۹ راه ورود به اکسپلور اینستاگرام

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

کشف رسانه های اجتماعی عمدتاً توسط دلارهای تبلیغاتی انجام می شود، اما ورود به اکسپلور اینستاگرام یکی از آخرین مرزها برای دسترسی ارگانیک است.

در پشت فید کاوش، الگوریتم تنظیم دقیق اینستاگرام در توصیه به افرادی با محتوایی که ممکن است به آن علاقه مند باشند بسیار خوب عمل کرده است.

در پاسخ به کاربران بد و کاربران خوب، الگوریتم دائماً در حال تکامل است و یاد می‌گیرد که محتوای مشکل‌ساز را شناسایی کند، سوگیری را حذف کند ، قالب‌های جدید را تبلیغ کند و افراد را با جوامع مثبت در پلتفرم مرتبط کند.

برای برندها، مزایای ظاهر شدن در اکسپلور شامل افزایش بالقوه در دسترسی، برداشت‌ها و فروش است. این مکانی برای رشد مخاطبان و ایجاد جامعه است. در مورد آخرین به روز رسانی های الگوریتم و روش صحیح فرود در اکسپلور بیاموزید.

صفحه اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اکسپلور اینستاگرام مجموعه‌ای از عکس‌ها، ویدیوها، حلقه‌ها و استوری‌های عمومی است که برای کمک به هر کاربر اینستاگرام در کشف پست‌ها، حساب‌ها، هشتگ‌ها یا محصولاتی که ممکن است دوست داشته باشند، طراحی شده است.

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام از یادگیری ماشینی برای انطباق و بهبود توصیه های محتوای خود استفاده می کند.

در یک پست اینستاگرام توضیح می‌دهد: «ما در تلاشیم تا انواع عکس‌ها و ویدیوهایی را که در Explore می‌بینید به‌روزرسانی کنیم تا آن‌ها را برای شما بهتر تنظیم کنیم» . به گفته این شرکت، پست های نمایش داده شده بر اساس مواردی مانند افرادی که دنبال می کنید یا پست هایی که دوست دارید انتخاب می شوند.

اکسپلور اینستاگرام را می‌توانید با ضربه زدن روی نماد ذره‌بین در منوی پایین قبل از برگه‌های اختصاصی Reels و Shop پیدا کنید. در بالای فید، افراد می توانند حساب ها، هشتگ ها و مکان ها را جستجو کنند. در ماه نوامبر، اینستاگرام گزینه جستجوی کلمات کلیدی را اضافه کرد که جستجو را فراتر از نام های کاربری و هشتگ ها می برد.

در زیر دسته بندی های مختلف از فید اختصاصی IGTV تا موضوعاتی مانند موسیقی، ورزش، سفر، زیبایی و غذا وجود دارد. انتظار می رود به زودی دسته بندی های جدیدی مانند ” صوت ” در اینجا ظاهر شود. وقتی کسی چیزی را جستجو می‌کند، گزینه‌های دسته‌بندی متناسب با آن تنظیم می‌شوند.

وقتی شخصی روی عکسی در فید کاوش کلیک می‌کند، فید پیمایشی پیوسته از محتوای مرتبط با آن عکس باز می‌شود. بنابراین، به یک معنا، اکسپلور یک فید هیولایی از پورتال‌ها به فیدهای بیشتر است، که هر کدام از موارد قبلی دارای جزئیات و تمرکز بیشتری هستند.

طبق گفته اینستاگرام، ۲۰۰ میلیون حساب هر روز فید Explore را بررسی می کنند.

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چگونه کار می کند؟

هیچ دو اکسپلور اینستاگرام شبیه هم نیستند. دلیل آن این است که محتوایی که افراد هنگام باز کردن اکسپلور می بینند توسط سیستم رتبه بندی فید کاوش اینستاگرام شخصی سازی شده است .

این سیستم که به عنوان الگوریتم اینستاگرام شناخته می شود ، از یادگیری ماشینی برای تنظیم آنچه که بر اساس منابع داده های مختلف و سیگنال های رتبه بندی نمایش داده می شود، استفاده می کند.

برخلاف فید خانگی که در آن افراد پست‌هایی را از حساب‌هایی که دنبال می‌کنند می‌بینند، مهندسان اینستاگرام اکسپلور را به عنوان «سیستم غیر متصل» طبقه‌بندی می‌کنند. Amogh Mahapatra، یکی از محققان یادگیری ماشینی این شرکت، در یک پست اخیر وبلاگ اینستاگرام توضیح می دهد که در این سیستم، پست ها “بر اساس فعالیت کاربر در سراسر اینستاگرام انتخاب می شوند و سپس بر اساس عوامل مشابه رتبه بندی می شوند . “

به عبارت دیگر، انتخاب محتوا در اکسپلور هر کاربر اینستاگرام بر اساس موارد زیر است:

•        حساب‌هایی که شخصی قبلاً دنبال می‌کند

•        افرادی که یک حساب کاربری فالو می کند چه چیزی را دوست دارند

•        انواع پست هایی که یک حساب کاربری اغلب با آنها درگیر می شود

•        پست هایی با تعامل بالا

برخی اقدامات نیز برای رسیدگی به سوگیری الگوریتمی انجام شده است، مانند معرفی کارت‌های مدل یادگیری ماشین .

آیا داشتن یک حساب تجاری اینستاگرام بر رتبه‌بندی فید اکسپلور تأثیر می‌گذارد؟

در حال حاضر، رتبه‌بندی اینستاگرام به نفع حساب‌هایی است که افراد با آن‌ها بیشترین تعامل را دارند، خواه حساب‌های تجاری، سازنده یا شخصی باشند.

وب‌سایت تجاری اینستاگرام می‌گوید: «هدف ما این است که کسب‌وکارها را قادر می‌سازیم تا ارتباطات معنادارتری با مخاطبان خود ایجاد کنند و توسط افرادی که می‌خواهند با انشعاب از حساب‌هایی که قبلاً دنبال می‌کنند، علایق خود را عمیق‌تر کنند، کشف شوند . »

مزایای حضور در اکسپلور اینستاگرام

  • نمایش در صفحات اکسپلور کاربران اینستاگرام به معنای قرار گرفتن در معرض بیشتر برای محتوای شما است.
  • افزایش تعامل در محتوایی (پست، ویدیوی IGTV یا حلقه) که به اکسپلور راه یافت، زیرا محتوای شما برای مخاطبان گسترده‌تری نسبت به دنبال‌کنندگان شما ظاهر می‌شود.
  • افزایش فالوورهای جدید (کسانی که پست شما را به اندازه کافی دوست دارند تا نمایه شما را بررسی کنند و تحت تاثیر بیوگرافی شگفت انگیز ، کاورهای برجسته و غیره شما قرار می گیرند)
  • افزایش تعامل باقیمانده در آینده (از آن پیروان جدید)
  • تبدیل‌های بیشتر (اگر فراخوان مناسبی برای همه آن چشم‌های تازه آماده دارید)
  • افزایش فروش ناشی از برچسب های محصول و ابزار خرید اینستاگرام .

بیشتر بخوانید: ۲۲ راه برای افزایش تعامل اینستاگرام

۹ راه ورود به اکسپلور اینستاگرام

این نکات را دنبال کنید تا در کمترین زمان ممکن در اکسپلور افراد ظاهر شوید!

۱٫ بازار هدف خود را بشناسید

مخاطبان شما از قبل شما را دنبال می کنند. بنابراین برای ورود به اکسپلور اینستاگرام، «مخاطبان خود را بشناسید» یک قدم جلوتر بروید. با اطلاعات جمعیتی اینستاگرام خود آشنا شوید ، مخاطبان هدفی را که می‌خواهید در کاوش به دست آورید شناسایی کنید و بدانید که این کاربران بیشتر با چه محتوایی ارتباط برقرار می‌کنند.

فید Explore حساب کسب و کار شما مکان خوبی برای شروع است. در پست‌ها، دسته‌ها، و فیدهای تخصصی بررسی کنید و به تاکتیک‌هایی که ممکن است بتوانید از آنها تقلید کنید توجه داشته باشید. برخی از سوالاتی که ممکن است در طول این تمرین بپرسید عبارتند از:

•        به نظر می رسد چه لحنی بیشتر در بین مخاطبان طنین انداز است؟

•        آیا سبک بصری وجود دارد که بهترین عملکرد را داشته باشد؟

•        چه نوع عنوانی بیشترین پاسخ را به دنبال دارد؟

۲٫ محتوای جذاب را به اشتراک بگذارید

با درک بهتری از محتوایی که بازار هدف شما جذاب می‌بیند، مقداری تعامل اینستاگرامی خودتان را تحریک کنید. تحقیقات مخاطبان خود را در استراتژی محتوای رسانه اجتماعی برند خود اعمال کنید .

ویدیوها در بخش تعامل، به‌طور خودکار در برگه «کاوش» پخش می‌شوند و اغلب املاک و مستغلات بیشتری در فید به آنها داده می‌شود. اما همچنان تصاویری با برچسب های محصول، فرمت های پست اسلایدی یا فقط تصاویر خیره کننده نیز می توانند جذاب باشند. از قدرت زیرنویس‌های قانع‌کننده نیز غافل نشوید. بهترین شیوه ها را برای هر قالب دنبال کنید. تصاویری با کیفیت بالا را به اشتراک بگذارید، بینندگان را زودتر جذب کنید و چیزهای ارزشمندی از داستان سرایی عالی گرفته تا جوایز وفاداری ارائه دهید.

به یاد داشته باشید، تعامل فراتر از لایک و کامنت است. بنابراین سعی کنید محتوایی ایجاد کنید که مردم بخواهند به اشتراک بگذارند و/یا ذخیره کنند.

۳٫ فرمت های برجسته مانند Reels را امتحان کنید

این راز نیست که اینستاگرام می خواهد Reels موفق شود. دلیلی وجود دارد که Reels هم در فید Explore و هم در برگه اختصاصی خود ظاهر می شود. این برگه آنقدر برای تجربه کاربری اپلیکیشن اینستاگرام مرکزی است که کل صفحه اصلی به طور کامل برای تطبیق با آن مرتب شده است.

کشف شدن در برگه قرقره ها می تواند به معنای کشف شدن در اکسپلور نیز باشد. با این حال، قبل از انتشار مجدد آن TikTok دو بار فکر کنید. ظاهراً الگوریتم اینستاگرام آنهایی را که دارای واترمارک TikTok هستند را مشخص می کند.

فرمت های مختلف مانند Reels یا IGTV را آزمایش کنید تا ببینید کدام عمودی ها دسترسی بیشتری به شما می دهند. از به‌روزرسانی‌های اینستاگرام مطلع باشید تا متوجه شوید که شرکت در هر لحظه کدام قالب‌ها را در اولویت قرار می‌دهد.

۴٫ یک جامعه فعال پرورش دهید

یکی از اهداف اصلی اکسپلور اینستاگرام، اتصال افراد به جوامع روی پلتفرم است. ایجاد انجمن کلید موفقیت اینستاگرام است – به این معنی که باید کلید برنامه بازاریابی شما نیز باشد.

هرچه جامعه برند شما در اینستاگرام فعال تر باشد، احتمال اینکه اینستاگرام آن را به «مخاطبان شبیه به نظر» در اکسپلور کند، بیشتر می شود.

به مخاطبان خود فرصت کافی برای تعامل با حساب خود بدهید. گفتگوهای برند را در بخش نظرات، پیامک ها و سایر کانال های برند فعال شروع کنید و در آن شرکت کنید. انجمن خود را تشویق کنید تا اعلان‌ها را برای پست‌های شما روشن کند تا بتوانند زودتر با هم ارتباط برقرار کنند.

۵٫ زمانی که فالوورهای شما آنلاین هستند پست کنید

الگوریتم اینستاگرام به موقع بودن (معروف به تازگی) را در اولویت قرار می دهد، به این معنی که اگر پست شما کاملاً جدید باشد، به تعداد بیشتری از دنبال کنندگان شما نشان داده می شود و کسب تعامل بالا با فالوورهای خود اولین گام برای به دست آوردن جایگاهی در اکسپلور است.

۶٫ از برچسب های مرتبط استفاده کنید

برچسب‌های جغرافیایی، تگ‌های حساب و هشتگ‌ها راه‌های دیگری برای افزایش دسترسی به محتوای شما در اکوسیستم اکسپلور هستند.

به یاد داشته باشید، افراد از اکسپلور اینستاگرام برای جستجو بر اساس هشتگ و مکان نیز استفاده می کنند. اگر یک هشتگ خاص باعث علاقه کسی شود، آنها هم اکنون می توانند آن را دنبال کنند. هشتگ ها و ژئوتگ های استراتژیک اینستاگرام را انتخاب کنید تا محتوای شما در جایی که مردم به دنبال آن هستند ظاهر شود.

برچسب‌های حساب راه دیگری برای نمایش پست‌های شما به مخاطبان جدید ارائه می‌دهند. مطمئن شوید که حساب‌های مرتبط را در پست‌های خود برچسب‌گذاری کنید، خواه این حساب‌ها مدیر شرکت، شرکای برند (از جمله اینفلوئنسرها)، یا عکاس یا تصویرگر باشند.

پست‌های مخاطبان خود را به اشتراک بگذارید تا جامعه ایجاد شود و همزمان دسترسی و تعامل بیشتری ایجاد شود.

۷٫ به تجزیه و تحلیل توجه کنید

به کاری که انجام می‌دهید نگاهی بیندازید که در حال حاضر با مخاطبان شما طنین انداز شده است. ممکن است متوجه شوید که آنها بومرنگ های شما را بیشتر از پست های اسلایدی شما دوست دارند، یا اینکه شوخی های شما را بیشتر از نقل قول های الهام بخش شما دوست دارند.

اگر بتوانید مخاطبان خود را وادار کنید که به طور مداوم روی قلب ها ضربه بزنند و نظرات خود را بگذارند، مشارکت آنها به شما کمک می کند تا به اکسپلور بروید.

تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید تا ببینید آیا بزرگترین پست های شما قبلاً به اکسپلور رسیده اند یا خیر. روی دکمه آبی View Insights در زیر پست ارزشمند خود ضربه بزنید و انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا ببینید همه برداشت‌های شما از کجا آمده است.

۸٫ تبلیغات را در Explore در نظر بگیرید

اگر می خواهید از تلاش های ارگانیک خود با مقداری دلار تبلیغات حمایت کنید، تبلیغی را در اکسپلور در نظر بگیرید.

این تبلیغات شما را مستقیماً وارد شبکه اکسپلور نمی‌کنند. در عوض، آن‌ها شما را در بهترین موقعیت بعدی قرار می‌دهند: فید قابل پیمایش عکس‌ها و ویدیوها که وقتی شخصی روی یک پست در شبکه کلیک می‌کند ظاهر می‌شود.

۹٫ از هک های الگوریتم صرف نظر کنید

ایجاد پادهای اینستاگرام یا خرید فالوور ممکن است سودهای کوتاه مدتی را به همراه داشته باشد، اما معمولا در درازمدت جواب نمی دهد.

رتبه‌بندی فید اینستاگرام با یادگیری ماشینی انجام می‌شود که دائماً با الگوهای جدید در داده‌ها سازگار است. بنابراین می‌تواند فعالیت‌های غیر معتبر را تشخیص دهد و تنظیمات را انجام دهد.» در حساب creators@ اینستاگرام توضیح می‌دهد .

بر ایجاد محتوای جذاب و ایجاد یک جامعه برند واقعی تمرکز کنید.

اگر آنچه را که می بینید دوست ندارید، چگونه اکسپلور اینستاگرام را بازنشانی کنید

چیزی را که در اکسپلور اینستاگرام می بینید دوست ندارید؟ در اینجا یک راه حل سریع وجود دارد: فید را پایین بکشید و تازه کنید. به سادگی انگشت شست خود را به آرامی روی صفحه قرار دهید و آن را به سمت پایین بلغزانید تا زمانی که دایره را در زیر دسته ها ببینید.

برای رفع طولانی‌مدت‌تر، در اینجا نحوه آموزش الگوریتم چیزی که نمی‌خواهید ببینید آمده است:

۱٫ روی پستی که دوست ندارید ضربه بزنید.

۲٫ روی سه نقطه بالای پست ضربه بزنید.

۳٫ علاقه مند نیستم را انتخاب کنید.

منبع: hootsuite

آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است که صفر تا صد تبلیغات را برای کسب و کارهای مختلف انجام می دهد. مشاوره های کسب و کار و مشاوره شغلی و مشاوره سرمایه گذاری همگی در آسابرندینگ توسط کارشناسان خبره اقتصادی و فناوری صورت می پذیرد.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین و دیجیتال مارکتینگ آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

یکی از خدماتی که ما به مشتریان خود ارائه می دهیم ادمین برای پیج های اینستاگرام مشاغل گوناگون است. در همین راستا برای ارائه خدمات بهتر و حرفه ای تر به مشتریان خود اقدام به برگزاری دوره آموزش اینستاگرام نموده ایم و به این وسیله از میان هنرجویان دوره آموزش، همکاران جدید خود را نیز استخدام کنیم. خوشحال می شویم با ما همراه شوید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: