راهنمای جامع افزایش کلیک گوگل در سال ۲۰۲۱ – قسمت اول

افزایش کلیک گوگل آژانس تبلیغاتی آسابرندیگ

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

شاید به نظر واضح بیاید ولی بگذارید تاکید کنم که ظاهر شدن در صفحه اول نتایج جستجو یعنی افزایش کلیک گوگل و یا بطور واضح تر افزایش مشتری همان چیزی که هر کسب و کاری بدنبالش هست. از آنجایی که گوگل منبع اصلی بازدید همه سایت ها را تشکیل میدهد بودن در صدر نتایج آن یعنی هر آنچه که یک کسب و کار میخواهد. آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ، خدمات مختلف سئو سایت و طراحی سایت را نیز در کنار دیگر خدمات تبلیغاتی می تواند برای شما انجام دهد. با مشاوران آسابرندینگ صحبت کنید و برای بهبود سئو سایت خود از آن ها کمک بگیرید!

توجه کنید که بیشتر کاربران فقط روی ۳ لینک اول از نتایجی که گوگل به آنها نمایش میدهد کلیک میکنند همین موضوع باعث شده که همه کسب و کارها بر سر این ۳ جایگاه با هم به رقابت بپردازند.

از آژانس تبلیغات و مشاوره آسابرندینگ یک جلسه مشاوره رایگان، خاصِ کسب و کارت هدیه بگیر

افزایش ترافیک سایت از طریق گوگل

برای افزایش ترافیک وبسایت راه های مختلفی از جمله: بهبود سئو، افزایش سرعت سایت، جذب کاربران از شبکه های اجتماعی و وبسایت های دیگر، بهبود رتبه، نوشتن مطالبی با عنواینی جذاب و متقاعد کننده و بی نهایت راه دیگر که در این مقاله راهنمای جامع افزایش کلیک گوگل در سال ۲۰۲۱ قصد داریم به مهمترین آنها را بیان کنیم.

ترکیب انواع محتوا

وقتی کاربری عبارتی را جستجو میکند گوگل تمام تلاش خودش را می کند که مطالبی مرتبط به کاربر نمایش دهد که نیازش را برطرف کنند. پس گوگل به کیفیت مطالب سایت تان اهمیت زیادی میدهد.

از آنجایی که انسان با تصاویر و ویدیو ها بیشتر ارتباط برقرار میکند تا متن، گوگل نیز به آن اهمیت زیادی میدهد. سعی کنید در مطالبی که در وبسایت خود قرار میدهید از تصاویر با کیفیت و ویدیو استفاده کنید و مطالب وبسایتان را از ترکیب تصویر، فایل صوتی، پادکست و ویدیو بسازید.

به یاد داشته باشید که صفحاتی که از ویدیو در آنها استفاده شده حداقل ۵۰ درصد بیشتر از سایر صفحات بازدید دریافت میکنند. علاوه بر اینها در وبسایت شما در قسمت مربوط به ویدیو و تصاویر نیز نمایش داده میشود

محتوا ترکیبی در افزایش کلیک گوگل

توجه به سئو داخلی و تکنیکال

یک نکته خیلی مهم این هست که اول باید وبسایت شما از نظر فنی و وضعیت ساختاری مناسب باشد تا از سایر روش ها جواب بگیرید. پس ابتدا تنظیمات و ساختار مربوط به URL ها، لینک ها، تصاویر، متا تگها و کدهای سایت را بازبینی کنید.

خبر خوب این است که اگر شما از وردپرس استفاده میکنید اکثر این موارد را رعایت کرده

بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ چیست؟ و چگونه از آن در کسب و کارم استفاده کنم؟

استفاده از کلمات کلیدی طولانی و افزایش کلیک گوگل

با گسترش اینترنت و فضای وب الگوی جستجو کاربران هم تغییر کرده، کاربران معمولا برای پیدا کردن راه حل خود از عبارت دقیق آن را در گوگل جستجو می کند و از آنجایی که گوگل قادر است کلمات هم معنا که مفهوم مشترکی دارند را شناسایی کند میتواند نتایج دقیق تری به کاربرانش ارائه دهد

نکته مهم دیگر اینکه در کلمه های کلیدی کوتاه رقابت زیادی وجود دارد و لزوما ترافیک حاصل شده از آنها مخاطبان شما نیستند ولی رقابت در کلمه های کلیدی طولانی کمتر است ترافیک حاصله از آنها به احتمال زیاد مخاطب شما هستند

تحلیل بازدید سایت در گوگل آنالیتکس

تحلیل و ردیابی نتیجه کار یکی از مهمترین عوامل موفقیت در هر حوزه ای است. سئو و افزایش کلیک گوگل نیز از این امر مستثنی نیست شما باید روزانه رفتار کاربران را در سایت خود تحلیل کنید چقدر بازدید داشته اید، بیشتر از چه صفحاتی دیدن کرده اند، کاربران چه میزان در آن صفحات مانده اند و …

این اطلاعات بسیار مهم و حساس هستند و با توجه به آن میتوانید علایق مخاطبانتان را پیدا کنید و روی آنها تمرکز کنید

افزایش بازدید گوگل با لینک سازی داخلی

با لینک سازی بین صفحات وبسات میتوانید بین آنها پلی ایجاد کنید و مخاطبانتان را ترغیب کنید که از سایر صفحات نیز بازدید کنند با این روش جستجو بین صفحات وبسایت تان را هم برای مخاطبانتان و هم برای ربات های گوگل ساده تر میکنید و علاوه بر اینکه زمان حضور کاربران در سایتان را افزایش دهید اعتبار تمامی مطالب وبسایت تان را نیز افزایش می یابد.

لینک سازی داخلی برای افزایش کلیک گوگل

کلمات کلیدی جدید پیدا کنید

کاربران مختلف عبارت های متفاوتی را برای رسیدن به محصول یا خدمت دلخواه جستجو میکنند. با تحقیق و جستجو سعی کنید همه آنها را در سایت خود استفاده کنید تا مشتریان بیشتری نصیبتان شود.

کلمات کلیدی را میتوانید با تحقیق و شناخت کامل مشتریان و محصولات و خدمات، شناخت دقیق فعالیت سایت، فعالیت رقبا و … پیدا کنید. استفاده از کلمات کلیدی متفاوت علاوه بر اینکه باعث توسعه سایت میشود سایت شما در نتایج جستجو کاربران بیشتری نمایش داده میشود

پس فراموش نکنید هرچه دایره کلمات کلیدی وبسایتان بیشتر باشد مشتری تان هم بیشتر میشود.

بیشتر بخوانید: مراحل اجرای کمپین بازاریابی °۳۶۰ را بهتر بشناسید!

افزایش کلیک گوگل با وبسایت رسپانسیو و سازگار با موبایل

بگذارید با شما رو راست باشم اگر با مرورگر موبایل وبسایتان را به درستی نمایش داده نمی شود و ظاهرش بهم میریزد گوگل هیچگاه به شما جایگاه مناسبی نخواهد داد.

باید بدانید که بیشتر از ۶۰ درصد از کاربران با موبایل در اینترنت به جستجو می پردازند و این یعنی اگر وبسایت شما با موبایل سازگار نباشد بیش از نیمی از مخطبانتان را از دست می دهید البته علاوه بر اینها گوگل در سال ۲۰۲۱ یکی از اولیت های اصلی برای رتبه بندی را رسپانسیو بودن و سازگاری وبسایت با موبایل قرار داده پس اگر بدنبال افزایش کلیک گوگل هستید این نکته را حتما باید رعایت کنید.

افزیش سرعت وبسایت

هرچه هم وبسایت با ظاهری زیبا داشته باشید باز هم اگر سرعت بازگذاری خوبی نداشته باشد نمی تواند باعث افزایش کلیک گوگل و بازدید وبسایتان شود.

فرض کنید شما میخواهید محصولی بخرید در گوگل جستجو میکنید و در بین نتایج ظاهر شده یک سایت توجه شما را به خودش جلب میکند و روی آن کلیک میکنید ولی سایت بعد از ۱۰ ثانیه بارگذاری می شود. و شما هربار که بین صفحات این سایت جابجا می شوید حداقل باید ۱۰ ثانیه منتظر بمانید قطعا شما از این سایت خرید نخواهید کرد.

سرعت پایین سایت علاوه بر اینکه برای مخاطبانتان تجربه تلخی را رقم میزند، بلکه اگر سرعت بارگذاری وبسایتان از حدی کمتر باشد نخواهید توانست در رتبه های اول گوگل قرار بگیرید در نتیجه بازدید کمتری دریافت میکنید.

یکی از عوامل مهم برای گوگل در رتبه بندی صفحات زمان بارگذاری آن صفحه می باشد در ادامه به چند نکته برای بهبود سرعت سایت اشاره میکنیم که باعث افزایش کلیک گوگل وبسایت شما خواهد شد:

  • کاهش حجم عکس ها
  • بهنیه کردی کد های HTML
  • استفاده از افزونه های کشینگ
  • استفاده از هاست قدرتمند و پرسرعت

بعد از هر تغییر در وبسایت، سرعت آن را با استفاده از google page speed بسنجید. بطورکلی باید هر صفحه از سایت شما زیر ۱٫۵ ثانیه بارگذاری شود.

تاثیر بهبود سرعت سایت در افزایش کلیک گوگل

حرف آخر

بطور خلاصه سئو مجموعه کارهایی است که باید انجام دهیم تا وبسایت ما از دید موتورهای جستجو سایت باازشی تلقی شود

سئو سایت گاهی اوقات کاری ساده و لذت بخش است و گاهی پیچیده و طاقت فرسا اگر برای کسب و کارخود وبسایتی دارید و انجام همه موارد بالا برایتان زمان بر است آسابرندیگ از ساخت سایت با کیفیت تا بهینه سازی سایت و رساندن آن به رتبه های برتر گوگل همراه شما خواهد بود.

پس همین حالا تماس بگیرید و یک جلسه مشاوره تبلیغاتی و اقتصادی از آسابرندیگ هدیه بگیرید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: