۷ مرحله برای شروع یک کسب و کار آنلاین

مشاوره کسب و کار آنلاین

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

آیا شغل آفلاین دارید و دوست دارید یک کسب و کار آنلاین را راه اندازی کنید؟ یا شاید شما صاحب یک کسب و کار آنلاین نیستید، اما دارای تجربه، تخصص و اشتیاق قوی برای حرفه خود هستید و دوست دارید با افراد بیشتری تماس بگیرید. در هر صورت، روشی وجود دارد که می توانید دانش خود را آنلاین کنید و با این کار، دسترسی خود را به سرعت افزایش دهید. از وقت خود استفاده کنید و سقف درآمد خود را از بین ببرید. در ادامه تیم نویسندگان آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ، به این موضوع خواهد پرداخت. با ما همراه باشید!

در دنیای امروز، با داشتن لپ تاپ و اتصال به اینترنت، می توانید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید.

یکی از راههای عالی برای حفظ ارتباط شخصی در کسب و کار آنلاین خود و در عین حال افزایش تأثیرگذاری آن، راه اندازی مشاغل آنلاین مشاوره یا مربیگری است.

چگونه این کار را انجام دهیم؟

راه اندازی کسب و کار آنلاین

برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود به موارد زیر توجه کنید:

۱٫ بازار هدف خود را انتخاب کنید

ممکن است این را بلافاصله بدانید یا با کسب تجربه آن را محدود کنید. به این فکر کنید که می خواهید به چه کسانی خدمت کنید و آن را مشخص کنید. آیا می خواهید به مادرانی که تازه دارای فرزند شده اند کمک کنید؟ آیا می خواهید به مردان مجرد کمک کنید؟ آیا می خواهید به صاحبان شرکت ها کمک کنید؟ به مشتری ایده آل خود فکر کنید.

اگر در حال حاضر جزئیات را نمی دانید، خوب است. شفافیت از انجام عمل ناشی می شود. با شروع به ارائه خدمات خود، خواهید آموخت که چه کسی واقعاً دوست دارید با او کار کنید، می توانید به طور دقیق در مورد اینکه به چه کسی خدمت می کنید دقیق تر شوید.

بیشتر بخوانید: مشاوره شغلی چیست؟

۲٫ یک مشکل خاص را انتخاب کنید که می خواهید به بازار هدفتان کمک کند

آیا مطمئن نیستید که به چه شکل می توانید به مردم کمک کنید؟ به زندگی خود فکر کنید. مردم از شما چه کمک هایی می خواهند؟ آیا متوجه شده اید که مردم اغلب در مورد مشکل خاصی از شما مشاوره یا کمک می خواهند؟

همانطور که انتخاب می کنید کدام مشکل را برای کمک به مشتریان ایده آل خود حل کنید، هرچه بیشتر مشخص باشید، بهتر است. این به دو دلیل است. اول از همه، هنگامی که شما دقیق هستید، می توانید واقعاً در کمک به آن گروه از افراد متخصص شوید. شما می توانید اطلاعات زیادی در مورد بازار هدف خود بیاموزید و خدمات خود را برای حل مشکلات خاص آنها تعیین کنید. این منجر به نتایج بهتری در راه اندازی کسب و کار آنلاین می شود.

همچنین، وقتی در مورد اینکه به چه کسی خدمت می کنید و چه مشکلی را در حل آنها کمک می کنید، بسیار دقیق باشید، مطالب بازاریابی شما با آنها صحبت می کند. شما می خواهید مشتریان ایده آل شما درباره خدمات شما بشنوند و بدانند که شما مشاوری هستید که می تواند به آنها در حل مشکلات دقیق آنها کمک کند.

همچنین، باز هم مهم است که توجه داشته باشید که وضوح از انجام عمل ناشی می شود. با شروع کار با مربیگری یا مشاوره با مشتریان، خواهید آموخت که چه چیزی را دوست دارید و به آنها کمک می کنید تا بر آنها غلبه کنند، و از چه چیزهایی چندان لذت نمی برند. خواهید فهمید که از کجا نتایج شگفت انگیزی می گیرید و چه چیزی به شما انرژی می دهد. کسب و کار شما با پیشرفت شما می تواند پیشرفت کند.

۳٫ ایده خود را نقد کنید

فقط به این دلیل که فکر می کنید ایده خوبی دارید لزوماً به این معنی نیست که مردم در واقع هزینه آن را به شما می پردازند. به مشکلی که می خواهید به مردم در حل آن کمک کنید فکر کنید. آیا شما را قادر می سازد تا از نقاط قوت خود استفاده کنید؟ آیا در آن زمینه اطلاعاتی دارید؟ آیا می توانید به دیگران ارزش بدهید و به آنها کمک کنید زندگی خود را تغییر دهند؟ آیا مردم در حال حاضر پول می دهند تا این مشکل برای آنها حل شود؟ آیا خدمات مشاوره ای یا مربیگری شما به آنها کمک می کند مشکلی را به اندازه کافی در زندگی خود حل کنند که حاضر باشند شما را برای کمک استخدام کنند؟

۴- ایده خود را آزمایش کنید

شما می توانید ایده خود را با ارائه مشاوره های ۱۵ دقیقه ای رایگان به افراد، مورد آزمایش قرار دهید. در کتاب  متولد شده برای این، نویسنده کریس گیبلو پیشنهاد می کند که به ۱۰۰ نفر مشاوره رایگان و مختصر بدهید. در جلسه خود چیزی جذاب بگویید که به مردم کمک کند بفهمند از جلسه چه چیزی دریافت خواهند کرد. سپس با آنها تماس بگیرید، ارزش زیادی به آنها بدهید و بعداً برای بازخورد با آنها پیگیری کنید.

در حالی که جلسات رایگان خود را انجام می دهید، به احساس خود توجه کنید. آیا با کمک به مردم برای حل این مشکل احساس هیجان و انرژی می کنید؟ یا آیا بعد از این گفتگوها احساس خستگی و فرسودگی می کنید؟ آیا از کار با این مشتریان لذت می برید یا متوجه شده اید که باید بازار هدف خود را تغییر دهید؟ همچنین، آیا به مردم کمک می کنید تا نتایج دلخواه خود را بدست آورند؟

۵٫ مشتریان ایده آل خود را پیدا کنید

اکنون که ایده خود را آزمایش کرده و اصلاح کرده اید و تجربه ای کسب کرده اید، وقت آن است که مشتریان واقعی را پیدا کنید. به مشتریان ایده آل خود فکر کنید. در چه مکان هایی آنلاین هستند؟ در کجا ها آفلاین هستند؟ آنها متعلق به چه گروه هایی هستند؟ آنها روی کدام شبکه اجتماعی وقت می گذرانند؟ شما می توانید بهترین خدمات مشاوره ای جهان را داشته باشید، اما مگر اینکه بدانید چگونه می توانید پیشنهاد خود را در مقابل مشتریان ایده آل خود بدست آورید، تجارت قوی ای نخواهید داشت. اگرچه می تواند ترسناک باشد، اما برای اینکه مشتریان ایده آل شما و خدمات شگفت انگیز شما را کشف کنند، باید بصورت آنلاین دیده شوید.

۶٫ تبدیل به یک کسب و کار آنلاین قانونی شوید

وقتی آماده اید که مشاغل مشاوره خود را به معامله واقعی تبدیل کنید، وقت آن است که به یک کسب و کار آنلاین قانونی تبدیل شوید. توصیه می کنم ابتدا ایده خود را آزمایش کنید. قبل از اینکه زمان و پول زیادی را صرف سرمایه گذاری در چیزی کنید که به نظر می رسد چیزی بیشتر از یک “سرگرمی گران قیمت” نیست.

در کنفرانس های کارآفرینان، با افراد زیادی ملاقات کرده ام که هزاران دلار برای طراحی وب سایت و کارت ویزیت برای آنها پرداخته اند. اما هنوز محصولات اطلاعاتی خود را نساخته اند یا در واقع خدمات مشاوره خود را به هیچ کس ارائه نداده اند. به نظر من، بهتر است بیرون بروید، اقدامی انجام دهید و ببینید آیا ایده ای دارید که مردم برای آن پول به شما می پردازند، قبل از اینکه مقدار زیادی پول و زمان صرف کنید تا آن را شبیه یک “تجارت واقعی” کنید، فقط برای کشف بعداً این ایده عملی نیست.

هنگام ایجاد کسب و کار آنلاین خود به عنوان یک مشاور، می توانید یک وب سایت ساده بسازید که به نظر حرفه ای برسد و مشخص کند که شما کی هستید، به چه کسانی خدمت می کنید و چگونه می توانید به بازار هدف خود کمک کنید. همچنین ایده خوبی است که یک قرارداد رسمی برای مشتریان خود داشته باشید که هنگام خرید خدمات شما، امضا کنند. این قرارداد حقوقی می تواند مواردی مانند سیاست لغو، سیاست بازپرداخت و انتظارات مشتری را مورد بحث قرار دهد. عاقلانه است که با تجارت خود مانند یک تجارت واقعی رفتار کنید. سیستم هایی را برای پیگیری جنبه های مالی کسب و کار خود در نظر بگیرید.

مشاوره کسب و کار آنلاین
مشاوره کسب و کار آنلاین

۷٫ کسب و کار آنلاین خود را توسعه دهید

اکنون که به مشتریان ایده آل خود در حل مشکلات آنها کمک کرده اید و نتایج شگفت انگیزی از خدمات مشاوره شما به دست آمده است، می توانید کسب و کار آنلاین خود را توسعه دهید. می توانید به ارائه خدمات مشاوره خصوصی بپردازید و ساعت های بسیار زیاد پول مبادله کنید. یا، برای استفاده از زمان، افزایش درآمد ساعتی و دسترسی به افراد بیشتر، می توانید خدمات را در قالب گروهی ارائه دهید. همچنین می توانید محصولات آنلاین مانند کتاب های الکترونیکی یا دوره های آموزشی بسازید. 

با این موارد، کار “از پیش بارگذاری شده” است، به این معنی که شما کارهای زیادی را از قبل انجام می دهید، اما می توانید درآمد را برای مدت زمان طولانی جمع آوری کنید.

زمان برای شروع یک تجارت آنلاین به عنوان مربی یا مشاور هرگز بهتر نبوده است. هنگامی که تخصص خود را به صورت آنلاین به اشتراک می گذارید، می توانید با مردم سراسر جهان تماس بگیرید. بیش از آنچه در یک تجارت سنتی می توانید روی افراد تأثیر بگذارید.

بیشتر بخوانید: برندینگ چیست؟


چه چیز دیگری را می خواهید در مورد خود بهبود بخشید؟

آنچه را که بیشتر به آن نیاز دارید انتخاب کنید و به سایت آسابرندینگ مراجعه فرمایید.

انواع مشاوره تخصصی کسب و کار آنلاین و مشاوره شغلی را در شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ تجربه کنید. آسابرندینگ یک شرکت تبلیغاتی در مشهد و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تخصصی تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کار آنلاین از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار آنلاین شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال در مورد کسب و کار آنلاین یا آفلاین و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

این مقاله ترجمه ای بود از سایت lifehack.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: