۳۵ سوال مصاحبه برای استخدام ادمین شبکه های اجتماعی

سوال مصاحبه برای استخدام ادمین

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

تا حالا فکر کرده اید سوال مصاحبه برای استخدام ادمین چه سوالاتی هستند؟ به عنوان یک مدیر شبکه های اجتماعی، شما مسئول مدیریت حساب های شبکه های اجتماعی یک شرکت هستید. کارفرمایانی که باید موقعیت مدیر شبکه های اجتماعی خود را پر کنند، به دنبال کاندیداهایی با دانش پیشرفته شبکه های اجتماعی، برندسازی و فناوری هستند. با آماده شدن برای مصاحبه خود، به کارفرمایان نشان دهید که شرایط لازم برای این شغل را دارید. در این مقاله، ما ۳۵ سؤال متداول مصاحبه مدیر شبکه های اجتماعی و مشاوره در مورد چگونگی پاسخ مؤثر به آنها را به اشتراک می گذاریم.

سوالات عمومی

این سوالات کلی مصاحبه مدیر شبکه های اجتماعی به کارفرمایان کمک می کند تا درباره شخصیت و علاقه شما به این موقعیت بیشتر بیاموزند:

  • در مورد خودتان به من بگویید.
  • علایق شما خارج از کار چیست؟
  • چگونه وارد شبکه های اجتماعی شدید؟
  • کارفرمای قبلی شما را چگونه توصیف می کند؟
  • چرا به این نقش علاقه دارید؟
  • در مورد علاقه شرکت ما به شما چیست؟
  • چرا می خواهید برای شرکت ما کار کنید؟
  • پلتفرم رسانه اجتماعی مورد علاقه شما چیست؟ چرا؟
  • چه مهارت هایی به شما کمک می کند تا مدیر شبکه های اجتماعی موثری باشید؟
  • چگونه با روند شبکه های اجتماعی همراهی می کنید؟
  • اگر بتوانید چیزی را در مورد شبکه های اجتماعی تغییر دهید، چه چیزی را تغییر می دهید؟
  • چگونه به تیم شبکه های اجتماعی ما ارزش اضافه می کنید؟
  • چه اینفلوئنسرها یا برندهای شبکه های اجتماعی را دنبال می کنید؟

سوالاتی در مورد تجربه و پیشینه مدیریت شبکه های اجتماعی

این سوالات به کارفرما کمک می کند تا تشخیص دهد که آیا تجربه و پیشینه مناسبی برای مدیر شبکه های اجتماعی دارید یا خیر:

  • تجربه استفاده از کدام شبکه های اجتماعی را دارید؟
  • با چه ابزارهای شبکه های اجتماعی آشنایی دارید؟
  • ابزار مورد علاقه شما برای زمان بندی پست ها چیست؟ چرا؟
  • از چه معیارهایی برای نظارت بر داده ها و عملکرد استفاده می کنید؟
  • چگونه تصمیم می گیرید چه زمانی پست کنید؟
  • روند خود را برای ایجاد تبلیغات پولی به من بگویید.
  • در مورد استراتژی های گوش دادن اجتماعی خود به من بگویید.
  • نامزدی برای شما چه معنایی دارد؟
  • چگونه بودجه شبکه های اجتماعی را پیگیری می کنید؟
  • در مورد تجربه خود در مدیریت حساب های شبکه های اجتماعی به من بگویید.
  • تجربه استفاده از کدام سیستم های مدیریت محتوا را دارید؟
  • اجزای یک کمپین موفق شبکه های اجتماعی چیست؟

سوالات عمیق

این سوالات به کارفرما کمک می کند تا بینش خاصی در مورد شبکه های اجتماعی و مهارت های مدیریتی شما به دست آورد:

چگونه به کاربری که حساب های شرکت ما را آزار می دهد پاسخ می دهید؟

به یک نظر منفی یا اشاره در مورد شرکت ما چگونه پاسخ می دهید؟

چه کاری انجام می دهید تا برند ما در شبکه های اجتماعی جذاب تر شود؟

برای مسدود کردن اکانت های اسپم و ربات چه اقداماتی انجام می دهید؟

چگونه آگاهی از برند ما را افزایش می دهید؟

از زمانی برایم بگویید که مجبور بودید یک بحران شبکه های اجتماعی را مدیریت کنید.

برای شناسایی مخاطب هدف چه مراحلی را انجام می دهید؟

چگونه با موفقیت چندین حساب رسانه اجتماعی را همزمان مدیریت می کنید؟

اگر یک کمپین شبکه های اجتماعی عملکرد خوبی نداشته باشد، چه می کنید؟

تست A/B چگونه به شما کمک کرده است تا در نقش‌های قبلی استراتژی داشته باشید؟

بیشتر بدانید: برای استخدام ادمین اینستاگرام (یا دیگر شبکه های اجتماعی) به این ۱۰ مهارت توجه کنید

نمونه سوال و پاسخ مصاحبه

با استفاده از سؤالات بالا، در اینجا توصیه هایی در مورد نحوه پاسخگویی مؤثر به سؤالات مصاحبه مدیر شبکه های اجتماعی ارائه شده است. هنگام آماده شدن برای مصاحبه خود از این نمونه پاسخ ها به عنوان الهام بخش استفاده کنید:

  • چگونه وارد شبکه های اجتماعی شدید؟
  • ابزار مورد علاقه شما برای زمان بندی پست ها چیست؟ چرا؟
  • اشتغال برای شما چه معنایی دارد؟
  • از زمانی برایم بگویید که مجبور بودید یک بحران شبکه های اجتماعی را مدیریت کنید.
  • چگونه با موفقیت چندین حساب رسانه اجتماعی را همزمان مدیریت می کنید؟

چگونه وارد شبکه های اجتماعی شدید؟

کارفرمایان این سوال را می پرسند تا ببینند آیا شما علاقه زیادی به شبکه های اجتماعی دارید یا خیر. آنها می خواهند مطمئن شوند که شما بیشتر از یک کاربر معمولی هستید و عمیقاً در مورد اینکه چگونه شبکه های اجتماعی می توانند برای برندها سودمند باشند فکر می کنند. در پاسخ خود، آنچه را که در مورد شبکه های اجتماعی بیشتر از همه لذت می برید به اشتراک بگذارید. مهارت‌هایی را که شما را به یک حرفه‌ای مؤثر در رسانه‌های اجتماعی تبدیل می‌کنند، درج کنید.

مثال: “من بیش از یک دهه است که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنم، اما پنج سال پیش تصمیم گرفتم به طور حرفه ای وارد آن شوم. دلیل اینکه می خواستم در آن شغلی داشته باشم این بود که شروع کردم به دیدن همه کارهای خلاقانه ای که برندها برای به تصویر کشیدن آنها انجام می دادند. به‌عنوان یک فرد خلاق، می‌دانستم که این شغلی است که در آن می‌توانم توانایی‌های هنری‌ام را با تفکر استراتژیک‌ام ترکیب کنم.»

ابزار مورد علاقه شما برای زمان بندی پست ها چیست؟ چرا؟

ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی زیادی در بازار وجود دارد، بنابراین کارفرمایان این سوال را می پرسند تا بفهمند کدام یک را بیشتر ترجیح می دهید. پاسخ شما می تواند به آنها کمک کند تا تشخیص دهند که آیا پیشینه ای در استفاده از ابزارهای مختلف شبکه های اجتماعی دارید یا خیر. با فکر کردن به تمام ابزارهای رسانه اجتماعی که با آنها آشنا هستید، برای این پاسخ آماده شوید. به این فکر کنید که کدام یک از بهترین ویژگی ها مانند رابط کاربری، تجزیه و تحلیل داده ها و مدیریت محتوا برخوردار است.

مثال: “ابزار مورد علاقه من برای برنامه ریزی شبکه های اجتماعی Later است. دلیل این که این ابزار برای من بسیار مفید است این است که من از اینستاگرام بیشتر از هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری استفاده می کنم. Later مدیریت چندین حساب، برنامه ریزی پست ها و ارسال مجدد را آسان می کند. به نظر من وبلاگ آنها واقعا مفید است و زمانی که برای استراتژی اینستاگرامم به مشاوره و اطلاعات نیاز دارم به آن مراجعه می کنم.”

تعامل و ارتباط برای شما چه معنایی دارد؟

تعامل کاربر بخش مهمی از شبکه های اجتماعی است. کارفرمایان این سوال را می پرسند تا ببینند آیا ارتباط با مخاطبانشان برای شما اولویت دارد یا خیر. در پاسخ خود، توضیح دهید که چگونه شبکه های اجتماعی ابزاری برای ارتباط با مخاطبان هدف و کاربران با پیشینه های مختلف هستند. مثال هایی از نحوه استفاده از پلتفرم های مختلف برای تعامل با مخاطبان ارائه دهید.

مثال: “درگیر شدن به این معناست که یک برند با گوش دادن و پاسخ دادن به آنها با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند. یکی از روندهای اخیر که من متوجه شده ام این است که برندها ارتباطات انسانی بیشتری با دنبال کنندگان خود ایجاد می کنند. من این کار را برای برند شما با پاسخ دادن به کاربران انجام می دهم. نظرات یا با ایجاد محتوای تعاملی بیشتر. مردم دوست دارند برندها کارهایی مانند ویدیوی زنده یا نظرسنجی انجام دهند تا در مورد مصرف‌کنندگان بیشتر بدانند. با برخی از این استراتژی‌ها، من فکر می‌کنم می‌توانیم به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنیم و ارتباطات معنادارتری ایجاد کنیم.”

از زمانی برایم بگویید که مجبور بودید یک بحران شبکه های اجتماعی را مدیریت کنید.

هر چند وقت یکبار، ممکن است مجبور شوید به یک ترول آنلاین پاسخ دهید یا بفهمید که وقتی یک پلتفرم خراب می شود چه کاری انجام دهید. کارفرمایان این سوال را می پرسند تا مطمئن شوند که تجربه قبلی دارید که شما را ملزم به استفاده از مهارت های حل مسئله می کند. برای پاسخ به چالش‌برانگیزترین موقعیتی که در رسانه‌های اجتماعی باید بر آن غلبه کنید فکر کنید. هر قدمی را که برای حل این وضعیت برداشتید و آنچه از این تجربه آموختید را توضیح دهید.

مثال: “یک بار یک مشتری ناراحت حساب ما را به فیس بوک گزارش داد. آنها همچنین از دنبال کنندگان خود خواستند تا ما را گزارش دهند، بنابراین فیس بوک به طور موقت صفحه کسب و کار ما را تعطیل کرد. من به این وضعیت با تماس با فیس بوک برای توضیح وضعیت پاسخ دادم. من همه موارد را مستند کردم. تعاملی که ما با این مشتری داشتیم تا به فیس بوک ثابت کنیم که حق با ماست. پس از ۲۴ ساعت، فیس بوک صفحه ما را مجدداً فعال کرد. با حرکت رو به جلو، من برای پراکنده کردن درگیری ها با مشتریان تلاش خواهم کرد تا این نوع چیزها دیگر تکرار نشود.”

چگونه با موفقیت چندین حساب رسانه اجتماعی را همزمان مدیریت می کنید؟

بسیاری از کسب و کارها از داشتن چندین حساب رسانه اجتماعی سود می برند. کارفرمایان این سوال را می پرسند تا ببینند آیا شما مهارت ایجاد محتوای جذاب در پلتفرم های مختلف را دارید یا خیر. با فکر کردن در مورد اینکه از چه استراتژی هایی برای ایجاد محتوای منحصر به فرد برای هر پلتفرم استفاده می کنید، برای این سوال آماده شوید.

مثال: “برای نقش قبلی‌ام، حساب‌های اینستاگرام و فیس‌بوک را برای یک برند مدیریت می‌کردم. بهترین روش ایجاد محتوای متفاوت برای هر پلتفرم است تا کاربران را علاقمند نگه دارد. استراتژی من این است که یک ماه قبل برای هر پلتفرم پست‌ها را برنامه‌ریزی کنم. این پلتفرم‌ها باید از صدای شرکت استفاده کنند اما محتوای کمی متفاوت داشته باشند. برای مثال، اینستاگرام باید بیشتر مبتنی بر عکس باشد در حالی که فیس‌بوک می‌تواند مواردی مانند فرهنگ شرکتی برند را به نمایش بگذارد. هنگام ایجاد استراتژی خود، به انتظارات مخاطبان هر پلتفرم فکر می‌کنم. آن پلت فرم.”

مشاغلی شبیه به مدیر شبکه های اجتماعی

در اینجا چندین شغل مشابه نقش مدیر شبکه های اجتماعی آورده شده است:

۱ . نویسنده محتوای شبکه های اجتماعی

۲ . کارشناس اطلاع رسانی رسانه

۳ . متخصص ارتباطات

۴ . ویرایشگر محتوا

۵ . توسعه دهنده وب

۶ . متخصص بازاریابی

۷ . مدیر کمپین دیجیتال

۸ . تحلیلگر داده

۹ . طراح خلاق

۱۰ . هماهنگ کننده ارتباطات دیجیتال

منبع: indeed

آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است که صفر تا صد تبلیغات را برای کسب و کارهای مختلف انجام می دهد. مشاوره های کسب و کار و مشاوره شغلی و مشاوره سرمایه گذاری همگی در آسابرندینگ توسط کارشناسان خبره اقتصادی و فناوری صورت می پذیرد.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین و دیجیتال مارکتینگ آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال در مورد اینستاگرام برای هر کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: