هر آنچه که باید در مورد بازاریابی مبتنی بر جامعه بدانید (از جمله تاکتیک ها و مثال ها)

بازاریابی مبتنی بر جامعه

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

بازاریابی مبتنی بر جامعه

یکی از مهم ترین روندها در تجارت، تغییر سریع انتظارات مشتریان در تعامل با برندها است. طبق گزارش Salesforce’s State of the Connected Customer هشتاد درصد از مشتریان می گویند که برای برنده شدن در تجارت با آنها مانند یک فرد و نه یک عدد رفتار می شود.” بنابراین، مشتریان نه تنها به دنبال یک محصول عالی هستند، بلکه به دنبال یک ارتباط انسانی معتبر با برند و جامعه مشتریان خود هستند. آنها به طور فزاینده ای تصمیمات خرید خود را به عنوان بازتابی از هویت خود و همچنین جوامعی که به آنها تعلق دارند می بینند. 

تشدید روابط بین مشتریان و برندها، بازاریابی مبتنی بر جامعه را به یک جزء حیاتی از استراتژی های بازاریابی مدرن تبدیل می کند. نه تنها موثرتر می شود، بلکه مشتریان در واقع در بسیاری از شیوه های بازاریابی استاندارد مانند تبلیغات پولی و تبلیغات اینفلوئنسر که برندها بر آن تکیه می کردند اعتماد خود را از دست می دهند (فقط ۴ درصد از مردم به تأثیرگذاران در رسانه های اجتماعی اعتماد دارند )، به این معنی که برندها با گزینه های کمتری نسبت به همیشه برای جذب مشتریان خود باقی می مانند.

بنابراین بازاریابی مبتنی بر جامعه دقیقاً چیست؟ و فواید آن چیست؟ این راهنما برای کمک به بازاریابان و کارآفرینان برای درک تفاوت‌های ظریف و تأثیر استراتژی بازاریابی مبتنی بر جامعه، از جمله مفاهیم و مثال‌های اساسی طراحی شده است.

چه چیزی یک جامعه را تعریف می کند؟

قبل از اینکه بتوان بازاریابی اجتماعی را تعریف کرد، ارائه تعریفی از جامعه مهم است. جامعه را می توان به عنوان فضایی تعریف کرد که در آن افراد ارزش ها و علایق مشترکی دارند و احساس ارتباط یا تعلق به چیزی می کنند. فضا، که برای بازاریابان مهم است، به یک ایده انتزاعی از یک محیط مشترک اشاره دارد، می تواند آنلاین (مانند یک خبرنامه یا انجمن)، یا آفلاین (مانند یک دفتر یا بلوک آپارتمانی) باشد. فراتر از این تعریف، ۳ نشانگر وجود دارد که محققان می گویند نشانگر جامعه برند است:

  1. آگاهی از نوع – درک ذاتی که افراد در یک جامعه با هم مرتبط هستند و از افراد خارجی متفاوت هستند.
  2. آداب و سنن – اعمال و رفتارهای خاصی که فرهنگ و معنا را در یک جامعه استحکام می بخشد.
  3. احساس تعهد به اجتماع – احساس تعهد اخلاقی که اعضای جامعه را به خدمت به یکدیگر سوق می دهد.

در حالی که جوامع تا زمانی که انسان ها وجود داشته اند، وجود داشته اند،  جوامع برند مفهومی نسبتاً جدید هستند. مشتریان اکنون در حال ایجاد ارتباطات عمیق با حامیان همکار یک برند خاص و حتی خود برندها هستند. ظهور جوامع برند فرصت جدیدی را برای بازاریابان برای ارتباط عمیق با مشتریان خود نشان می دهد.

چرا جوامع برند اینقدر قدرتمند هستند؟

جوامع برند قدرتمند هستند زیرا از نیازهای اجتماعی و عاطفی انسان بهره می برند. آنها بین هویت یک فرد و برندهایی که برای حمایت از آنها انتخاب می کنند، ارتباط تنگاتنگی ایجاد می کنند.

یک مطالعه بر روی چندین اجتماع برند «عشق» و «نفرت» نشان می‌دهد که اعضای انجمن‌های «عشق» بیشتر با احساسات، اشتیاق و اعتبار انگیزه دارند. مردم از جوامع برند برای ابراز اشتیاق استفاده می کنند و این اشتیاق از طریق روابط با سایر اعضای جامعه منعکس می شود. جوامع برند نیز به دلیل ماهیت خود حمایتی قدرتمند هستند. اعضای جامعه اغلب بدون نیاز به دخالت یک برند، روابط فعالی با یکدیگر دارند.

بازاریابان می‌دانند که جوامع منبع قدرتمندی برای حمایت از برند هستند، اما ایجاد آنها یا برقراری ارتباط با آنها فرآیند دشواری بوده است. بازاریابی مبتنی بر جامعه برخاسته از نیاز به سیستم ها و اصولی است که می تواند به راهنمایی بازاریابان برای ارتباط بهتر با گروه هایی از مشتریان اختصاصی کمک کند.

بیشتر بدانید: ۴۴ نوع مختلف بازاریابی

بازاریابی اجتماعی به چه معناست؟

بازاریابی اجتماعی، ارتباط یک برند با یک جامعه خاص، با استفاده از بستری برای برقراری ارتباط، تبادل ارزش ها و ایجاد معنای متقابل است. لازم نیست این پلتفرم دیجیتالی باشد و جوامع نباید از ابتدا شروع شوند.

برندها می توانند انتخاب کنند که با گروه های مستقر کار کنند یا گروه های خود را ایجاد کنند. در هر صورت، جامعه‌سازی به بازاریابان نیاز دارد که مکالمات را شروع کنند، فرصت‌هایی را برای ارتباط (مانند رویدادها یا گروه‌ها) ایجاد کنند و سنت‌های معنادار ایجاد کنند.

جامعه سازی یک فرآیند طولانی مدت است که نیاز به دقت و ثبات دارد. در هسته خود، ایجاد رابطه است، و روابط قوی نیاز به اعتماد و زمان برای شکوفایی دارد. همچنین از بازاریابان می‌خواهد که کنترل را به طرفداران خود واگذار کنند، کسانی که همیشه با ایده‌ها یا دیدگاه‌های یک برند موافق نیستند. 

بنابراین، با گزینه‌های بسیار ساده‌تر و مبتنی بر داده‌ها مانند بازاریابی و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، چرا بازاریابی اجتماعی باید بخشی از استراتژی باشد؟ 

مزایا و معایب بازاریابی اجتماعی چیست؟

فواید

۱٫ تجربه مشتری بهتر 

به زبان ساده، برندهایی که تجربه مشتری باورنکردنی را ارائه می دهند، شاهد افزایش عمده درآمد خود هستند. بازاریابی اجتماعی، زمانی که به درستی انجام شود، به بازاریابان درک بهتری از مشتریان خود می‌دهد و یک نقطه تماس بسیار معتبر برای تعدادی از ابتکارات مانند رسیدگی به شکایات مشتری، جمع‌آوری بازخورد محصول، پرورش مدافعان و بسیاری موارد دیگر فراهم می‌کند. بینش اعضای فعال جامعه می‌تواند گنجینه‌ای از اطلاعات را فراهم کند که به برندها کمک می‌کند بفهمند چگونه بهترین تجربه را ارائه دهند.

۲٫ ارتباط و وفاداری بیشتر

برنامه‌های وفاداری مؤثر، مشتریان را برای خرید مجدد و ایجاد یک رابطه ثابت با برندها ترغیب می‌کند. برای بازاریابان، این یک سیستم باورنکردنی است که هزینه های خرید را پایین نگه می دارد و ارزش ویژه برند را ایجاد می کند. متأسفانه ساختن برنامه های وفاداری آسان نیست.

به گفته شرکت مشاوره Kantar هفتاد و درصد از مصرف کنندگان اکنون ادعا می کنند که برنامه های مشوق وفاداری به هیچ وجه آنها را وفادار نمی کند . تشویق مشتریان برای خرید مجدد دیگر کافی نیست، برنامه‌های وفاداری باید مرتبط‌تر و متنوع‌تر باشند و به مشتریان اجازه دهند راه‌های دیگری برای ایجاد رابطه با برند ایجاد کنند. 

برای برندها، این به معنای حفظ یک رابطه همزیستی ثابت و به موقع است. یک جامعه قوی به ایجاد این سازگاری کمک می کند زیرا اعضای جامعه با یکدیگر در تعامل هستند و برای تصمیم گیری های خرید به یکدیگر متکی هستند. در مورد جوامع با پلتفرم‌های آنلاین، برندها همچنین می‌توانند سریع به سؤالات یا شکایات پاسخ دهند و لایه دیگری از پاسخگویی را اضافه کنند که مشتریان بالقوه را در زمان مناسب در جهت درست سوق دهد.

۳٫ رشد دهان به دهان

۷۲ درصد از مشتریان در یک نظرسنجی اظهار داشتند که مایلند تجربیات خوب خود را با دیگران به اشتراک بگذارند (۶۲ درصد نیز گفتند که تجربیات بد را با دیگران به اشتراک خواهند گذاشت). جوامع قوی مملو از حامیان مشتاقی هستند که محصولاتی را توصیه می کنند و یک برند را تضمین می کنند. بسته به روشی که یک انجمن راه اندازی شده است، آنها همچنین می توانند به طور ارگانیک رشد کنند زیرا اعضا شبکه های خود را برای پیوستن دعوت می کنند. ایجاد جوامع برند عالی، کانالی را ایجاد می کند که می تواند به بینش عالی بازار و رشد ارگانیک از طریق شفاهی منجر شود. 

۴٫ انسان سازی برند و مشتری 

موضوع مشترک ذکر شده در سراسر این راهنما، اهمیت اعتبار برند است . هنگامی که سعی می شود مشتریان احساس کنند نیازهای انسانی آنها در نظر گرفته شده است، بازاریابی اغلب توخالی یا غیر معتبر است. 

بازاریابی اجتماعی خوب با قرار دادن قدرت در دستان خود اعضای جامعه، این موضوع را حل می کند. اعضا نظرات صادقانه خود را در مورد محصولات (بهتر و بدتر) به اشتراک می گذارند، محتوای تولید شده توسط کاربر معتبر ارسال می کنند و روابط منحصر به فرد خود را ایجاد می کنند که توسط یک برند قابل تکرار نیست. نتیجه نهایی یک تجربه انسانی تر و معتبرتر برای طرفداران برند است.

معایب

۱٫ مجموعه مهارت منحصر به فرد مورد نیاز است

بازاریابی مبتنی بر جامعه در سطح بصری به نظر می رسد، اما انجام آن فوق العاده دشوار است. بسیاری از اصول جامعه سازی در تضاد مستقیم با بازاریابی عملکرد سنتی است. ردیابی تأثیر جوامع دشوار است، و ایجاد پیام های بسیار هدفمند دشوار است. برندها همچنین باید با صداقت با نقدهای منفی روبرو شوند، صریح صحبت کنند و از نزدیک با اعضا همکاری کنند تا نیازهای آنها را درک کنند. 

بازاریابان همچنین باید در ارتباطات خود بسیار معتبر باشند و دائماً رویکرد خود را بر اساس نحوه واکنش اعضای جامعه تنظیم کنند. اعضا می‌توانند به سرعت مارک‌هایی را که در هیچ نقطه لمسی معتبر نیستند، روشن کنند. 

۲٫ رویکرد بلند مدت

اگرچه دقیقاً منفی نیست، بازاریابان باید درک کنند که یک استراتژی جامعه بلندمدت است. تلاش برای همکاری با یک جامعه برای افزایش فروش فوری یا راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی می تواند به سرعت نتیجه معکوس داشته باشد. 

بازاریابان جامعه باید آماده باشند تا روی ایجاد برند بلندمدت و تجربه مشتری تمرکز کنند، که اغلب می‌تواند به معنای حذف کمپین‌ها یا اهداف کوتاه‌مدت باشد.

۳٫ تعهد بالا

مشابه نیاز به بلندمدت گرایی، بازاریابی اجتماعی از بازاریابان می خواهد که برای ایجاد یا حمایت از زیرساخت های جامعه، گوش دادن به اعضا، دریافت اطلاعات و برقراری ارتباط دائمی زمان بگذارند. سرعت، شخصی سازی و اصالت مزایای اصلی در بازاریابی اجتماعی است، اما نیاز به توجه مداوم یک تیم دارد.

بیشتر بدانید: بازاریابی محتوا چیست؟

نمونه های عالی از بازاریابی اجتماعی

۱٫ ایده های لگو

انجمن لگو یک نمونه عالی از بازاریابی مبتنی بر جامعه است که در قالب یک پلتفرم وب به نام ایده های لگو ظاهر می شود . این پلتفرم به اعضای جامعه اجازه می دهد تا ایده های بصری را برای محصولات جدید به اشتراک بگذارند و خلاقیت هایی را که با استفاده از لگو ساخته اند با افتخار ارائه دهند. سپس اعضا می توانند رای دهند و در مورد ایده های خاص نظر دهند. 

لگو از سال ۲۰۱۴ این جامعه را پرورش داده است و می تواند با تفاوت های ظریف به آن نزدیک شود – لگو ایده ها را به آرامی تعدیل می کند اما در غیر این صورت به خلاقیت اعضای خود اجازه می دهد تا شکوفا شود و لگو با نمایش ایده های خاص از اعضا و حتی انتخاب چند مورد انگیزه ها و تعاملات مثبت را فراهم می کند. به عنوان محصولات مارک دار عرضه شود. 

۲٫ خانواده فروگی

Frugi – یک برند پایدار پوشاک کودکان – دارای جامعه ای از والدین پرشور است که ایده ها و عکس های خانواده خود را از طریق یک گروه اختصاصی فیس بوک و یک برنامه حمایتی کاملاً جدید به اشتراک می گذارند. گروه فیسبوک Frugi مملو از مشتریان پرشور است که گفتگو می کنند و لحظات مورد علاقه خود را به اشتراک می گذارند. برنامه حمایت یک سیستم ساختارمندتر است که مشتریان را برای به اشتراک گذاشتن داستان ها، معرفی دوستان و انجام فعالیت ها برای پاداش های خاص ترغیب می کند.

رویکرد Frugi به بازاریابی اجتماعی نشان می دهد که پلتفرم ها و استراتژی های متعددی را می توان برای ارتباط با مشتریان پرشور ترکیب کرد. هر پلتفرم هدف و رویکرد متفاوتی دارد، اما تمام نقاط تماس منجر به تقویت یک گروه جمعی از مشتریان اختصاصی می شود. اگر می‌خواهید دید عمیق‌تری به انجمن و برنامه Frugi داشته باشید، مطالعه موردی زیر را بررسی کنید.

۳٫ لولولمون

استراتژی منحصر به فرد ایجاد جامعه Lululemon منجر به رشد و موفقیت باورنکردنی آنها به عنوان یک خرده فروش مد شده است. استراتژی آنها به جای تکیه بر پلتفرم های دیجیتال، بر جوامع محلی که در دنیای فیزیکی فعالیت می کنند، متمرکز است. روابط با رهبران محلی مانند مربیان یوگا و صاحبان استودیوهای تناسب اندام از طریق حمایت مالی محصول و سایر اشکال همکاری تقویت می شود.

کنترل این روابط نیز محلی است – Lululemon به فروشگاه‌ها اعتماد می‌کند تا این ارتباطات را به جای کنترل آنها از یک دفتر مرکزی متمرکز، ایجاد کنند. برای مردم محلی برقراری ارتباط با یکدیگر در یک فرهنگ متقابل آسان تر است، و ملاقات رو در رو فقط این ارتباطات را قوی تر می کند.

۴٫ Adidas Creator’s Club

بازاریابی مبتنی بر جامعه

Adidas Creator’s Club یک برنامه بسیار قوی است که جامعه را از طریق یک برنامه پاداش ایجاد می کند. اعضای انجمن می توانند فعالیت هایی مانند آپلود تصاویر یا شرکت در یک تمرین را برای دریافت جوایزی مانند دسترسی زودهنگام به فروش، تخفیف محصول یا دعوت های انحصاری به رویدادها انجام دهند.

رویکرد آدیداس به ایجاد جامعه بسیار مستقیم تر از برنامه ای مانند لگو است. آنها خودشان فعالیت‌ها، پاداش‌ها و انحصار را ایجاد می‌کنند، که برای راه‌اندازی درست نیاز به مهارت و سطح عمیقی از درک مشتری دارد. 

تاکتیک های موجود در بازاریابی اجتماعی چیست؟

وضوح ارزش بازاریابی اجتماعی در دنیای مدرن و متصل روشن است. آنچه هنوز درک آن دشوار است، روش‌ها و ابزارهای خاصی است که می‌توان برای ایجاد و هدایت جوامع برند عالی استفاده کرد. 

۱٫ برنامه های حمایتی و سفیر ایجاد کنید

مدافعان و سفیران مجریان یک جامعه هستند، مکالمات را هدایت می کنند، رویدادها را برپا می کنند و باعث می شوند که تازه واردان هنگام پیوستن احساس خوشایندی داشته باشند. هنگام استفاده از جوامع برند، طرفداران بسیار مهم هستند. برندها باید بتوانند با این حامیان ارتباط برقرار کنند و آنها را برای مشارکت در جوامع ترغیب کنند و این می تواند در قالب یک برنامه حمایتی یا برنامه سفیر انجام شود. 

برنامه حمایتی سیستمی است که به مشتریان پاداش می دهد و آنها را تشویق می کند تا از طرف یک برند حمایت کنند. این برنامه‌ها اغلب به‌عنوان برنامه‌های پاداش، باشگاه‌های VIP یا حتی موقعیت‌های سفیر با پول تنظیم می‌شوند. 

۲٫ سیستم عامل های آنلاین

پلتفرم های آنلاین مانند Lego Ideas یا حتی گروه های فیس بوک راهی آسان برای اتصال به جوامعی هستند که برای ادغام به یک مکان دیجیتال نیاز دارند. بازاریابان می توانند این فضا را ایجاد کرده و آن را برای شروع مکالمات، برقراری ارتباط با پیشنهادات و جمع آوری بازخورد تعدیل کنند.

یک بار دیگر، درک تعادل کنترلی که مشتریان انتظار دارند مهم است. اگر فعالیت برند روابط جامعه را تحت الشعاع قرار دهد، مشتریان ممکن است علیه برند مخالفت کنند یا گروه را رها کنند، اگر احساس کنند که در حال تبدیل شدن به یک کانال تبلیغاتی یک به چند به جای فضایی برای افراد برای ارتباط و اشتراک گذاری است.

۳٫ از یک هدف اجتماعی حمایت کنید (و به آن توجه کنید)

یکی از قدرتمندترین ابزارهایی که بازاریابان برای ایجاد جوامع در اختیار دارند، حمایت از اهداف اجتماعی است. مردم به طور طبیعی وقتی صحبت از حمایت از اهدافی می شود که به آنها علاقه دارند، پیوندهای محکمی ایجاد می کنند، چیزی که توسط موج جهانی اعتراضات آب و هوایی که از یک فعال واحد در سوئد نشات گرفت، آشکار شد اوراق قرضه مانند این فقط به افراد دیگر محدود نمی شود – ۷۶ درصد از مصرف کنندگان انتظار دارند که برندها تأثیر اجتماعی مثبتی بر جوامعی که در آن تجارت می کنند داشته باشند.

بازاریابان می‌توانند به روش‌های مختلف، از جمله حمایت مالی از سازمان‌های اجتماعی، میزبانی رویدادها یا اهدای کمک‌های خیریه، به اهداف خود دست یابند. مهمترین مؤلفه این روش این است که برندها خود را به مشتریان ثابت کنند. به عنوان مثال، پپسی به دلیل تولید یک آگهی تبلیغاتی با موضوع حقوق بشر با حضور کندال جنر به ناشنوا بودن متهم شد. مصرف کنندگان به سرعت به عدم اعتبار آگهی اشاره کردند و این خبر را در سراسر شبکه های خود پخش کردند.

۴٫ میزبان رویدادها

رویدادها ابزاری ساده برای ایجاد معنا و سنت های مشترک در یک جامعه هستند. رویدادهای فیزیکی به ویژه مؤثر هستند زیرا فضایی را برای افراد فراهم می‌کنند تا چهره به چهره تعامل داشته باشند و به طور بالقوه با انسان‌های پشت یک برند ملاقات کنند. برنامه ریزی رویدادها معمولاً نه آسان است و نه ارزان، بنابراین مهم است که ابتدا بفهمیم چه چیزی افراد را مجبور به حضور می کند و چگونه می توان آنها را درگیر کرد. 

۵٫ هدیه دادن

هدیه دادن یکی از ابزارهایی است که Lululemon برای رشد سریع جوامع محلی از آن استفاده می کرد. سفیران محلی هدایایی مانند تشک یوگا دریافت می‌کنند که می‌توان آن را به استودیوی تناسب اندام یا مشتریان مربی داد. هدیه دادن ارزش ملموسی برای مشتری ایجاد می کند و حس حسن نیت او را تقویت می کند. با این حال این گلوله نقره ای نیست، هدایا نمونه نیستند – آنها نباید با انتظار خرید در آینده داده شوند. همچنین هدایا باید به برند و جامعه مرتبط باشند تا بهترین تطابق با ارزش را برای اعضای جامعه تضمین کنند.

بازاریابی اجتماعی چگونه سنجیده می شود؟

بزرگترین مانع برای بازاریابان برای اجرای استراتژی بازاریابی مبتنی بر جامعه، دشواری در اندازه گیری موفقیت است. هیچ معیاری برای بازاریابی اجتماعی ایجاد نشده در صنعت وجود ندارد که بتواند یک ابتکار را کمیت کند، و بیشتر ارزش در بازاریابی اجتماعی از طریق مطالعه کیفی و مشاهده ردیابی می شود. 

با توجه به آنچه گفته شد، هنوز هم می توان تأثیر بازاریابی اجتماعی را از طریق تکنیک های تعیین هدف استاندارد اندازه گیری کرد. بازاریابان می توانند از ترتیب مستقیم تعیین یک هدف، هدف، تاکتیک و هزینه قابل اندازه گیری استفاده کنند.

هدف → هدف قابل اندازه گیری → تاکتیک → هزینه

هدف، واقعگرایانههدف قابل اندازه گیریتاکتیکهزینه
افزایش فروش کفش های دویدن در تابستان امسالفروش ۳٫۴ میلیون دلاری از کفش های دویدن تا پایان آگوست ۲۰۲۰ ایجاد کنید۵۰۰۰ جفت کفش دویدن را به باشگاه های دویدن هدیه دهید 500000 دلار

برای به دست آوردن بیشترین ارزش از اندازه‌گیری‌های بازاریابی اجتماعی، این فرآیند باید تکراری باشد – بازاریابان باید تعیین کنند که آیا تاکتیک‌هایشان شکست خورده یا موفق شده‌اند، و سپس به اصلاح رویکردهای خود ادامه دهند. تکرار مانند این به بازاریابان جامعه داده های منسجم تری برای کار با آنها می دهد.

ابهام در اندازه‌گیری جوامع، ردیابی را دشوارتر می‌کند، اما حتی ابتکارات قابل ردیابی مانند بازاریابی تأثیرگذار نیز بی‌اثر می‌شوند. بسیاری از برندها با سرمایه گذاری در جامعه جهشی از ایمان دارند، و نتیجه می دهد زیرا منجر به تجربیاتی می شود که با انتظارات فوق العاده بالای مشتریان مطابقت دارد. 

مردم کانون توجه جوامع بزرگ هستند

جوامع برای رشد انعطاف‌پذیر در بلندمدت، شهرت می‌آورند و برندهایی را راه‌اندازی می‌کنند. برای برندها، مهمترین نکته این است که ابتدا احساس همدلی قوی برای مشتریان و اعضای جامعه داشته باشند و سپس به طور مداوم ارتباطات و سنت هایی ایجاد کنند که به استحکام روابط کمک می کند. بازاریاب هایی که این حق را دریافت می کنند، برندهایی خواهند ساخت که کاملاً با نیازها و رفتار مشتریان در دهه آینده مطابقت دارند. 

شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ، یک شرکت تبلیغاتی در مشهد است که با ارائه انواع مشاوره کسب و کار و سرمایه گذاری و همچنین خدمات مختلف تبلیغاتی از صفر تا صد به شما و کسب درآمد شما کمک می کند. ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیازبرای رشد سریعتر کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین و دیجیتال مارکتینگ آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

حتما از سیستم مشاوره سرمایه گذاری آنلاین و هوشمند آسابرندینگ که برای مدت محدودی به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است استفاده کنید!

منبع: duel

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: