نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۳

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2023

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۳

آیا می خواهید بیشتر در فیدهای اینستاگرام کاربران ظاهر شوید؟ آیا نمی دانید چه نوع محتوای اینستاگرام شما را در معرض مخاطبان جدید قرار می دهد و کدام یک به دنبال کنندگان شما نشان داده می شود؟

در این مقاله، نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ را خواهید آموخت تا بتوانید استراتژی محتوای خود را بهبود بخشید.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2023

چرا بازاریابان باید بدانند الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند؟

برای بازاریابان رسانه های اجتماعی، نادیده گرفتن آنچه فکر می کنید الگوریتم اینستاگرام به نفع خود است و صرفاً بر انتشار محتوای عالی تمرکز می کند وسوسه انگیز است. با این حال، این مفاهیم متقابل نیستند. آیا تعریف شما از «محتوای عالی» شامل پست‌ها، حلقه‌ها و داستان‌هایی می‌شود که فالوورها را جذب می‌کنند، تعامل ایجاد می‌کنند و منجر به پرداخت مشتری می‌شوند؟ در بیشتر موارد، این به معنای ایجاد محتوایی است که با الگوریتم اینستاگرام هماهنگ باشد.

به هر حال، الگوریتم به سیگنال‌های رتبه‌بندی مانند میزان محبوبیت محتوای شما و تعداد دفعات تعامل سایر حساب‌ها با حساب‌های شما متکی است. محتوای مورد علاقه الگوریتم احتمالاً در بالای فیدهای افراد بیشتری ظاهر می شود و حتی در برگه کاوش قرار می گیرد. این بدان معناست که استفاده از این سیگنال‌ها به‌عنوان یک راهنما می‌تواند به شما کمک کند تا فرصت‌های بیشتری برای حضور در مقابل مخاطبان هدف خود ایجاد کنید و به اهداف خود برسید.

بنابراین مهم ترین سیگنال های رتبه بندی برای الگوریتم اینستاگرام چیست؟ تا همین اواخر، بازاریابان رسانه های اجتماعی باید به توضیح رسمی منتشر شده در ژوئن ۲۰۲۱ تکیه می کردند . همانطور که در ابتدا این توضیح مفید بود، در طول سال ها منسوخ شده است، به خصوص پس از بسیاری از به روز رسانی های اصلی فید اینستاگرام.

در ماه می ۲۰۲۳، آدام موسری، رئیس اینستاگرام ، حلقه‌ای را منتشر کرد که در آن توضیح می‌داد که الگوریتم این پلتفرم در حال حاضر چگونه کار می‌کند. مهمتر از همه، باید بدانید که اینستاگرام یک الگوریتم واحد و یکپارچه ندارد. هر سطح (یعنی Explore یا Reels) از مجموعه منحصر به فردی از سیگنال های رتبه بندی استفاده می کند. این بدان معنی است که شما باید بدانید که هر سطح چگونه کار می کند تا بتوانید به طور موثر بهینه سازی کنید. در زیر هر کدام را جداگانه بررسی می کنیم.

به خاطر داشته باشید که هدف نهایی پلتفرم تولید یک فید شخصی شده با محتوایی است که کاربر آن را جالب بداند. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که هر بار در بالای فید همه قرار بگیرید، اما می توانید یاد بگیرید که چه چیزی در بیشتر مواقع بهترین کار را دارد و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید. در زیر، نکاتی را برای استفاده از این بینش ها برای ایجاد محتوای بهتر پوشش خواهیم داد.

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند؟

چگونه اینستاگرام استوری ها را رتبه بندی می کند

هنگام رتبه‌بندی استوری‌ها، اینستاگرام محتوایی را در اولویت قرار می‌دهد که به احتمال زیاد باعث می‌شود کاربران برای مشاهده، ارسال پاسخ یا واکنش با ایموجی روی آن ضربه بزنند. به عبارت دیگر، عادت های تعاملی شما در اینستاگرام نقش زیادی در تعیین انواع استوری هایی که می بینید بازی می کند. برای حدس زدن آگاهانه در مورد آنچه که با آن درگیر خواهید شد، پلتفرم به سیگنال هایی مانند زیر نگاه می کند:

  • چند بار استوری‌های حساب را در گذشته مشاهده کرده‌اید
  • سابقه تعامل شما با داستان های حساب
  • الگوهای تعامل شما با سایر محتوای حساب، از جمله فید و حلقه‌ها
  • بر اساس پیام های پیامکی و سایر نقاط تماس، به نظر می رسد چقدر به حساب نزدیک هستید

به خاطر داشته باشید که هدف داستان ها تقویت ارتباط با افراد و برندهایی است که قبلاً با آنها رابطه داشته اید. به همین دلیل است که در سینی Stories، فقط محتوای حساب‌هایی را می‌بینید که از قبل دنبال می‌کنید و محبوبیت نقش ناچیزی در رتبه‌بندی این نوع محتوا دارد.

برندها چگونه می توانند برای داستان ها رتبه بندی کنند؟ از بینش اینستاگرام خود برای یافتن استوری هایی استفاده کنید که بیشترین دسترسی و تعامل را ایجاد می کنند. مشخص کنید که چه چیزی باعث شده آنها عملکرد خوبی داشته باشند. به عنوان مثال، ممکن است از استیکرهای تعاملی برای به دست آوردن تعامل بیشتر یا محتوای انحصاری به اشتراک گذاشته شده برای ایجاد ارتباط عمیق تر با وفادارترین دنبال کنندگان خود استفاده کرده باشید.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2023

چگونه اینستاگرام محتوای فید را رتبه بندی می کند

برخلاف استوری‌ها، فید اینستاگرام شامل محتوای حساب‌هایی است که دنبال می‌کنید و حساب‌هایی که پلتفرم فکر می‌کند دوست دارید. همانطور که Mosseri توضیح می‌دهد، هدف این فید این است که شما را با بهترین محتوای منتشر شده از آخرین باری که برنامه را باز کرده‌اید، از هر دو حسابی که قبلاً دنبال کرده‌اید و آن‌هایی که قبلاً ندیده‌اید، آشنا کند. 

هنگام رتبه‌بندی محتوای فید، اینستاگرام فعالیت‌های گذشته شما در برنامه را در نظر می‌گیرد تا میزان احتمال نظر دادن، لایک کردن یا اشتراک‌گذاری یک پست را ارزیابی کند. این پلتفرم همچنین بر میزان احتمال ضربه زدن برای مشاهده نمایه حساب یا صرف بیش از یک ثانیه برای مشاهده یک پست تأثیر می گذارد.

از آنجایی که فید شامل محتوای حساب‌هایی است که هنوز آن‌ها را دنبال نمی‌کنید، الگوریتم فید به سیگنال‌های محبوبیت و رتبه‌بندی رابطه از جمله:

  • فعالیت فید گذشته شما، از جمله قالب‌های محتوا و موضوعاتی که تمایل دارید دوست داشته باشید
  • اطلاعاتی درباره پست، از جمله میزان محبوبیت آن و نحوه تعامل سایر حساب‌ها با آن
  • اطلاعات مربوط به یک حساب معین، از جمله اینکه اخیرا چند بار پست کرده اند و دیگران چگونه درگیر شده اند
  • تعاملات گذشته شما با نویسنده از جمله DM و تعامل با پست‌ها، حلقه‌ها یا داستان‌های او

در فید، کاربران بر روی حساب هایی که به احتمال زیاد در بالای صفحه ظاهر می شوند، کنترل دارند. با افزودن اکانت هایی که بیشتر از همه دوست دارید به لیست علاقه مندی های خود، می توانید به طور چشمگیری احتمال اینکه آنها در بالای فید اینستاگرام شما ظاهر شوند را افزایش دهید. به علاوه، همیشه می توانید انتخاب کنید که فید مورد علاقه خود را به طور انحصاری مشاهده کنید، و به شما راهی آسان برای یافتن سریع محتوای عالی می دهد.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2023

برندها چگونه می توانند برای فید رتبه بندی کنند؟ یکی از گزینه ها این است که دنبال کنندگان را تشویق کنید تا حساب شما را به لیست علاقه مندی های خود اضافه کنند. همچنین بررسی بینش پست خود و انتخاب افراد برتر مفید است. به عنوان مثال، اگر همه بهترین پست های شما در یک موضوع مشابه باشد، ممکن است موضوعی با پتانسیل رشد زیادی پیدا کرده باشید.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2023

چگونه اینستاگرام ریل ها را رتبه بندی می کند

در حالی که فید شامل ترکیبی از محتوای حساب‌هایی است که دنبال می‌کنید و آن‌هایی که دنبال نمی‌کنید، فید قرقره‌ها بر روی حساب‌های جدید تمرکز دارد که اینستاگرام فکر می‌کند از آن‌ها لذت خواهید برد. همانطور که Mosseri توضیح می دهد، “هدف قرقره ها سرگرم کردن شما است” که معمولاً به معنای ارائه محتوای محبوب است.

هنگام رتبه‌بندی حلقه‌ها، اینستاگرام نحوه تعامل شما با محتوا را بر اساس فعالیت گذشته در نظر می‌گیرد. عوامل پلتفرم در نوع حلقه‌هایی که عموماً با آن‌ها تعامل دارید و ویدیوهای کوتاهی که به نظر می‌رسد سایر افرادی که با آن محتوا درگیر هستند از آن لذت می‌برند.

این پلتفرم همچنین میزان احتمال تماشای یک حلقه را در تمام طول مسیر محاسبه می‌کند، به این معنی که الگوریتم زمان تماشای معمولی شما را در نظر می‌گیرد. علاوه بر این، اینستاگرام به این موضوع نگاه می کند که چقدر احتمال دارد از صفحه صوتی یک حلقه بازدید کنید و شروع به ایجاد محتوای ویدیویی کوتاه خود کنید.

از آنجایی که فید Reels به شدت به سمت حساب‌هایی که آنها را دنبال نمی‌کنید منحرف است، جای تعجب نیست که سیگنال‌های رتبه‌بندی مانند تعاملات گذشته با حساب در زیر سیگنال‌هایی مانند فعالیت شما قرار بگیرند. سیگنال های رتبه بندی برای قرقره ها عبارتند از:

  • موضوعات و قالب‌هایی که در اینستاگرام به آن‌ها علاقه نشان داده‌اید بر اساس سابقه بازدید و تعاملتان
  • رابطه شما با حساب شامل سابقه تعامل شما در فید Reels یا با محتوای دیگر
  • داده‌های سطح حلقه از جمله میزان محبوبیت، جدید بودن آن، و کدام آهنگ‌های صوتی را شامل می‌شود
  • جزئیات مربوط به اکانت شامل میانگین مشارکت و تعداد فالوورهای آنها

برندها چگونه می توانند برای برگه Reels رتبه بندی کنند؟ بینش قرقره‌های خود را بررسی کنید تا ببینید کدامیک بیشترین بازی را انجام داده است. روی قرقره هایی تمرکز کنید که بیشترین افراد غیر دنبال کننده را دریافت می کنند، به خصوص اگر می خواهید دنبال کنندگان خود را افزایش دهید. به زمان تماشا توجه کنید، زیرا در حالت ایده آل می خواهید حلقه هایی ایجاد کنید که کاربران تا انتها تماشا کنند.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2023

نحوه کاوش رتبه های اینستاگرام

فید و برگه حلقه‌ها هر دو شامل سطوح مختلفی از محتوای پیشنهادی هستند که احتمالاً از آنها قدردانی می‌کنید، حتی اگر حساب‌ها را (هنوز) دنبال نکنید. با این حال، Explore محتوای پیشنهادی را به سطح بعدی می برد و محتوا را تقریباً منحصراً از حساب هایی که شما دنبال نمی کنید نمایش می دهد.

خواه آن را موتور اکتشاف یا «سطح توصیه» بنامید، کاوش به گونه‌ای طراحی شده است که محتوا و حساب‌های جدیدی را به شما نشان دهد که احتمالاً با آن‌ها درگیر خواهید شد. هنگام رتبه‌بندی پست‌ها و حلقه‌های کاوش، الگوریتم میزان احتمال لایک کردن، ذخیره یا اشتراک‌گذاری یک پست را بر اساس فعالیت گذشته خود در نظر می‌گیرد.

از آنجایی که برای کشف مهندسی شده است، Explore از سیگنال‌های رتبه‌بندی مانند محبوبیت و موضوعات برای ارائه محتوا استفاده می‌کند. سیگنال های رتبه بندی برتر عبارتند از:

  • داده‌های سطح پست از جمله میزان تعاملی که قبلاً دریافت شده است و سرعت جذب آن (اگرچه این یک عامل رتبه‌بندی برای سطوح دیگر است، اما برای Explore بسیار مهم‌تر است.)
  • فعالیت قبلی شما در کاوش شامل موضوعات و قالب‌هایی که تمایل به تعامل با آنها دارید
  • تعاملات قبلی شما با حساب – اگرچه در بیشتر موارد، Explore دارای حساب‌های جدید است
  • داده‌های سطح حساب شامل سطوح تعامل در محتوای اخیر

برندها چگونه می توانند برای کاوش رتبه بندی کنند؟ محتوای پربازده خود را پیدا کنید و بینش ها را بررسی کنید تا ببینید کاربران چگونه آن را پیدا کرده اند. از کاوش را در فهرست منابع نمایش جستجو کنید. هنگامی که محتوایی را شناسایی کردید که تأثیرات زیادی از Explore به خود جلب کرده است، می توانید آن را مهندسی معکوس کنید تا شانس خود را برای رتبه بندی برای Explore افزایش دهید.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2023

۴ نکته برای استفاده از الگوریتم اینستاگرام به نفع خود

اکنون که می دانید الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند، می توانید سیگنال های رتبه بندی را به نفع شما انجام دهید. از نکات زیر برای رشد اکانت اینستاگرام خود استفاده کنید.

شماره ۱: با قالب ها و موضوعات محتوا آزمایش کنید

مهم است که الگوریتم اینستاگرام را به عنوان یک کد یکبار مصرف برای شکستن نبینید اگر از این رویکرد استفاده کنید، احتمالاً محتوای شما فرمولی می شود. با گذشت زمان، برای مخاطبان شما جذابیت کمتری پیدا می کند و به تدریج منجر به کاهش تعامل می شود. از آنجایی که سطوح پلتفرم از تعامل به عنوان یک سیگنال رتبه بندی قوی استفاده می کنند، هر فرمول محتوایی طبیعتاً کارایی کمتری خواهد داشت.

برای اطمینان از اینکه محتوای شما همچنان دنبال کنندگان شما را درگیر می کند و به مخاطبان جدید می رسد، آزمایش را در اولویت قرار دهید. فرمت های جدید را آزمایش کنید و از ابزارهای خلاقانه درون برنامه ای اینستاگرام استفاده کنید. موضوعات جدید را امتحان کنید تا ببینید مخاطب شما چگونه پاسخ می دهد یا زوایای جدیدی را برای مطالبی که دنبال کنندگان شما قبلاً دوست دارند آزمایش کنید.

به عنوان مثال، @happyice مرتباً روش‌های جدیدی را برای نشان دادن غذاهای یخ‌زده برند و جذب کاربران آزمایش می‌کند. فید این برند شامل طیف وسیعی از دسرهای رنگارنگ، عکس‌های فوری از پشت صحنه تیم و همکاری با مشاغل محلی است.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2023

به راحتی می توان فهمید که چرا حلقه @happyice زیر در برگه کاوش من ظاهر می شود. این ویدیوی کوتاه در حال حاضر بیش از ۶۰۰۰۰۰ بازی ایجاد کرده است، بیش از ۳۵۰۰۰ لایک به دست آورده و منجر به نزدیک به ۶۰۰۰ اشتراک گذاری شده است. همچنین از یک آهنگ صوتی پرطرفدار استفاده می‌کند تا پیدا کردن حلقه را برای دنبال‌کنندگان جدید آسان‌تر کند.

آزمایش برای این برند نتیجه داده است، زیرا قرقره های حساب به طور منظم بیش از ۱۰۰۰۰۰ بازی همراه با نرخ تعامل چشمگیر دریافت می کنند. این برند علاوه بر استفاده از صدای پرطرفدار، مرتباً آهنگ‌های اصلی با صداگذاری اعضای تیم ایجاد می‌کند.

شماره ۲: با سازندگان و برندها همکاری کنید

اگر محتوایی ایجاد می کنید که اینستاگرام به طور مرتب در فید Reels توصیه می کند و در برگه کاوش رتبه بندی می کند، می توانید دسترسی خود را افزایش دهید و به مرور زمان دنبال کنندگان خود را افزایش دهید. با این حال رتبه بندی برای Explore چندان آسان نیست. برای حساب‌های کوچک‌تر، دستیابی به ویروسی بودن که برای رتبه‌بندی مطمئن برای این سطح نیاز دارید، می‌تواند بسیار دشوار باشد.

یکی دیگر از راه های اثبات شده برای اینکه محتوای اینستاگرام خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید، همکاری با سازندگان و سایر برندها است. با همکاری، طبیعتاً می توانید بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات، برند خود را به مخاطبان جدید معرفی کنید. همکارانی را انتخاب کنید که مخاطبان آن‌ها ویژگی‌های مشترکی با شما داشته باشند تا نام تجاری و محتوای شما بیشتر برای آنها جذاب باشد.

به عنوان مثال، @misfitsmarket به طور منظم با سازندگانی مانند @emeraldcchan و @bobbyflay همکاری می کند. حلقه زیر دارای یک همکاری با @emeraldcchan است و نحوه آشپزی سرآشپز با محصولات این برند را برجسته می کند. از آنجایی که هر دو مخاطب احتمالاً به آشپزی، مواد اولیه با کیفیت بالا و دستور العمل های اصلی علاقه دارند، به راحتی می توان فهمید که چرا این همکاری بسیار خوب عمل می کند.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2023

وقتی محتوای مشارکتی را در اینستاگرام منتشر می‌کنید، مطمئناً می‌توانید اکانت دیگر را در خود محتوا تگ کنید یا حساب را در کپشن ذکر کنید. اما با استفاده از ویژگی Collab داخلی اینستاگرام، می توانید به طور طبیعی به دسترسی بالاتری برسید. ویژگی Collab به محتوا اجازه می دهد تا در فیدهای هر دو حساب نمایش داده شود، جایی که می تواند به طور ارگانیک به مخاطبان هر دو حساب دسترسی پیدا کند.

شماره ۳: محتوای اصلی ایجاد کنید

اگر تیم شما در تلاش است تا یک حساب اینستاگرام با منابع محدود یا بودجه کمی توسعه دهد، ممکن است مجبور شوید محتوای قدیمی‌تر را تغییر دهید یا از محتوای سهام استفاده کنید. اگرچه هیچ ایرادی در هیچ یک از این رویکردها وجود ندارد، انتشار محتوای اصلی در اینستاگرام بسیار مهم است.

موسری اذعان کرده است که شناسایی محتوای اصلی همیشه آسان نیست و روشی که پلتفرم این کار را انجام می دهد در طول زمان تغییر خواهد کرد. با این حال، می‌توانید چند قدم بردارید تا مطمئن شوید هر چیزی که پست می‌کنید شامل تصاویر یا صداهای اصلی است. با ابزارهای بومی مانند قالب ها و ریمیکس ها، می توانید از عناصر موجود استفاده کنید و در عین حال محتوای اصلی ایجاد کنید.

به عنوان مثال، من توانستم با استفاده از حلقه @happyice زیر هم یک ریمیکس و هم یک قالب ایجاد کنم. از آنجایی که اینستاگرام به محتوای اصلی اجازه می دهد قبل یا در کنار محتوای ریمیکس ظاهر شود، این ابزار به شما امکان می دهد به محتوای محبوب پاسخ دهید و در عین حال برداشت خود را اضافه کنید. با قالب‌ها، می‌توانید از یک حلقه به عنوان الهام‌بخش محتوای خود استفاده کنید، زمان‌بندی اصلی را کپی کنید اما کلیپ‌ها را با کلیپ‌های خود جایگزین کنید.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2023

شماره ۴: وضعیت حساب خود را بررسی کنید

نکات بالا می تواند به شما کمک کند تا تعامل قوی داشته باشید و به مرور زمان دسترسی خود را گسترش دهید. اما اگر متوجه کاهش ناگهانی دسترسی یا تعامل شدید، ممکن است با یک موضوع جدی تری درگیر باشید. اگر محتوایی را پست می‌کنید که مغایر با دستورالعمل‌های انجمن اینستاگرام است ، این پلتفرم ممکن است حساب شما را محدود کند و مانع از دستیابی محتوای شما به مخاطبان گسترده‌تر شود.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2023

برای بررسی اینکه آیا حساب شما محدودیتی دارد، منوی حساب خود را باز کنید و به تنظیمات و حریم خصوصی بروید. روی Help ضربه بزنید و به وضعیت حساب بروید. اگر وضعیت حساب شما شبیه یکی از نمونه های زیر است، هیچ محدودیتی ندارید. با این حال، اگر محتوایی را پست کرده‌اید که مغایر با دستورالعمل‌های انجمن باشد، می‌توانید آن را از این صفحه مرور کنید.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام در سال 2023

نتیجه

هنگامی که می خواهید حساب کاربری خود را رشد دهید و از اینستاگرام به طور موثرتری استفاده کنید، درک و بهینه سازی الگوریتم ضروری است. با استفاده از دستورالعمل های بالا، می توانید نحوه عملکرد الگوریتم در سال ۲۰۲۳ را مشاهده کنید و محتوایی ایجاد کنید که سیگنال های رتبه بندی مناسب را فعال می کند.

(منبع این مقاله را از اینجا مطالعه کنید)

آژانس مشاوره و تبلیغات آسا برندینگ برای شما دوره هایی تحت عنوان (آموزش صفر تا صد اینستاگرام و تولید محتوا)گذاشته است.

(برای دیدن آژانش تبلیغاتی ما داخل اینستاگرام روی اینجا کلیلک کنید)

آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد به شمار میرود که صفر تا صد تبلیغات را به صورت حرفه ای و تضمینی برای کسب و کارهای مختلف انجام و حمایت می کند. مشاوره های کسب و کار و مشاوره شغلی و مشاوره سرمایه گذاری همه و همه در آسابرندینگ توسط کارشناسان خبره اقتصادی و فناوری انجام و پشتیابنی می شود.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مختلف مشاوره تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محتوای بصری و متنی مورد نیاز کسب و کار شما را از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و بقیه روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین و با استفاده از ابزارهای نوین دیجیتال مارکتینگ آماده کمک به کسب و کار شما برای افزایش و چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

یکی از خدماتی که ما به مشتریان خود عرضه میکنیم تا با رشد چند برابری شغل مواجه شوند ، ادمین برای پیج های اینستاگرام مشاغل مختلف است. در همین راستا برای ارائه خدمات بهتر و حرفه ای تر به مشتریان خود اقدام به برگزاری دوره آموزش ادمین اینستاگرام کرده ایم و به این وسیله از میان هنرجویان دوره آموزش، همکاران جدید خود را نیز استخدام می کنیم. خوشحال می شویم در کنار شما این مسیر را بپیمائیم ، ما در کنار شما هستیم برای رسیدن به بهترین ها

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: