مشتریان خود را چگونه وفادار کنیم؟!

مشتریان وفادار آژانس تبلیغاتی

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

میزان رقابت کسب‌و‌کارهای امروزی و میزان سودآوری بنگاه‌ها به مشتریان آن‌ها بستگی دارد. در واقع، مشتری، نبض حیاتی یک کسب‌و‌کار است که تمام برنامه‌های مارکتینگ و نقشه راه مشتری براساس آن بنا می‌شود. در واقع  میزان جذابیت صنعت و نحوه رقابت رقبا و کلیه استراتژی‌هایی که تمامی بنگاه‌ها برای کسب سود پیاده‌سازی می‌کنند، برای جذب و حفظ مشتری است. در مطالب پیشین که توسط تیم نویسندگان آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ، پیرامونانواع شیوه های بازاریابی و جذب مشتریان واقعی صحبت کردیم. در این بلاگ، با تمرکز بر مشتریان بالقوه، راهکارهایی را بررسی می‌کنیم که آن‌ها را به مشتریان دائمی و وفادار کسب‌و‌کار ما تبدیل نماید.

مشتری بالقوه کیست؟!

در ادبیات بازاریابی، از مشتری بالقوه به عنوان نقطه آغازین قیف فروش نام برده می شود، یعنی فردی که هنوز از محصول یا خدمت شما استفاده نمی‌کند اما شما می‌توانید با استراتژی درست و بازاریابی خوب امیدوار باشید که به زودی او را در گروه مشتریان کسب و کار خود، ببینید. شناسایی پرسونای مخاطب و استفاده از تکنیک‌های تحقیقات بازار به شما همواره این امکان را می‌دهد تا بر تصمیمات خرید مشتریان بالقوه خود، تاثیر بگذارید. چنانچه مشتری نسبت به محصول یا خدمت موردنظر، علاقه نشان دهد، کار برای شما بسیار ساده‌تر می‌شود.

در ادامه شیوه‌هایی را بررسی می‌کنیم که در تبدیل مشتری بالقوه به مشتری وفادار و دائمی، بسیار اثرگذار هستند.

بیشتر بخوانید: ۵ مرحله کلیدی برای ساخت استراتژی بازاریابی

راهکارهای تبدیل مشتریان بالقوه به دایمی و وفادار

تمامی کسب‌و‌کارها از طریق ایجاد مزیت رقابتی به دنبال کسب سود بیشتر و پیشی گرفتن از رقبا و ایجاد جذابیت برای مشتری هستند؛ برای این منظور به مشتریان جدید و در عین حال وفادار نیاز مبرم دارند. تکنیک‌هایی که در ادامه مطرح می‌شوند، به شما و کسب و کارتان در تبدیل مشتری بالقوه به دایمی کمک زیادی می‌کنند.

شناسایی نیازها و خواسته‌های مشتریان

یکی از اولین گام‌هایی که در طراحی استراتژی رقابتی و برنامه‌های بازاریابی برداشته می‌شود، شناسایی نیازها و خواسته‌های مشتریان بالقوه است . تحقیقات بازار به شما این امکان را می‎‌دهد تا از انتظارات مشتریان از محصول یا خدمت شما و نحوه ارائه موثر آن‌ها به تمامی مشتریان، اطلاع یابید. با جمع‌بندی داده‌های مختلف می توانید تا خدمات و محصولات خود را متناسب با نیازها و انتظارات مشتریان، به صورت مخصوص سفارشی‌سازی کنید.

تاکید بر ارزش و مزایای محصول یا خدمت

زمانی‌که مشتری بالقوه نسبت به محصول یا خدمت بیزینس شما، علاقه نشان می‌دهد، شما می‌توانید با تاکید بر ویژگی‌های برجسته و مزایایی که در ازای استفاده از محصول، به دست می آورد، او را به خرید تشویق کنید. این کار از طریق توضیح پیرامون مشخصات، مزایا و نقاط قوت محصول به صورت مستقیم یا غیرمستقیم برای شما امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: مشاور تبلیغاتی چه تاثیری در رشد کسب و کار شما دارد؟

طراحی و تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی

در مطالب گذشته در سایت و اینستاگرام آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ، بر نقش مهم بازاریابی دهان به دهان در موفقیت یک برند تاکید کردیم. پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی را به اهرمی قدرتمند برای کسب سود و مزیت رقابتی برای بنگاه‌ها، تبدیل نموده است. چنانچه ویژگی‌های محصول یا خدمت در قالب محتوایی جذاب توسط اینفلوئنسرها یا مشتریان دایمی، به مخاطبین ارائه شود، افرادی که تا قبل از این، تجربه استفاده از محصول را نداشته‌اند، به خرید و استفاده از آن، قطعا تشویق می‌شوند. طراحی وب‌سایت جذاب، شناسایی روندهای موجود در بازار و افزایش نرخ درگیری مخاطب با رسانه های شما از طریق برگزاری مسابقات، اهدای جوایز و کد تخفیف نیز بسیار در موفقیت شما تاثیرگذار هستند.

تاکید و تمرکز بر خدمات پس از فروش

به مشتری بالقوه خود اطمینان دهید که در هر زمانی قادر به پاسخ یا خدمت پیرامون محصول یا مسائل مرتبط با محصول هستید، چنانچه مشتریان احساس کنند که توسط کسب‌و‌کار، مهم تلقی شده و جدی گرفته می‌شوند، جایگاه برند و کسب و کار شما در ذهن آن‌ها، ارتقا یافته و به استفاده دائم از محصولات و خدمات شما، ادامه می‌دهند.

در تمام استراتژی‌های بازاریابی، مشتری به منزله قلب تپنده و فعال یک کسب‌و‌کار، مورد توجه قرار می‌گیرد. به همین منظور، استراتژی‌هایی که در عین حفظ مشتریان وفادار بر تبدیل مشتری بالقوه به دایمی و وفادار تاکید می‌کنند، زمینه پیشی‌گرفتن از رقبا را برای برند فراهم می‌نماید. شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ، از طریق تیم تخصصی و حرفه‌ای خود، کلیه راهکارهای بازاریابی و کسب مزیت رقابتی را متناسب با کسب‌و‌کار شما ارائه می‌کند.برای مشاوره تبلیغاتی ، با مشاوران آسابرندینگ رایگان صحبت کنید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: