کوچ کسب و کار : به حداکثر رساندن پتانسیل شرکت شما

کوچ کسب و کار

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

اگر یک کارآفرین یا یک رهبر در شرکت خود هستید ، کوچ کسب و کار ممکن است آخرین چیزی باشد که در ذهن شماست. این مواضع می تواند تنها به دست آورد و هرچه در رده های اجرایی شرکت ها بیشتر شود ، فرصت های شما برای مربیگری محدودتر است. در عین حال ، تقاضای زمان و توجه شما افزایش می یابد.

این حتی می تواند برای صاحبان مشاغل کوچک که غالباً بدون مشاوره یا بازخورد متخصص در انزوا فعالیت می کنند ، بدتر باشد. بنابراین چگونه کارآفرینان و مدیران شرکت ها با گسترش نقش ها و مشاغل خود همچنان رشد می کنند؟

یک کوچینگ کسب و کار می تواند جواب شما باشد. کوچ های کسب و کار متخصصان فصلی هستند که بر اساس نیازهای واقعی تجارت خود ، راه اندازی ، کارآفرینان و رهبران شرکت ها را با مشاوره و بازخورد فعال می کنند.

بهترین کوچ های کسب و کار تجربه کسب و کار در دنیای واقعی را با مهارت های مربیگری مانند گوش دادن فعال و امکان پرسیدن سؤالات قدرتمند ترکیب می کنند. علاوه بر این ، یک مربی تجارت می تواند یک عامل اصلی برای ایجاد و دستیابی به برنامه های عملی باشد. آنها همچنین می توانند به KPI هایی که مسئولیت پذیری ، نتایج واقعی و موفقیت در تجارت را هدایت می کنند ، کمک کنند.

کوچ کسب و کار چیست؟

مربیگری کسب و کار فرایندی است که در آن یک کوچ حرفه ای در پی اهداف کاری خود ، یک فرد تجاری را راهنمایی می کند. یک کوچ کسب و کار ممکن است به مشتری خود کمک کند تا مهارت های رهبری را ایجاد کند ، استراتژی های تجاری ایجاد کند یا طرز فکر خود را بهبود بخشد. همه چیز به این بستگی دارد که شخصی که مربی را استخدام می کند از این رابطه خارج شود. از همه مهمتر ، کوچ کسب و کار در مورد رشد است.

کوچ کسب و کار چه کاری انجام می دهد؟

کار با مربی می تواند شبیه به شریک تجاری یا ایجاد یک رابطه قابل اعتماد باشد. تا بتوانید کاملاً بفهمید که کار با یک مربی شغلی ممکن است باشد ، اجازه دهید این سؤال را پاسخ دهیم: “یک کوچ کسب و کار دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟”

  1. مسیری را برای رشد حرفه ای خود نمودار می کند
    یک کوچ کسب و کار خوب به مشتریان کمک می کند تا از فاصله بین جایی که امروز و جایی که می خواهند باشند ، کشف کنند. با کمک مربی خود ، کارآفرین یا رهبر شرکت نیز می تواند یک برنامه تجاری محکم و استراتژیک ایجاد کند که باعث رشد شرکت شود. گاهی اوقات داشتن دیدگاه خارجی فقط همان چیزی است که یک رهبر برای باز کردن پتانسیل شخصی و شرکت جدید نیاز دارد.
  2. به شما کمک می کند تا مقادیر و دیدگاه اصلی خود را کشف و روشن کنید
    رهبران جدید غالباً با تعریف ارزشهای خود و نقشه برداری از آنها در برابر دیدگاه واضح شرکتی تلاش می کنند. یک مربی تجاری با تجربه می تواند در روند تراز کردن ارزش های شخصی و شرکت به مشتری کمک کند. از آنجا ، مشتری می تواند چشم انداز قوی ، حضور اجرایی و اعتماد به نفس سنگی را توسعه دهد تا تیم خود را به سمت موفقیت سوق دهد.
  3. مربیگری و تخصص سفارشی را ارائه می دهد
    هیچ کس ویژگی های منحصر به فرد تجارت خود را بهتر از یک رهبر اجرایی نمی داند. به همین دلیل است که تلاش برای یافتن مطالب عملی در یک کتاب یا وب سایت متناسب با عموم مردم هیچ معنا ندارد. حتی کارگاه های اجرایی ، گرچه ارزشمند ، فاقد رویکردی یک به یک است که بسیاری از رهبران به آن احتیاج دارند.
  4. کوچ کسب و کار از سه طریق این مشکل را حل می کنند. اول ، مربیان بزرگ رهبری در صنایع و رشته های خاص از تخصص بالایی برخوردار هستند. دوم ، آنها اغلب به عنوان یک کارآفرین و رهبر تجارت تجربه در دنیای واقعی دارند.
  5. سوم ، مربیان می توانند این عناصر مهم را با گواهینامه های مربیگری اجرایی ترکیب کنند. در نتیجه ، آنها می توانند مشاوره متناسب و برنامه های عملی را ارائه دهند. همه این سفارشی سازی به عنوان شتاب دهنده برای صاحب مشاغل یا رهبر شرکت عمل می کند. در نهایت منجر به رشد شخصی و شرکت نمایی می شود.
  6. فضای امن برای آسیب پذیری و رشد را فراهم می کند
  7. رابطه یک رهبر و مربی شرکتی فضایی امن و مقدس است. پس از ایجاد اعتماد ، مشتری های مربیگری می توانند بدون ترس از تمسخر یا تحقیر ، عمیق ترین شک و تردیدهای خود را به اشتراک بگذارند.
  8. با حمایت یک مربی شغلی ، رهبر شرکت های بی نظیر در حال حاضر می تواند ایده های جدید برای رشد را کشف کند یا راه هایی برای تبدیل شدن به یک رهبر بهتر را امتحان کند. این نه تنها اعتماد به نفس یک رهبر را ایجاد می کند ، بلکه می تواند به طور مستقیم بر نرخ رشد ، فرهنگ سازمانی و چشم انداز شرکت تأثیر بگذارد.
  9. به عنوان یک شریک پاسخگویی و انگیزه عمل می کند
    یک مربی تجارت می تواند به مدیران شرکت ها و صاحبان مشاغل سطح بالایی از مسئولیت پذیری بدهد. با پاسخگویی بیشتر ، مشتری ها و تیم ها بیشتر در مورد ایده های بزرگ و چیزهایی که آنها را می ترساند ، اقدام می کنند. مربیان را می توان به محرمانه برای تسهیل رشد شرکت ها و توسعه شخصی اعتماد کرد.

از کوچ کسب و کار چه انتظاری دارد؟

اگر می خواهید به یک صاحب مشاغل موفق تر یا اجرایی تبدیل شوید ، مربیگری می تواند پاسخ باشد. با مربی مناسب ، می توانید از نظر شخصی و حرفه ای از رشد نمایی انتظار داشته باشید.

در قلب آن ، رابطه بین یک مربی مشاغل و صاحب مشاغل/حرفه ای بر اساس اعتماد ساخته شده است. اگر یک صاحب مشاغل جدید تجربه محدودی داشته باشد ، یک مربی حرفه ای در واقع می تواند از طریق بازخورد به سرعت رشد کمک کند. اگر رهبران مشاغل در ضمن افزایش درآمد ، نیاز به حمایت از افزایش حضور اجرایی خود داشته باشند ، یک مربی می تواند به تهیه یک برنامه کمک کند.

اما در اینجا متوقف نمی شود. بهترین کوچ های کسب و کار ، مشتریان خود را به سمت عظمت به چالش می کشند. در حقیقت ، برخی از قدرتمندترین روابط مربی/مشتری می توانند سالها طول بکشد. این روابط می تواند دوره های طولانی رشد قابل توجهی در تجارت را ارائه دهد.

برای کوچینگ کسب و کار در مشهد با ما در ارتباط باشید

کوچ کسب و کار در مشهد

قدرت را تصور کنید که وقتی با یک مربی شغلی شخصی که شرکت شما را عمیقاً درک می کند – و همچنین نقاط قوت و ضعف شما – و همچنین نقاط قوت و ضعف شما – که از آن شریک هستید ، تصور کنید.

در یک کوچ کسب و کار به دنبال چه چیزی باشید؟

قبل از اینکه وقت ، پول و انرژی را در رابطه مربیگری در کسب و کار سرمایه گذاری کنید ، باید تحقیقات خود را انجام دهید. همه مربیان تجاری برابر نیستند. در اینجا چند ویژگی کلیدی برای جستجوی یک مربی موفق در تجارت وجود دارد:

به دنبال داستانهای موفقیت از افرادی باشید که قبلاً با این مربی تجارت کار کرده اند. توصیفات حقیقت را در مورد چگونگی سودمند این رابطه مربیگری به شما می گوید.
در نظر بگیرید که این مربی چند سال تجربه دارد. اگر مدیرعامل ۵۰ ساله هستید ، احتمالاً نمی خواهید توسط ۳۰ نفری که فقط چند سال در حال تجارت است ، مربی شوید.
ببینید که آیا آنها دارای گواهینامه های مربیگری واقعی هستند یا خیر. هرکسی می تواند خود را مربی بنامد – در نظر بگیرید که آیا با کسی که هرگز تحت آموزش قرار نگرفته است ، راحت کار می کنید. به یاد داشته باشید ، این یک رابطه رسمی است که برای دیدن نتایج واقعی از کار خود شروع می کنید. این مانند این نیست که از یک همکار بخواهید که مربی شما باشد.
ببینید که آیا آنها جلسات یا رویدادهای مربیگری کسب و کار رایگان را ارائه می دهند. با برقراری تماس مشاوره با مربی یا شرکت در رویدادی که آنها رهبری می کنند ، می توانید احساس کنید که آیا از همکاری با آنها لذت می برید.
اطمینان حاصل کنید که مربی با آنچه شما نیاز دارید مطابقت دارد. شاید شما به یک رویکرد مربیگری زندگی علاقه مند باشید ، یا به طور خاص یک کوچ کسب و کار کوچک می خواهید. در هر صورت ، در مورد نوع مربیگری که می خواهید مشخص کنید و سپس به دنبال آن باشید.

آسابرندینگ ، شرکت مشاوره کسب و کار در مشهد

مربیان تجاری به پیشرفت مهارت های سخت و نرم کمک می کنند

مربیان مشاغل فصلی توانایی آموزش و الگوبرداری از مهارت های سخت و نرم را دارند که رهبران برای رسیدن به پتانسیل کامل خود نیاز دارند. در اینجا لیستی وجود دارد که می توانید ایده ای از مجموعه مهارتهایی را که هنگام کار با یک مربی تجاری توسعه خواهید داد ، به شما ارائه دهد.

مهارت های نرم

خودآگاهی: رهبران می توانند هنگام کار با مربی تجارت ، اعتقادات و رفتارهای خود را به چالش بکشند. این کار داخلی به رهبران این امکان را می دهد تا محرک ها و انگیزه های خود را بهتر درک کنند.
مقررات عاطفی: در مواقع بحران ، کارکنان برای اطمینان و جهت گیری به رهبران نگاه می کنند. به همین دلیل مدیران مؤثر استاد تنظیم عاطفی هستند. هنگامی که احساسات دشوار در یک جلسه مربیگری بوجود می آیند ، یک مربی تجارت تکنیک های تنظیم عاطفی را آموزش می دهد.
اعتماد به نفس: مربیان غالباً گزارش می دهند که روند مربیگری آنها را آرام ، با انرژی و اعتماد به نفس تر پیش میرود. در حقیقت ، وقتی یک مربی تجاری با یک مربی اجرایی کار می کند ، احساسات اعتماد به نفس به طور طبیعی ظهور می کنند. آنها یاد می گیرند که اهداف تجاری ، مراحل عمل و محرک های عاطفی را به وضوح درک کنند.
هوش هیجانی: رهبران بزرگ می توانند یک اتاق بخوانند و پیام خود را برای مخاطبان فردی تنظیم کنند. آنها از همدلی بالایی برخوردار هستند و می توانند به سرعت درک کنند که چه چیزی باعث ایجاد انگیزه دیگران می شود. هوش هیجانی یک ابرقدرت اجرایی است که مربیان تجاری در مربیان خود پرورش می دهند.
خوش بینی: رهبران مؤثر خوش بین هستند. آنها حتی در سخت ترین شرایط ، پتانسیل یادگیری و توسعه را می بینند. خوش بینی می تواند به طور طبیعی به وجود بیاید ، اما این همچنین مهارتی است که می توان از طریق مربیگری یاد گرفت.


مهارت های سخت

برنامه ریزی و بررسی استراتژیک: بهترین مربیان استراتژیست های تجاری با تجربه هستند. در نتیجه ، آنها می توانند به مدیران و تیم های خود کمک کنند تا استراتژی های درخشان را برنامه ریزی و اجرا کنند. با هم ، مربی و مربی می توانند با استفاده از یک فرآیند برنامه ریزی استراتژیک گام به گام ، نقشه راه را توسعه دهند.
مهارت های تحلیلی: داده ها یک نیروی محرک برای بسیاری از شرکت های موفق است. مربیگری کسب و کار می تواند در حالی که آنها را به چالش می کشد تا از منطقه راحتی خود خارج شود ، می تواند شکاف هایی را در مهارت های تجزیه و تحلیل داده های مشتری پر کند.
بازاریابی: به عنوان بخشی از کار کشف قبل از مربیگری ، کوچ کسب و کار اغلب وقت خود را صرف تحقیق در مورد مارک مشتری و پویایی بازار یک شرکت مشتری می کنند. در حالی که این امر به عنوان یک هوش با ارزش هنگام مربیگری رهبران عمل می کند ، همچنین می تواند از یک چارچوب مکالمه ایمن برای کاوش در فرصت های جدید بازار داده های محور و مخاطبان هدف پشتیبانی کند. قبل از انجام سرمایه گذاری های عمده محصول و بازاریابی ، مربیان اجرایی مجموعه دوم از چشم های متخصص را برای بررسی و نقد سودآوری و توسعه برنامه ها دارند.
مهارت های صحبت و ارائه: همه رهبران اجرایی مجری طبیعی یا سخنران نیستند. برخی ممکن است از ترس صحنه یا احساس ناکافی رنج ببرند که توانایی آنها در ارتباط با مخاطب را خنثی می کند. برای حل این چالش ها ، مربیان بار دیگر منطقه ای امن را برای بررسی موضوعاتی مانند سندرم Impostor و صحبت های قانع کننده ایجاد می کنند

مشاوره کسب و کار در مشهد

نتایج حاصل از کوچ کسب و کار


در اینجا برخی از مزایای دیگر که ناشی از کوچ مؤثر در کسب وکار است:

رشد درآمد: افزایش درآمد و افزایش سهم بازار اصلی ترین دلایلی است که رهبران به دنبال کوچ های کسب و کار هستند هستند. نه تنها مربیان تجاری می توانند از پیچیدگی های صفحه گسترده مالی حرکت کنند ، بلکه می توانند با رهبران نیز همکاری کنند تا باورهای محدود کننده را کشف و حذف کنند. این ترکیب می تواند منجر به رشد نمایی و تأثیر مستقیم در خط پایین شود.
انعطاف پذیری: یکی از بزرگترین صفات یک صاحب مدیر اجرایی یا مشاغل قوی ، توانایی گزاف گویی حتی از بزرگترین مشکلات است. به همین دلیل کوچ های کسب و کار مجموعه ای از استراتژی های ایجاد مقاومت ، مانند روانشناسی مثبت و فرضیات منفی را به چالش می کشند.
رهبری: بسیاری از کوچ های کسب و کار نه تنها متخصصان مربیگری را آموزش می دهند بلکه به عنوان رهبران شرکت نیز در جبهه خدمت کرده اند. در نتیجه ، آنها یک شریک رهبری منحصر به فرد هستند که می توانند به عنوان آینه ای برای مدیرانی که مهارت های خود را گسترش می دهند ، خدمت کنند.
تیم سازی: ساختن یک تیم رهبری اجرایی بیشتر از علم است. اول ، سوراخ های موجود در سازمانی را مشخص می کند که باید برای گسترش آن پر شود. دوم ، و مهمتر از همه ، شیمی مناسب افرادی را که به یکدیگر احترام ، چالش و مکمل قرار می گیرند ، جمع می کنند. مربیان تجاری می توانند در مورد هر دو موضوع مشاوره ارائه دهند و حتی برای تعیین تناسب و مهارت با استخدامهای اجرایی آینده نگر ملاقات کنند.

آیا باید حتما کوچ کسب و کار داشته باشید؟

کوچ های کسب و کار به معنای تفاوت بین موفقیت و عدم موفقیت در کارآفرینان جوان ، صاحبان مشاغل و رهبران شرکت هستند. حتی جانبازان فصلی از مربیان تجاری بی طرفانه و غیر سیاسی نیز قدردانی می کنند.

منبع : سایت betterup.com

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: