آموزش افزایش رتبه گوگل برای رسیدن به صفحه اول گوگل

افزایش رتبه گوگل

آنچه در ادامه این مقاله خواهید خواند:

افزایش رتبه گوگل

افزایش کلیک گوگل جزو موضوعات بسیار مهم و حیاتی برای افرادی است که صاحب یک وب سایت شخصی هستند یا یک کسب و کار آنلاین و فروشگاه اینترنتی برای خودشان راه انداخته اند. علت اینکه افزایش رتبه گوگل، تا این اندازه حائز اهمیت شمرده می شود این است که ظاهر شدن در صفحه نخست نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر مانند گوگل به معنای افزایش کلیک گوگل و به عبارتی بالا رفتن تعداد مشتریان هر کسب و کار است و این دقیقا همان چیزی است که هر نوع کسب و کاری در پی آن می باشد.

از آنجا که گوگل یک منبع اصلی جهت بازدید کلیه وب سایت ها به حساب می آید، قرار داشتن در صدر نتایج آن به مفهوم هر آن چیزی است که هر کسب و کاری به دنبال آن است. به این نکته توجه داشته باشید که اکثر کاربران بعد از جستجو در google تنها بر روی ۳ لینک اول در اولین صفحه نتایج، کلیک می کنند و دقیقا همین موضوع موجب شده تا کلیه کسب و کارها بر روی این جایگاه ها با یکدیگر به رقابت بسیار شدید بپردازند.

به منظور افزایش ترافیک سایت خود راه های زیادی از قبیل: بهبود دادن تخصصی سئو سایت، افزایش سرعت وب سایت، جذب کاربران از طریق شبکه های اجتماعی و …، بهبود دادن رتبه وب سایت، درج مطالب با عناوینی جذاب و بسیاری از راه های مهم دیگر پیش روی شما می باشد که در این مطلب، تیم نویسندگان آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ مهم ترین آن ها را برای شما بیان خواهند نمود.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع افزایش کلیک گوگل در سال ۲۰۲۱ – قسمت اول

اهیمت کلمات کلیدی برای افزایش بازدیدهای گوگل

کلمه کلیدی در حقیقت کلیدواژه‌ و یا عبارتی است که در محتوای وب سایت شما قرار می گیرد و دیگر افراد با جستجوی آن‌ در موتور جستجوگر گوگل، وب سایت شما را به راحتی پیدا می‌ کند. به عبارت دیگر، شما در ابتدا در این مورد که افراد با چه کلماتی خدمات، محصولات و یا اطلاعات مورد نظرشان را در گوگل، جستجو می‌ کنند، تحقیق می کنید.

اهمیت کلمات کلیدی برای افزایش ورودی گوگل

پس از آن کلمات پرطرفدار و پرسرچ را در محتوای آنلاین تان در مکان مناسب قرار می ‌دهید، بدین ترتیب هنگامی که فرد کلمات مورد نظر را در گوگل جستجو می‌ نماید، گوگل آن ‌ها را به سمت محتوا یا صفحه شما (که بهینه شده توسط این کلمات هستند) هدایت و رهنمود می کند و در نتایج به کاربر نمایش می ‌دهد. در ادامه این مطلب نکات اساسی در زمینه کلمات کلیدی (به گونه ای موجب افزایش کلیک گوگل و بازدید شوند) را بیان کرده ایم.

چند نکته مهم در مورد کلمات کلیدی جهت افزایش کلیک گوگل

  • آنالیز کردن کلمات کلیدی رقیبان

حتما به این مورد توجه داشته باشید که رقبایتان در چه موضوعاتی اقدام به تولید محتوا کرده اند. به طور یقین پس از گذشت مدت زمان زیادی، رقبای شما احتیاجات و نیازمندی های بازار را به خوبی درک نموده و طبق آن تولید محتوا کرده اند.

  • پیدا کردن کلمات کلیدی جدید

همواره به این نکته توجه داشته باشید که مخاطبان سایت شما به طور دائم، در حال تغییر می باشند، بازار کار شما نیز این چنین است. محصولات مدرن تر و متنوع تری به بازار ارائه می گردد و در بازه های زمانی موارد ویژه ای تبدیل به ترند برتر می شوند. با توجه داشتن به این موارد قادر خواهید بود کلمات جدید را پیدا کنید و با کار کردن بر روی آن ها، ورودی های بسیار بیشتری را از گوگل جذب کنید.

  • استفاده از کلمه کلیدی طولانی

رقابت شدیدی بر روی کلمات کوتاه و عمومی وجود دارد و از همه طرف، مورد توجه عموم مردم قرار دارند. با وجود این شما این امکان را دارید که عبارت های نسبتا طولانی تر را مورد هدفگیری قرار دهید و بر روی آن ها کار کنید. پس از آن که در این کلمات نتیجه دلخواه را دریافت کردید و به جایگاه بالاتری دست پیدا کردید، می توانید اعتبار را به صفحه عمومی تر انتقال دهید.

به عنوان مثال به جای کلمه “قیمت کاور گوشی” می توانید بر روی “قیمت کاور گوشی نوت ۹” فعالیت خود را شروع کنید و موقعی که صفحه شما به کمک این عبارت به جایگاه بهتری دست یافت، از طریق لینک دادن به صورت داخلی، اعتبار کمکی برای صفحه کاور گوشی خود ارسال نمایید.

  • توجه به شدت کلمه کلیدی

همواره به این مورد دقت زیادی داشته باشید که کلمات پر رقابت تلاش بسیار بیشتری را جهت دستیابی به جایگاه بهتر، می طلبند. تولید محتوای قوی و بهینه، افزایش میزان لینک دهی چه به صورت داخلی و چه خارجی، ساخت محتوای متنوع تر (عکس، پادکست و …)، راه های بسیار مناسبی هستند که جهت ساخت محتوای خوب و سئو شده می توانید از آن ها کمک بگیرید.

افزایش بازدید گوگلو سئو گوگل

محتوای سایت شما و تاثیر آن بر افزایش رتبه گوگل

محتوای سایت را می توان یکی از مهم ترین و اساسی ترین عوامل تاثیرگذار در زمینه بهینه سازی و سئو سایت به شمار آورد. هر چه محتوای وب سایت شما جذابتر و باکیفیت تر باشد، به همان میزان رتبه مناسب تری را کسب می کنید.

بیشتر بخوانید: جریمه های گوگل و راه حل آنها

در ادامه مطلب به ویژگی‎ ها‎ی محتوای مناسب اشاره شده است.

نکات مهم در مورد کلمات کلیدی جهت افزایش رتبه گوگل

لیست نکات افزایش کلیک گوگل:

  1. همیشه دقت کنید که متناسب با نیاز کاربر، تولید محتوا کنید
  2. ایجاد محتوای با کیفیت و دست اول
  3. به کار بردن کلمات کلیدی مهم و درست در محتوای وب سایت
  4. متناسب با نیاز روز، برای مخاطب محتوا تولید کنید
  5. لینک سازی داخلی صحیح
  6. ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن وب سایت
  7. بالا بردن سرعت وب سایت
  8. امکان درج نظرات در سایت
  • همیشه دقت کنید که متناسب با نیاز کاربر، تولید محتوا کنید

از جمله موضوعاتی که در چند سال اخیر برای موتورهای جستجو مخصوصا گوگل مورد اهمیت قرار گرفته، مشخص نمودن موضوعات مهمی می باشد که کاربران در طول یک سال به آن زیاد می‎ پردازند. به بیان دیگر، با به پایان رسیدن سال میلادی، گوگل یک لیست از مهم ترین موضوعاتی که توسط کاربران جستجو شده را برای عموم مردم انتشار می‎ دهد. توجه به این لیست می‎ تواند در انتخاب موضوع و کلمات کلیدی به شما کمک کند. علاوه بر آن، جهت شناخت کلمات کلیدی پرجستجو، می‎ توانید از ابزارهایی همچون گوگل ادوردز و گوگل ترندز نیز استفاده نمایید.

  • ایجاد محتوای با کیفیت و دست اول

محتوایی که در سایت قرار داده می شوند باید مرتبط با موضوع و کلمات باشد تا باعث بهبود سئوی سایت شود. موتورهای جستجو در بیشتر موارد رتبه‎ بالا را به سایتی اعطا می کنند که محتوای کاربر پسند و جذاب برای مخاطب را دارا باشد. مقالات نوشتاری جزو محتواهایی می باشند که برای جستجوگر گوگل بسیار حائز اهمیت هستند به گونه ای که وجود ۱۵۰۰ کلمه برای هر مقاله می ‎تواند در بالا بردن رتبه و جایگاه سایت موثر واقع گردد. عدم وجود غلط املایی و همچنین دستوری جزو نکاتی می باشد که باید در حین تهیه محتوا، به آن توجه زیادی داشت.

  • به کار بردن کلمات کلیدی مهم و درست در محتوای وب سایت

جهت بهینه سازی سایت به هیچ وجه نباید چندین کلمه کلیدی را در چند صفحه مختلف به صورت تکراری استفاده کرد. به عبارت دیگر، وجود شباهت بین چند صفحه، رتبه سایت را کاهش می‎ دهد، علاوه بر آن منجر به duplicate شدن وب سایت می ‎شود. پس محتواها و مطالب موجود در سایت بایستی با عنوان و کلید واژه ‎ها‎ی متنوع و متعدد انتخاب گردد.

  • متناسب با نیاز روز، برای مخاطب محتوا تولید کنید

باید گفت که دسترسی به اطلاعات کافی در مورد دنیای پیرامون می ‎تواند منجر به تولید محتواهایی متناسب با نیاز روز جامعه گردد. بدین مفهوم که بعضی از موضوعات با گذشت زمان بلا استفاده گردیده و تاریخ انقضای آن ها زود به پایان می رسد. از طرف دیگر اطلاعات به طور مداوم در حال به روز رسانی و آپدیت ‎هستند و دقیقا به همین دلیل است که گفته می شود محتواها بایستی پا به پای علم جدید تولید شوند.

ساختار داخلی وب سایت و تاثیر آن بر افزایش کلیک گوگل

کلیه سایت ها دوست دارند به صفحه نخست گوگل و بهترین رتبه در آن دست پیدا کنند و در صدر نتایج گوگل نمایش داده شوند. یکی از مهم ترین مواردی که گاها جلوی موفق شدن سایت ها را در زمینه کلیک گرفتن از گوگل میگیرد، ساختار بد و اشتباه آنها در طراحی است. جهت دسترسی به جایگاه خوب در گوگل باید چه کارهایی انجام داد؟ با مطالعه موارد شرح داده شده در ادامه مطلب، قادر خواهید بود اصول کلی سئو و طراحی حرفه ای و اصولی در ساختار وب سایت را فرا بگیرید.

نکات طراحی سایت برای افزایش رتبه گوگل

  • لینک سازی داخلی صحیح

با ایجاد لینک داخلی می توانید به گوگل نشان دهید که صفحات وب سایت شما به ازای چه عبارت هایی دارای ارزش زیادی هستند، علاوه بر آن می توانید کاربران را بین صفحات مختلف سایت خود هدایت نموده و دیگر مطالب موجود در سایتتان را به آنها نشان دهید. ایجاد لینک دهی داخلی از نظر گوگل بسیار حائز اهمیت و امتیاز است و موجب بهینه شدن رتبه شما در موتورهای جست و جو می شود.

رتبه بندی سئو

طراحی سایت و سئو سایت خود را به یک تیم متخصص بسپارید و خیلی سریع با کمترین هزینه نتیجه بگیرید.“

آژانس مشاوره و تبلیغات آسابرندینگ

  • ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن وب سایت

هر لحظه بر تعداد کاربرانی که با استفاده از گوشی موبایل به وب سایت ها وارد و آن ها را مشاهده می کنند، افزوده می شود. این موضوع نیز در حال حاضر در اولویت موتور جستجوگر گوگل قرار دارد تا حدی که می توان گفت ربات موبایلی گوگل، ربات اصلی خزشگر آن است. نتیجه این که اگر سایتتان در گوشی موبایل به درستی نمایش داده نشود، مطمئنا از رقابت عقب می ماند. پس حتما دقت کنید سایت شما از جمله سایت های واکنشگرا محسوب گردد.

  • بالا بردن سرعت وب سایت

از جمله اساسی ترین پارامترهای رتبه بندی گوگل، وضعیت سرعت وب سایت می باشد. با بالا بودن سرعت وب سایت شما، احتمال این که کاربران از سایت خارج شوند بسیار پایین تر خواهد بود، نتیجه این که ماندگاری کاربران در درون وب سایت بیشتر بوده و گوگل صفحات شما را ارزشمند و مناسب کاربران ارزیابی می کند و به آنها اعتبار بالایی می بخشد. لازم به ذکر است که سرعت کم بارگیری صفحات موجب می شود تا کاربران وارد شده به سایت شما، سریعا خارج شوند که خب مسلما این مورد به ضرر شما خواهد بود و گوگل هم برای آن امتیاز منفی در نظر خواهد گرفت.

  • امکان درج نظرات در سایت

این که کاربران می توانند نظرات خود را در وب سایت شما درج کنند، منجر به افزایش میزان تعامل تان با کاربران شده و در نتیجه گوگل ارزش بالاتری را برای وب سایت شما در نظر می گیرد. پس حتما این امکان را در وب سایت خود فعال کنید تا علاوه بر تعامل دو سویه با کاربران، بتوانید به ارتقاء رتبه سایت خود نیز کمک کنید. از نظرات منفی کاربران هم نترسید زیرا موجب رشد و ارتقای شما و کسب و کارتان خواهند شد.

ما در آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ با ارائه انواع مشاوره های مختلف تخصصی تبلیغات و بازاریابی و همچنین تولید انواع محصولات مورد نیاز کسب و کارها از طراحی سایت گرفته تا ساخت تیزر و ویدئو و سایر روش های تبلیغات آنلاین و آفلاین آماده کمک به کسب و کار شما برای سرعت دادن به رشد کسب و کار شما هستیم!

شرکت تبلیغاتی و آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ

همین الآن برای مشاوره کسب و کار و یا ارتباط با آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ اینجا را کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

احتمالا مقالات زیر هم برای شما مفید باشد: