک خندق اقتصادی است. من ترجیح می دهم در شرکت هایی سرمایه گذاری کنم که بازده بالایی (۱۰-۲۰٪+) و سرمایه پایدار ایجاد می کنند.

به جای تسلیم شدن در وسوسه خرید سهام سهمی که ۱۰ درصد بازدهی دارد یا سهام شرکتی را که فقط با ۸ برابر سود معامله می کند تسلیم شوید، مطمئن باشید که از کیفیت تجارت شرکت راحت هستید.

۳٫ هنگام خرید سهام، برای نگه داشتن آن، همیشه برنامه ریزی کنید.

هنگامی که یک تجارت با کیفیت بالا با قیمت مناسب خریداری شده است، چقدر باید آن را برگزار کرد؟

“اگر ده سال به فکر داشتن یک سهام نیستید، حتی به فکر مالکیت آن به مدت ده دقیقه نیز نباشید.” – وارن بافت
“دوره برگزاری مورد علاقه ما برای همیشه است.” – وارن بافت
“اگر کار هنگام خرید سهام عادی به درستی انجام شده باشد، زمان فروش تقریباً هرگز نیست.” – فیل فیشر

وارن بافت به وضوح ذهنیت خرید و نگه داشتن را پذیرفته است. وی چند دهه برخی از سمت های خود را بر عهده داشته است.

چرا؟ از یک جهت، یافتن مشاغل عالی که آینده درازمدتی درخشان داشته باشند بسیار دشوار است. (بافت به همین دلیل مجموعه ای متمرکز را اداره می کند)
علاوه بر این، مشاغل با کیفیت بازده بالایی کسب می کنند و ارزش خود را در طول زمان افزایش میدهند. همانطور که وارن بافت گفت، زمان دوست این تجارت فوق العاده است. سالها طول می کشد تا قیمت سهام تحت تأثیر قرار گیرد و فقط سرمایه گذاران صبور پاداش می گیرند.

در نهایت، فعالیت تجاری دشمن بازده سرمایه گذاری است. خرید و فروش مداوم سهام بازدهی مالیات و کمیسیون معاملاتی را از بین می برد. در عوض، ما به طور کلی بهتر است “درست خرید کنیم و محکم بنشینیم“.

“بازار سهام برای انتقال پول از افراد فعال به افراد صبور طراحی شده است.” – وارن بافت

مشاوره سرمایه گذاری
مشاوره سرمایه گذاری

۴٫ تنوع می تواند خطرناک باشد

به نظر من، سرمایه گذاران منفرد بیشترین مزایای تنوع را زمانی کسب می کنند که بین ۲۰ تا ۶۰ سهام در تعدادی از صنایع مختلف دارند.
با این حال، بسیاری از صندوق های سرمایه گذاری دارای صدها سهام در سبد سهام هستند. وارن بافت دقیقاً برعکس است. در سال ۱۹۶۰، بزرگترین موقعیت بافت ۳۵ درصد کل سبد سهام او بود!
به زبان ساده، وارن بافت در پشت بهترین ایده های خود با قاطعیت سرمایه گذاری می کند و متوجه می شود که بازار به ندرت شرکت های بزرگی را با قیمت مناسب ارائه می دهد.

“متوجه خواهید شد که دارایی های اصلی ما نسبتاً اندک است. ما چنین سرمایه گذاری هایی را به صورت بلندمدت انتخاب می کنیم. همچنین عوامل مشابهی را که در خرید ۱۰۰٪ مشاغل فعال دخیل هستند، مورد بررسی قرار می دهیم:
(۱) ویژگی های اقتصادی بلند مدت مطلوب. (۲) مدیریت شایسته و صادقانه. (۳) قیمت خرید جذاب در مقایسه با معیار ارزش برای مالک خصوصی. (۴) در انتها صنعتی که ما با آن آشنا هستیم و در قضاوت درباره ویژگیهای تجاری بلند مدت آن احساس صلاحیت می کنیم.

به سختی می توان سرمایه گذاری با چنین آزمونی پیدا کرد. این یکی از دلایل تمرکز دارایی های ما است. ما به سادگی نمی توانیم صد اوراق بهادار مختلف را پیدا کنیم که مطابق با نیازهای سرمایه گذاری ما باشد. با این حال، ما احساس راحتی می کنیم که دارایی های خود را در تعداد بسیار کمتری که به نظر ما جذاب است متمرکز کنیم. ” – وارن بافت
هنگامی که چنین فرصتی پیش می آید، او حرکت می خورد.

بیشتر بخوانید: مشاوره شغلی چیست؟

یک جمله طلایی:

“فرصت ها به ندرت پیش می آیند. وقتی باران طلا می بارد، پول را بیرون بیاورید، نه انگشتان دست را. ” – وارن بافت
در سوی دیگر، برخی از سرمایه گذاران به دلیل ترس و یا ناآگاهی، سبدهای خود را بیش از حد متنوع می کنند. مالکیت ۱۰۰ سهم عملاً غیرممکن است که یک سرمایه گذار بتواند رویدادهای فعلی را که بر شرکت های آنها تأثیر می گذارد، کنترل کند.

تنوع بیش از حد همچنین به این معنی است که مجموعه ای در تعدادی از مشاغل متوسط ​​سرمایه گذاری می شود و تأثیر دارایی های با کیفیت بالا را کاهش می دهد.

“تنوع حفاظت در برابر جهل است. این برای کسانی که می دانند چه می کنند بسیار منطقی است. ” – وارن بافت
شاید چارلی مانگر آن را به بهترین وجه خلاصه کند: “ایده تنوع بیش از حد جنون است.” – چارلی منگر

چند سهم دارید؟ اگر پاسخ بیش از ۶۰ باشد، ممکن است به طور جدی در نظر بگیرید که سبد سهام خود را کاهش دهید تا بر دارایی های با کیفیت خود تمرکز کنید.

۵٫ بیشتر اخبار سر و صدا هستند، نه اخبار

هیچ خبری از ورود اخبار مالی به صندوق ورودی من در طول روز وجود ندارد. در حالی که من خواننده تیترهای بدنام هستم، تقریباً تمام اطلاعاتی که به من کمک می کند را حذف می کنم.

قانون ۸۰-۲۰ ادعا می کند که حدود ۸۰ درصد از نتایج را می توان به ۲۰ درصد از علل یک رویداد نسبت داد.

وقتی صحبت از اخبار مالی به میان می آید، من استدلال می کنم که بیشتر شبیه قانون ۹۹-۱ است. ۹۹٪ اقدامات سرمایه گذاری که انجام می دهیم باید تنها به ۱٪ از اخبار مالی که مصرف می کنیم نسبت داده شود.

بیشتر عناوین خبری و گفتگوهای تلویزیونی برای ایجاد سر و صدا و تحریک احساسات ما برای انجام هر کاری طراحی شده است!

“با این حال، صاحبان سهام اغلب اوقات اجازه می دهند رفتار دمدمی مزاجانه و اغلب غیرمنطقی صاحبان سهام آنها باعث رفتار غیرمنطقی آنها نیز شود. از آنجا که خیلی در مورد بازارها، اقتصاد، نرخ بهره، رفتار قیمت سهام و غیره صحبت می شود، برخی از سرمایه گذاران معتقدند که گوش دادن به صاحب نظران مهم است. بدتر از آن، توجه به نظرات آنها مهم است. ” – وارن بافت

چطور؟

شرکت هایی که من روی سرمایه گذاری آنها تمرکز می کنم تا کنون در برابر آزمون زمان مقاومت کرده اند. بسیاری از آنها بیش از ۱۰۰ سال است که در تجارت هستند و تقریباً با هر چالش غیر منتظره ای که تصور می شود روبرو شده اند.

تصور کنید که چند قطعه “اخبار” تیره و تار در طول زندگی شرکت آنها ایجاد شده است. با این حال، آنها هنوز ایستاده اند.

آیا واقعاً مهم است که کوکاکولا برآورد سود سه ماهه را ۴ درصد از دست بدهد؟

با کاهش قیمت نفت و کاهش سود اکسون موبیل، آیا باید سهام خود را بفروشم؟

پاسخ به این سوالات تقریباً همیشه یک “نه” قاطع است. اما با بروز این مسائل قیمت سهام می تواند به طور قابل توجهی حرکت کند. رسانه های خبری نیز باید این موضوعات را نشر دهند تا در تجارت باقی بمانند.

“به یاد داشته باشید که بازار سهام یک افسردگی شیدایی است.” – وارن بافت
به عنوان یک سرمایه گذار، باید از خود بپرسیم که آیا یک خبر واقعاً بر قدرت درآمد بلند مدت شرکت ما تأثیر می گذارد؟

اگر پاسخ منفی است، احتمالاً باید برعکس هر کاری که بازار انجام می دهد، عمل کنیم.

بازار سهام یک نیروی پویا و غیرقابل پیش بینی است. ما باید در مورد اخباری که برای گوش دادن انتخاب می کنیم قبل از عمل کردن، باید بسیار دقت کنیم. به نظر من، این یکی از مهمترین توصیه های سرمایه گذاری است.

۶٫ سرمایه گذاری علم موشک نیست، اما “دکمه آسان” وجود ندارد

شاید یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد سرمایه گذاری این باشد که فقط افراد سخت کوش می توانند سهام را با موفقیت انتخاب کنند.

با این حال، هوش خام یکی از کمترین عوامل پیش بینی کننده موفقیت سرمایه گذاری است.

“نیازی نیست دانشمند موشک باشید. سرمایه گذاری یک بازی نیست که در آن مردی با ضریب هوشی ۱۶۰، مردی با ضریب هوشی ۱۳۰ را شکست دهد. ” – وارن بافت

پیروی از فلسفه سرمایه گذاری وارن بافت به یک نابغه نیاز ندارد. اما به طور قابل ملاحظه ای برای هر کسی دشوار است که به طور مداوم بازار را کنار بزند و از اشتباهات رفتاری بگذرد.

سرمایه گذاران باید آگاه باشند که چیزی به عنوان مجموعه ای جادویی از قوانین، فرمول یا “دکمه آسان” وجود ندارد که بتوانند نتایج قابل توجهی در بازار ایجاد کنند. وجود ندارد و هرگز وجود نخواهد داشت.

جمله مهم:

“سرمایه گذاران باید به مدل های مبتنی بر تاریخ شک کنند. ساخته شده توسط یک کشیش عجیب و غریب … این مدلها تمایل دارند چشمگیر به نظر برسند. با این حال، اغلب اوقات، سرمایه گذاران فراموش می کنند مفروضات پشت مدل ها را بررسی کنند. مراقب مسئله هایی باشید که دارای فرمول هستند. ” – وارن بافت

هرکسی که اعلام می کند چنین سیستمی را به منظور درام دادن به کسب و کار در اختیار دارد، بسیار ساده لوح است یا بهتر از یک فروشنده روغن مار در کتاب من نیست. مراقب باشید که “گوروهای” خود را به عنوان یک سیستم سرمایه گذاری مبتنی بر قوانین به شما می فروشند. اگر چنین سیستمی در واقع وجود داشته باشد، قطعاً مالک نیازی به فروش کتاب یا اشتراک نخواهد داشت.

“فریب مردم آسان تر از متقاعد کردن آنها در فریب خوردن است.” – مارک تواین
پیروی از مجموعه ای کلی از اصول سرمایه گذاری خوب است. اما سرمایه گذاری هنوز یک هنر دشوار است که نیاز به تفکر دارد و نباید احساس راحتی کرد.

“قرار نیست آسان باشد. هرکسی که این کار را آسان می داند احمق است. ” – چارلی منگر

۷٫ تفاوت قیمت و ارزش را بدانید

قیمت سهام بدون توقف به ما فشار می آورد. به دلایلی، سرمایه گذاران دوست دارند که بر روی نقل قول هایی که در سراسر صفحه نمایش در حال اجرا هستند، تمرکز کنند.
“بازار سهام مملو از افرادی است که قیمت همه چیز را می دانند اما ارزش هیچ چیز را نمی دانند.” – فیل فیشر
با این حال، قیمت سهام ذاتاً بی ثبات تر از اصول اساسی تجارت است (در بیشتر موارد).

به عبارت دیگر، ممکن است دوره هایی در بازار وجود داشته باشد که در آن قیمت سهام با چشم انداز بلندمدت یک شرکت همبستگی صفر داشته باشد.
بسیاری از معاملات در طول بحران مالی در دسترس بود. زیرا سرمایه گذاران به سرعت همه شرکت ها را فروختند. صرف نظر از کیفیت کسب و کار و پتانسیل درآمد بلند مدت آنها.

بسیاری از شرکت ها در طول رکود به تقویت مزایای رقابتی خود ادامه دادند و با آینده ای روشن تر از بحران خارج شدند.

به عبارت دیگر، قیمت سهام یک شرکت (به طور موقت) از ارزش تجاری اصلی آن جدا شد.

نکته جالب:

“در طول وحشت مالی فوق العاده ای که در اواخر سال ۲۰۰۸ رخ داد، من هرگز به فروش مزرعه یا املاک نیویورک خود فکر نکردم. حتی اگر رکود اقتصادی شدیدی در حال شکل گیری بود. اگر من ۱۰۰ درصد از یک کسب و کار قوی با چشم اندازهای بلند مدت خوب داشتم، مطمئناً اگر برای تخلیه آن فکر می کردم احمقانه بود.

بنابراین چرا باید سهام خود را که مشارکت کوچکی در مشاغل فوق العاده بود بفروشم؟ درست است که ممکن است هر یک از آنها در نهایت ناامید شوند، اما به عنوان یک گروه مطمئن بودند که کار خوبی خواهند کرد. ” – وارن بافت

به عنوان سرمایه گذاران بلند مدت، ما باید به توصیه سرمایه گذاری وارن بافت برای خرید کیفیت در زمانی که قیمت آن مشخص است، توجه کنیم.

“قیمت چیزی است که شما پرداخت می کنید. ارزش، چیزی است که به دست می آورید.” – وارن بافت
قیمت سهام با احساسات سرمایه گذاران تغییر می کند، اما این بدان معنا نیست که جریان نقدی آینده شرکت تغییر کرده است.

در حالی که همیشه بحث هایی پیرامون جریان درآمدهای آینده یک شرکت وجود دارد، حاشیه اختلاف معمولاً بسیار کمتر از نوسان قیمت سهام است.
سرمایه گذاران باید بین قیمت و ارزش تمایز قائل شوند و تلاش خود را بر شرکت های با کیفیت بالا معامله کنند. امروزه با مناسب ترین قیمت معامله می کنند.

بیشتر بخوانید: برندینگ چیست؟

۸٫ بهترین حرکات معمولاً خسته کننده هستند

سرمایه گذاری در بازار سهام راهی برای ثروتمند شدن سریع نیست.

در هر صورت، من معتقدم که بازار سهام به بهترین وجه به منظور افزایش متوسط ​​سرمایه ما در دوره های طولانی مدت است.

سرمایه گذاری به معنای هیجان انگیز نیست و سرمایه گذاری برای رشد سود تقسیمی به ویژه یک استراتژی محافظه کارانه است.

به جای تلاش برای یافتن برنده اصلی بعدی در صنعت نوظهور، اغلب بهتر است در شرکت هایی سرمایه گذاری کنید که ارزش خود را قبلاً ثابت کرده اند.

“ما هیچ تلاشی برای انتخاب چند برنده که از اقیانوس بنگاه های اثبات نشده بیرون می آیند، نمی کنیم. ما آنقدر باهوش نیستیم که این کار را انجام دهیم و این را می دانیم. ” – وارن بافت
به هر حال، هدف این است که مشاغل با کیفیتی پیدا کنیم که در طول سالیان متمادی ارزش خود را افزایش دهند. اگر ما این را درست بدانیم، مطمئناً آینده خوبی در انتظار ما خواهد بود.
بسیاری از شرکت هایی که دارای عمر طولانی و موفق شرکت ها هستند، محصولات و خدمات اولیه ای را ارائه می دهند. این ها شامل تنقلات، نوشیدنی ها، خمیردندان، دارو، فروشگاه های راحتی و …

اگرچه هیجان انگیزترین مشاغل نیستند، اما سرعت کند تغییر صنعت اغلب از رهبران صنعت محافظت می کند. بسیاری از شرکت های موجود در فهرست سودجویان فهرست و سهامداران پادشاه از این پدیده سود برده اند.

“مراقب فعالیت های سرمایه گذاری باشید که باعث تشویق می شود. حرکتهای بزرگ معمولاً با خمیازه ها روبرو می شوند. ” – وارن بافت
نیازی به تلاش برای قهرمان شدن یا تحت تأثیر قرار دادن کسی با سرمایه گذاری های ما نیست. خسته کننده می تواند زیبا باشد.

۹٫ صندوق های شاخص کم هزینه برای اکثر سرمایه گذاران معقول هستند

ما به شیوه های مختلف به عملکرد خود آسیب می رسانیم. تلاش برای تعیین زمان بازار، ریسک بیش از حد، معامله با احساسات، خارج شدن از حلقه صلاحیت خود و موارد دیگر.

بدتر از آن، بسیاری از صندوق های سرمایه گذاری که به طور فعال مدیریت می شوند، هزینه های اضافی دریافت می کنند. این کار بازدهی و درآمد سود سهام را از بین می برد.

وارن بافت علیرغم جایگاه خود به عنوان پرکارترین جمع کننده سهام در تمام دوران، در نامه سهامدار خود در سال ۲۰۱۳ از وجوه شاخص منفعل حمایت می کند.

هنگامی که بافت می میرد و سهام برکشایر هاتاوی او به خیریه واگذار می شود، سرپرست بافت دستورات روشنی را باید رعایت کند: 

“توصیه من به امین نمی تواند ساده تر باشد. ۱۰٪ پول نقد را در اوراق کوتاه مدت دولتی و ۹۰٪ را در صندوق شاخص S&P 500 بسیار کم هزینه قرار دهید. (من پیشنهاد پیشرو را می دهم.) من معتقدم که نتایج درازمدت اعتماد از این سیاست برتر از نتایجی است که اکثر سرمایه گذاران-اعم از صندوق های بازنشستگی، موسسات یا افراد-که مدیران کارمزد بالا را به کار می گیرند، خواهند داشت. ” – وارن بافت

نمایه سازی کم هزینه و منفعل می تواند یک استراتژی عالی برای بسیاری از سرمایه گذاران باشد. به ویژه اگر آنها نگران ایجاد سود پایدار از سود سهام نباشند.(سود سهام ETF در بازارهای خرس متراکم است و مستعد کاهش بیشتر است) اکثر جمع آورندگان سهام قادر به ایجاد عملکردی نیستند که هزینه های بالاتر آنها را توجیه کند.

مشاوره سرمایه گذاری
مشاوره سرمایه گذاری

۱۰٫ فقط به کسانی که می شناسید و به آنها اعتماد دارید گوش دهید

وارن بافت در طول نامه های سهامداران خود و مصاحبه های گاه به گاه بر اهمیت سرمایه گذاری در تیم های مدیریتی قابل اعتماد و شایسته تأکید می کند.

به زبان ساده، وارن بافت هنگام انتخاب شرکای تجاری و مدیران خود بسیار محتاط است. اقدامات آنها می تواند سرمایه گذاری زیادی را برای سالهای آینده ایجاد یا شکست دهد.

“هنگامی که مدیریت نسبت به منافع مالکان بی توجه باشد، سهامداران مدت زیادی از نسبت قیمت یا ارزش موجودی سهام خود (نسبت به سایر سهام) متضرر خواهند شد. صرف نظر از این که مدیریت چه تضمینی می دهد که اقدامات کاهش ارزش انجام شده یک عمل بوده است.”- وارن بافت

دنیای مالی مملو از شخصیت های زیادی است. خوب و بد. متأسفانه، تعدادی از مردم متوجه می شوند که می توانند انتظارات غیرواقعی سرمایه گذاران و احساس ترس و طمع را برای کسب درآمد سریع شکار کنند.

بسیاری از “گوروهای مالی” و سرپرست های صحبت کننده در تلاش هستند تا چشم های خود را به فروش بیشتر تبلیغات برسانند. ادعاهای هیجان انگیز برای به دست آوردن مشترکین جدید ایجاد کنند، یا سرمایه گذاران را متقاعد کنند که برای کسب کمیسیون معاملات انجام دهند.
هیچ یک از این فعالیت ها به نفع سرمایه گذاران جداگانه نیست و “کارشناسان” خودخوانده عموماً در پیش بینی آینده بهتر از ما نیستند. آنها به سادگی باید نقش آقای مطمئن را بازی کنند تا از منافع شخصی خود سود ببرند.

نکته کلیدی:

“وال استریت تنها جایی است که مردم با رولز رویس سوار می شوند تا از کسانی که با مترو سوار می شوند مشاوره بگیرند.” – وارن بافت
یکی از مأموریت های من با سودهای ساده صرفه جویی در سر و صدا و حقه بازی هایی است که در دنیای مالی نفوذ کرده است.

من از سرمایه گذاران می خواهم که بر واقعیت ها تمرکز کنند، میزان تصادفی بودن سرمایه گذاری را تشخیص دهند، انتظارات واقع بینانه ای را تعیین کنند و در این مسیر باقی بمانند.

هیچ کس بیشتر از شما به تخم لانه شما اهمیت نمی دهد. در ضمن سرمایه گذاران با تکیه بر سود بازنشستگی، شانس دوم ندارند. 

حواست باشه که به کی اعتماد میکنی!

بستن افکار در مورد توصیه های سرمایه گذاری وارن بافت

ما اغلب سرمایه گذاری را سخت تر از آنچه که باید انجام دهیم. وارن بافت از روشی ساده پیروی می کند که ریشه در عقل سلیم دارد. من مطمئناً می توانم به نکات سرمایه گذاری او از تجربیاتم در کار به عنوان تحلیلگر تحقیقات حقوق صاحبان سهام اشاره کنم. اما این بدان معنا نیست که آنها همیشه به راحتی قابل پیگیری هستند!

با پذیرش برخی از توصیه های سرمایه گذاری وارن بافت -تمرکز بر بلند مدت، پایبندی به سهام سود سهام، در محدوده صلاحیت ما-ما می توانیم سبدهای خود را بهتر مدیریت کنیم تا تعداد خطاهای پرهزینه را کاهش دهیم و به طور مداوم به آنها نزدیک شویم.

انواع مشاوره تخصصی سرمایه گذاری در مشهد و مشاوره شغلی را در شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ تجربه کنید. آسابرندینگ یک شرکت تبلیغاتی در مشهد و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تخصصی تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کار آنلاین از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار آنلاین شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال در مورد کسب و کار آنلاین یا آفلاین و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

این مطلب ترجمه شده از سایت simplysafedividends می باشد.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: