وظایف یک آژانس تبلیغاتی یا شرکت تبلیغاتی

آژانس تبلیغاتی

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

آژانس تبلیغاتی، ترکیبی سنتی است که از قدیم تا به امروز تا حد بسیار زیادی تکامل یافته است. شرکت تبلیغاتی، از سازمانی که تبلیغات چاپی، رادیویی و تلویزیونی را توسعه، طراحی و راه اندازی می کند، به مجموعه ای بسیار بزرگ تبدیل شده است که همه این کارها را انجام و برای این بخش ها محتوا و برند تجاری می سازد.

کار دیگر  یک شرکت تبلیغاتی، ارائه استراتژی های متنوع بازاریابی و تبلیغات است. به دلیل دامنه گسترده خدمات در عرصه تبلیغات، امروزه بیشتر آژانس ها خود را آژانس تبلیغاتی نمی نامند. بنابراین بایستی برای تبلیغات محصول، خدمت یا برند خود نقش های مختلف را در یک آژانس تبلیغاتی بشناسید و سپس آژانس تبلیغاتی قوی و مناسب نیازهای خاص تجاری خود را پیدا و انتخاب کنید.

انتخاب رسانه مناسب

از آنجا که خطوط تبلیغات و نقش شرکت های تبلیغاتی بسیار گسترده تز از گذشته شده است، مهم است که آژانس تبلیغاتی منتخب شما، به شما کمک کند تا مناسب ترین مکان تبلیغات را برای برندینگ خود تعیین کنید.

این تبلیغات می تواند در شبکه های اجتماعی، با استفاده از کوپن های پستی یا استفاده از استراتژی های مختلف محتوا باشد. آژانس باید دلایل روشنی داشته باشد که چرا این بهترین روش برای موفقیت در تجارت و کسب و کار شماست.

مارک و برند تجاری

شرکت ها، قبل از نامگذاری برند تجاری برای یک محصول یا خدمت، به مشتریان آنها در ایجاد آگاهی از برند تجاری خود کمک می کردند و هنوز هم شرکت های تبلیغاتی نامیده می شدند. این روزها این شرکت ها به مشتریان خود کمک می کنند تا یک تجربه کامل از برند را به مخاطبین ارائه دهند.

برند تجاری در زمانی شامل یک کمپین گران قیمت از تبلیغات تمام صفحه برای ایجاد یک تصویر و برند تجاری به یاد ماندنی بوده است اما امروزه، آژانس ها برای ایجاد یک تجربه کامل از برند تجاری، به مشتریانشان کمک می کنند که معنی آن برای هر بخش، از فروش و پشتیبانی تا خدمات مشتری را تعیین نمایند.

آنها با رویکرد چند رسانه ای که احتمال دارد شامل تبلیغات چاپی، دیجیتال و فضای باز باشد، به تحقق برندینگ مشتری کمک زیادی می کنند. همچنین رویدادها و اطلاعیه های روابط عمومی؛ ارسال پست برنامه ریزی شده در شبکه های اجتماعی و یک وبلاگ شرکت که به طور مرتب به روز می شود را اداره می نمایند. آژانس همچنین مطمئن خواهد شد که پیام برند در تمام مواد شرکت، از بروشورها گرفته تا مطالعات موردی تا مقالات سفید، تاحد زیادی مشهود است.

ساخت تیزر و کلیپ های تبلیغاتی

یکی از خروجی های مطلوب مشتریان در شرکت های تبلیغاتی، تیزر تبلیغاتی است. در ساخت تیزر تبلیغاتی مسائل بسیاری مانند هویت برند، مزایا و ارزش های برند بیان می گردد و می توان ساخت تیزر تبلیغاتی را یکی از مراحل مثبت بودن روند استراتژی و بازاریابی مناسب آژانس تبلیغاتی و مشتری دانست. اما ساخت تیزر تبلیغاتی باید چگونه باشد تا کار آژانس تبلیغاتی به رشد فروش و گرفتن سهم ذهنی از بازار برای مشتری منجر گردد. پاسخ این سوال خیلی پیچیده نیست. کافی است تیم استراتژی و خلاقیت شرکت تبلیغاتی در مسیر ایده پردازی برای تبلیغات محصول یا خدمت مورد نظر، مشتریان خدمت و محصول مورد نظر و شیوه بهتر ارتباط با آنها و نیازهای آنها را بهتر آشنا شود و در کلام بهتر بتوانند بعد از سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه ای برای یک محصول یا خدمت، دایره مخاطبین هدف آن برند را گسترش دهند و آنها را برای خرید محصول مورد نظر قانع نمایند.

ساخت موشن گرافی

موشن گرافی، نیز مانند ساخت تیزر تبلیغاتی یکی از بهترین و موثرترین راه های ارتباط با مخاطبین هدف یک برند است. معمولا آژانس های تبلیغاتی به مشتریان خود پیشنهاداتی ارائه می­دهند و در کنار پک تبلیغاتی خود حتما از یک موشن گرافیک هم استفاده می نمایند. در موشن گرافی به دلیل استفاده از حرکت تصاویر گرافیکی، سرعت و حجم انتقال داده ها و اطلاعات به مخاطب سریعتر و بیشتر می­ گردد. ساخت موشن گرافی در کنار المان های گرافیکی زیرمجموعه آن مانند تایپو گرافی و اینفوگرافی، یک برند را از گفتن توضیحات اضافه در ساخت کلیپ تبلیغاتی قطعا بی نیاز می نماید و معمولا هزینه به صرفه تر نسبت به دیگر ساخته های تبلیغاتی دارد. در سفارش موشن گرافیک باید توجه داشته باشیم که سطح انیمیت کردن داده ها در کیفیت خروجی تصویر گرافیکی اهمیت بسیار زیادی دارد و بهتر است یا ساخت موشن گرافی را فراموش کنیم یا آن را به دست هر گروهی با هر قیمتی ندهید و از تیم های حرفه ای استفاده کنید.

شریک استراتژیک بودن

تیمی که روی برند شرکت شما کار می کند و یک کمپین راه اندازی می کند، جزئیات صمیمی تجارت شما را به خوبی یاد می گیرد. شایعه نیست، بلکه جزئیاتی است که شرکت و محصولات شما را خاص و منحصر به فرد می نماید. آنها باید این کار را انجام دهند تا موثر واقع گردند و نتیجه آن یک شریک استراتژیک است که می تواند فضای خالی یا جهت جدیدی را در برنامه بازاریابی شما مشاهده نماید که شما آن را ندیده اید. به هر حال، بازاریابی و تبلیغات همان کاری است که آژانس در طول روز به صورت مداوم انجام می دهد. به عنوان شرکای استراتژیک، آنها می توانند به شما کمک کنند مزایای محصول تان را بهتر شناسایی کنید یا به شما کمک می کنند یک جمعیت شناختی بهتر را که تشنه محصول شما است، هدف قرار دهید.

تخصص تحلیل و بازاریابی

امروزه هر آژانس تبلیغاتی، با تجزیه و تحلیل زندگی می کند و اگر غیر از این باشد آن آژانس به زودی می میرد. این بدان معناست که آنها باید بدانند که چگونه می توانند تجزیه و تحلیل مقدماتی جمعیت شناسی را برای درک کامل روند خریدار و تسخیر بزرگترین بازار ممکن برای همگان توسعه دهند. آنها همچنین می توانند نتایج را با تجزیه و تحلیل های back-end که شامل مواردی مانند، نرخ بازآگهی، تبدیل برای فروش آزاد و هزینه سرانه در مقابل هزینه برای مشتری هست، کاملاً اندازه گیری نمایند. بسیاری از این موارد برای تبلیغات آنلاین است که در آن بیشتر مشاغل کوچک بیشترین موفقیت تبلیغاتی را پیدا خواهند کرد.

تولید کننده درآمد

شما برای تولید بازاریابی و تبلیغات هزینه می کنید تا منجر به تولید با کیفیتی شود که در حالت ایده آل مشتری می گردند. شرکت ها می دانند مشتری هایشان می خواهند اطلاعاتی را در مورد میزان موفقیت تلاش هایشان در به دست آوردن منجر به کیفیت ببینند و شرکت ها به راحتی این داده ها را جمع آوری و تحلیل می نمایند. اگر بسیاری از این اقدامات با کیفیت تولید شوند، شرکت توصیه می کند که فعالیت های مشابه بیشتری انجام دهید. اگر نتیجه کم یا بد بود، آنها دلیل را تحلیل می کنند و تاکتیک های جدیدی را ارائه می کنند. این در حالی است که شرکت های تبلیغاتی قبلاً کار خود را هنگام تولید بازده قابل توجه انجام می دادند، آژانس ها به طور فزاینده ای در حال کار با مشتری می باشند که فروش را به طور موثرتر و بیشتر انجام دهند. آنها از تجزیه و تحلیل روش های بسته شدن تا تولید اسکریپت های نزدیک تر شامل پیام برند تجاری مشتری، مزایای محصول و روش های فروش اثبات شده درگیر هستند.

متخصص توسعه مشتری

متخصص توسعه مشتری بودن به این معنی است که آژانس، زمانی را صرف کرده نموده تا بفهمد مشتری شما کیست و چرا آنها باید با شما کار کنند. این بدان معناست که شرکت نه تنها داستان تجارت شما، بلکه داستان مشتری شما را نیز به خوبی درک می کند.

در واقع ، شرکت ممکن است مشتریان شما را بهتر از شما درک کند ، زیرا آنها واقعاً مساله فروش شما را از لحاظ روانشناسی جستجو کرده اند که چرا مشتریان شما محصول یا خدمات شما را می خواهند و به آن به شدت نیاز دارند. به عنوان مثال، فروش مکمل های کاهش وزن در مقایسه با فروش مکمل های پروتئینی، داستان کاملاً متفاوتی را در پذیرش مشتریان خواهد داشت .

شرکت شما ممکن است هر دو را بفروشد، اما شرکت یک کمپین منحصر به فرد برای هر خط محصول را هدف قرار می دهد، زیرا حتی اگر هر دو یک چیز را بخواهند، یعنی بهتر به نظر رسیدن، دلایل آن معمولاً بسیار متفاوت است.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شماست!

در پایان هم اگر هرگونه سوال کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید. خیلی ممنون از همراهی شما و با تشکر از مات

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: