۹ مورد وظایف ادمین شبکه های اجتماعی

وظایف ادمین شبکه های اجتماعی

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

وظایف ادمین شبکه های اجتماعی چیست؟ شبکه های  اجتماعی مزیت منحصر به فردی دارند که به مشتریان و مشتریان احتمالی شما اطلاع می‌دهند که برای کاهش شیوع ویروس چه در داخل با کارمندان و چه در خارج با عموم و فروشندگان انجام می‌دهید.

پیدا کردن فرد(های) مناسب برای مدیریت حضور آنلاین شرکت شما یک چالش است. زمانی که باید تعیین کرد وظایف شغلی آن شخص باید چه باشد، چالش برانگیزتر است.

در حالی که بازاریابی اجتماعی و تبلیغات بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی آنلاین هستند، شبکه های اجتماعی در قلب آن درباره افراد، گفتگوها و توسعه سرنخ ها (و فروش) از این روابط هستند.

پرسیدن سوالات درست

هنگامی که بهترین کاندید خود را استخدام کردید، برای تعیین اهداف، پیگیری پیشرفت، درک دقیق محل خرج کردن پولتان و انجام مسئولیت‌پذیری برای اثبات بازگشت سرمایه (ROI) به شرح وظایف مدیر شبکه های  اجتماعی نیاز دارید.

در زیر راهنمای شرح وظایف مدیر شبکه های اجتماعی جامعی است که به شما کمک می کند تعیین کنید که مدیر رسانه اجتماعی شما (یا تیم بازاریابی اجتماعی شما) چه کاری باید انجام دهد، کجا موفق می شود و کجا باید بیشترین توجه را داشته باشید.


به کمک شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود نیاز دارید؟ روی دکمه کلیک کنید تا نگهدارنده ماهانه مقرون به صرفه من را برای استخدام و مربیگری فرد مناسب در اولین بار بررسی کنید!

شرح وظایف مدیر شبکه های اجتماعی

مدیر شبکه های اجتماعی بازاریابی و تبلیغات شبکه های اجتماعی شرکت را مدیریت خواهد کرد. مدیریت شامل اما محدود به موارد زیر نیست:

  • برنامه ریزی، استراتژی و هدف گذاری
  • توسعه هویت برند، آگاهی و شهرت آنلاین
  • مدیریت محتوا (از جمله وب سایت)
  • سئو (بهینه سازی موتور جستجو) و تولید ترافیک ورودی
  • پرورش سرنخ و فروش
  • مدیریت برند
  • گسترش اجتماعی و اطلاعات در مورد بیماری همه گیر همانطور که به تجارت / صنعت شما مربوط می شود

مدیر شبکه های اجتماعی فردی با انگیزه، خلاق و با تجربه و اشتیاق به برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و آینده است. این اشتیاق زمانی به وجود می آید که او به طور روزانه با مشتریان درگیر می شود، با هدف نهایی:

  • تبدیل طرفداران به مشتری
  • تبدیل مشتریان به مدافع

مشارکت جامعه

رهبری و مشارکت جامعه (چه به صورت آنلاین و چه آفلاین) برای موفقیت مدیر شبکه های اجتماعی ضروری است. یکی از مؤلفه‌های ضروری، برقراری ارتباط با برند شرکت به شیوه‌ای مثبت و معتبر است که خریداران مدرن، باهوش و بسیار مرتبط امروزی را جذب می‌کند.

مدیر شبکه های اجتماعی در مدیریت دارایی های مرتبط با محتوای شرکت نقش بسزایی دارد. محتوای مرتبط (محتوای که نیازهای جستجوگران را به بهترین شکل برآورده می‌کند) یک فاکتور برتر رتبه‌بندی جستجوی Google است که برای اقتدار آنلاین یک شرکت بسیار مهم است. پس واضح است که مدیریت محتوا باید بخشی از شرح شغل مدیر شبکه های اجتماعی باشد.

بیشتر بدانید: ۳۵ سوال مصاحبه برای استخدام ادمین شبکه های اجتماعی

وظایف مدیریت محتوا عبارتند از:

  • مدیریت ایجاد و انتشار محتوای مرتبط، اصلی و با کیفیت (برای همه کانال ها و تبلیغات)
  • شناسایی و بهبود جنبه های توسعه سازمانی که باعث بهبود محتوا می شود (به عنوان مثال: آموزش کارکنان، شناسایی و پاداش برای مشارکت در بازاریابی شرکت و ساختمان بررسی آنلاین).
  • یک برنامه منظم برای انتشار ایجاد کنید و محتوا را از طریق تبلیغات اجتماعی تبلیغ کنید.
  • از ابزارهای مناسب برای مدیریت محتوای خود استفاده کنید. من PostPlanner و Buffer را توصیه می کنم ، با این حال ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند/خواهان نیازهای شما باشد.
  • یک تقویم تحریریه محتوا برای مدیریت محتوا و برنامه ریزی کمپین های بازاریابی خاص و به موقع پیاده سازی کنید.
  • ادغام تمام کانال های بازاریابی (شبکه های اجتماعی، سئو، بازاریابی محتوا، ایمیل، بازاریابی چاپی و دیجیتال)
  • تمام کمپین های تبلیغات اجتماعی را مدیریت یا نظارت کنید.

این موقعیت تمام وقت با حقوق و مزایا می باشد. عناوین و/یا وظایف خاص برای این موقعیت ممکن است شامل موارد زیر نیز باشد:

  • مدیر بازاریابی دیجیتال
  • مدیر بازاریابی محتوا
  • مدیر تجربه مشتری
  • مدیر جامعه

ABL: همیشه در حال یادگیری باشید

مدیر شبکه های اجتماعی همیشه باید در حال یادگیری باشد، زیرا این یک مؤلفه مهم برای موفقیت آنها است. «بهترین شیوه‌ها» بازاریابی اجتماعی و دیجیتالی دائماً تغییر می‌کنند، بنابراین باید بودجه‌ای برای آموزش و/یا حضور در کنفرانس‌های مربوط به صنعت خاص و دوره‌های مختلف آنلاین مؤثر و اثبات‌شده اختصاص داده شود.


مسئولیت های مدیر شبکه های اجتماعی

اولین مسئولیت یک مدیر شبکه های اجتماعی (یا یک تیم مدیریت شبکه های اجتماعی) توسعه و اجرای یک برنامه بازاریابی شبکه های اجتماعی است. طرح بازاریابی شامل اجزای زیر خواهد بود و نباید کمتر از هر ۹۰ روز یکبار بررسی شود.

۱٫ توسعه برند

“چرا” دلیل خرید مشتریان است. یک پیام عالی «چرا اینجا بخرم» مختص شرکت شما است، با حقایق (جوایز، اعداد، خط‌ مشی‌های فروشگاه) پشتیبانی می‌شود و پاسخ خریدار این خواهد بود: «چه چیزی برای من مفید است؟».

زمان کافی باید صرف شود تا پیام خود را به درستی دریافت کنید و آن را بسازید تا در طول عمر شرکت شما دوام بیاورد. چشم انداز مدیر عامل باید به وضوح از طریق پیام ها نفوذ کند و فرهنگ شرکت آفلاین نقش بزرگی دراین زمینه ایفا خواهد کرد.

۲٫ مشتریان هدف را شناسایی کنید

محصول یا خدمات شما نمی تواند برای همه مردم همه چیز باشد. امروزه سر و صدای زیادی در فضای آنلاین وجود دارد و این امر باعث می‌شود که شناسایی مخاطبان هدف ایده‌آل شما بسیار مهم‌تر باشد. تا زمانی که این ایده را نپذیرید که باید تمرکز بازار خود را محکم نگه دارید، توانایی رشد کسب و کار خود را محدود خواهید کرد.

این تمرین را برای شناسایی مشتریان هدف بررسی کنید:

شما احتمالاً یک یا دو بار در سالهای کاری خود این را گفته اید:

“میدونی، اگه ده مشتری دیگه مثل اونها داشتیم، زندگی عالی میشد!”

شرایط و ویژگی های آن مشتریان را بنویسید و با استراتژی های خود بر جذب آنها تمرکز کنید.

هنگامی که درباره افرادی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید بیشتر بدانید، می توانید از داده ها برای هدف قرار دادن لیزری پیام خود استفاده کنید. اینستاگرام برای کاوش مخاطبانی که به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند بسیار ارزشمند است.

۳٫ اهداف روشن را تنظیم کنید

تمام برنامه های بازاریابی شامل اهداف تعریف شده و واقع بینانه است. این کافی نیست که بگوییم نتایج را “می بینید”. نتایج شما باید با اهداف و مقاصد شما مرتبط باشد. شما هرگز ROI (بازده سرمایه گذاری) را بدون تعیین هدف و استراتژی نمی شناسید.

در تعیین اهداف، شناسایی چالش‌هایی که کسب‌وکار با آن مواجه است بسیار مهم است. این ۵ مورد رایج ترین هستند:

  • ترافیک وب سایت ناکافی و/یا بازدیدکنندگان کم
  • آگاهی ضعیف از برند
  • کاهش حفظ مشتری
  • شهرت آنلاین ضعیف
  • فروش کند

۴٫ طراحی بصری و استراتژی توسعه وب

محتوای بصری تأثیری ماندگار بر بیننده دارد. برندسازی بصری شما باید ثابت باشد. چه پست‌های شبکه های  اجتماعی، صفحات فرود یا تبلیغات فیس‌بوک شما، چیزی که مخاطب می‌بیند همان چیزی است که به خاطر می‌آورد. مطمئن شوید که قانع کننده است و هدف را متوجه می شود.

رابط کاربری وب سایت شما (رابط کاربری یا تجربه) تعیین می کند که بازدیدکنندگان بمانند یا ترک کنند.

وب سایت های موفق تبدیل می شوند. یک راز ساده وب سایت وجود دارد که به نظر می رسد بسیاری از آن غافل شده اند: اگر وب سایت خود را مشتری پسندتر کنید، تبدیل شما بهبود خواهد یافت.

توسعه وب هوشمند نیز برای موفقیت بازاریابی محتوای شما بسیار مهم است. شما باید مرکزی برای محتوای خود داشته باشید که در آن مشتریان و مشتریان بالقوه بتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات و خدمات شما، و موتورهای جستجو برای اعطای اختیارات بیشتر به آن بخزند.

۵٫ استراتژی محتوای جامد

یکی از سوالات متداول من این است که “چگونه بدانم چه چیزی را در صفحه خود پست کنیم؟” برای اینکه پاسخ این سوال را بدانید، باید یک ایده محکم از اینکه به عنوان یک برند چه کسی هستید و مشتریان هدف شما چه کسانی هستند داشته باشید.

  • چه چیزی در شرکت شما وجود دارد که آن را منحصر به فرد می کند؟ چه چیزی باعث می شود مردم تمایل به خرید از شما داشته باشند؟ به این سوالات با جزئیات پاسخ دهید.
  • مشتریان هدف خود را توصیف کنید. علایق، دغدغه ها و مسائل آنها چیست؟ چگونه می توانید به آنها کمک کنید تا با محتوایی که منتشر می کنید تصمیم خرید بگیرند؟
  • طرفدارانی را که در بازار نیستند فراموش نکنید. چه چیزی می توانید به آنها پیشنهاد دهید تا اوقات خود را با شما جذاب کنند؟

۶٫ استراتژی ارتقاء

رشد و ترویج مداوم برند، محتوا و محصولات آن ضروری است.

واقعیت: شبکه های  اجتماعی اکنون برای بازی کردن هزینه دارند، به این معنی که برای تبلیغات نیاز به سرمایه‌گذاری مالی است.

تبلیغات اجتماعی (معمولاً تبلیغات اینستاگرام) ابزار بسیار ارزشمندی برای شنیدن پیام شماست. با این حال، تبلیغات اینستاگرام شبیه تبلیغاتی نیستند که شما با آن آشنا هستید. آنها در محتوا، قرار دادن و هدف گیری متفاوت هستند … و زمانی که به درستی انجام شوند، بسیار شادتر دریافت می شوند.

بهترین راه برای رشد صفحه اینستاگرام خود استفاده از تبلیغات اینستاگرام است. یک استراتژی تبلیغاتی خوب شامل بودجه ای با تصاویر انتخاب شده با دقت، قرار دادن و کپی تبلیغات (با یک فراخوان برای اقدام واضح) است که باعث بهبود تعامل و ایجاد سرنخ می شود.

۷٫ استراتژی تعامل

مدیر شبکه های اجتماعی شما همچنین کلاه یک مدیر انجمن را بر سر خواهد گذاشت – به این معنی که آنها باید نظارت کنند، گوش دهند، پاسخ دهند، سؤال بپرسند و مخاطبان شما را درگیر کنند.

باید به دقت در مورد نحوه پاسخ او به سرنخ های ارگانیک (غیر پولی) که در بخش نظرات پست های شما ظاهر می شود، توجه داشت. مردم سؤالاتی می پرسند و گاهی اوقات می خواهند در فروش شرکت کنند. مدیر شبکه های اجتماعی برای پاسخگویی صحیح باید از فرآیند فروش شما دانش و تجربه داشته باشد.

اگر سرنخ سؤالی می‌پرسد، به آن پاسخ دهید و آن را با یک سؤال دنبال کنید تا آنها را بیشتر درگیر کند. در صورت لزوم، از آنها بخواهید که مکالمه را به صورت خصوصی از طریق مسنجر اینستاگرام ادامه دهند و در نهایت آنها را به صفحه نمایش محصول، فرم ثبت نام یا قرار ملاقات راهنمایی کنید.

این واقعیت را نادیده نگیرید که تبلیغات اینستاگرام شما نیز دارای تعامل خواهد بود. پاسخگویی به نظرات در مورد تبلیغات نیز یکی از وظایف روزانه مدیر شبکه های اجتماعی است. من اغلب دیده‌ام که خریداران بالقوه در مورد آگهی‌ها سؤال می‌پرسند و کسی برای پاسخگویی حضور ندارد. لطفاً به هر قیمتی از این کار اجتناب کنید – این باعث می شود به نظر برسد که برایتان مهم نیست.

۸٫ استراتژی تبدیل

با وجود استراتژی‌های رشد و تعامل، وظیفه مدیر شبکه های  اجتماعی کمک به تسهیل تبدیل طرفداران به مشتری است. برنامه بازاریابی شما باید مراحل مورد نیاز برای عملیات خاص شما را مشخص کند.

اجزای پیشرفته‌تر تبلیغات اینستاگرام شامل مخاطبان سفارشی، صفحات فرود جذاب، ربات‌های مسنجر و آزمایش‌های زیاد است!

نکته حرفه ای: حتماً یک فراخوان برای اقدام و یک فرم سرنخ در صفحات فرود خود قرار دهید تا مطمئن شوید که سرنخ شما مسیری برای خرید دارد (و مدیر شبکه های اجتماعی شما راهی برای پیگیری دارد) .

۹٫ اندازه گیری و تجزیه و تحلیل برای ایجاد ROI

شما باید KPI (شاخص‌های کلیدی عملکرد) را که برای کسب‌وکارتان مهم هستند، تعیین کنید. در اینجا ۸ KPI برتر وجود دارد که در Kruse Control برای تعیین ROI استفاده می کنیم:

  • رشد مخاطب
  • نمایه مخاطب
  • تعامل با مخاطب
  • دسترسی به محتوا
  • تعامل بر اساس نوع محتوا
  • رهبری
  • میزان پاسخگویی و کیفیت
  • بازخورد منفی

دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد نتایج را به صورت روزانه اندازه گیری کنید. نتایج شما باید به اهداف شما مرتبط باشد و درک روشنی از بازدهی که به دست می آورید ارائه دهد.

وظایف اساسی مدیر شبکه های اجتماعی

  • مدیریت کمپین های بازاریابی شبکه های اجتماعی و فعالیت های روزانه از جمله:
    • موضوعات محتوای مرتبط را برای دستیابی به مشتریان هدف شرکت توسعه دهید.
    • تمام محتوای منتشر شده (تصاویر، ویدئو، نوشتار و صوتی/پادکست) را ایجاد، سرپرستی و مدیریت کنید.
    • نظارت، گوش دادن و پاسخ دادن به کاربران به روشی “اجتماعی” و در عین حال پرورش سرنخ و فروش.
    • حمایت آنلاین انجام دهید و یک جریان برای تبلیغات متقابل باز کنید.
    • تلاش‌های جامعه و/یا تأثیرگذاران را توسعه و گسترش دهید.
    • نظارت بر طراحی،
      • گرافیک شبکه های اجتماعی برای همه پروفایل ها: جلد فیس بوک، عکس پروفایل، تصاویر کوچک، اینستاگرام، توییتر و غیره.
      • طراحی آگهی
      • صفحات فرود
      • طراحی سایت
    • تبلیغات و کمپین های تبلیغات اجتماعی را طراحی، ایجاد و مدیریت کنید، مطمئن باشید که با برنامه و کانال های کمپین بازاریابی کلی شرکت ادغام می شود. این می تواند برابر با هماهنگی مدیر شبکه های اجتماعی با فروشندگان مختلف هنگام برون سپاری تبلیغات اینستاگرام (به عنوان مثال) باشد.
    • یک قیف بررسی آنلاین برای ایجاد نظرات و شهرت آنلاین ایجاد و مدیریت کنید . بررسی های آنلاین را زیر نظر داشته باشید و به موقع و با دقت به هر بررسی پاسخ دهید.
    • معیارهای کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید و استراتژی را در صورت نیاز تغییر دهید.
    • گزارش هایی را برای مدیریت نمایش نتایج (ROI) جمع آوری کنید.
  • در فضاهای شبکه های اجتماعی، درگیر شدن در گفتگوها و پاسخ دادن به سؤالات در صورت لزوم، مدافع شرکت شوید.
  • نشان دادن توانایی برای ترسیم یک برنامه بازاریابی جامع. راهبردهایی را هدایت کنید که با آزمایش و معیارها اثبات شده اند.
  • عناصر سازمانی را به منظور اجرای یک فرآیند فعال برای گرفتن نظرات آنلاین مشتری خوشحال و وفادار ایجاد کنید.
  • روندها در ابزار شبکه های اجتماعی، برنامه ها، کانال ها، طراحی و استراتژی را رصد کنید.
  • آموزش مداوم را اجرا کنید تا بسیار مؤثر بماند .
  • شناسایی تهدیدها و فرصت ها در محتوای تولید شده توسط کاربر در اطراف شرکت. تهدیدهای قابل توجه را به مدیریت مناسب گزارش دهید.
  • کمپین ها را تجزیه و تحلیل کنید و داده های حکایتی یا کیفی را به توصیه ها و طرح هایی برای بازنگری در شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، سئو و کمپین های تبلیغات اجتماعی تبدیل کنید.
  • معیارهای مؤثر (بهترین شیوه ها) را برای اندازه گیری تأثیر کمپین های شبکه های اجتماعی نظارت کنید. تجزیه و تحلیل، بررسی و گزارش در مورد اثربخشی کمپین ها در تلاش برای به حداکثر رساندن نتایج.

صلاحیت و تجربه مدیر شبکه های اجتماعی

  • دارای دانش و تجربه در اصول بازاریابی سنتی. مدرک بازاریابی مورد استقبال قرار می گیرد اما با تجربه کاری مرتبط مورد نیاز نیست.
  • خلاقیت و تمرکز مستند در شبکه های اجتماعی را نشان می دهد. (به عنوان مثال به پروفایل ها لینک بدهید).
  • مسلط به تئوری و کاربرد بازاریابی محتوا.
  • منبع یابی و مدیریت توسعه و انتشار محتوا را تجربه کنید.
  • توانایی جهش از جنبه خلاقانه بازاریابی به جنبه تحلیلی را نشان می دهد و می تواند نشان دهد که چرا ایده های آنها از نظر تحلیلی درست هستند.
  • دانش و درک عمیق از پلتفرم های شبکه های اجتماعی، شرکت کنندگان مربوطه (فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، یوتیوب، پینترست و غیره) و نحوه استقرار هر پلت فرم در سناریوهای مختلف را نشان می دهد.
  • مهارت های نوشتاری و زبانی عالی را حفظ می کند.
  • از دانش کاری در مورد اکوسیستم وبلاگ نویسی مرتبط با حوزه شرکت لذت می برد.
  • توانایی برقراری ارتباط موثر اطلاعات و ایده ها را در قالب نوشتاری، صوتی و تصویری نشان می دهد.
  • در ایجاد و حفظ روابط فروش، به صورت آنلاین و غیرحضوری پیشی می‌گیرد.
  • مدیریت زمان برتر را تمرین می کند.
  • یک بازیکن تیمی با اعتماد به نفس برای رهبری و راهنمایی سایر کارکنان در مواقع لزوم است. (یعنی: توسعه محتوا، ایجاد و ویرایش محتوا، و مدیریت شهرت آنلاین).
  • درک فنی خوبی آشکار می کند و می تواند ابزارهای جدید را به سرعت انتخاب کند.
  • از اصول سئو، از جمله تحقیق در مورد کلمات کلیدی، دانش کاری خود را حفظ می کند.
  • به Google Analytics مسلط است و/یا گواهینامه آن را دارد.
  • دارای دانش کاربردی و/یا تجربه شخصی با CMS وردپرس (خود میزبانی شده).
  • تکنیک های برنده خدمات مشتری اجتماعی مانند همدلی، صبر، حمایت و حل تعارض را نشان می دهد.
  • توانایی بالایی در شناسایی موقعیت های منفی یا بحرانی بالقوه و اعمال اصول حل تعارض برای کاهش مسائل دارد.

این شرح شغل مدیر شبکه های اجتماعی یک راهنمای جامع است. با این حال، این راهنما فقط شما را بدون داشتن شخص مناسب در رأس این کار، می‌رساند.

مدیر شبکه های اجتماعی صدای شرکت شما است و باید در تمام مواردی که مشتری با آن مواجه است، مشارکت داشته باشد. با توجه به اینکه اکثر مشاغل نیاز به توسعه حضور آنلاین خود برای شرکت در فرآیند خرید مشتری بیش از حد امروزی دارند، این به نفع شماست که بهترین ها را استخدام کنید و پیشرفت آنها را پیگیری کنید. شهرت آنلاین و فروش آینده شما به آن بستگی دارد.

آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است که صفر تا صد تبلیغات را برای کسب و کارهای مختلف انجام می دهد. مشاوره های کسب و کار و مشاوره شغلی و مشاوره سرمایه گذاری همگی در آسابرندینگ توسط کارشناسان خبره اقتصادی و فناوری صورت می پذیرد.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین و دیجیتال مارکتینگ آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال در مورد اینستاگرام برای هر کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

منبع: krusecontrolinc

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: