آشنایی با مشاوره کسب و کار یا مشاوره شغلی

مشاوره کسب و کار در مشهد

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

مشاور کسب و کار کیست؟

مشاور کسب و کار ، مشاوری است که به شرکت ها و افراد در زمینه تخصص خود برای دستیابی به موفقیت ها و اهداف خاصی مشاوره می دهد.


تعریف مشاور تجاری یا مشاوره کسب و کار

شما به عنوان مشاور کسب و کار ، مشاور شرکت ها برای انواع مختلف سوالات در زمینه تخصصی خود هستید. به همین دلیل ، اساس حرفه ای این حرفه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اساساً وظیفه شما به عنوان یک مشاور تجاری این است که مشکلات و شرکت ها را تجزیه و تحلیل کنید و راه حل های ممکن و خلاقانه را بر اساس این تجزیه و تحلیل ارائه دهید.

مدل های راه حلی که توسعه می دهید به شرکت ارائه می شود ، اما شرکت مجبور نیست این راه حل ها را پیاده کند. به عنوان یک مشاور خارجی ، شما هیچ نفوذ مستقیمی در یک شرکت خارجی ندارید و بنابراین فقط می توانید در مقام مشاوره عمل کنید. نکته آخر اینکه موفقیت بستگی به مهارت های حرفه ای شما دارد.

آشنایی با مشاوره کسب و کار : وظایف

وظایف یک مشاور تجاری آنقدر متنوع است که به سختی می توان وظایف را در یک فضای تنگ توصیف کرد. این عمدتا به این دلیل است که یک مشاور تجاری می تواند در صنایع و زمینه های مختلف کار کند و بنابراین وظایف به طور قابل توجهی با یکدیگر متفاوت است.
مشاوران تجاری ، از جمله موارد دیگر ، بهینه سازی فرایندهای تولید و در نتیجه کاهش هزینه های یک شرکت هستند.

از سوی دیگر ، شرکتها از خدمات مشاوران تجاری برای افزایش فروش شرکت یا بازکردن بازارهای جدید و بخشهای مشتری استفاده می کنند. با تخصص در فناوری اطلاعات ، کارهای دیگر دوباره جالب می شوند. در اینجا ، از یک مشاور تجاری خواسته می شود ، به عنوان مثال ، امنیت فناوری اطلاعات یک شرکت را ارزیابی یا ارتقا دهد.

اساساً وظیفه یک مشاور تجاری تجزیه و تحلیل مشکل موجود در یک شرکت خارجی است. برای این منظور ، یا حوزه های کاری خاص یا کل فرایندهای شرکت به طور جامع توسط مشاور تجاری تجزیه و تحلیل می شود. مشکلات موجود در آنجا توسط مشاور تجاری با تجربیات و دانش تخصصی خود مقایسه می شود تا راه حل های ممکن را بیابید و توسعه دهید.

بیشتر بخوانید: ۲۱ نکته بازاریابی اینستاگرام در سال ۲۰۲۱

مشاور تجاری اغلب می تواند به پایگاه های داده داخلی کارفرمای خود دسترسی پیدا کند که دقیقاً به همین منظور ایجاد شده است. راه حل های توسعه یافته توسط مشاور تجاری به عنوان پیشنهادات تهیه و به شرکت ارائه می شود.

اینها معمولاً پیشنهاداتی غیر الزام آور هستند که لازم نیست توسط مشتری اجرا شوند.

مشاور تجاری: الزامات

برای کار به عنوان مشاور تجاری ، باید بتوانید با استرس مقابله کنید ، زیرا اغلب باید با مشکلات کنار بیایید و سپس به دنبال راه حل باشید. علاوه بر این ، ساعات کار شما اغلب به همین دلیل بسیار طولانی است. از شما انتظار می رود که همزمان مهارت های ارتباطی قوی و قاطعیت داشته باشید.

علاوه بر علایق و تمایلات شخصی ، صلاحیت های حرفه ای نیز نقش مهمی ایفا می کنند. این جنبه ها می تواند به شما کمک کند تا یک قدم به شغل رویایی خود به عنوان مشاور تجاری نزدیک شوید:

  • شما تجربه بین المللی دارید
  • شما در زمینه بازاریابی ، مدیریت پرسنل یا کنترل تجربه دارید
  • شما دارای مدرک اقتصاد هستید
  • شما دارای مهارت های انگلیسی مسلط به تجارت هستید

مشاور بازرگانی: آموزش و مطالعات

در آلمان ، حرفه مشاور تجاری یک دوره کارآموزی یا صلاحیت جداگانه نیست. این بدان معناست که عملاً همه می توانند خود را مشاور تجارت بنامند. با این حال ، یکی از مهمترین الزامات اساسی برای یک شغل به عنوان مشاور تجاری مدرک است. این کار باید در زمینه هایی انجام شود که بعداً دوست دارید به عنوان مشاور تجاری در آن کار کنید.

تحصیل در رشته های فناوری اطلاعات ، اقتصاد ، مهندسی یا حقوق بسیار رایج است. مهمتر از همه ، شرکت های بزرگتر در زمینه مشاوره مدیریت برای شروع کار به عنوان مشاور تجاری نه تنها مدرک کارشناسی ، بلکه مدرک کارشناسی ارشد نیز نیاز دارند. در این زمینه اغلب می توانید در یک زمینه موضوعی خاص تخصص داشته باشید و در نتیجه مهارت ها و تخصص های بیشتری را کسب کنید.

شرکت های کوچکتر نیز می توانند از مدرک کارشناسی با مدرک مربوطه راضی باشند. هرچه در زمینه کاری خود بهتر باشید و مدارک بیشتری را که می توانید برای حرفه مشاوران تجاری مناسب نشان دهید ، شانس خود را برای شروع کار بیشتر می کنید.

مشاوره شغلی

موقعیت های خالی و مشاغل فعلی

مشاور تجاری: ورود

معمولاً سه گزینه برای ورود به یک شغل خاص وجود دارد:

فارغ التحصیل (تحصیل / آموزش)

تغییر شغل

تجربه کاری

به عنوان یک مشاور تجاری ، هر سه نوع در واقع امکان پذیر است. از آنجا که این حرفه در آلمان به رسمیت شناخته نشده است و بنابراین یک صلاحیت واقعی نیست ، هر کس در اصل می تواند خود را مشاور کسب و کار بنامد. با این حال ، در اکثر موارد ، مدرک تکمیل شده مورد نیاز است. به عنوان یک مشاور تجاری ، برای مثال می توانید به مشاوره های مختلف مدیریتی به عنوان یک شروع کننده حرفه ای و با تجربه حرفه ای مراجعه کنید.

اگر دانش تخصصی که در حال حاضر مورد نیاز است را داشته باشید ، این امر به عنوان تغییر شغل به راحتی امکان پذیر است. به عنوان مثال ، بسیاری از پزشکان و متخصصان پزشکی در میان مشاوران تجاری وجود دارند ، زیرا دانش تخصصی آنها اغلب در کارهای مشاوره ای تقاضای زیادی دارد.

همچنین می توانید شانس خود را برای ورود به این حرفه از طریق مهارت های فنی مختلف به میزان قابل توجهی افزایش دهید. به عنوان یک مشاور تجاری ، شما باید تجربه مرتبط در زمینه های زیر را داشته باشید ، از جمله:

  • مدیریت پروژه
  • بازار یابی
  • مدیریت منابع انسانی

بیشتر بخوانید: ۱۰ توصیه برای سرمایه گذاری از وارن بافت

مهارتهای نرم مفید به عنوان مشاور کسب و کار

علاوه بر دانش تخصصی خالص ، مهارتهای سخت ، به عنوان یک مشاور تجاری ، مهارتهای نرم ثانویه به ویژه نقش مهمی در موفقیت حرفه ای شما ایفا می کند. زیرا دانش تخصصی به تنهایی برای متقاعد کردن به عنوان یک مشاور تجاری کافی نیست. مهارتهای مهم نرم عبارتند از:

  • مهارتهای ارتباطی بسیار خوب
  • مهارتهای تحلیلی جامع
  • اقناع پذیری
  • علاقه به پیشرفت های جدید و فناوری های جدید
  • تاب آوری
  • مقاومت در برابر استرس
  • مهارت های سازمانی
  • دانش انگلیسی خوب
  • انگیزه بالا از خود
  • خلاقیت

این به خاطر این واقعیت ساده است که شما به عنوان یک مشاور تجاری باید بتوانید بر شرایط موجود در یک شرکت خارجی نظارت کامل داشته باشید و همه چیز را تجزیه و تحلیل کنید. شما باید بر اساس تجربه و تخصص خود راه حل مناسبی پیدا کنید.

با مهارت های ارتباطی و قدرت متقاعدسازی خود ، اکنون باید تصمیم گیرندگان و کارکنان را در مورد راه حل خود متقاعد کنید ، زیرا البته شما نمی توانید هیچ اختیار برای صدور دستورالعمل در یک شرکت خارجی داشته باشید. به عنوان یک مشاور تجاری ، مهارت های دیپلماتیک قطعاً یک عامل یا مهارت مهم هستند.

مشاور تجاری: صنایع و مناطق

اساساً نامگذاری یک صنعت خاص برای یک مشاور تجاری دشوار است. به عنوان یک قاعده ، شما در یک مشاوره مدیریت کار می کنید و بنابراین فقط در یک صنعت واحد تعیین شده اید. با این حال ، این اشتباه به نظر می رسد ، زیرا نیاز به مشاوران تجاری بسیار زیاد است و به همین ترتیب موقعیت های زیادی وجود دارد. این به این دلیل است که یک مشاور تجاری با خدمات و مهارتهای خود تقریباً در هر صنعتی مورد نیاز است.

مشاوران تجاری نه تنها از شرکتها بلکه از موسسات و امکانات تحقیقاتی در راستای مطلوب برای سودآوری بیشتر پشتیبانی می کنند. به عنوان یک مشاور تجاری ، می توانید تقریباً در هر صنعتی بدون هیچ مشکلی کار کنید و شغل مناسب پیدا کنید.

مشاور تجاری: حقوق

حقوق و دستمزد البته دلیل خوبی برای بسیاری از افراد برای انتخاب حرفه مشاور تجاری است. زیرا حتی با شرکت های مشاوره ای کوچکتر ، اکثر مشاوران تجاری با حقوق اولیه حدود ۳۰۰۰ یورو ناخالص در ماه شروع می کنند. اما این هنوز به پایان نرسیده است. زیرا معمولاً حقوق یک مشاور تجاری به طور مداوم افزایش می یابد.

می توانید فرض کنید در صورت موفقیت در شغل خود ، سلسله مراتب یک شرکت را ارتقا می دهید. این امر همچنین حقوق سالانه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. علاوه بر این ، در طول زمان اجزای حقوق متغیر بیشتر و بیشتر وجود دارد ، که این حرفه را سودآورتر می کند. به طور کلی ، می توانید فرض کنید که با تجربه حرفه ای مناسب به عنوان مشاور کسب و کار ، می توانید با خیال راحت بیش از ۸۰،۰۰۰ یورو در سال درآمد داشته باشید.

با این حال ، اندازه شرکتی که در آن کار می کنید نیز نقش دارد. معمولاً شرکت های بزرگ و معروف نیز مشتریان قابل توجهی بزرگتر و با درآمد بهتر دارند. اگر در چنین شرکتی جای پای خود را به دست آورده اید ، حتی می توانید به طور قابل توجهی پول بیشتری انتظار داشته باشید.

نکته دیگر امکان استقلال است. زیرا به عنوان یک مشاور تجاری ، شما همچنین می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید و سپس هزینه خود را خودتان تعیین کنید. اگر بتوانید شهرت متقابلی را کسب کنید ، چقدر درآمد بالا خواهد بود.

چشم اندازهای شغلی و فرصت های  پیشرفت

تحصیلات عالی

بازار در حرکت مداوم و در حال توسعه مداوم است. بر این اساس ، مهم است که یک مشاور تجاری به آموزش خود ادامه دهد. علاوه بر این ، همیشه مهم است که خود را با شرکت های جدید و سازه ها و برنامه های جدید آشنا کنید ، به طوری که باید زمان زیادی را صرف کسب دانش کرد. به عنوان یک قاعده ، ادامه تحصیل و آموزش به ندرت توسط کارفرما پشتیبانی می شود ، بلکه بخشی از کار محسوب می شود.

به عنوان یک مشاور تجاری ، باید به آموزش یا تخصص ادامه دهید تا بتوانید الزامات حرفه و مشتریان را برآورده کنید. یادگیری مادام العمر عملاً برای مشاوران تجاری به طبیعت دوم تبدیل شده است. این معمولاً تنها پس از آنکه به طبقات بالای شرکت قدم گذاشتید فروکش می کند.

بیشتر بخوانید: مشاوره شغلی چیست؟

فرصت های ارتقاء و چشم انداز شغلی

شغل مشاور تجاری فرصت های زیادی را برای پیشرفت به شما ارائه می دهد. به عنوان یک قاعده ، کل صنعت عملاً با پیشرفت همراه است. به ویژه در مشاوره های بزرگ مدیریتی ، شما به طور مداوم از طریق عملکرد خود به رتبه های بالا ارتقا خواهید یافت و بنابراین از یک سو وظایف هیجان انگیزتری را دریافت خواهید کرد ، اما از سوی دیگر نیز دستمزد بهتری دریافت خواهید کرد. این یک روند بهبود مستمر است که شما در چنین شرکتی مشمول آن هستید.

در شرکت های کوچکتر ، از سوی دیگر ، فشار اغلب بسیار کمتر است و شما می توانید مدت زمان طولانی تری در سطح خود باقی بمانید بدون اینکه با مشکلی روبرو شوید. به طور کلی ، به عنوان یک مشاور تجاری ، شما در حال حرکت به سمت بالا و بالا ، در درجه اول از طریق موفقیت خود و کار خود هستید.

انواع مشاوره تخصصی سرمایه گذاری در مشهد و مشاوره شغلی را در شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ تجربه کنید. آسابرندینگ یک شرکت تبلیغاتی در مشهد و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تخصصی تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کار آنلاین از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو مارکتینگ و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار آنلاین شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال در مورد کسب و کار آنلاین یا آفلاین و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

این مطلب ترجمه شده از این منبع  می باشد.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: