چگونه در مشتری هدفمند علاقه ایجاد کنیم؟

مشتری هدفمند

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

همان‌گونه که می‌دانید، مشتری هدفمند کسی است که علاقه خود را به محصول یا خدمات شرکت شما نشان داده است. حال بیایید درباره راه‌هایی که شخص واقعاً می‌تواند این علاقه را نشان دهد، صحبت کنیم.

در واقع مشتری هدفمند، از طریق جمع‌آوری اطلاعات جذب خواهد شد. این اطلاعات می‌تواند از طریق تکمیل فرم درخواست شغل، یا اشتراک‌گذاری اطلاعات تماس در ازای دریافت یک کوپن تخفیفی یا پر کردن فرم برای بارگیری مطالب آموزشی به دست بیاید.

این‌ها فقط چند روش، از راه‌های مختلفی است که می‌تواند کسی را به عنوان یک مشتری هدفمند توصیف کند. همچنین این نمونه ها، بیانگر این واقعیت می باشند که میزان اطلاعات جمع‌آوری شده توسط شما و میزان علاقه آن فرد به شرکت شما می‌تواند متفاوت باشد.

روش های ارزیابی

  • درخواست شغل: هر شخصی که فرم درخواست کار را پر می‌کند، مایل است اطلاعات شخصی بیشتری را به اشتراک بگذارد. چراکه می‌خواهد برای این مقام در اولویت قرار بگیرد. پر کردن این درخواست، علاقه واقعی افراد به شغل مورد نظر را نشان خواهد داد. درنتیجه می‌تواند فرد را به عنوان یک مشتری هدفمند برای نیروهای مورد نیاز شرکت معرفی کند.
  • کوپن تخفیف: برخلاف درخواست شغل، احتمالاً درباره کسی که بر روی یکی از کوپن‌های تخفیفی آنلاین شما کلیک کرده، اطلاعات کمی دارید. ولی اگر فرد، کوپن ارزشمندی را از طرف شما دریافت کند، امکان دارد در ازای دریافت آن، نام و آدرس ایمیل خود را ارائه دهد. هرچند اینها اطلاعات زیادی نمی باشند. اما در حدی است که بدانید کسی به خدمات شرکت شما علاقه دارد.
  • محتوا: در حالی که بارگیری کوپن نشان می‌دهد که یک فرد علاقه مستقیم به محصول یا خدمات شرکت شما دارد، محتوا (مثل کتاب آموزشی الکترونیکی یا کنفرانس‌های تحت وب) چنین ویژگی را ندارد. پس برای درک ماهیت واقعی علاقه شخص به شغل خود، شاید باید اطلاعات بیشتری جمع‌آوری کنید. شما برای ایجاد یک نمایندگی فروش، به اطلاعات بیشتری نیاز دارید. با این کار خواهید دانست فرد به محصول یا خدمات شرکت شما علاقه‌ دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید: تأثیر رنگ ها در بازاریابی و تبلیغات چیست؟

این سه نمونه کلی نشان داد که چگونه تولید مشتری هدفمند از یک شرکت به شرکت دیگر و از شخصی به شخصی دیگر متفاوت می باشد. برای ارزیابی این مسئله باید اطلاعات کافی داشته باشید. اما تصمیم‌گیری درباره اینکه چه مقدار اطلاعات کافی می باشد، بستگی به شغل شما خواهد داشت. در نتیجه اهمیت دارد بدانید که پرسیدن سوالات زیادتر چه اندازه مهم است. این کار به شما امکان می‌دهد که در پایان بتوانید مشتری‌های هدفمند بیشتری جذب کنید.

مثال: اپی‌سرور (Episerver)

بیایید برای مثال اپی‌سرور را مشاهده کنیم. آن‌ها از محتواهای آموزشی برای تولید مشتری هدفمند استفاده کرده اند. برای این کار هفت مورد از اطلاعات مشتریان بالقوه خود را جمع می‌کنند.

سوالات اپی سرور

  • نام: از مهم ترین اطلاعاتی که برای ارتباط با مشتری‌های آینده نیاز خواهد داشت.
  • نام‌خانوادگی: از اصلی‌ترین اطلاعاتی که برای ارتباط با مشتری‌های آینده نیاز خواهد داشت.
  • ایمیل: آدرس ایمیل به شرکت شما اجازه می دهد تا با مشتری خود با استفاده از بازاریابی ایمیلی در ارتباط باشد.
  • نام شرکت: با این اطلاعات شما می توانید متوجه شوید چه مشاغلی و چگونه می‌توانند به عنوان مشتری هدفمند از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند (اکثراً برای مدل تجاری – تجاری).
  • عنوان شغل: دانستن نقش فرد در یک کسب و کار باعث می‌شود تا بدانید چطور باید با او ارتباط برقرار کنید. هر برند یا تجارتی چشم‌انداز و برداشت مختص به خود را از پیشنهادات شما دارد (عمدتاً در مدل تجاری – تجاری).
  • شماره تلفن: داشتن شماره تماس به گروه فروش شما کمک می کند تا مستقیماً با آن مشتری هدفمند وارد گفتگو شوید.
  • زمان‌بندی پروژه: اپی‌سرور کار خود را با یک پرسش خاص تمام می‌کند. آن هم این است که به ارزیابی آن‌ها امکان تشخیص نحوه صحبت با آن مشتری هدفمند را می‌دهد یا خیر.

همان‌طور که اشاره شد، اهمیت دارد که بدانید، پرسیدن سؤالات بیشتر چقدر مهم می باشد. این کار به شما امکان خواهد داد که درنهایت بتوانید مشتری‌های هدفمند بیشتری جذب کنید. با توجه به هدف این راهنما، ما به مبانی تولید مشتری هدفمند خواهیم پرداخت.

 مؤلفه‌های جذب مشتری هدفمند چیست؟

دکمه فراخوان (CTA)

دکمه فراخوان، یک تصویر، پیام یا دکمه است که بازدیدکنندگان را به سمت انجام برخی اقدامات دعوت می‌کند.

زمانی که بازدیدکننده، کسب و کار شما را از طریق یکی از کانال‌های بازاریابی مانند وب‌سایت، وبلاگ یا صفحه‌های اجتماعی پیدا کرده است، بایستی برای تبلیغ خود از دکمه فراخوان استفاده کنید. وقتی از جذب مشتری هدفمند صحبت می‌شود، این کار به معنی هدایت بازدیدکننده به صفحه اصلی وب‌سایت شما می باشد.

بیشتر بخوانید: انـواع بازاریابی/بخش سوم

صفحه اصلی

صفحه اصلی، یک صفحه از وب‌سایت می باشد که بازدیدکننده برای هدف خاصی از آن استفاده خواهد کرد. صفحه اصلی کاربردهای متنوعی دارد. یکی از متداول‌ترین موارد کاربرد آن، جذب مشتری هدفمند از طریق یک فرم است.

صفحه اصلی توضیح خواهد داد که محتوا چیست، چرا ارزشمند است و بازدیدکننده چگونه می‌تواند آن را دریافت کند.

فرم‌ها

فرم‌ها در صفحات اصلی وب‌سایت میزبانی می‌شوند. فرم‌ها از بخش­هایی تشکیل شده‌اند که در ازای ارائه­ یک پیشنهاد، اطلاعات بازدیدکننده را جمع‌آوری می‌کنند.

بسته به نوع اطلاعات مورد نیاز، خواهید توانست سؤالات فرم را متناسب با شغل خود تغییر دهید.

به عنوان مثال، فرم جذب مشتری هدفمند HubSpot از بازدیدکننده وب‌سایت سوال می کند که چه تعداد کارمند در شرکت آن کار می‌کند و غیره.

پیشنهاد

پیشنهاد قسمتی از محتوا یا چیزهای با ارزشی است که در صفحه اصلی ارائه می‌شود. این پیشنهاد باید برای مخاطب به اندازه کافی ارزشمند باشد. این کار باعث می شود تا بتواند در ازای آن اطلاعات شخصی خود را ارائه دهد.

به عنوان نمونه، شما می­توانید یک کتاب الکترونیکی در مورد اتوماسیون بازاریابی نمایش ‌دهید. بازدیدکننده پس از کلیک روی دکمه ارسال نهایی فرم، با موفقیت به عنوان یک مشتری هدفمند برای کسب و کار یا شرکت شما ثبت خواهد شد.

وقتی همه این عناصر را کنار هم قرار دادید، می‌توانید از کانال‌های تبلیغاتی مختلف خود، برای ایجاد لینک و هدایت ترافیک به صفحه اصلی استفاده کنید. درنتیجه فرآیند جذب مشتری هدفمند شروع می‌شود.

ارائه بهترین آموزش های بازاریابی و تبلیغات از جمله ایجاد کردن علاقه در مشتری هدفمند را در شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ تجربه کنید. آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: