۲۲ راه برای افزایش تعامل اینستاگرام

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

افزایش تعامل اینستاگرام یکی از چالش های اساسی برای رشد صفحات اینستاگرام است. اما راهکارهای مهم برای افزایش تعامل چیست؟ اصلا منظور از تعامل چیست؟

منظور ما از تعامل اینستاگرام چیست؟

تعامل بیشتر از شمارش بازدیدها یا فالوورهای شماست. این در مورد اندازه گیری تعاملاتی است که مخاطبان شما با محتوای شما ایجاد می کنند.

در اینستاگرام، تعامل با طیف وسیعی از معیارها مانند:

  • نظرات
  • شیر
  • لایک ها
  • ذخیره کردن
  • فالوینگ و رشد
  • منشن (برچسب (تگ) یا بدون برچسب)
  • هشتگ های مارک دار
  • کلیک ها
  • دی ام ها

این نوع اقدامات شواهدی است که نشان می دهد مردم فقط محتوای شما را نمی بینند . آنها فعالانه به آنچه شما برای گفتن دارید علاقه مند هستند.چرا به تعامل اهمیت می دهیم؟ اول از همه، به این معنی است که محتوای شما روی مخاطبان شما تأثیر می گذارد. (آنها شما را دوست دارند، آنها واقعاً شما را دوست دارند!)

در مرحله دوم، تعامل قوی یک عامل کلیدی در الگوریتم اینستاگرام است . هر چه میزان تعامل بیشتر باشد، احتمال اینکه محتوا در فید خبری تقویت شود، چشم ها و توجه بیشتری را به خود جلب می کند، بیشتر می شود.

نحوه اندازه گیری تعامل اینستاگرام

نرخ تعامل شما میزان تعاملی را که محتوای اجتماعی به دست می آورد نسبت به فالوورها یا دسترسی شما اندازه می گیرد.

به عبارت دیگر: چند درصد از افرادی که پست شما را دیدند در واقع با آن درگیر شدند؟

چند راه مختلف برای رسیدن به آن عدد وجود دارد. می‌توانید نرخ تعامل را بر اساس نمایش‌ها، از طریق پست، بر اساس دسترسی یا فالوورها محاسبه کنید. این واقعاً به اهداف رسانه های اجتماعی شما بستگی دارد .

شما باید به معیارهایی که قبلا ذکر کردیم دسترسی داشته باشید. می‌توانید از ابزار Insights Instagram ، تجزیه و تحلیل Hootsuite یا هر یک از این ابزارهای عالی تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای جمع‌آوری داده‌های شاداب استفاده کنید.

هنگامی که آمار خود را به دست آوردید، از یکی از این ماشین حساب های تعامل اینستاگرام استفاده کنید و آن اعداد را خرد کنید تا نرخ تعامل خود را بیابید.

نرخ تعامل خوب اینستاگرام چقدر است؟

اینستاگرام به خودی خود نسبت به میزان تعامل “خوب” ابراز نگرانی می کند. اما اکثر کارشناسان بازاریابی رسانه های اجتماعی موافقند که تعامل قوی بین ۱ تا ۵ درصد کاهش می یابد. و تیم رسانه اجتماعی خود Hootsuite میانگین نرخ تعامل اینستاگرام را ۴٫۵۹٪ در سال ۲۰۲۰ گزارش کرده است.

در اینجا میانگین نرخ تعامل اینستاگرام برای حساب های تجاری تا سال ۲۰۲۱ آمده است:

  • انواع پست اینستاگرام: ۰٫۸۲%
  • پست های عکس اینستاگرام: ۰٫۸۱%
  • پست های ویدئویی: ۰٫۶۱%
  • پست های اسلایدی: ۱٫۰۱%

به طور متوسط، پست های اسلایدی جذاب ترین نوع پست اینستاگرام هستند که در نکته ۴ زیر بیشتر در مورد آن صحبت می کنیم.

تعداد فالوورها نیز می تواند بر میزان تعامل اینستاگرام شما تأثیر بگذارد. در اینجا میانگین نرخ تعامل به ازای تعداد فالوورهای حساب های تجاری اینستاگرام تا سال ۲۰۲۱ آمده است:

  • کمتر از ۱۰۰۰۰ دنبال کننده: ۱٫۱۸%
  • ۱۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ دنبال کننده: ۰٫۹۴%
  • بیش از ۱۰۰۰۰۰٪: ۰٫۷۴٪

به طور معمول، هر چه فالوورهای بیشتری داشته باشید، تعامل کمتری خواهید داشت.

نحوه افزایش تعامل اینستاگرام: ۲۲ نکته مفید

نکته ۱: مخاطبان خود را بشناسید

اگر ندانید که آن را برای چه کسی می سازید، ساختن محتوای عالی دشوار است.

جمعیت شناسی مخاطبان هدف شما به تعیین نوع محتوایی که پست می کنید، صدای برند شما و حتی روزها و زمان هایی که باید منتشر کنید کمک می کند.

به عنوان مثال، برند لباس مستقل مد لباس، شرکت مد برند، افرادی را با حس شوخ طبعی هدف قرار می دهد – هم پیشنهادات محصول و هم لحن پست های آن نشان دهنده این موضوع است.

نکته ۲: معتبر باشید

در رسانه‌های اجتماعی، بهتر است صادق و قابل ربط باشید تا کاملاً صیقل‌پذیر باشید. محتوایی را به اشتراک بگذارید که فراتر از کمپین بازاریابی شیک شما باشد تا افراد واقعی و تجربیات نام تجاری خود را معرفی کنید.

این ممکن است به معنای اشتراک‌گذاری تصاویر پشت صحنه در یک استوری اینستاگرام، نوشتن شرحی باشد که حس شوخ طبعی را نشان می‌دهد یا مسئولیت هر اشتباهی را بر عهده بگیرید.

مخاطبان از صداقت بیشتر از کمال قدردانی می کنند، اینطور نیست؟

نکته ۳: تصاویر عالی را به اشتراک بگذارید

اینستاگرام، اگر متوجه نشدید، یک رسانه بصری است. و در حالی که برای پیشرفت در پلتفرم نیازی به آنی لیبوویتز نیستید، ایجاد تصاویری که از فید خبری متمایز باشند مهم است.

حتی اگر شما یک عکاس یا طراح گرافیک عالی نیستید، میلیون‌ها ابزار برای کمک به شما وجود دارد که به عکس خود کمی حس بدهید.

می توانید عکس ها را مستقیماً در Hootsuite Compose ویرایش کنید و متن و فیلترهایی را به آنها اضافه کنید. ( یا از یکی از این بسیاری از برنامه های دیگر استفاده کنید تا پست های اینستاگرام خود را به سطح بعدی ببرید. )

بیشتر بدانید: آموزش رایگان اینستاگرام؛ کپشن نویسی

نکته ۴: پست اسلایدی ارسال کنید

پس از ایجاد تصاویر چشم نواز، سعی کنید تعدادی از آنها را با پست های اینستاگرام با تصاویر متعدد پست کنید – راهی عالی برای ایجاد تعامل هستند. (و، از شانس و اقبال، ما در اینجا چند قالب زیبای چرخ فلک اینستاگرام داریم !)

تیم اجتماعی خود Hootsuite دریافته است که پست‌های اسلایدی آن‌ها به طور متوسط ​​۳٫۱ برابر بیشتر از پست‌های معمولی‌شان درگیر هستند. و در سطح جهانی، پست های اسلایدی بالاترین میانگین نرخ تعامل را در بین انواع پست های اینستاگرام دارند (۱٫۰۱٪).

این می تواند ارتباطی با این واقعیت داشته باشد که الگوریتم این نوع پست ها را مجدداً به دنبال کنندگانی ارائه می دهد که بار اول درگیر نشدند و به آنها فرصت دوم یا سومی برای تأثیرگذاری می دهد.

نکته ۵: محتوای ویدیویی را ارسال کنید

ویدیو هم چشم نواز و هم جذاب است. در واقع به قدری جذاب است که پست‌های حاوی ویدیو حدود ۳۸ درصد بیشتر از تصاویر درگیر می‌شوند.

میلیون‌ها ابزار برای کمک به شما در ترکیب صحنه‌ها، اضافه کردن موسیقی یا متن، دانلود یک برنامه ویرایش ویدیوی رایگان یا پولی وجود دارد. InShot و Magisto برنامه های خوبی هستند.

نکته ۶: زیرنویس های قوی بنویسید

یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد، اما هزاران کلمه … همچنین ارزش هزار کلمه را دارد.

کپشن های اینستاگرام می توانند حداکثر ۲۲۰۰ کاراکتر و حداکثر ۳۰ هشتگ داشته باشند. از آنها استفاده کنید زیرنویس‌های خوب زمینه را اضافه می‌کنند و شخصیت برند شما را به نمایش می‌گذارند.

نکته ۷: محتوای قابل ذخیره سازی ایجاد کنید

ایجاد مطالب مرجع که مخاطبان شما می خواهند در مجموعه های خود ذخیره کنند، می تواند باعث افزایش مشارکت شما نیز شود.

حساب اینستاگرام So You Want to Talk About، مطالب مرجع ساده و قابل درک را در مورد موضوعات پیچیده متنوعی ایجاد می کند که برای ذخیره در یک مجموعه یا داستان برجسته عالی هستند.

نکته ۸: پخش زنده

استفاده از لایو اینستاگرام برای پخش ویدیوی زنده یک راه عالی برای اتصال مستقیم به کاربران، اشتراک گذاری اخبار و ایجاد تعامل است.

ظاهراً ۸۰ درصد مخاطبان ترجیح می‌دهند یک پخش زنده را به جای خواندن یک پست وبلاگ تماشا کنند. به آنها آنچه می خواهند بده!

با استفاده از ویدیوی زنده، می‌توانید به صورت زنده به سؤالات پاسخ دهید، از بینندگان با نام استقبال کنید و عموماً به شیوه‌ای صمیمی و جذاب از مخاطبان خود به دنیای خود استقبال کنید. همچنین ، اگر تمایل دارید، می‌توانید با ویژگی جدید خرید زنده اینستاگرام، مخاطبان تجارت الکترونیک ایجاد کنید.

نکته ۹: محتوای جذاب بسازید

ارسال هر روز عکس محصول بعد از مدتی کمی قدیمی می شود. آن را با یک برنامه محتوای متنوع ترکیب کنید.

مسابقات، نظرسنجی‌ها، پرسش‌ها و آزمون‌ها روال را شکسته و مستقیماً مخاطبان شما را تشویق می‌کنند تا درگیر و فعال شوند.

نکته ۱۰: محتوای مخاطب را به اشتراک بگذارید

وسوسه انگیز است که با حساب اینستاگرام خود مانند یک خیابان یک طرفه رفتار کنید، اما رسانه های اجتماعی یک گفتگو هستند، نه یک پخش. اطمینان حاصل کنید که به طرفداران گوش می‌دهید و با آنها در ارتباط هستید.

یک راه عالی برای انجام این کار، ارسال مجدد یا به اشتراک گذاری محتوای مخاطبان است. اگر کسی برند تکیلا شما را در پستی درباره دوشنبه مارگاریتای خارج از کنترل برچسب گذاری کرد، آن پست را در استوری خود قرار دهید.

پادکست Las Culturistas از شمارش معکوس تعطیلات ۱۲ روزه فرهنگ در استوری های اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است. یک فریاد درون یک فریاد، مانند شروع داستان های کوچک .

آن‌ها احساس می‌کنند از شنیدن شما هیجان زده می‌شوند و سایر دنبال‌کنندگان ممکن است مجبور شوند شروع به برچسب زدن شما در محتوای خود کنند.

نکته ۱۱: استیکرها و فیلترهای سفارشی ایجاد کنید

با در دسترس قرار دادن استیکرها و فیلترهای سفارشی در Stories، کمی از گرد و غبار برند خود را روی پست های دیگر کاربران بپاشید.

Sephora یک فیلتر AR ویژه «Holiday Beauty Q&A» را برای طرفداران آرایش راه‌اندازی کرد تا از آن در استوری‌های خود در کریسمس استفاده کنند تا به گسترش برند Sephora و ایجاد جامعه کمک کند.

نکته ۱۲: به سوالات و نظرات پاسخ دهید

هنگامی که نظرات شروع به پخش می کنند – البته در پاسخ به تمام محتوای جدید و سرگرم کننده عکس و ویدیوی شما – پاسخ دادن مودبانه است.

قدردانی از نظرات شما و شرکت در مکالمات باعث می شود که دنبال کنندگان احساس کنند دیده شده و شنیده می شوند و برای چت مجدد با شما در آینده هیجان زده می شوند.

برند ضدآفتاب Supergoop نه تنها فالوورها را ترغیب می کند که محصولات مورد علاقه خود را در نظرات این پست به اشتراک بگذارند، بلکه با خوشحالی توصیه هایی را به اشتراک می گذارند و از انتخاب های همه پشتیبانی مثبت می کنند.

نکته ۱۳: آزمایشی شوید

تا زمانی که آزمایش نکنید، اندازه گیری کنید و تغییر دهید، هرگز متوجه نمی شوید که چه چیزی برای برند شما بهتر است.

زیبایی رسانه های اجتماعی این است که برای آزمایش ساخته شده اند. اگر چیزی کار می کند، خیلی سریع می دانید. اگر این یک شکست است، درسی که با ریسک کمی آموخته شده است.

بنابراین خلاق باشید… فقط مطمئن شوید که معیارها را به دقت زیر نظر داشته باشید تا واقعاً تأثیر ایده های بزرگ خود را ببینید.

نکته ۱۴: به طور مداوم و در زمان های استراتژیک پست کنید

هرچه بیشتر پست کنید، فالوورهای شما فرصت بیشتری برای تعامل دارند. برای تازه نگه داشتن فید و مجذوب شدن فالوورهایتان به یک برنامه منظم متعهد شوید.

البته، ارسال مداوم در زمان‌های مناسب نیز بسیار کلیدی است… اگر زمانی که مخاطبان شما در خواب هستند، پستی ارسال می‌کنید، ممکن است به مشکل بخورید.

نکته ۱۵: ترافیک را از منابع دیگر هدایت کنید

مدیریت اینستاگرام خود را در سراسر جهان در هر کجا که می توانید دریافت کنید: آن را در بیو توییتر خود به اشتراک بگذارید، آن را در امضای ایمیل خود قرار دهید و آن را در خبرنامه شرکت خود قرار دهید.

لندن (بله، شهر) از بیوگرافی توییتر خود برای جلب توجه به دسته و محتوای اینستاگرام خود استفاده می کند.

هرچه بیشتر بتوانید افراد را به سمت پلتفرم راهنمایی کنید، نگاه های بیشتری به محتوای خود خواهید داشت و شانس بیشتری برای تعامل خواهید داشت.

نکته ۱۶: به گفتگو بپیوندید

در یک مهمانی شام (به هر حال یک مهمانی سرگرم کننده)، شما فقط منتظر صحبت با شما نیستید، درست است؟ بعضی اوقات، شما باعث ایجاد مکالمه می شوید.

در مورد اینستاگرام هم همینطور. پاسخ دادن به سوالات و نظرات عالی است. بیرون آمدن از آنجا و راه اندازی گردهمایی های خود در پست ها و صفحات دیگر حتی بهتر است.

به آن به عنوان تعادلی از کنش واکنشی (پاسخ دادن) و پیشگیرانه (شروع مکالمه) فکر کنید.

نکته ۱۷: محتوای موضوعی ایجاد کنید

اگر در حال حاضر سر و صدایی در مورد یک رویداد یا تعطیلات جاری وجود دارد، خود را در آن مکالمه بگنجانید.

وقتی آلبوم ۲۰۲۰ تیلور سویفت همه را به صحبت درباره cottagecore ( همه )، واداشت، برند پوشاک Farewell Frances عاقلانه بود که برخی از کت‌های خود را به‌عنوان #cottagecoreaesthetic برچسب‌گذاری کرد.

به خصوص اگر یک هشتگ پرطرفدار در میان باشد، فوراً به محتوای خود یک قلاب موضوعی «چرا اکنون» داده اید.

نکته ۱۸: در استوری اینستاگرام فعال شوید

استوری های اینستاگرام دسترسی باورنکردنی دارد. روزانه نیم میلیارد نفر از Stories استفاده می کنند و ۶۲٪ از کاربران می گویند که پس از دیدن یک نام تجاری یا محصول در استوری، علاقه بیشتری به آن پیدا کرده اند.

سایت خبری طنز Reductress عناوین گستاخانه خود را هم در پست ها و هم در استوری به اشتراک می گذارد تا توجه خوانندگان را در دو مکان مختلف جلب کند.

نه تنها مردم تماشا می‌کنند، بلکه با استوری‌ها این فرصت را دارید که با برچسب‌ها درگیر شوید.

پرسش‌ها، نظرسنجی‌ها و شمارش معکوس فرصت‌هایی برای ایجاد مکالمه و ارتباط مستقیم با طرفدارانتان هستند.

نکته ۱۹: فراخوان های قوی برای اقدام اضافه کنید

از پست های خود مشارکت می خواهید؟ گاهی اوقات، فقط به این می رسد که خوب بپرسید.

فروشگاه عمومی Welks با این پست فقط به دنیا اعلام نکرد که پازل دارد: اطلاعات خاصی در مورد نحوه خرید آنها ارائه کرد.

وقتی با دقت انجام شود، یک فراخوان قانع‌کننده می‌تواند باعث فعالیت، لایک، پاسخ یا اشتراک‌گذاری شود.

نکته ۲۰: از قدرت هشتگ ها استفاده کنید

هشتگ های اینستاگرام یک شمشیر دو لبه هستند. اگر به درستی استفاده شود، می توانید ترافیک جدی ایجاد کنید و وزوز ایجاد کنید. زیاده روی کنید، و ظاهراً هرزنامه به نظر می رسید.

در مورد هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید، برای رسیدن به یک جامعه یا صنعت خاص، پیوستن به یک گفتگوی پرطرفدار، راه‌اندازی یک کمپین برند یا شناسایی خدمات ارائه شده خود، متفکر و استراتژیک باشید.

برای مثال، سیسیل دورمو، تصویرگر، نقاشی شیرین خود را با هشتگ های مرتبط با هنر و سلامت روان برچسب گذاری کرد.

اتفاق نظر این است که ۱۱ هشتگ یا کمتر، عدد مناسبی برای حرفه ای به نظر رسیدن است اما خیلی بد نیست.

نکته ۲۱: پست های خود را تقویت کنید

قرار دادن پست خود در مقابل چشم های بیشتر یکی از راه های آسان برای ایجاد تعامل است (و امیدواریم تا زمانی که در حال انجام آن هستید تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید).

با مخاطب بالقوه بیش از ۹۲۸ میلیون کاربر در اینستاگرام، سوپر طرفدار بعدی شما می تواند آنجا باشد و فقط منتظر کشف آنچه شما برای ارائه دارید باشد.

استفاده از تبلیغات اینستاگرام یا پست های تقویت شده می تواند یک راه استراتژیک برای نشان دادن نام شما در مقابل افراد مناسب باشد.

نکته ۲۲: به DM آنها بروید

گاهی اوقات، قوی ترین تعامل ممکن است در خلوت اتفاق بیفتد. پیام های مستقیم و تعاملات داستانی نمونه های عالی از مخاطبان درگیر و ارتباط مستقیم شگفت انگیز با یک طرفدار پرشور هستند. بنابراین، هنگامی که شخصی در DM های شما تماس گرفت، مطمئن شوید که به او پاسخ می دهید و درست با او رفتار می کنید.

منبع: hootsuite

آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است که صفر تا صد تبلیغات را برای کسب و کارهای مختلف انجام می دهد. مشاوره های کسب و کار و مشاوره شغلی و مشاوره سرمایه گذاری همگی در آسابرندینگ توسط کارشناسان خبره اقتصادی و فناوری صورت می پذیرد.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین و دیجیتال مارکتینگ آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

یکی از خدماتی که ما به مشتریان خود ارائه می دهیم ادمین برای پیج های اینستاگرام مشاغل گوناگون است. در همین راستا برای ارائه خدمات بهتر و حرفه ای تر به مشتریان خود اقدام به برگزاری دوره آموزش اینستاگرام نموده ایم و به این وسیله از میان هنرجویان دوره آموزش، همکاران جدید خود را نیز استخدام کنیم. خوشحال می شویم با ما همراه شوید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: