معجزه بازاریابی دهان به دهان در کسب و کار شما

بازاریابی دهان به دهان

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

در بلاگ قبلی ۵ ترفند در بازاریابی دهان به دهان (WOMM) را برای شما بیان کردیم. در محیط پیچیده کسب‌و‌کار کنونی که به سرعت در حال تغییر و دگرگونی است، بارها احساس خود را از برخورد با یک برند، تجربه یک خدمت و یا نتیجه مصرف یک محصول را با اطرافیان خود به صورت مثبت یا منفی اشتراک گذاشته‌ایم.

پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن رسانه‌های اجتماعی، اهمیت و جایگاه بازاریابی دهان به دهان را بیش از پیش نموده است. در این بلاگ که توسط تیم نویسندگان آسابرندینگ آماده شده است، قصد داریم نقش بازاریابی دهان به دهان در موفقیت یک برند و فاکتورهایی که بر اتخاذ این نوع استراتژی به طرز چشم گیری اثرگذار است را بررسی نماییم.

بازاریابی دهان به دهان

بازاریابی دهان به دهان (Word of mouth) زمانی شکل می‌گیرد که افراد، تجربه استفاده از یک محصول یا خدمت را به صورت مستقیم با دیگران به اشتراک می‌گذارند. تحقیقات نشان داده است که ۹۲% از مشتریان، به پیشنهادات و نظرات اطرافیان و دوستان خود بیشتر از سایر روش‌های تبلیغاتی اعتماد می کنند. نظرات سایر مشتریان و استفاده‌کنندگان از محصول یا خدمت موردنظر نیز در تصمیم به خرید افراد قطعا بسیار اثرگذار است.

انواع بازاریابی دهان به دهان

مدرن

هنگامی‌که کاربر تجربه و رضایت خود از برخورد با یک برند، خدمت یا محصول را با سایر افراد از طریق رسانه‎‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد، مخاطبین هدف و سایر افراد را در پروسه بازاریابی دهان به دهان به صورت مدرن درگیر می‌کند.

سنتی

انتقال تجربه استفاده از محصول یا خدمت و اظهارنظر پیرامون آن به صورت فرد به فرد ،در قالب پیشنهاد خرید و بیان مزایا و ویژگی‌های آن محصول،بازاریابی دهان به دهان سنتی محسوب می گردد.

بیشتر بخوانید: عبور از بحران کرونا با استفاده از دیجیتال مارکتینگ

دلایل اهمیت بازاریابی دهان به دهان

بازاریابی دهان به دهان با یک استراتژی موفق، می‌تواند پایه بسیار محکمی در مرکز کسب‌و‌کار شما باشد که تمامی مفاهیم بازاریابی و استراتژی‌های رقابتی بر آن پایه استوار ‌شوند. در ادامه به مهم‌ترین دلایل معجزه بازاریابی دهان به دهان برای موفقیت یک کسب‌و‌کار اشاره می‌کنیم.

افزایش فروش بدون صرف مخارج تبلیغاتی

مشتریان و استفاده‌کنندگان از یک محصول یا خدمت، می‌توانند بهترین و اثرگذارترین راهکار تبلیغاتی برای افزایش فروش یک برند باشند. هنگامی که افراد به توصیه یا پیشنهاد دیگران، یک محصول جدید که تجربه استفاده از آن را نداشته‌اند، خریداری می‌کنند، فروش شما بدون صرف هیچگونه هزینه‌ای برای تبلیغات، به طور چشم گیری افزایش می‌یابد.

افزایش نرخ درگیری مخاطب

از طریق بازاریابی دهان به دهان قادر خواهید بود تا افراد بیشتری را با محصول و برند خود درگیر نمایید. مشتریانی که ارتباط موثرتری با برند شما برقرار نمایند، بیشتر خرید می‌کنند و تجربه استفاده از محصول و نتیجه برخورداری از خدمت شما را با دیگران بسیار بیشتر به اشتراک می‌گذارند. مشتریان وفادار، مهم‌ترین و کارامدترین منبع برای انجام گرفتن بازاریابی دهان به دهان هستند.

فاکتورهای تاثیرپذیر از بازاریابی دهان به دهان

زمانی‌که قصد داریم استراتژی بازاریابی دهان به دهان را طراحی کنیم، می‌بایست به یاد داشته باشیم این نوع از بازاریابی بر فاکتورهای زیر بسیار اثرگذار است:

وفاداری یک برند

هزینه جذب یک مشتری جدید، پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری های کنونی شما است. استفاده از تکنیک‌های خلاقانه در بازاریابی دهان به دهان، در عین حفظ مشتریان فعلی، جمعیت زیادی از مشتریان جدید را به سوی کسب و کار شما سرازیر می‌کند.

افزایش اعتماد برند

بررسی‌های علمی نشان می‌دهد ۷۵% از مردم به گفته‌ها، پیشنهادات و نظرات اطرافیان، دوستان و سایر مصرف‌کنندگان یک محصول بیشتر از آگهی‌های تبلیغاتی اعتماد دارند. به همین دلیل بازاریابی دهان به دهان به شما این امکان را می‌دهدکه محتوای قابل اعتماد و تاثیرگذارتری را به مخاطبان هدف خود خیلی سریع و بی هزینه انتقال دهید.

بیشتر بخوانید: چه طور ارزان و کم هزینه تبلیغات کنیم؟

ایجاد یک Buzz

زمانی‌که افراد، داوطلبانه پیام برند و تجربه استفاده از محصول شما را با دیگران به اشتراک بگذارند، در واقع یک buzz ایجاد می‌شود. هرچه محتوای موردنظر شما بیشتر وایرال شود، قیف فروش کسب و کار موفق‌تر و کمپین تبلیغاتی موثرتری خواهید داشت. نقش مهم اینفلوئنسرها در بازاریابی دهان به دهان که پیام موردنظر شما را به طیف وسیعی از مخاطبان انتقال می‌دهند را نیز نباید به سادگی فراموش کنید.

انتقال انواع تجربیات و احساسات ناشی از برخورد با یک برند توسط مشتریان جزئی جدایی‌ناپذیر از فضای کسب‌و‌کارهای امروزی است. بازاریابی دهان به دهان از طریق ایجاد اعتماد و تمرکز بر اشتراک‌گذاری تجربه و حس مشتریان، منجر به افزایش فروش و اثرگذاری استراتژی‌های بازاریابی می‌شود. آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه طیف وسیعی از خدمات حرفه ای تبلیغاتی، امکان تدوین و پیاده‌سازی استراتژی‌های بازاریابی موفق را برای کسب‌و‌کار شما فراهم می‌نماید.

آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه خدمات جامع  بازاریابی  و تبلیغات، مشاوره اقتصادی و مشاوره تبلیغاتی کسب‌وکار شما را در برندینگ و برندسازی که از تخصص های آسابرندینگ است یاری می‌نماید.

با مشاوران آسابرندینگ تماس بگیرید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: