بازاریابی دیجیتال در قرن ۲۱

دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

درحالیکه نسل‌ قدیم از کاهش اقبال عمومی به روش‌های ارتباطی سنتی مانند روزنامه‌ و مجلات، کتب، ، رادیو و تلویزیون احتمالا ناراضی هستند، نسل جدید که با اینترنت و تلفن همراه سایر ابزارهای ارتباطی بزرگ شده است‌، با آغوش باز به استقبال دنیای جدید دیجیتال و بازاریابی دیجیتال و فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌رود.

افراد هر روز بیش از روز قبل توسط تلفن‌های همراه، تبلت، لپ تاپ و کامپیوترهای رومیزی از رسانه های دیجیتال و تکنولوژی استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد که با ادامه روند فعلی، به زودی رسانه‌های دیجیتال جایگزین رسانه‌های ارتباطی قدیمی و سنتی خواهند شد. بنابراین لازم است شرکت‌ها با اتخاذ و اجرای استراتژی مناسب بازاریابی به این تغییرات واکنش مناسبی نشان دهند.

مزایای بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال نسبت به روش‌های سنتی بازاریابی آفلاین بسیار مقرون به صرفه تر است. به عنوان مثال، پست الکترونیک یا کمپین در شبکه‌های اجتماعی، می‌توانند با هزینه‌ای بسیار کمتر پیام بازاریابی را به تعداد زیادی مخاطب و با ظاهری بسیار زیبا انتقال دهند. علاوه بر این، بازاریابی دیجیتال یک ابزار تعاملی ست که توسط آن ارتباط نزدیکتری با مخاطبان و مشتریان احتمالی برقرار می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های بازاریابی دیجیتال، آسان بودن دنبال کردن نتایج و سنجش میزان اثر بخشی استراتژی های مختلف بازاریابی می‌باشد. در عوض انجام تحقیقات با هزینه بالا، در بازاریابی دیجیتال نرخ پاسخگویی مخاطبان به صورت کامل قابل مشاهده بوده و به این ترتیب می‌توان میزان اثر بخشی کمپین دیجیتال را به صورت لحظه‌ای (Real-Time) مورد ارزیابی و اصلاحات لحظه ای و آتی قرار داد.

بازاریابی دیجیتال شامل ابزارهای متعدد و متنوعی برای برقراری ارتباط موثر با مخاطبان شما می‌باشد.

هر چند امروزه اکثر شرکت‌ها به اهمیت بازاریابی دیجیتال پی برده‌اند، با این وجود با چالش بزرگ نبود دانش کافی و مهارت‌های لازم برای فعالیت و استفاده حداکثری در این حوزه مواجه هستند. نتایج یک مطالعه درباره روندهای دیجیتال در سال ۲۰۱۴ نشان می‌دهد علیرغم اینکه دو سوم پاسخ دهندگان تمایل داشتند از مزیت‌های بازاریابی دیجیتال بهره‌مند شوند، با این حال تنها ۲۳ درصد آنها از فناوری لازم برای موفقیت برخوردار بوده و باقی دغدغه عدم برخورداری از مهارت‌های ضروری را داشتند.

بیشتر بخوانید: وظایف یک آژانس تبلیغاتی یا شرکت تبلیغاتی

خبر خوش، به ویژه برای شرکت‌های کوچک و متوسط، آن است که استفاده از قدرت رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک فناوری قابل دسترس، جدیدترین روند در بازاریابی آنلاین محسوب می شود. امروزه صاحبان کسب و کار با شبکه‌های اجتماعی در فضای وب و اپلیکیشن‌های ارتباطی در بستر تلفن‌های همراه هوشمند آشنایی زیادی دارند، و چنانچه مایل باشند از پلت فرم‌های جدیدتری که با زمینه کسب و کار آنها هماهنگی بیشتری دارند استفاده نمایند، می‌توانند از افراد متخصص برای افزایش اثربخشی کمپین‌های آنلاین خود استفاده نمایند.

چنانچه بخواهید در کسب و کار خود یک تیم بازاریابی دیجیتال تشکیل داشته باشید و یا در قالب یک شرکت تخصصی در حوزه بازاریابی دیجیتال به فعالیت بپردازید، باید به رشد روز افزون اهمیت بازاریابی دیجیتال در توسعه کسب و کارهای قرن بیست و یکم توجه بسیار ویژه داشته باشید.

اکتر مشتریان فعلی یا بالقوه به طور روزانه از اینترنت و سایر کانال‌های دیجیتال استفاده می‌کنند. این پتانسیل بی حد و مرز مجازی به شما این فرصت را خواهد داد تا از بازاریابی دیجیتال به طرز موثری برای تاثیرگذاری بر مشتریان خود استفاده نمایید.

کلام آخر اینکه عصر دیجیتال با تمام پتانسیل‌های خود به عنوان فرصتی طلایی در مقابل شماست و کسانی که در کسب و کار خود از آن بهره نگیرند، دیر یا زود در از صحنه رقابت حذف خواهند شد. امیدواریم شما از آن دسته کاسبانی باشید که با استفاده از لحظه های ناب زندگی و فرصت بهره مندی از تجارب متخصصین گام های توسعه و برندینگ کسب و کارتان را محکم و قوی بردارید.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شماست!

در پایان هم اگر هرگونه سوال کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید. خیلی ممنون از همراهی شما و با تشکر از مات

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: