آشنایی با شاخص های کیفی آژانس تبلیغاتی

آژانس تبلیغاتی

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

در تمام کشورهای پیشرفته، شرکت‌ ها برای توسعه بازار و برند خود تمامی محصولات، از بزرگ‌ترین آژانس‌ های تبلیغاتی موجود کمک می‌گیرند. آژانس‌ های تبلیغاتی و ارتباطی باتخصص، تبحر و تجربه بسیار زیاد در زمینه‌های مختلفی مانند بازاریابی، تبلیغات، روابط عمومی،‌ ارتباطات، اقتصاد،‌ فضای مجازی، جامعه‌ شناسی، ادبیات، زبان‌ شناسی، روان‌ شناسی و… به شرکت‌ ها این امکان را می‌دهند تا نگرانی درمورد ریسک شکست تبلیغ محصول خود را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهند. برای انتخاب یک شرکت تبلیغاتی ابتدا باید کیفیت و کارایی آن را سنجید، کیفیت فعالیت یک آژانس تبلیغاتی با استفاده از شاخصه های کمی و کیفی متداول جهانی سنجیده می شود و در نهایت عالیرتبه ترین فرد سازمان به همراه تیم مدیران ارشد که کاملاً نسبت به اهداف، نیاز و شرایط شرکت اطلاع دارند مسئولیت انتخاب مناسب ترین کانون تبلیغاتی برای شرکت را عهده دار می گردند.

شاخصه های کیفی آژانس تبلیغاتی:

فکر استراتژیک:

فاکتوری حیاتی در سنجش کیفیت یک آژانس تبلیغاتی تفکر و تامل استراتژیک است که از این راه آژانس به توانایی خلق ارزش و ایجاد تمایز نسبت به سایر رقبا دست خواهد یافت. شرکت باید بتواند استراتژی تبلیغاتی را به خوبی طراحی، مطرح و حمایت نماید. هرچه دقت و اثربخشی استراتژی بیشتر باشد قطعا بهتر است. شرکت تبلیغاتی باید بتواند بازار محصول یا خدمت را به درستی آنالیز نموده و استراتژی جدیدی متناسب با صنعت و فرهنگ، طراحی و از این طریق برای شما تمایز ایجاد نماید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مزیت رقابتی در کسب و کار

خلاقیت:

 کانون تبلیغاتی باید بتواند پیام استراتژیک خود را از طریق روشهای خلاقانه به مخاطب منتقل کند. کمپین های بازاریابی موفق همواره از المان های نوآوری و خلاقیت در جهت جلب توجه بازار هدف استفاده مینمایند. خلاقیت همچنین می تواند یکی از عوامل ایجاد تمایز نیز در کارها باشد.

استفاده از متخصصین با استعداد و عملیاتی:

حضور متخصصین در حوزه های مختلف مدیریت استراتژیک، بازاریابی، برند، خلاقیت و هنر، آتلیه، تولید آگهی های تصویری و تیزر تبلیغاتی، برنامه ریزی رسانه ای، بین الملل و… در تیم تبلیغاتی آژانس مورد نظر از جمله شاخصه های تاثیر گذار در تعیین میزان ارزشمندی یک کانون تبلیغاتی یا همان آژانس تبلیغاتی است، البته لازم به ذکر است که تسلط به رسانه های نوین و فضای آنلاین ضمن داشتن توانایی اجرایی این متخصصین و در نهایت در دسترس بودن این افراد برای تعامل اطلاعات و نظرات همواره از نکات بسیار مهمی است که در تعریف کیفیت یک آژانس تبلیغایی تعیین کننده است.

توانایی اجرایی:

برنامه ریزی و طراحی استراتژی و ایده های خلاقانه در ابتدای امر بسیار اهمیت دارد اما مهم تر از آن توانایی شرکت در پیاده سازی و تحقق آنها می باشد. به ویژه زمانی که پروژه های تبلیغاتی-ارتباطی ۳۶۰ درجه ای می شود، لزوم وجود یکپارچگی در اجرای کلیه طرح ها بیش از پیش احساس می گردد. برای سنجش توانایی اجرایی یک آژانس تبلیغاتی می توان با بررسی کمپین های گذشته و تخمین درصد موفقیت آنها به توانایی اجرایی یک شرکت تبلیغاتی به خوبی پی برد، البته اطلاع از معیار سنجش موفقیت هم برای ما ملاک است، برخی مواقع تعریف شما از موفقیت با تعریف آژانس ها تفاوت زیادی دارد.

بهره مندی از متخصصین هر صنعت:

داشتن تجربه کافی و وجود پروژه های موفق در صنایع مختلف توسط آژانس تبلیغاتی مورد نظر، شاخصه ای بسیار مهم است. با بررسی سابقه فعالیت شرکت تبلیغاتی نسبت به حیطه ی فعالیت های گذشته آن اطلاعات مناسب کسب کنید چرا که آژانس تبلیغاتی که در صنعت مورد نظر شما فعالیت داشته نیاز شما را به سرعت شناسایی کرده و نسبت به برطرف کردن آن اقدام می نماید، این آژانس می تواند کلیه راه و روش و میان برهای مورد نیاز را از قبل پیشبینی کرده و استراتژی برنده در صنعت شما را به خوبی طراحی و پیاده سازی می کند.

پیشرفته بودن در زمینه تکنولوژی روز جهان:

دنیای دیجیتال امروزه بخش وسیعی از زندگی را به خود اختصاص داده است آگاهی از ساز و کار این دنیا و شناخت چگونگی داشتن بهترین عملکرد در آن از ملزومات حضور در بازارهای امروزی دنیا است. به هنگام ارزیابی کیفی یک آژانس تبلیغاتی لازم است نسبت به دسترسی همه جانبه آژانس به تمام عرصه های دیجیتالی شامل رسانه های اجتماعی، طراحی و توسعه سایت، اپلیکیشن و نرم افزارها، توسعه محتوای خلاق که میزان درگیری بالایی دارد و…. مرتبط با حیطه مورد نظر، به صورت کامل اطمینان حاصل کرد.

منعطف در برابر تغییر:

در طی فعالیت کمپین های تبلیغاتی، همواره محیط دستخوش تغییرات اجتناب ناپذیری می گردد، اینکه آژانس نسبت به تغییرات مقاومت نداشته باشد و بتواند همگام با آن تغییر نموده و عکس العملی متناسب با شرایط داشته باشد، یکی از مهمترین ویژگی های یک آژانس تبلیغاتی پویا و موفق است. لازم است که شرکت ها بتوانند به آژانس تبلیغاتی منتخب خود اعتماد کافی داشته باشند و بدانند که در هر شرایطی سرمایه آنها به هدر نمی رود و استراتژی های از پیش تعیین شده با موفقیت مسیر خود را طی خواند نمود.

توانایی ارائه تعهد نسبت به همکاری با دیگران:

در برخی مواقع، به منظور داشتن برنامه ای یکپارچه برای تبلیغ یک برند نیازاست که شرکت تبلیغاتی تعاملی مناسب در جهت مشورت یا همکاری با دیگر شرکای تجاری شما داشته باشد، برای تحقق این مهم، لازم است که این آژانس از روابطی خوب و انعطاف پذیری زیاد در برخورد با دیگر فعالان در بازار برخوردار باشد تا بتواند موفقیت برند شما را از هر لحاظ تضمین و گارانتی کند.

داشتن درک صحیح از فرهنگ و بینش برند و مخاطیبن هدف آن:

اگر در شرکتی استراتژی، تفکر خلاق و توانایی استفاده از تکنولوژی وجود داشته باشد اما نسبت به فرهنگ برند یا محصول مشتری اطلاعات جامعی نداشته باشد، تضمینی برای موفقیت نیز قطعا وجود نخواهد داشت. این وظیفه یک شرکت تبلیغاتی موفق است که بتواند فرهنگ مخاطبین، مشتریان و همکاران خود را به منظور داشتن تعاملی سازنده شناسایی نموده و متناسب با هر کدام اقدامات لازم را به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: با تفاوت نیاز (Need)، خواسته (Want) و تقاضا (Demand) آشنا بشید!

اکانت ها :

اکانت در سازمان پل ارتباطی قوی میان مشتری و شرکت تبلیغاتی می باشد و نقشی حیاتی در مدیرییت فعالیت های آژانس و کمک به حرکت در مسیر استراتژی بلند مدت سازمان یا شرکت خواهد داشت. برقراری ارتباط موثر میان بخش های مختلف آژانس از طریق اکانت ها صورت می گیرد و حضور این افراد در سازمان ها نشان دهنده ی هماهنگی بیشتر و اثربخش تر در فعالیت های شرکت می باشد. همچنین اکانت نقش مهمی در افزایش بهره وری فعالیت های میان آژانس و مشتری خواهد داشت.

این موارد تماماً تاکید بر ویژگی های کیفی یک آژانس تبلیغاتی استاندارد دارد، که به هنگام انتخاب از میان گزینه های موجود همواره بیش از ویژگی های کمی کاربرد عملی دارند؛ البته ویژگی های کمی یک آژانس رتبلیغاتی موفق هم مقوله ایست بسیار مهم که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 آژانس تبلیغات آسابرندینگ تلاش می کند تا با فراهم آوردن زیرساخت هایی در زمینه جذب، توانمندسازی و انگیزش سرمایه های انسانی بتواند تاثیر مهمی در در ارتقا صنعت تبلیغات، ارتباطات و بازاریابی میهن عزیزمان داشته باشد. کانون تبلیغات آسابرندینگ با علم به این موارد، تمام توانایی های خود را به کار می بندد، تا بتواند در تمامی این مقایسه ها همواره برترین باشد و نیاز مخاطبین خود را به بهترین شکل ممکن برطرف نماید. با مقایسه میان آژانس های تبلیغاتی برتر می توان شرایط را به طور اصولی، علمی و همه جانبه در نظر گرفت و بهترین انتخاب را متناسب با گزینه های موجود در نظر گرفت.

در پایان هم اگر هرگونه سوال کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید. خیلی ممنون از همراهی شما و با تشکر از مات

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: