نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

دانستن نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام بسیار حیاتی است. الگوریتم اینستاگرام مجموعه‌ای از قوانین است که تعیین می‌کند کدام محتوا دیده می‌شود – اگرچه اینستاگرام اشاره می‌کند که واقعاً باید به عنوان «الگوریتم‌ها» به‌عنوان جمع شناخته شود.

آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ در یک پست وبلاگی با عنوان « نشان دادن بیشتر به نحوه عملکرد اینستاگرام » نوشت: «ما از الگوریتم‌ها، طبقه‌بندی‌کننده‌ها و فرآیندهای مختلفی استفاده می‌کنیم که هر کدام هدف خاص خود را دارند .

ما می‌خواهیم از زمان شما بهترین استفاده را ببریم و معتقدیم استفاده از فناوری برای شخصی‌سازی تجربه‌تان بهترین راه برای انجام این کار است.»

هر بار که کاربر برنامه را باز می کند، الگوریتم های اینستاگرام فوراً تمام محتوای موجود را بررسی می کند و از این دستور العمل های خاص برای تصمیم گیری استفاده می کند:

•         کدام پست ها و به چه ترتیبی به بالای فید خبری می روند.

•         کدام پست ها در برگه کاوش نمایش داده می شوند.

•         داستان‌ها، ویدیوهای زنده و حلقه‌ها به چه ترتیبی در فید و برگه‌های مربوطه آنها و غیره نشان داده می‌شوند.

اگرچه هر بخش از برنامه جزئیات مربوط به رابطه شما با فالوورهای شما ، مرتبط بودن محتوا و به موقع بودن پست شما را در نظر می گیرد، عوامل خاصی که فید و داستان شما را تنظیم می کنند، برگه کاوش و حلقه ها همگی کمی متفاوت هستند.

به عبارت دیگر، فاکتورهای خاصی وجود دارد که فید و داستان، برگه کاوش و حلقه‌های شما را تنظیم می‌کند. ما در یک لحظه به آن خواهیم پرداخت، اما مهم است که بدانید هر بخش از برنامه همچنین موارد زیر را در نظر می گیرد:

– رابطه شما با فالوورهایتان: آیا همدیگر را دنبال می کنید؟ آیا آنها شما را با نام جستجو کردند؟ آیا به یکدیگر پیام می دهید یا نظر می گذارید؟ آیا شما یکدیگر را در پست های خود تگ می کنید؟

– ارتباط محتوا: اینستاگرام تمایلات کاربر را ردیابی می‌کند و آنچه را در یک عکس یا ویدیوی مشخص وجود دارد استنباط می‌کند تا محتوای مورد نظر مردم را ارائه دهد (مم‌های طالع بینی، دوح).

– به موقع بودن پست شما پست های جدیدتر نسبت به پست های قدیمی اولویت دارند.

فراتر از این سیگنال‌های اصلی، در اینجا چیزی است که هر الگوریتم اینستاگرام هنگام تنظیم خودکار ترکیب کامل محتوا برای هر کاربر، ارزیابی می‌کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع استخدام ادمین اینستاگرام دورکاری یا حضوری

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۲

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۲ برای فید و استوری

برای فید و استوری‌های شما ، الگوریتم اینستاگرام محتوای حساب‌هایی را که دنبال می‌کنید مرتب می‌کند و میزان احتمال تعامل شما با یک پست را بر اساس معیارهای زیر پیش‌بینی می‌کند:

اطلاعات در مورد پست یک پست چند تا لایک گرفت؟ کی پست شد؟ آیا با یک مکان تگ شده است؟ اگه ویدیو هستش زمانش چقدره؟ این سیگنال ها به الگوریتم اینستاگرام کمک می کند تا ارتباط و محبوبیت یک پست را تعیین کند.

اطلاعاتی درباره شخصی که پست کرده است و سابقه تعامل شما با او. اینستاگرام تعداد دفعاتی را که با هر فرد خاصی (با کامنت، لایک، بازدید از نمایه و غیره) تعامل داشته‌اید را ردیابی می‌کند تا درک کند که یک شخص چقدر ممکن است برای شما جالب باشد.

فعالیت شما در سراسر پلت فرم. کمیت و محتوای پست‌هایی که با آن‌ها تعامل داشته‌اید، به اینستاگرام سرنخی می‌دهد که چه نوع پست‌های دیگری ممکن است به دیدن آن علاقه داشته باشید.

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۲ برای تب کاوش

برای برگه کاوش ، این الگوریتم به پست‌های قبلی که دوست داشته‌اید یا با آن‌ها تعامل داشته‌اید نگاه می‌کند و مجموعه‌ای از عکس‌ها و ویدیوها را از حساب‌های مرتبطی که (هنوز!) دنبال نمی‌کنید ، جمع‌آوری می‌کند.

سپس این عکس‌ها و ویدیوها بر اساس آنچه که الگوریتم فکر می‌کند بیشتر به آن علاقه دارید رتبه‌بندی می‌شود، بر اساس اینکه چقدر احتمال دارد پستی را دوست داشته باشید، ذخیره کنید یا به اشتراک بگذارید.

اطلاعات در مورد پست هنگام تنظیم محتوا برای اشتراک‌گذاری از طریق تب کاوش، اینستاگرام به محبوبیت کلی یک پست نگاه می‌کند و از سیگنال‌هایی مانند تعداد افرادی که لایک می‌کنند، نظر می‌دهند، به اشتراک می‌گذارند و ذخیره می‌کنند و سرعت انجام این فعالیت‌ها استفاده می‌کند.

سابقه تعامل شما با فردی که پست کرده است. بیشتر محتوای کاوش از حساب‌های تازه وارد است، اما حساب‌هایی که با آن‌ها تعامل داشته‌اید در اینجا کمی تقویت می‌شوند.

فعالیت شما چه پست هایی را در گذشته دوست داشته اید، روی آنها نظر داده اید یا ذخیره کرده اید؟ قبلاً در صفحه کاوش چگونه رفتار کرده اید؟ سابقه فعالیت شما بر آنچه که اینستاگرام تصور می کند علاقه مند به دیدن بیشتر آن هستید تأثیر می گذارد.

اطلاعات شخصی که پست کرده است. اگر یک حساب کاربری در چند هفته گذشته تعامل زیادی با کاربران داشته باشد، این سیگنالی برای اینستاگرام است که محتوای قانع‌کننده‌ای در جریان است که دیگران نیز ممکن است آن را دوست داشته باشند.

الگوریتم اینستاگرام ۲۰۲۲ برای Reels

با Reels ، الگوریتم هم از حساب‌هایی که دنبال می‌کنید و هم از حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنید بیرون می‌آید، سعی می‌کند شما را با محتوایی سرگرم کند که فکر می‌کند تا آخر عمر تماشا خواهید کرد .

این امر را با مشاهده موارد زیر ارزیابی می کند:

فعالیت شما سیگنال‌هایی مانند حلقه‌هایی که دوست داشته‌اید، روی آن‌ها نظر داده‌اید، و با آن‌ها درگیر شده‌اید، همگی به اینستاگرام کمک می‌کنند تا بفهمد چه نوع محتوایی می‌تواند بیشترین ارتباط را با علایق شما داشته باشد.

سابقه تعامل شما با فردی که پست کرده است. با Reels (مثل کاوش)، احتمالاً ویدیوهایی از سازندگانی که نامشان را نشنیده‌اید دریافت خواهید کرد… اما اگر قبلاً به نحوی با آنها تعامل داشته‌اید، اینستاگرام نیز این موضوع را در نظر می‌گیرد. احتمالاً به همین دلیل است که محتوای زیادی از سازندگانی که می‌شناسید می‌بینید، اما هنوز ماشه را برای دنبال کردن دنبال نکرده‌اید.

اطلاعاتی در مورد قرقره الگوریتم اینستاگرام سعی می کند بر اساس آهنگ صوتی و تجزیه و تحلیل پیکسل ها و فریم ها حدس بزند که ویدیو در مورد چیست و محبوبیت ویدیو را نیز در نظر می گیرد.

اطلاعات شخصی که پست کرده است. آیا پوستر اصلی فردی با مخاطبان درگیر است یا محتوای آن لایک و اشتراک‌گذاری ثابتی دریافت می‌کند؟ اینستاگرام نیز این موضوع را در نظر می گیرد.

بیشتر بدانید: راهنمای جامع استخدام ادمین اینستاگرام دورکاری یا حضوری

۶ نکته برای کار با الگوریتم اینستاگرام

در یک نگاه، این فهرست از متغیرها ممکن است گسترده یا پیچیده به نظر برسد… اما در نهایت، الگوریتم به کیفیت و محتوای جذاب پاداش می دهد.

بنابراین واقعاً بهترین راه برای افزایش اندکی اینستا این است که همان کارهایی را انجام دهید که برای خوشحال کردن، سرگرم کردن یا آگاه کردن مخاطبان خود انجام می دهید.

در اینجا نحوه افزایش دسترسی و بهینه سازی قدرت آخرین الگوریتم(های) اینستاگرام آمده است.

۱٫ به دستورالعمل های جامعه احترام بگذارید

چه در فید، چه در حلقه‌ها یا در استوری‌ها پست می‌کنید، الگوریتم‌های اینستاگرام دید محتوایی را که برخلاف دستورالعمل‌های انجمن برنامه است محدود می‌کند. اگر اطلاعات نادرست، پست‌هایی که ماهیت سیاسی دارند، محتوایی که بالقوه ناراحت‌کننده یا حساس هستند، یا حتی رسانه‌هایی با وضوح پایین به اشتراک می‌گذارید، ممکن است محتوای خود را کمتر به طور گسترده توزیع کنید.

با Reels خلاقیت به خرج دهید

با افزودن حلقه‌ها به تقویم محتوای خود، از فرصت دیده شدن استفاده کنید. حلقه‌ها یکی از جدیدترین ویژگی‌های اینستاگرام هستند و به نظر می‌رسد این پلتفرم همچنان در حال تبلیغ این قالب است. با توجه به اکانت @creators اینستاگرام ، Reels در حال حاضر انسان‌های زنده‌ای را دارد که آنها را غربال می‌کنند تا بهترین‌ها را معرفی کنند. نکات رسمی برای ارسال حلقه های اینستاگرام که مورد توجه قرار می گیرند عبارتند از:

•         TikToks واترمارکی شده را بازیافت نکنید

•         به صورت عمودی عکاسی کنید

•         از زنگ ها و سوت ها استفاده کنید: فیلترها، جلوه های دوربین، موسیقی و غیره.

ویدیوها را کوتاه و شیرین نگه دارید و مهمتر از همه سرگرم کننده باشید. این الگوریتم قرقره ها را برای ارزش سرگرمی آنها رتبه بندی می کند.

۲٫ پست های خود را در زمان مناسب برای حداکثر دسترسی برنامه ریزی کنید

تعامل با مخاطب یک سیگنال مهم در سراسر اینستاگرام است، بنابراین ارسال محتوای شما در روز و زمان مناسب تفاوت زیادی در دسترسی ارگانیک شما ایجاد خواهد کرد.

خوشبختانه، داشبورد Hootsuite کمک می‌کند تا اعداد و ارقام را کاهش دهد و بر اساس رفتار منحصربه‌فرد مخاطبان، بهترین زمان‌ها را برای پست کردن پیشنهاد می‌کند.

۳٫ تعامل را تقویت کنید

تعامل برای الگوریتم بسیار زیاد است.

با استوری‌های اینستاگرام، استیکرهای سوال، اسلایدرهای شکلک و نظرسنجی‌ها راه‌های مستقیمی برای درخواست از طرفداران و دنبال‌کنندگان شما هستند تا در مورد آن نظرسنجی کنند.

به طور مشابه، در پست‌ها، پرسیدن مستقیم سوالات یا تشویق به اظهار نظر با عنوان (یا درون خود تصویر یا ویدیو) یک راه مطمئن برای ادامه گفتگو است.

از این گذشته، نظرات بهترین راه برای نشان دادن تعامل با الگوریتم هستند (اگرچه ما قصد نداریم با لایک کردن، اشتراک گذاری یا ذخیره کردن نظر خود را بالا ببریم)، بنابراین از مخاطبان خود بخواهید هر زمان که می توانید صحبت کنند.

به عنوان مرجع، معیار کلی برای تعامل “خوب” در اینستاگرام چیزی بین ۱-۵٪ است. اما میانگین نرخ تعامل در اینستاگرام برای حساب های تجاری تا سال ۲۰۲۱ ۰٫۸۳٪ بود .

اگر به دنبال بهبود نرخ تعامل خود هستید، در اینجا چند اقدام برای لیست شما وجود دارد:

•         مخاطبان خود را تعریف کنید تا بدانید آنها از شما چه می خواهند (با نام مستعار در مورد بازار هدف خود تحقیق کنید )

•         به نظرات و دایرکت ها پاسخ دهید.

•         یک داستان در حال انجام ایجاد کنید که در آن بتوانید پست هایی را که در آنها تگ شده اید به اشتراک بگذارید.

در اینجا چند نکته دیگر برای افزایش تعامل اینستاگرام شما آورده شده است .

یا، می‌توانید برای کپشن بعدی اینستاگرام خود الهام بگیرید ، به راهنمای ما برای تعامل در رسانه‌های اجتماعی به طور کلی نگاه کنید، و نحوه نوشتن یک فراخوان برای اقدام مؤثر در رسانه‌های اجتماعی را بیاموزید .

۴٫ قدرت هشتگ ها را در آغوش بگیرید

الگوریتم اینستاگرام نمی تواند آن تصویر زیبای گربه با عینک سیمی را آنطور که مغز انسان می تواند درک کند و آن را تحسین کند (تراژیک)، اما می تواند هشتگ #catsofinstagram را درک کند.

استفاده از هشتگ های دقیق و توصیفی یک راه عالی برای برچسب گذاری محتوای شما برای حداکثر دسترسی است. اگر الگوریتم بتواند دقیقاً چیزی را محاسبه کند که عکس یا پست شما در مورد آن است، می تواند راحت تر آن را با افرادی که به آن موضوع خاص علاقه مند هستند به اشتراک بگذارد.

به علاوه، برخلاف تبلیغات اینستاگرام (راه دیگری برای افزایش دسترسی به مخاطبان فعلی)، هشتگ ها رایگان هستند.

برای استفاده درست از هشتگ‌ها، فقط #loveandlight و #instagood را به همه چیز نزنید. در عوض، در جایگاه خود جستجو کنید، تحقیقات خود را انجام دهید و از هشتگ هایی استفاده کنید که در واقع موضوع پست شما را توصیف می کند.

۵٫ به طور مداوم پست کنید

این مهم است چه به دنبال کمک برای دسترسی، تعامل یا رشد فالوور باشید. (چون البته این سه مورد به هم مرتبط هستند.)

به طور متوسط، مشاغل روزانه ۱٫۶ پست در فید خود ارسال می کنند. اگر برای عمل مامان و پاپ شما خیلی زیاد به نظر می رسد، مطمئن باشید که فقط حضور مداوم (مثلاً هر روز هفته) برای حفظ توپ کافی است.

در طول هفته خالق اینستاگرام در ژوئن ۲۰۲۱، آدام موسری، مدیر اینستاگرام، فاش کرد که تعداد ارسال‌های ۲ پست فید در هفته و ۲ استوری در روز برای ایجاد فالوور در برنامه ایده‌آل است.

۶٫ گزارش های تحلیلی خود را خودکار کنید

یک ابزار تجزیه و تحلیل خوب اینستاگرام فراتر از معیارهای بیهوده است و به شما کمک می کند مخاطبان خود را کاهش دهید و نوع محتوایی را که آنها به دنبال آن هستند را شناسایی کنید.

مهم نیست که چقدر مشغله دارید، دریافت گزارش های تجزیه و تحلیل خودکار تقریباً در تمام نکات بالا به شما کمک می کند.

به عنوان مثال، یک بار در ماه وقت بگذارید و به اعداد نگاه کنید و ببینید چه چیزی از نظر محتوا، زمان ارسال و هشتگ ها کار می کند، باعث صرفه جویی در تلاش های بیهوده می شود.

از ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای پیدا کردن موارد زیر استفاده کنید:

•         وقتی مخاطبان شما آنلاین هستند (بنابراین می توانید پست های خود را در آن پنجره زمان بندی کنید)

•         که هشتگ ها عملکرد خوبی دارند

•         چه پست هایی باعث ایجاد تعامل واقعی می شوند

در همین حال، یک ابزار واقعا عالی (مانند Hootsuite) به برند شما در همه چیز از تجزیه و تحلیل احساسات مخاطب گرفته تا تعداد کلیک‌های تبلیغاتی گرفته تا زمان پاسخگویی به خدمات مشتری را پایین می‌آورد.

اخیراً به افت یا جهش بزرگی در آمار خود توجه کرده اید؟ تجزیه و تحلیل اغلب اولین جایی است که یک مدیر رسانه اجتماعی می تواند بگوید آیا چیزی در الگوریتم اینستاگرام تغییر کرده است یا خیر – و شروع به تنظیم استراتژی خود می کند. البته، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی همیشه در حال تکامل هستند، بنابراین مطمئناً با گذشت سال‌ها تغییرات بیشتری در الگوریتم اینستاگرام در راه است. اما سیگنال‌ها، ویژگی‌ها یا دستور العمل‌های فوق‌مخفی هوش مصنوعی که در آینده ممکن است برای اپلیکیشن داشته باشد، ایجاد محتوای جذاب اینستاگرام همیشه یک استراتژی برنده است.

منبع : hootsuite

آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است که صفر تا صد تبلیغات را برای کسب و کارهای مختلف انجام می دهد. مشاوره های کسب و کار و مشاوره شغلی و مشاوره سرمایه گذاری همگی در آسابرندینگ توسط کارشناسان خبره اقتصادی و فناوری صورت می پذیرد.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین و دیجیتال مارکتینگ آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

یکی از خدماتی که ما به مشتریان خود ارائه می دهیم ادمین برای پیج های اینستاگرام مشاغل گوناگون است. در همین راستا برای ارائه خدمات بهتر و حرفه ای تر به مشتریان خود اقدام به برگزاری دوره آموزش اینستاگرام نموده ایم و به این وسیله از میان هنرجویان دوره آموزش، همکاران جدید خود را نیز استخدام کنیم. خوشحال می شویم با ما همراه شوید.

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: