۴ رنگ عالی برای افزایش بهره‌وری در محیط کار

رنگ های عالی برای افزایش بهره‌وری در محیط کار

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

اگر در و دیوار دفتر کار شما با رنگ خاکستری کسالت باری رنگ‌آمیزی شده است وقت آن رسیده است که یک رنگ عالی در آن ایجاد کنید. تحقیقات اخیر دانشگاه تگزاس نشان می دهد رنگ دفتر کار به رنگ‌ های خاکستری، بژ و سفید، احساس غم، اندوه و افسردگی را به کارکنان مخصوصاً زنان القا می‌کند. از سوی دیگر، مردان، مشابه این احساسات منفی را با رنگ‌های بنفش و نارنجی تجربه می کنند.

مطالعات علمی مشابه نشان داده‌ است رنگ‌ عالی نه تنها حالات روحی ما را تغییر می‌دهند، بلکه به شدت روی بهره‌وری ما به جهت بهتر شدن تاثیر دارند. به همین دلیل بهتر است محل کار خود را با آمیزهای از رنگ‌های مهیج تزیین کنیدکه نتیجه و بازده‌ی خوب کاری و خلاقیت را افزایش می‌دهند.

رنگ های شاد چه تأثیری در بهره وری محل کار دارند؟

برای اینکه از تاثیر رنگ‌های شاد در میزان بهره‌وری محل کارتان بیشتر بدانید، به تصاویری که در ادامه آمده است دقت کنید. از طراحی کف‌پوش اتاق محل کار گرفته تا اتاق جلسه و فراتر از آن. شما می‌توانید با قدرت رنگ‌ها به تقویت خلاقیت و نتیجه ی  کار کارکنانتان کمک کنید.

همان‌گونه که گفته شد، رنگ‌آمیزی و طراحی دکوراسیون یک دفتر کار با برخی رنگ‌ها می‌تواند در بهبود بهره‌وری کار مؤثر باشد. رنگ‌هایی که بهره‌وری را افزایش می‌دهند به نوع کاری که هر شخص هم انجام می‌دهد وابسته است. بنابراین برای این افزایش بهره‌وری ابتدا لازم است ترکیبی از رنگ‌ها برای سرتاسر طراحی و دکوراسیون دفتر کار انتخاب شود. سپس هر شخص می‌تواند با استفاده از آن رنگ مخصوص و مناسب خودش میزکار و پیرامون‌اش را سر و سامان دهد. به طوری که بیشتر الهام را از محیط بگیرد و سطوح کارامدی از بهره‌وری دست یابد.

۱. آبی آسمانی : بهبود تمرکز ذهن

رنگ‌ها با طول موج کم، مانند سبز روشن و ملایم و آبی آسمانی – دو مورد از رایج‌ترین رنگ‌های موجود در بطن طبیعت – بهره‌وری و تمرکز ذهن را بهبود می‌بخشند. هم‌چنین یک حس عمومی آسودگی خیال و آسایش را با خود به همراه می‌آورند.

رنگ های عالی برای افزایش بهره‌وری در محیط کار
رنگ های عالی برای افزایش بهره‌وری در محیط کار

به طور عمومی آبی یک رنگ بسیار عالی برای بهره‌وری است. آبی رنگ آرامش‌بخش و باثبات است که به کارکنان برای تمرکز روی وظایف‌شان کمک می‌کند. رنگ آبی مناسب برای رنگ‌آمیزی سرتاسر دفتر کار است. بعد از آن می‌توان برای طراحی از سایر رنگ‌ها به عنوان رنگ‌های فرعی هر بخش و هر فردی استفاده کرد.

۲. سبز روشن : بهره وری در کار

سبز برای کارکنانی که ساعت‌های طولانی مشغول کار هستند بسیار مناسب است. این رنگ باعث می‌شود تا چشم خسته نشود. حتی می تواند به شما کمک کند تا آرامش داشته باشید و در ساعات کاری کارامد باشید.

رنگ های عالی برای محیط کار

توصیه برای شما: اگر شما می‌خواهید کارکنان شادمان‌تر و موثرتری داشته باشید، رنگ سبز و آبی ملایم انتخاب عاقلانه‌ای است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ تکنیک روانشناسی قیمت گذاری که باید دانست

۳. قرمز : الهام بخش و شورانگیز

قرمز رنگ مناسب برای دفتر کار است. رنگی با طول موج بالا، یک رنگ فعال، پرتنش و هشداردهنده در زمان می باشد. یک رنگ پرشور الهام‌بخش، که رنگ عشق، کپسول‌های آتش‌نشانی و کامیون‌های آتش نشانی است. این رنگ می تواند باعث افزایش ضربان قلب و جریان خون می‌شود. با این توصیف، می‌شود گفت اگر می‌خواهید در دفتر کارتان چیزی باشد که خیلی سریع توجه کارکنان‌تان را جلب کنید، بهترین ایده رنگ کردن آن با قرمز است.

رنگ های عالی برای محیط کار
رنگ های عالی برای محیط کار

اگر شغل یا وظایف کاری دفترکار شما شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های بدنی است، قرمز رنگ بسیار مناسبی است. رنگ قرمز جریان خون،ضربان قلب و شور و اشتیاق را افزایش می‌دهد. اگر می‌خواهید چیزی در دفتر کارتان باشد که جلب توجه کند و جذابیت داشته باشد، آن را با قرمز رنگ‌آمیزی کنید.

۴. زرد : خوش بینی و شادابی

اکثر روانشناسان رنگ‌شناس، رنگ زرد خوشرنگ را به عنوان نمادی از خوش‌بینی می‌دانند که پرانرژی و شاداب است. اعتقاد بر این است اگر در محل کار به دنبال شکوفایی خلاقیت باشید و در محیطی کار می‌کنید که هنرمندان، طراحان، نویسندگان، توسعه‌دهندگان و دیگر متخصصان خلاق حضور دارند انتخاب رنگ زرد بهترین گزینه است.

رنگ های عالی برای محیط کار
رنگ های عالی برای محیط کار

زرد رنگ مناسب برای دفتر کار است و یک حس خوش‌بینی با خود به همراه دارد. کمک می‌کند تا کارکنان به خلاقیت تحریک شوند. بنابراین طراحان و افرادی که نیاز دارند تا برای شغل‌شان خلاق باشند می‌توانند از این رنگ در فضاهای دفتر کارشان استفاده ببرند.

بیشتر بخوانید: ۹ جواب برای این که چرا پولدار نمی شویم

ارائه بهترین روش های خلاقیت و نوآوری از جمله ۴ رنگ عالی برای محیط کار را در شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ مشاهده کنید. آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

در پایان هم اگر هرگونه سوال کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: