۵ دلیل مهم برای استفاده از برند اکتیویشن در فعالیت‌های بازاریابی

برند اکتیویشن

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

زمانی‌که کسب‌وکارهای گوناگون استراتژی رقابتی را نه به مثابه جنگ، بلکه به مثابه عشق تعریف نمایند، مشتری به قلب کسب‌وکار و نقطه محوری تمام تصمیمات مجموعه شما تبدیل می گردد. شناسایی پرسونای درست مخاطب برای مدنظر قرار دادن ترجیحات، خواسته‌ها و نیاز مشتریان در طراحی و تولید محصولات مورد توجه شما قرار می‌گیرد. در بلاگ‌های پیشین اشاره کردیم که برند اکتیویشن (Brand Activation) با ایجاد پل ارتباطی میان برند و مشتریان بالقوه، نقش موثری در تثبیت جایگاه برند در ذهن مخاطبان، ایجاد قیف فروش و کسب مزیت رقابتی برای کسب و مارها ایفا می نماید. در این بلاگ که توسط تیم نویسندگان آسابرندینگ آماده شده است، به ۵ دلیل عمده برای لزوم استفاده از برند اکتیویشن در برنامه‌های بازاریابی و برندینگ اشاره می‌کنیم.

چرا کسب‌وکار شما باید از برند اکتیویشن در برنامه‌های بازاریابی خود استفاده کند؟

۱٫ آگاهی از برند

زمانی که شدت رقابت میان رقبا افزایش می‌یابد، نیاز برندها به جایگاه‌یابی درست و معرفی منحصر به فرد خود به مخاطبان، بیش از پیش افزایش خواهد یافت. برند اکتیویشن به عنوان یک پلتفرم تعاملی به کسب‌وکارهای مختلف این امکان را می‌دهد که محصول جدید یا محصولات موجود خود را به گونه‌ای به بازار هدف معرفی کنند که منجر به تقویت جایگاه برند و ایجاد تصویر مثبتی از برند در ذهن مخاطب شود. از طریق برند اکتیویشن درست و مناسب، شرکت ها قادر خواهند بود گام ورود به بازار را به درستی بردارند و آگاه‌سازی درستی از برند در بازار هدف ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: ۶ ویژگی مهم طراحی شعار تبلیغاتی

۲٫گسترش روابط میان مشتری و برند

فعالیت‌های برند اکتیویشن نه تنها منجر به جذب مشتریان هدف می گردد بلکه روابط میان برند و مشتریان را نیز تقویت می‌کند. برای مثال پروموت محصولات و خدمات، سمپلینگ در نقاط فروش یا برگزاری ایونت‌های بازاریابی مختلف و حضور در نمایشگاه‌های تخصصی به برندها ابن امکان را می‌دهد که ضمن آشنایی با عادت‌ها و ترجیحات مشتریان، به طور مناسبی در معرض دید مشتریان قرار بگیرند. این امر علاوه بر فراهم کردن فروش نقطه‌ای، پلتفرمی را برای شناخت بهتر مشتریان در اختیار برندهای مختلف قرار می‌دهد. برندسازی احساسی یکی از مهم‌ترین خصوصیات برنداکتیویشن می باشد. اگر می‌خواهید مشتریان بالقوه شما به مشتریان دائمی تبدیل گردند، نقش فعالیت‌های جذاب و منحصر به  فرد برند اکتیویشن را هیچگاه دست کم نگیرید. هرقدر احساسات مثبت مشتری نسبت به برند شما بیشتر باشد، امکان وفادارماندن او نیز به شما بیشتر است.

۳٫ دریافت بازخورد ارزشمند از مخاطبان

هنگامی که کمپین برند اکتیویشن خود را در مراکز خرید، ایونت موسسات یا سایر فعالیت‌های BTL برقرار می‌کنید، جمعیت زیادی از مخاطبان و مشتریان بالقوه مورد هدف شما قرار می گیرند. در کنار ثبت اطلاعات فردی و اطلاعات تماس مخاطبان (از قبیل شماره تماس، ایمیل و …) که می‌تواند در تحقیقات بازار، ایمیل مارکتینگ و سایر تکنیک‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار دهید، شما قادر خواهید بود بازخورد آن‌ها را دریافت نمایید. ثبت نظرات و بازخورد مشتریان در قالب پرسش‌نامه کوتاه و یا فرم‌های نظرخواهی نیز بسیار به شما کمک می‌کند تا محصولات و خدمات خود را مطابق با نیازها و ترجیحات آن‌ها بهبود دهید.

۴٫ ایجاد سطوح بالای یادآوری برند (Brand Recall)

زمانی‌که در فعالیت‌های برند اکتیویشن خود تم مشخص یا فضای خاطره‌انگیزی را درگیر می کنید ، به مخاطبان امکان می‌دهید بعدها از طریق ارتباط چشمی با همان المان‌ها یا اشاره‌ای مختصر به فضای موردنظر، مجددا آن را به خوبی به یاد آوردند. به این ترتیب نه تنها توانستید برند خود را به صورت انحصاری و متمایز در ذهن مخاطبان هدف ثبت نمایید بلکه یادآوری مجدد آن را نیز برای مخاطب ساده ساخته اید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا چیست؟

۵٫ افزایش میزان فروش

در تمامی فعالیت‌های برند اکتیویشن برای نزدیک شدن به مشتریان بالقوه نیازمند روشی خلاقانه و جذاب هستید تا خود را به آن‌ها معرفی نمایید، اعتماد مخاطبان را جلب نمایید و آن‌ها را به خرید محصولات و استفاده از خدمات خود ترغیب کنید. نتیجه تمام این فعالیت‌ها بهبود نرخ فروش محصولات است. به طور کلی می‌توان گفت، هدف نهایی همه برندها از اجرای کمپین‌های برند اکتیویشن، دستیابی به فروش بیشتر و سودآوری بیشتر است.

انتخاب زمان و مکان درست برای اجرای کمپین در برند اکتیویشن در اثر گذاری آن بسیار حائز اهمیت است. تاثیرات برند اکتیویشن برخلاف سایر فعالیت‌های تجربی بازاریابی، لزوما نمی‌بایست با شاخصه‌هایی نظیر میزان فروش مورد ارزیابی و اندازه‌گیری قرار بگیرد. اگرچه تمامی بازاریابان در نهایت از برند اکتیویشن برای افزایش میزان فروش و درآمد کسب‌وکار خود استفاده می کنند، با این حال هدف اصلی کمپین‌های بازاریابی برند اکتیویشن، برقراری ارتباط صمیمی و احساسی با مخاطبان و ایجاد تصویر مثبتی از برند در ذهن آن‌ها است.

به عبارت دیگر، نتایج مثبت برند اکتیویشن در بازه بلندمدت آشکار خواهد شد. موفقیت برند اکتیویشن مستلزم ترکیب المان‌های مختلفی از جمله بودجه، مفاهیم برندینگ، میزان نوآوری و خلاقیت، زمان‌بندی درست و استمرار فعالیت‌های مختلف و تخصصی تبلیغات می‌باشد. آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه خدمات جامع بازاریابی و تبلیغات، مشاوره اقتصادی و مشاوره تبلیغاتی کسب‌وکار شما را در تدوین و پیاده‌سازی فعالیت‌های آگاهی از برند و برند اکتیویشن یاری می‌نماید. برندینگ و برندسازی از تخصص های آسابرندینگ است

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: