۷ مهارت ادمین شبکه های اجتماعی ( ادمین اینستاگرام )

اشتباه بازاریابی چیست؟

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

مهارت ادمین شبکه های اجتماعی چه چیزهایی هستند؟ مانند هر نقش ارشد بازاریابی، تبدیل شدن به یک ادمین رسانه اجتماعی خوب به طیف گسترده ای از مهارت ها نیاز دارد تا محتوای اجتماعی جذابی ایجاد کند که تا حد امکان دنبال کنندگان را به مشتریان وفادار تبدیل کند.

اگر ادمین شبکه های اجتماعی مشتاقی هستید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، این پست به شما کمک می کند تا مهارت های ضروری را که باید برای یک حرفه موفق در مدیریت شبکه های اجتماعی تقویت کنید، شناسایی کنید.

ادمین شبکه های اجتماعی چیست؟

به طور معمول، ادمین شبکه های اجتماعی فردی در یک سازمان است که نظارت، اجرا، فیلتر کردن و اندازه گیری حضور یک محصول، نام تجاری، شرکت یا حتی فرد در شبکه های اجتماعی مورد اعتماد است. 

یک ادمین شبکه های اجتماعی اغلب “صدای شرکت” نامیده می شود. این نقش ممکن است به عنوان “مدیر جامعه” (اگرچه این عنوان کمی قدیمی شده است) یا “مدیر شبکه های دیجیتال و اجتماعی” نیز نامیده شود. 

ادمین های شبکه های اجتماعی چه می کنند؟

ادمین های شبکه های اجتماعی تبلیغات برند، اطلاعات شرکت و کمپین های بازاریابی را برای شرکت خود در چندین شبکه شبکه های اجتماعی ایجاد و نگهداری می کنند. از چک لیست کمپین بازاریابی دیجیتال استفاده کنید تا مطمئن شوید که محتوای شما در مسیر درست قرار دارد.  

آنها همچنین بهترین معیارهای شبکه های اجتماعی را برای تمرکز و استفاده از ابزارهای رایگان یا پولی و پاسخ به سوالات و نظرات مطابق با صدای شرکت و دستورالعمل ها می دانند . مدیران رسانه‌های اجتماعی روزانه برای تولید محتوای جدید کار می‌کنند، دائماً برای ارائه ایده‌ها و قالب‌های جدید نوآوری می‌کنند و میزان عملکرد آن ایده‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند.

ادمین های شبکه های اجتماعی ممکن است به ادمین شبکه های اجتماعی (در سازمان های بزرگتر) یا رئیس محتوا یا برند گزارش دهند. آنها با سایر گروه های خلاق مانند بازاریابی و روابط عمومی و همچنین بخش فروش کار می کنند تا کمپین های تولید سرنخ را هدایت کنند که تیم فروش بتواند آنها را به درآمد تبدیل کند. انتظار می رود یک ادمین شبکه های اجتماعی با روندهای جدید همراه با اخبار شرکت و صنعت همراه باشد.

موقعیت‌های ادمین رسانه‌های اجتماعی، یک نقش مورد تقاضا، معمولاً به مدرک لیسانس در بازاریابی، روابط عمومی یا موارد مشابه نیاز دارند. طبق گزارش Glassdoor ، ادمین های شبکه های اجتماعی به طور متوسط ​​بیش از ۴۶۰۰۰ دلار در ایالات متحده حقوق می گیرند.

نقش سریع و متنوع است که شامل وظایف زیادی در یک روز است! برخی از وظایفی که یک ادمین شبکه های اجتماعی ممکن است انجام دهد عبارتند از:

  • ایجاد محتوا برای چندین پلتفرم چه نکاتی برای گسترش دسترسی شما در فیس بوک استفاده می شود ، لزوماً در اینستاگرام کار نمی کند. به محتوایی که برای هر پلتفرم کار می‌کند نگاه کنید، مثلاً ویدیو، گیف، اینفوگرافیک، وبلاگ و غیره. 
  • تحلیل‌های اجتماعی را رصد کنید – باید بررسی کنید که چه کمپین‌هایی در کانال‌ها کار می‌کنند (یا کار نمی‌کنند) تا زمان و پول شما در مکان‌های مناسب به افراد مناسب برسد. 
  • یک استراتژی شبکه اجتماعی ابداع کنید ممکن است لازم باشد یک کمپین از ابتدا برای تبلیغ فروش یا محصول جدید ایجاد کنید. 
  • اندازه‌گیری و اثبات بازگشت سرمایه – اهداف قابل اندازه‌گیری را برای یک کمپین جدید در کانال‌های مربوطه تعیین کنید و گزارشی برای پیگیری عملکرد ایجاد کنید. از یک ماشین حساب کمپین اجتماعی برای دستیابی به اهداف خود با هزینه مناسب استفاده کنید.  
  • زمان‌بندی پست‌های اجتماعی – هر پلتفرم یک زمان «ایده‌آل» برای ارسال محتوا دارد. زمان‌بندی زودتر از موعد به کاهش حجم کاری کمک می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که وقتی شما خواب هستید محتوا پست می‌شود، اما مخاطبان شما اینطور نیستند!  
  • محتوای نظارتی مرتبط را پیدا کنید – برخی از پست‌های اجتماعی شما باید منعکس کننده رویدادها یا تحولات جهانی باشد که برای مخاطبان شما مهم است. بنابراین، کمی تحقیق کنید و محتوای شخص ثالث را به اشتراک بگذارید که طنین انداز شود. 
  • با مخاطبان خود درگیر شوید – هدف اجتماعی شما ایجاد تعامل است. بنابراین، به هر نظر پاسخ دهید و با سوالات مشتری برخورد کنید.
  • تقویم محتوای خود را مرور و پر کنید – در چنین دنیای پر سرعتی، باید محتوای خود را برنامه ریزی کنید . تقویم اجتماعی خود را برای روزها یا حتی هفته های آینده پر کنید تا از همه چیز مطلع شوید.  

اینها تنها چند نمونه از کارهایی هستند که ممکن است لازم باشد انجام دهید. اما به یاد داشته باشید، هر روز می تواند متفاوت باشد، بنابراین حفظ تقویم محتوایی و کمپین های اجتماعی خود برای موفقیت آنلاین بسیار مهم است. 

یک دوره آنلاین شبکه های اجتماعی می تواند شما را در مسیر درست هدایت کند و به شما کمک کند مهارت های پیشرفته ای را برای ارتقاء به مدیریت کسب کنید!

بیشتر بدانید: ۹ مورد وظایف ادمین شبکه های اجتماعی

۷ مهارت ادمین شبکه های اجتماعی

اکنون که می‌دانید نقش ادمین رسانه‌های اجتماعی شامل چه مواردی می‌شود، در اینجا به برخی از مهارت‌هایی که برای انجام بهترین کار در این نقش نیاز دارید، اشاره می‌کنیم.

۱٫ نوشتن

ادمین های شبکه های اجتماعی نوشته های زیادی انجام می دهند، گاهی اوقات بیش از ده ها پست در روز. به علاوه، هر شبکه اجتماعی به سبک نوشتاری کمی متفاوت نیاز دارد. برای مثال، لینکدین به لحن حرفه ای تری نیاز دارد ، در حالی که فیس بوک سبک تر و سرگرم کننده تر است. دانش کپی رایتینگ سئو نیز بسیار مفید است. (در ادامه بیشتر در این مورد!)

شما باید بتوانید پیام هایی ایجاد کنید که به سرعت توسط مخاطبان برند شما قابل درک باشد و احساسات مثبت را ترویج دهید. در اصل، از طریق نوشتن، ادمین شبکه های اجتماعی باید برند خود را ارتقا دهد و به “صدای” شرکت تبدیل شود. برخی از انواع مهم نوشتن عبارتند از:

  • تیتر نویسی کوتاه و موثر
  • معرفی های جذاب
  • زیرنویس ویدیو و تصویر
  • متن ساختاریافته برای خواندن آسان (زیرا مصرف‌کنندگان زیرنویس‌ها را اسکن می‌کنند، نقاط گلوله و شماره‌گذاری کلیدی هستند!)

۲٫ تحقیق

ادمین های شبکه های اجتماعی باید با دنیای در حال تغییر شبکه های اجتماعی و دیجیتال به روز باشند. این شامل ابزارهای اندازه‌گیری/تحلیل جدید، صنعت و روندهای جهانی، و ردیابی آنچه که رقبای شما انجام می‌دهند، حتی به صورت روزانه است. 

مدیران بزرگ رسانه‌های اجتماعی Google Alerts را در مورد موضوعات پرطرفدار راه‌اندازی می‌کنند و از ابزارهایی مانند Feedly ، Ahrefs و BuzzSumo استفاده می‌کنند تا با محتوای پرطرفدار همگام شوند. نوار کناری Twitter Trends و برگه TikTok Discover مفید هستند، در حالی که تحقیقات هشتگ نیز می تواند کمک کننده باشد.

۳٫ دانش SEO

اگرچه سئو اغلب به عنوان بخش جداگانه ای در سازمان ها در نظر گرفته می شود، اما این طرز تفکر در حال از بین رفتن است زیرا سئو به بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی محتوا و شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. 

در واقع سئو می تواند تاثیر زیادی بر محتوای شبکه های اجتماعی شما داشته باشد. یک ادمین شبکه های اجتماعی خوب این را می داند و تلاش می کند تا نسخه بهینه شده SEO را در شبکه های اجتماعی بنویسد . هنگامی که سئو را به عنوان بخشی از استراتژی خود می پذیرید، می توانید مخاطبان بیشتری را با علاقه به محصولات یا خدمات خود جذب کنید، که منجر به مشتریان بالقوه بیشتری می شود. 

هنگامی که به ترکیب سئو و شبکه های اجتماعی فکر می کنید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا ارتباط بین قرار گرفتن در معرض اجتماعی و افزایش رتبه در SERP ها را درک می کنید؟
  • آیا کلمات کلیدی طولانی و دم کوتاه را برای بهینه سازی سئو درک می کنید؟ از این اینفوگرافیک برای اطلاع از ۵ مرحله تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. 
  • چگونه محتوای وبلاگ خود را در اجتماعی تبلیغ می کنید؟
  • آیا می دانید چه نوع محتوایی به بهبود سئو کمک می کند؟
  • آیا می دانید چگونه افزایش ترافیک به وب سایت شرکت شما بر درآمد تأثیر می گذارد؟

۴٫ تخصص شبکه های اجتماعی

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما یک ادمین شبمه های اجتماعی باید مهارت های زیادی در شبکه های اجتماعی داشته باشد! اگرچه این موارد را می توان در طول زمان از طریق تحقیق و آزمایش آموخت، اما اگر به دنبال شغلی در یک شرکت بزرگ هستید، به چند سال تجربه نیاز دارید. 

نوع دانشی که برای پیشی گرفتن از رقبای خود به آن نیاز دارید عبارتند از:

  • دانستن اینکه چه نوع محتوایی روی چه پلتفرمی بهتر کار می کند
  • درک روزها و زمان‌ها و روزهایی که در هر پلتفرم بهترین کار را دارند 
  • درک نحوه بهینه سازی محتوای خاص پلت فرم
  • دانش تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی و عملکرد 
  • امکان جذب مخاطب از طریق پست های اجتماعی با استفاده از بهترین ابزارهای رایگان گوش دادن به مخاطب در بازار

نمودار زیر انواع محتوایی را نشان می‌دهد که بازاریابان معتقدند برای دستیابی به اهدافشان در رسانه‌های اجتماعی ارزشمندترین هستند. 

۵٫ خدمات مشتری 

وقتی ۴۷ درصد از مشتریان برندهایی را ترجیح می‌دهند که خدمات مشتریان شبکه‌های اجتماعی قوی ارائه می‌دهند ، ادمین رسانه‌های اجتماعی باید مطمئن شوند که مهارت‌هایی برای مطابقت دارند. 

مشتریان اغلب برای پاسخ به سؤالات مربوط به محصولات و خدمات به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مراجعه می‌کنند، و اگر کسی برای پاسخ به این سؤال‌ها نباشد (حتی در شب‌ها و آخر هفته‌ها!)، احتمالاً برداشت آنها از آن برند ضعیف می‌شود. یک ادمین موفق شبکه های اجتماعی می داند که حضور شما در شبکه های اجتماعی چهره و صدای آنلاین برند شماست. بنابراین، هر چیزی که آنها در پلتفرم های اجتماعی می گویند یا انجام می دهند، نشان دهنده برند است. 

در اینجا چند آمار در مورد اهمیت خدمات مشتری و

  • شبکه های اجتماعی آورده شده است. نکات برجسته عبارتند از:
    • ۷۰ درصد از مردم انتظار دارند در آینده به کسب و کارها پیام بیشتری برای درخواست خدمات مشتری ارسال کنند 
    • تعاملات دیجیتالی خدمات مشتری تا ۴۰ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش خواهد یافت.
    • ۶۰ درصد از کاربران اینترنت می گویند که خدمات بد به مشتریان در هنگام خرید آنلاین نگران کننده است.

    در حالی که نقش ادمین شبکه های اجتماعی اغلب به عنوان ۹ به ۵ تعریف می شود، افراد باید در هر زمان در دسترس باشند تا به نظرات و سوالات پاسخ دهند. اکثر ادمین های شبکه های اجتماعی به حساب های شرکت خود در دستگاه های تلفن همراه خود دسترسی دارند تا بتوانند در صورت لزوم پاسخ دهند. 

    اگر وقتی در تعطیلات هستید یا مریض هستید، کسی نیست که رسانه‌های اجتماعی را کنترل کند، ممکن است همچنان درگیر باشید – حتی زمانی که پست‌ها را زودتر از موعد برنامه‌ریزی می‌کنید.

    ۶٫ هوش بصری

    در حالی که بسیاری از محتوایی که در شبکه های اجتماعی قرار می دهید نوشته می شود، محتوای بصری نیز بسیار مهم است. ویدیو یا عکس مناسب را می‌توان صدها یا حتی هزاران بار به اشتراک گذاشت و شما باید بدانید که چگونه محتوای رسانه‌های اجتماعی خاص پلتفرم ایجاد کنید. 

    برای ادمین های شبکه های اجتماعی داشتن دانش طراحی برای ایجاد گرافیک های بصری جذاب برای تکمیل پست های شما ارزشمند است. Know Your Meme می تواند برای همگام شدن با توسعه روزانه میم های جدید (در صورت مناسب بودن برای شرکت شما) مفید باشد.

    ویدئو همچنین یک جزء ضروری از استراتژی شبکه های اجتماعی شما است، بنابراین اگر بتوانید در آن زمینه مهارت کسب کنید، بسیار مفید خواهد بود. همانطور که Hootsuite توضیح می‌دهد، یک ادمین رسانه‌های اجتماعی خوب «هنگامی که ویدیوی فوق‌العاده‌ای را می‌بیند، می‌شناسد، و مهمتر از همه، درک محکمی از روندهای ویدیوی اجتماعی و نحوه قرار گرفتن آنها در هر شبکه اصلی دارد».

    با افزایش چشمگیر پلتفرم های بصری مانند اینستاگرام و تیک تاک، کیفیت ویدیوهای شما بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که از شبکه های اجتماعی برای داستان سرایی برای صحبت با مخاطبان خود در کنار پیامی واضح و مختصر در مورد برند خود استفاده می کنید. 

    ۷٫ سازگار باشید

    انعطاف پذیری در هر نقش بازاریابی مهم است، اما حتی بیشتر از آن در مدیریت شبکه های اجتماعی. چشم انداز شبکه های اجتماعی حرکت به سرعت است که سازگار بودن یک ضرورت مطلق است. 

    اینکه بتوانید پست ها را زمان بندی کنید کافی نیست. شما باید بتوانید ویژگی های جدید را امتحان کنید و چیزها را بر اساس روندها و آزمایش ها و تجزیه و تحلیل مستمری که باید روی پست های خود اجرا کنید تغییر دهید. 

    هنگامی که تجزیه و تحلیل را در مقابل خود دارید، همچنین به انعطاف پذیری نیاز دارید تا چیزهای جدید را امتحان کنید تا شبکه های اجتماعی شما بهترین عملکرد را برای شما داشته باشند. تست A/B (نوشتن پست‌ها به روش‌های مختلف، با تصاویر مختلف) می‌تواند به شما کمک کند تا به سرعت تعیین کنید کدام نوع از تصاویر و کپی‌ها برای شرکت شما کار می‌کنند – و کدام‌ها نیستند.

    آسابرندینگ یک شرکت مشاوره تبلیغاتی و همچنین یک شرکت مشاوره اقتصادی در مشهد است که صفر تا صد تبلیغات را برای کسب و کارهای مختلف انجام می دهد. مشاوره های کسب و کار و مشاوره شغلی و مشاوره سرمایه گذاری همگی در آسابرندینگ توسط کارشناسان خبره اقتصادی و فناوری صورت می پذیرد.

    ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین و دیجیتال مارکتینگ آماده کمک به کسب و کار شما برای چند برابر شدن درآمد شما هستیم!

    در پایان هم اگر هرگونه سوال در مورد اینستاگرام برای هر کسب و کاری و استارتاپی داشتید، حتما از کارشناسان آسابرندینگ بپرسید. آموزش های آسابرندینگ رو در صفحه اینستاگرام آسابرندینگ و همچنین صفحه آپارات آسابرندینگ دنبال کنید.

    منبع: digitalmarketinginstitute

    شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

    همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: