۱۲ اشتباه که منجر میشود اعتبار برند شما از بین برود

نابود شدن برند

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

همانگونه که بررسی کردیم برای داشتن یک برند موفق در دنیای کسب و کار امروزه باید مواردی را با دقت و تمام رعایت کرد . ولی در کنار آن توجه به موارد زیر هم دارای اهمیت است. چون توجه نکردن و کم کاری در این موارد باعث می شود برند شما از موفقیت به فراموشی و حتی نابودی برسد.

نابود شدن برند
نابود شدن برند

۱. بچه گانه ننویسید!

تعجب کردید! ولی این موضوع واقعا دارای اهمیت است . باید قبول کنیم که مهارت‌های نوشتاری آنطور که باید باشند، نیستند. به چگونه نوشتن و اهمیت آن باید بسیار توجه کنید.

بیشتر بخوانید: استفاده از گیمیفیکیشن در دیجیتال مارکتینگ چه خاصیتی دارد؟

۲. اطلاعات زیادی ندهید!

همه می‌دانند که باید ساده باشند اما متأسفانه کسی این کار را انجام نمی‌دهد. اطلاعات بیش از حد، مخاطب را گیج خواهد کرد و خیلی از آنها را هم به یاد نخواهد آورد.

مثلا یکی از محصولات اپل را مشاهده کنید. روی آن چه می‌بینید؟ دو برند: نام محصول و نماد اپل. می‌دانید چرا؟ چون اپل می‌داند که ما با اطلاعات فراوانی محاصره شده‌ایم و تنها بخش کوچکی از آنچه می‌بینیم را می‌توانیم به یاد بیاوریم. آن چیزی را انتخاب کنید که می‌خواهید مردم به خاطر بیاورند. سپس اطمینان حاصل کنید که آن را می‌بینند و باقی چیزها را هم به حداقل برسانید.

۳. به محتوایی که ارائه میدهید باید اهمیت دهید!

در دنیای امروز همه موشکافانه به مطالب نگاه میکنند و تا حدود زیادی می شود گفت بازخورد نوشته هایمان را زود خواهیم دید. چرا که اگر نتوانیم آنگونه که انتظار میرود بنویسیم به سرعت به ما خواهند گفت. این میتواند ناتوانی ما به حساب آید .

۴. از نقل قول دوری کنید!

بسیار دفت کنید! این برند، متعلق به شماست، نه استیو جابز  و نه گاندی، هیچ‌کدام صاحب این برند نیستند. خودتان باشید ولی بزرگ گویی هم انجام ندهید.

۵. به تصاویری که از خود میگذارید اهمیت دهید!

مطمئناً تصویر درست و حسابی از خودتان دارید  که تنها خودتان در آن باشید. لباس کاملی پوشده باشید. بدون عشق زندگی و بچه و سگ و گربه. باید بدانید که اسم این برند، شخصی است، نه برند عشقی یا برند خانوادگی یا برند کارتونی.

۶. زیادی متفاوت نباشید!

متفاوت بودن به معنی متمایز بودن نیست. تفاوت بزرگی بین این دو مفهوم وجود دارد. از دیدگاه مشتری بالقوه‌تان یا هر کس دیگری که هست، متمایز بودن یعنی اینکه سعی دارید مؤثر یاشید. به جای متفاوت بودن، روی داشته‌های ارزشمندتان متمرکز شوید. روی چیزهایی که دیگران حاضرند برایشان هزینه کنند، چون شما در آن زمینه بهتر از دیگران می باشید.

۷. هشتک های بیهوده را کنار بگذارید!

بعضی از پروفایل‌های توییتر به طور کامل از هشتگ‌های بیش از حد استفاده شده یا مبهم انباشته شده‌اند. برخی دیوانه‌ی نمادها هستند. این هشتگ‌ها نه معنی دارند و نه شخصی هستند. کمی زحمت بکشید و از کلمه‌های خودتان استفاده کنید. یک چیز ارزشمند و به واقع متمایز پیدا کنید. نه هشتگ‌هایی که همگانی یا هشتگ‌هایی که محرمانه‌ هستند و هیچ‌کس از آنها سر در نمی‌آورد.

بیشتر بخوانید: برند سازی یا برندینگ

۸. به اهمیت دکمه فراخوان اعتقاد داشته باشید!

قانون اول بازاریابی این است که اگر دکمه‌ی فراخوان (call to action) وجود نداشته باشد، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. کاربرها می‌توانند شما را لایک یا فالو کنند یا به شما لینک بدهند، اما اگر کسی به طرز معجزه‌آسایی به پروفایل شما نگاه بیاندازد، چرا نباید لینک مستقیمی به کسب‌وکار شما وجود داشته باشد؟ این طوری مشتری‌های شما فقط دور خواهند زد.

۹. وقت شما همانند طلاست، آن را هدر ندهید !

اگر اصرار دارید که در پروفایل‌تان بگویید ازدواج کرده‌اید، یا از همسر خود نام ببرید، یا بگویید مادر هستید و یا می خواهید بیان کنید دیدگاه‌هایتان مال خودتان می باشد، یا به همه بگویید که طرفدار فلان تیم فوتبال هستید ، در واقع وقت دیگران را به هدر داده اید و از این فرصت که می‌تواند صرف برقراری ارتباطی معنی‌دار شود، استفاده ای نبرده اید. به یاد باشید برقراری ارتباط موثر، همان چیزی است که برندینگ شخصی قرار است انجام دهد.

۱۰. به پیام های مشتریان پاسخ دهید.

قرار نیست به تک تک پیام‌ها پاسخ‌های مفصل بدهید که چرا مشتری‌ها باید با شما وارد معامله شوند. اما حداقل یک پیام در حد چند کلمه ارسال کنید. این نشانه اهمیت و توجه شما می باشد.

۱۱. حواستان باشد که هر کاری می‌کنید قسمتی از برند شماست!

برند شخصی شما قسمت بزرگی از همه‌ی قسمت‌های زندگی شما می باشد. این موضوع حتی باید در لباس پوشیدن و همه‌ی فعالیت‌های مشترک با دوستان و همکارانتان خودش را نمایش دهد.

۱۲. گسترده بودن فضای مجازی را فراموش نکنید .

محتوای فضای مجازی یکی از چیزهای دیگری است که باید آینه‌ی تمام و کمال برند شما باشد. مثلاً اگر برند شخصی من حاکی از همراهی با کارآفرین‌ها است، در رویدادهای متفاوت فضای مجازی هم حرف‌ها و رفتارهای من باید همان کسی را به نمایش بگذارد که ادعا می‌کنم. در کل اگر تلاش کنید کسی باشید که واقعاً نیستید، ماه پشت ابر نمی‌ماند و بالاخره معلوم خواهد شد.

در آخر به این نکته توجه کنید که:

برای برند سازی ثبات داشته باشید. این نکته را به عنوان آخرین توصیه عنوان کردم. چراکه همه‌ی نکات پیشین را در بر می‌گیرد. این بهترین توصیه‌ای است که به شما می‌کنم. اگر نتوانید با ثبات و پیوسته این مسیر را ادامه دهید، همه‌ی تلاش‌های شما در تعریف و تثبیت برندتان بی‌نتیجه خواهد ماند. که نباید فراموش کنید تاثیر زیاد عواملی مثل بازاریابی محتوایی (یعنی تولید محتوا مطابق با سلیقه‌ و نیاز مشتریان)، کمک از متخصصین این امر در زمینه وبلاگ‌ و شبکه‌سازی در فضای مجازی است.

برای تبدیل شدن نام شرکت و به یک برند و بر سر زبان افتاد نام تجاری یمان، کافی ست با یک طراحی سایت مناسب و بهینه سازی سایت، البته بعد از انتخاب نام برند و ثبت شرکت و نام آن، اقدام به تبلیغات برای خود نماییم.

ارائه بهترین آموزش های دیجیتال مارکتینگ از جمله ۱۲ اشتباه که منجر میشود برند شما از بین برود را در شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ تجربه کنید. آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: