مراحل اجرای کمپین بازاریابی °۳۶۰ را بهتر بشناسید!

بازاریابی 360 درجه آسابرندینگ

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

حتما بارها با یک تبلیغ در شیوه ها و روش های مختلف مواجه شده‌اید. چه به روش‌های سنتی و چه به روش‌های جدید؛ در تلویزیون، رادیو، روزنامه، بیلبورد، وب‌بنر و … . این اتفاق دقیقا همان روش بازاریابی ° ۳۶۰ است که بدون در نظر گرفتن مخاطب هدف تلاش می‌شود تا یک تبلیغ را در هر قالبی به مخاطب عرضه نماید و به نوعی در همه‌جا در معرض دید او قرار بگیرد. فرقی نمی‌کند که مخاطب کجاست؛ چرا که هدف، تنها دستیابی به مشتری و  هدایت او در طول سفر (مشتری) می باشد.

ویژگی بارز یک کمپین جامع و کامل، دربرگرفتن تمام فرآیند خرید از اولین برخورد مشتری تا آخرین برخورد او است. کمپین بازاریابی ۳۶۰ درجه یکی از انواع مدل‌های بازاریابی است که تلاش مینماید تا با حضور تبلیغات یک محصول خاص و برقراری ارتباط با مشتری از هر مدیا و رسانه‌ای تمامی فرآیند خرید را در دست بگیرد. تمامی توجه این مدل به این موضوع است که پیامی را که مخاطب دوست دارد دریافت کند و نوع ارسالی که برای او خوشایندتر است را مدنظر قرار بدهد. اجرای کمپین ۳۶۰ درجه باید مطابق با پرسونای مخاطب کسب وکار مورد نظر باشد؛ در غیر این صورت تمام زمان و هزینه‌ای که صرف کرده‌ایم از بین خواهد رفت.

یکی از مزایای کمپین ۳۶۰ درجه به دلیل دربرگیری تبلیغات محیطی، موبایل، تلویزیون، رسانه‌های اجتماعی و … این است که با تغییرات و پیشرفت تکنولوژی همگام و همپا است و این امکان را به شما می‌دهد تا هر تغییری را در کمپین اعمال نمایید. علاوه‌بر این از دو روش آنلاین و آفلاین به صورت همزمان استفاده می‌نماید و به شدت روی صرف زمان و ارسال پیام به صورت یکپارچه تمرکز دارد. این روش می‎‌تواند در قالب‌های مختلفی صورت پذیرد. ساختارها و قالب‌هایی چون وبلاگ‌ها، رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های جمعی، ویدیو، ایمیل، بنر، وب‌بنر و … .

در ادامه به مراحل و دلایل استفاده از روش بازاریابی ۳۶۰ درجه خواهیم پرداخت:

مراحل طراحی و اجرای کمپین ۳۶۰ درجه

مرحله اول: شناسایی مخاطبان هدف

استفاده از کلان داده‌ها هم در شناخت پرسونای مخاطب به ما کمک می نماید و هم این سرنخ را به ما می‌دهد تا بدانیم انتقال چه پیامی برای مخاطب باورپذیرتر و خوشایندتر می باشد. همچنین این امکان را می‌دهد تا به عکس‌العمل‌های مشتری سریعا پاسخ داده و در زمان و مکان مناسب، پیام درست را به منتقل کنیم چرا که طراحی یک پیام مناسب در نهایت رضایت و وفاداری مشتری را به ارمغان می‌آورد. استفاده از رسانه‌ها بسته به نوع مخاطب و پیامی که می‌خواهیم ارائه بدهیم، متفاوت است.

بیشتر بخوانید: در ارزیابی تبلیغات حرفه ای شوید!

مرحله دوم: تفکر مثل مشتری

شناخت مخاطب به تنهایی برای ما کافی نیست، بلکه نیاز داریم خودمان را جای او بگذاریم. نیازهای او را دریابیم و تمامی راه‌هایی که می‌توانیم به درخواست‌های او پاسخ بدهیم را شناسایی نماییم. توجه به خواسته‌ها و نیازهای مخاطبان به مشتری احساس بهتری می‌دهد و کار ما را در هدایت او به قیف فروش و تبدیل او به مشتری وفادار، ساده‌تر خواهد کرد.

مرحله سوم: قیف فروش خودمان را طراحی نماییم

قیف فروش ابزاری است که به ما کمک می‌کند تا مشتری را در زمانی مناسب و با عبور دادن از مراحلی مشخص، به خرید و به اصطلاح اقدام کردن، ترغیب نماییم. مخاطب با عبور از مراحلی چون آگاهی، علاقه، تصمیم و اقدام در نهایت به مشتری بالفعل ما تبدیل خواهد شد. باید بدانیم که قیف فروش و مراحل آن با توجه به ماهیت کسب‌وکارها قابل تغییر است.

مرحله چهارم:باید ۳۶۰ درجه را در نظر بگیریم

بر سر راه اجرای هر کمپینی می‌تواند موانع زیادی وجود داشته باشد؛ چه از لحاظ زمان و چه از لحاظ بودجه. در این مرحله چاره‌ای جز جایگزینی منابع دیگر نداریم و برای مثال می‌توانیم از خلاقیت بیشتر استفاده نماییم؛ به نوعی سرمایه‌های انسانی نامحدود را جایگزین محدودیت‌های دیگری خواهیم کرد. در نهایت برای کسب بهترین نتیجه، نیاز داریم تا به همه زوایا اشراف داشته باشیم و همه جوانب را در نظر بگیریم.

مرحله پنجم: ایده‌پردازی

در مرحله آخر نیاز به ایده‌پردازی خواهیم داشت. باید بدانیم دقیقا چه کاری می‌خواهیم انجام بدهیم و کانسپت اصلی ایده، شعار، طرح کلی یا Key Visual را به دقت مشخص نماییم. توجه به هر مرحله اهمیت زیادی دارد اما برای رسیدن به نتیجه دلخواه و اجرای هرچه موفق‌تر کمپین‌مان نیاز به توجه ویژه‌ای به این مرحله داریم.

دلایل لزوم استفاده از کمپین‌ بازاریابی ۳۶۰ درجه

روش بازاریابی ۳۶۰ درجه به دلیل نگاه همه‌جانبه، یکی از روش‌های پرکاربرد برای کسب‌وکارها است که با در نظر گرفتن تمام زوایا، نتایج مثبتی را به ارمغان خواهد آورد. در ادامه قصد داریم تنها به دو دلیل اصلی استفاده از روش بازاریابی ۳۶۰ درجه بپردازیم.

اولین دلیلی که ما را به استفاده از این روش ترغیب می‌کند  نیاز کسب‌وکارها به داشتن جایگاهی مشخص در ذهن مشتری و ومخاطب است. جایگاه‌یابی یا Positioning مرز تمایز ما با دیگر رقبا را برای مشتری روشن می نماید؛ اینکه مشتری چه دیدی نسبت به برند ما داشته باشد و با شنیدن اسم برند ما چه ذهنیتی در او ایجاد گردد بسیار حائز اهمیت است. در نتیجه برای داشتن یک جایگاه مثبت در ذهن مشتری، باید به تبلیغ در همه رسانه‌ها توجه کنیم چرا که برای مثال توجه به تبلیغات تنها در رسانه‌های سنتی باعث می‌شود تا طیف گسترده‌ای از مخاطبان‌مان را خودبه‌خود از دست بدهیم. این کمکی است که بازاریابی ۳۶۰ درجه به کسب‌وکارها می تواند داشته باشد.

دلیل دوم امکانی است که بازاریابی ۳۶۰ برای احیای یک محصول ضعیف در اختیار ما قرار می دهد. بازاریابی ۳۶۰ درجه این امکان را می‌دهد تا موقعیت بد یک محصول را تغییر دهیم. در واقع این شانس دوباره را به کسب‌کارها می‌دهد تا بتوانند روی عرضه و معرفی یک محصول تمرکز نمایند.

تدوین و اجرای کمپین‌های ۳۶۰ درجه و کسب نتیجه دلخواه شما، یکی از چندین خدماتی است که شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ ارائه می‌دهد.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شماست!

در پایان هم اگر هرگونه سوال کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید. خیلی ممنون از همراهی شما و با تشکر از [d

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: