۹ اصل طراحی سایت خوب

طراحی سایت خوب

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

یک طراحی سایت خوب و موثر باید وظیفه مورد نظر خود را با انتقال پیام خاص خود و در عین حال جذب بازدیدکننده انجام دهد. عوامل متعددی مانند ثبات، رنگ ها، تایپوگرافی، تصاویر، سادگی و عملکرد همه در طراحی وب سایت خوب نقش دارند.

هنگام طراحی یک وب سایت، عوامل کلیدی زیادی وجود دارد که به نحوه درک آن کمک می کند. یک طراحی سایت خوب می تواند به ایجاد اعتماد و راهنمایی بازدیدکنندگان برای اقدام کمک کند. ایجاد یک تجربه کاربری عالی مستلزم این است که مطمئن شوید طراحی وب سایت شما برای استفاده، فرم و زیبایی بهینه شده است و نحوه استفاده از آن بسیار آسان است.

در زیر برخی از دستورالعمل ها وجود دارد که هنگام بررسی پروژه طراحی سایت خوب در آینده به شما کمک می کند.۴

طراحی سایت خوب
طراحی سایت خوب

۱٫ هدف وب سایت

وب سایت شما باید نیازهای کاربر را برآورده کند. داشتن یک هدف ساده و روشن در تمام صفحات به کاربر کمک می کند تا با آنچه شما ارائه می دهید تعامل داشته باشد. هدف وب سایت شما چیست؟ آیا اطلاعات کاربردی مانند “چگونه راهنمایی” می کنید؟ آیا یک وب سایت سرگرمی مانند پوشش ورزشی است یا در حال فروش محصول به کاربر هستید؟ اهداف مختلفی وجود دارد که ممکن است وب سایت ها داشته باشند. اما اهداف اصلی مشترک نیز در همه وب سایت ها وجود دارد.

  1. توصیف تخصص
  2. ساختن شهرت شما
  3. تولید سرنخ ها
  4. فروش و مراقبت های پس از آن (گارانتی)
طراحی سایت خوب
طراحی سایت خوب

۲٫ سادگی

سادگی هنگام در نظر گرفتن تجربه کاربری و قابلیت استفاده از وب سایت شما بهترین راه است. در ادامه راه هایی برای دستیابی به سادگی از طریق طراحی آورده شده است.

رنگ

رنگ قدرت انتقال پیام ها و برانگیختن پاسخ های احساسی را دارد. پیدا کردن یک پالت رنگ متناسب با نام تجاری شما به شما این امکان را می دهد تا بر رفتار مشتری خود نسبت به نام تجاری خود تأثیر بگذارید. انتخاب رنگ را به کمتر از ۵ رنگ محدود کنید. رنگهای مکمل بسیار خوب کار می کنند. ترکیب رنگهای دلپذیر باعث افزایش مشارکت مشتریان می شود و به کاربر احساس خوبی می دهد.

تایپ کنید

تایپوگرافی نقش مهمی در عملیات طراحی سایت خوب شما دارد. توجه را جلب می کند و به عنوان تفسیر بصری صدای برند ها عمل می کند. حروف تایپ باید خوانا بوده و حداکثر از ۳ فونت مختلف در وب سایت استفاده کنند.

تصویرسازی

تصویر هر جنبه بصری است که در ارتباطات استفاده می شود. این شامل عکاسی، تصویرسازی، فیلم و همه اشکال گرافیکی است. همه تصاویر باید بیانگر باشند و روح شرکت را به تصویر بکشند و به عنوان تجسم شخصیت برند آنها عمل کنند. بیشتر اطلاعات اولیه ای که ما در وب سایت ها مصرف می کنیم بصری است و به عنوان اولین برداشت مهم است که از تصاویر با کیفیت بالا برای ایجاد تصور حرفه ای و معتبر در ذهن بازدیدکنندگان استفاده شود.

بیشتر بخوانید: ۱۰ توصیه برای سرمایه گذاری از وارن بافت

۳٫ هدایت کردن

هدایت کردن راهی است که برای یافتن سیستم مورد استفاده در وب سایت هایی که بازدیدکنندگان با آن ارتباط برقرار می کنند و آنچه را که بدنبال آن هستند پیدا می کند. هدایت کردن وب سایت کلید حفظ بازدیدکنندگان است. اگر ناوبری وب سایت ها گیج کننده باشد، بازدیدکنندگان تسلیم می شوند و آنچه را که نیاز دارند در جایی دیگر پیدا می کنند. حفظ انتقال دادن، بصری و سازگار در هر صفحه مهم است.

۴٫ خواندن طرح F-SHAPED

الگوی مبتنی بر ” F ” رایج ترین روشی است که بازدیدکنندگان متن را در یک وب سایت اسکن می کنند. مطالعات ردیابی چشم نشان داده است که بیشتر آنچه مردم می بینند در قسمت بالا و سمت چپ صفحه وجود دارد. طرح F ‘الگوی طبیعی خواندن ما در غرب (چپ به راست و بالا به پایین) را تقلید می کند. یک طراحی سایت خوب و موثر با الگوی طبیعی اسکن صفحه با خوانندگان کار می کند.

طراحی سایت خوب
طراحی سایت خوب

۵٫ سلسله مراتب بصری

سلسله مراتب بصری ترتیب عناصر به ترتیب اهمیت است. این کار بر اساس اندازه، رنگ، تصاویر، کنتراست، تایپوگرافی، فضای سفید، بافت و سبک انجام می شود. یکی از مهمترین کارکردهای سلسله مراتب بصری، ایجاد نقطه کانونی است. این به بازدیدکنندگان نشان می دهد که مهمترین اطلاعات کجاست.

۶٫ محتوا

یک طراحی سایت خوب و موثر دارای طراحی عالی و محتوای عالی است. استفاده از زبان جذاب و محتوای عالی می تواند با تبدیل آنها به مشتری، آنها را جذب و تحت تأثیر قرار دهد.

طراحی سایت خوب
طراحی سایت خوب

۷٫ چیدمان بر اساس GRID

شبکه ها به ساختار طراحی شما کمک می کنند و محتوای شما را منظم نگه می دارند. شبکه به تراز کردن عناصر روی صفحه و تمیز نگه داشتن آن کمک می کند. طرح بندی مبتنی بر شبکه، محتوا را در یک ساختار شبکه ای تمیز با ستون ها، بخشهایی که در کنار هم قرار گرفته و احساس تعادل می کنند و نظم را تحمیل می کند و باعث ایجاد یک وب سایت زیبا می شود، مرتب می کند.

بیشتر بخوانید: ۵ اشتباه بازاریابی که تلاش های شما را از بین می برد

طراحی سایت خوب
طراحی سایت خوب

۸٫ زمان بارگیری

انتظار برای بارگیری وب سایت، بازدیدکنندگان را از دست می دهد. تقریباً نیمی از بازدیدکنندگان وب انتظار دارند که یک سایت در ۲ ثانیه یا کمتر بارگیری شود و به طور بالقوه سایتی را که در ۳ ثانیه بارگیری نشده است ترک می کنند. قرار دادن فیلم و تصاویر کم حجم می تواند روند بارگیری صفحه شما را بهبود ببخشد.

طراحی سایت خوب

۹٫ موبایل را دست کم نگیرید

افراد بیشتری از تلفن یا سایر دستگاه های خود برای مرور وب استفاده می کنند. مهم این است که وب سایت خود را با یک طرح واکنش گرا که در آن وب سایت شما می تواند با صفحه های مختلف تنظیم شود، در نظر بگیرید.

طراحی سایت خوب
طراحی سایت خوب

انواع مشاوره تخصصی طراحی سایت را در شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ تجربه کنید. آسابرندینگ یک شرکت تبلیغاتی در مشهد و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تخصصی تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کار آنلاین از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار آنلاین شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال در موردطراحی سایت داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ نیز دنبال کنید.

این مطلب ترجمه شده از سایت feelingpeaky می باشد.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: