۷ نکته طلایی بازاریابی پزشکی فوق العاده

بازاریابی پزشکی فوق العاده

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

پیشرفت های سریع در صنعت مراقبت های بهداشتی و فناوری، به طور کلی، منجر به ایجاد یک بازاریابی پزشکی فوق العاده رقابتی شده است. صرف نظر از اینکه شما به عنوان یک پزشک چقدر آگاه و ماهر هستید، تضمینی برای داشتن صف طولانی بیماران ندارید. حتی بیمارستان‌هایی که پزشکان بسیار مجرب دارند، نمی‌توانند انتظار داشته باشند که همه در مجاورت خود به صورت منظم حضور داشته باشند.

بازاریابی پزشکی در حال حاضر برای کلینیک ها و بیمارستان هایی که می خواهند موفق باشند ضروری است. اگر در آن سرمایه گذاری نکنید ممکن است در نهایت مجبور شوید درهای کلینیک یا بیمارستان خود را زودتر از آنچه دوست داشتید ببندید.

اما بازاریابی پزشکی چیست و چرا اینقدر مهم است؟ به بیان ساده، این نوع بازاریابی به همان اندازه که در مورد فروش است، بر آموزش و اطلاع رسانی نیز تمرکز دارد.

شما نمی خواهید فقط به مصرف کنندگان بگویید که چیزی را امتحان کنند، می خواهید آنها بفهمند که چرا یک سرویس ارزشمند است، چگونه به آنها کمک می کند، و چرا شما بهترین طرف برای ارائه آن هستید. انتقال همه آن اطلاعات به درستی می تواند با یک برنامه بازاریابی موثر پزشکی بهتر انجام شود.

دفعه بعد که از شما پرسیده شد “بازاریابی پزشکی چیست” یا ” بازاریابی مراقبت های بهداشتی “، می توانید با گفتن این که آنها خدمات ارزشمندی هستند که به طور یکسان برای متخصصان مراقبت های بهداشتی و بیماران مفید هستند، پاسخ دهید. شما به یک کمپین بازاریابی موثر پزشک برای تقویت عملیات خود نیاز دارید.

البته، ایجاد یک برنامه بازاریابی موثر پزشکی ساده تر از انجام آن است. در زیر برخی از نکات ذکر شده است که باید به شما کمک کند تا یک استراتژی درست ایجاد کنید که شامل بازاریابی برای پزشکان و بیماران به طور یکسان است.

بازاریابی پزشکی فوق العاده

 1. برندی بسازید که به راحتی قابل تشخیص باشد

برندسازی به دلایل مختلفی مهم است.

اول از همه، برندسازی موثر می تواند شما را از رقبایتان متمایز کند. در صنعتی که بسیاری از بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها خدمات مشابهی ارائه می‌دهند، یک کمپین بازاریابی پزشکی خوب می‌تواند تأثیر قوی‌تری بر مشتریان بالقوه بگذارد. نام تجاری شما می تواند شانس این را افزایش دهد که بیمار ابتدا به خدمات پزشکی شما فکر کند.

ایجاد یک برند به یاد ماندنی نیز مهم است زیرا وفاداری را تقویت می کند. زمانی که بیماران با بیمارستان یا کلینیک شما بیشتر آشنا شوند، تمایل بیشتری به مراجعه برای مشاوره های بعدی پیدا می کنند. بازاریابی عمل پزشکی تماماً در مورد شناخت بیشتر مؤسسه شما است و برندسازی به این هدف کمک می کند.

۲٫ وب سایت بیمارستان یا کلینیک خود را در دسترس تر کنید

اهمیت طراحی یک وب سایت در دسترس زمانی که در صنعت مراقبت های بهداشتی هستید نمی تواند به اندازه کافی تاکید شود. تعداد نه چندان کمی از افرادی که از وب سایت بیمارستان یا کلینیک شما بازدید می کنند ممکن است نوعی ناتوانی یا شاید یک بیماری پزشکی داشته باشند که آنها را از پیمایش راحت باز می دارد.

یک وب سایت با طراحی ضعیف می تواند مانعی باشد که ممکن است دائماً سر راه آنها قرار گیرد. همچنین ممکن است دلیل این باشد که آنها برای مراقبت های پزشکی خود به جای دیگری می روند.

بازاریابی پزشکی فقط در ارتباط با مشتریان نیست. همچنین در صورتی که تصمیم به تعامل با مؤسسه شما داشته باشند، آنها را راحت کنید.

صرف زمان برای ایجاد یک وب سایت در دسترس تر نیز از راه های دیگر مفید است.

طراحی مجدد وب سایت شما در حال حاضر می تواند شما را از مشکلات قانونی نجات دهد. برخی از افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند، در صورتی که از دستورالعمل های دسترسی تعیین شده پیروی نکند، می توانند علیه شما شکایت کنند.

اینها مزایایی هستند که شما نیاز دارید، بنابراین به یاد داشته باشید که این مرحله را در کمپین بازاریابی پزشکی خود بگنجانید.

بیشتر بدانید: ۷ استراتژی بازاریابی بهداشت و درمان و دندانپزشکی

۳٫ پاسخگویی وب سایت خود را در اولویت قرار دهید

مردم عادات مرور متفاوتی دارند. برخی از باز کردن لپ‌تاپ خود بدشان نمی‌آید در حالی که برخی دیگر از تلفن خود برای مرور استفاده می‌کنند.

شما نمی توانید بین ایجاد یک وب سایت دسکتاپ یا موبایل پسند انتخاب کنید. چیزی که با استفاده از میزبانی مدیریت شده وردپرس Kinsta یا موتور WP ایجاد می کنید باید یک سایت پاسخگو باشد که به هر دو نوع بیمار ممکن پاسخ دهد.

نادیده گرفتن بازدیدکنندگان تلفن همراه می تواند برای کمپین بازاریابی پزشکی شما عذابی به همراه داشته باشد.

در نظر بگیرید که طبق آمار Statista ، ۵۲٫۲ درصد از ترافیک وب سایت در سراسر جهان در سال ۲۰۱۸ توسط کاربران تلفن همراه ایجاد شده است . این فقط تعداد کاربران موبایل نیست که باید در نظر بگیرید. 

یک بار دیگر، مهم است که توجه داشته باشید که همه در هنگام نشستن در مقابل رایانه راحت نیستند. مسئولیت پذیرفتن آنها بر عهده عمل شماست.

با شکست در ایجاد یک وب سایت واکنش گرا، به راحتی می توانید اکثر بازدیدکنندگان بالقوه خود را از دست بدهید و باعث شوید که آنها در جای دیگری برای کمک جستجو کنند.

۴٫ از رسانه های اجتماعی به درستی استفاده کنید و اعتماد را در جامعه پرورش دهید

هیچ برنامه درستی برای بازاریابی پزشکی، رسانه های اجتماعی را مستثنی نمی کند. برای این موضوع، همه کمپین های بازاریابی خوب باید رسانه های اجتماعی را بدون توجه به صنعت درگیر شامل شوند.

طبق  گزارش Statista ، فیس بوک به تنهایی دارای بیش از ۲٫۶ میلیارد کاربر است، در حالی که یوتیوب و واتس اپ نیز با بیش از ۲ میلیارد کاربر همراه هستند . اینستاگرام بسیار عقب است اما هنوز هم بیش از ۱ میلیارد کاربر دارد.

وقتی صحبت از دسترسی به افراد زیادی می شود، شکست دادن رسانه های اجتماعی دشوار است.

ایجاد یک حساب رسانه اجتماعی به منظور تقویت کمپین بازاریابی پزشکی شما فقط شروع کار است. همچنین اگر می‌خواهید به‌طور ارگانیک فالوورهایی را به دست آورید که درگیر می‌شوند، باید از حساب به درستی استفاده کنید.

اینجاست که باید حواستان به مطالبی باشد که پست می کنید. به اشتراک گذاری تبلیغات دارو خوب است، اما شما نمی خواهید فیدهای فالوورهای خود را با آنها اسپم کنید. انجام این کار می تواند منجر به لغو فالو کردن حساب شما شود. به خاطر داشته باشید که حتی ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی ناکارآمد به دنبال‌کنندگان یا مخاطبان شما می‌تواند منجر به پوشه‌های اسپم شود، بنابراین باید بدانید که چگونه از آن اجتناب کنید.

با تبلیغات دارویی خود دقت بیشتری داشته باشید. آنها را هرازگاهی پست کنید اما بیش از حد اشباع نکنید.

برای به اشتراک گذاشتن یا نوشتن پست های آموزنده خود که مرتبط با رویدادهای جاری هستند، وقت بگذارید. پستی که حاوی نکات پیشگیری از آنفولانزا است به احتمال زیاد در فصول پاییز و زمستان مورد توجه قرار می گیرد. ویدئوها همچنین می توانند توجه زیادی را در رسانه های اجتماعی به خود جلب کنند.

نکته اصلی این است که راه های زیادی برای استفاده از رسانه های اجتماعی برای اهداف بازاریابی پزشکی وجود دارد. اگر می خواهید دید بهتری برای عمل پزشکی خود داشته باشید، درباره آنها بیشتر بیاموزید.

۵٫ استفاده از رسانه های غیر سنتی را برای بالا بردن مشخصات بیمارستان یا کلینیک خود در نظر بگیرید

رسانه‌های اجتماعی یک اختراع نسبتاً جدید هستند، اما تنها شکل رسانه‌های غیرسنتی نیستند که باید شما را از دیدگاه بازاریابی پزشکی مورد توجه قرار دهند.

پخش زنده این روزها بسیار محبوب شده است و می تواند برای بیمارستان یا کلینیک شما مفید باشد. اگر وقت دارید، سعی کنید یک جلسه پخش زنده را برنامه ریزی کنید که برای دنبال کنندگان شما باز است. آنها را تشویق کنید تا در مورد پزشکی بپرسند و آن را به یک جلسه پرسش و پاسخ طولانی تبدیل کنید.

همچنین می توانید با تکیه بر پادکست ها به بیماران بیشتری دسترسی پیدا کنید. در پادکست‌های پرطرفدار در منطقه‌تان، نقاط تبلیغاتی بخرید تا در اطراف تمرین خود سر و صدایی ایجاد کنید. اگر برنامه شما این امکان را می دهد، خود را پادکست کنید.

تعداد پادکست های پزشکی در حال افزایش است، اما هنوز برای پیوستن شما به جمع پزشکانی که نقش پادکست را نیز بر عهده می گیرند، دیر نیست.

۶٫ برای بهبود محصولات و خدمات خود به فناوری جدید تکیه کنید

نمونه هایی از فناوری جدید اغلب چشمگیر هستند. شما نباید از استفاده از آنها برای کمک به بیمارستان یا کلینیک خود اجتناب کنید.

هنگامی که برخی از دستگاه های پزشکی جدید را در دست گرفتید، از ارسال آنها در رسانه های اجتماعی و وب سایت خود دریغ نکنید. در مورد توانایی آن دستگاه ها صحبت کنید و به دنبال کنندگان خود نشان دهید که چگونه می توانند از آنها سود ببرند. زمان ارسال پست در رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک نیز بسیار مهم است.

بازاریابی تجهیزات پزشکی یک حرکت هوشمندانه است و توجه زیادی را به خود جلب می کند.

لازم نیست در آنجا متوقف شوید. استفاده از اتوماسیون همچنین می تواند برای فعالیت شما و کمپین بازاریابی پزشکی شما مفید باشد.

برخی از افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند ممکن است سؤالاتی داشته باشند که باید فوراً به آنها پاسخ داده شود. می‌توانید افرادی را استخدام کنید تا به این سؤالات پاسخ دهند یا از اتوماسیون برای انتشار اطلاعات ارزشمند در هر زمان که نیاز بود استفاده کنید.

ادامه دهید و از ابزارهای دیگری مانند برنامه‌ها و برنامه‌های زمان‌بندی آنلاین استفاده کنید که می‌توانند تعامل را بهبود بخشند. تا جایی که ممکن است بازدیدکنندگان خود را از طریق وب سایت خود با تمرین خود درگیر کنید تا نیازی به مراجعه به شخص دیگری نداشته باشند.

۷٫ کمپین بازاریابی پزشکی خود را زیر نظر داشته باشید و در صورت نیاز تنظیمات را انجام دهید

در نهایت، باید به یاد داشته باشید که عملکرد کمپین بازاریابی خود را به دقت زیر نظر داشته باشید. فقط تصور نکنید که برنامه بازاریابی شما نتایج دلخواه را به همراه خواهد داشت.

ببینید آیا کمپین مطابق انتظار عمل می کند یا خیر. اگر اینطور است، پس با انجام تغییرات جزئی در جنبه‌های ضعیف‌تر کمپین، به برنامه خود ادامه دهید. اگر متوجه شدید که تعامل وب سایت شما بسیار کاهش یافته یا جنبه دیگری از کمپین عقب مانده است، ممکن است مجبور شوید تغییرات مهم تری را اعمال کنید.

ابزارهای ردیابی ارائه شده توسط گوگل و سایت های شبکه اجتماعی برای اهداف نظارت بر موفقیت کمپین بازاریابی شما بسیار مفید خواهد بود. مرتب به آنها مراجعه کنید و اجازه دهید آمار شما را راهنمایی کند.

بهینه سازی مداوم کمپین خود به شما کمک می کند تا در نهایت تعادل مناسب را ایجاد کنید.

بازاریابی پزشکی دیگر برای بیمارستان ها و کلینیک ها اختیاری نیست. این چیزی است که مؤسسات پزشکی باید در آن شرکت کنند وگرنه خطر تحت الشعاع قرار گرفتن دائمی آن وجود دارد. از نکات موجود در این مقاله برای طراحی کمپین خود استفاده کنید و ببینید چه نوع نتایجی به دست می آورید.

منبع این مطلب: invideo

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: